Děkuji za odpověď a názor :-)
Ale si diagnostikou problém není. Kabel je originální vč. programu.
Mám vystudovaný obor autotronik (diagnostika), je pravda že se tomu už roky něvěnuju, ale myslím že se kolem toho moc nezměnilo.
Spíš mi jde o ty hodnoty u tohodle motoru. V technických listech nejsou ani v ESItronicovi, ani ve VISu.
Co se týče mazání závad nevím problém pryč bych si nemohl mazat tzv. ,,co mě napadne".
Spousta chyb bývá sporadických a můžou v autě vyskočit z různých důvodů a nemusí hned znamenat že je v autě nějaký problém. Pokud je závada opravdová - stejně ani smazat nepůjde :-)...Samozřejmě pokud se závada(y) objeví znovu je nutné najít zdroj příčiny.
V technické příručce je psané i po odpojení baterie je třeba provést základní nastavení klapky. Bohužel postup a tohodle motoru se mi nedaří nikde najít.
Neříkám že to dělám správně, ale právě proto se snažím dohledat správný postup :-) důležité je, že motor i po neúplném nastavení beží hladce (to přece chceme), ale musí to jít i jinak (správně). Ano auto se i tak nastaví samo, ale musí to jít i hned a ne po ujetí 50-100km. Ani v servisu Vám nedají auto s nepravidellným chodem s tím že ono se ta nějak nastaví :-D
Šel jsem postupně cestou nejmenšího odporu. Netěsnost v sání se mi nepodařila najít, výměna pal. filtru nepomohla, výměna podlaků tím myslím hadičky pro nastavení variabilního sání, vedení sekundárního vzduchu, regulace tlaku paliva + další ventily (rovnou jsem vyměnil vše co se dalo) - šlo o jistotu. Zbyly mi hadičky z předchozího auta, tak jsem rovnou vyměnil vše co šlo.
Dále byly vyměněny svíčky a po té i zapalovací kabely. Zbývá opravdu tlak v palivovém systému a vstřikovací trysky. Myslel jsem, že si jejich funkci dokážu aspoň oriantačně změřit, vyzkoušet a pak zbývají lamdy.
Pokud máš dobrého diagnostika (servis) tak mi ho klidně doporuč (na ostravsku). Ale u nás servisy fungují tak, že Ti vymění půlku auta - zrovna to co píše diagnostika ale problém nehledají. Jsou to spíše měniči dílů, než diagnostici. Takže Ti klidně řeknu jak by to fungovalo. Dám tam auto oni mi vymění 1 lamdu vymažou chyby a zjistí že už kontrolku nesvítí. Mi se to po 100km rozsvítí znova a jejda tak musíme vyměnit i tu druhou... a pak třetí a 4 tou... pak mi vymění váhu vzduchu a pořád dokola. Prostě auto odjede ze servisu funkční takže u nich problém není. Nevidím důvod proč bych si nemohl najít hodnoty napětí, které mají správně být (já je mám různě -1,6V až třeba +0,3V) volnoběh 25% lamda. Tím přece autu neublížím :-).. vzhledem k tomu, že mi v třetím servisu řekli že nemají nic na to aby mi změřili tlak v pal. systému ani neveřím že by to kontrolovali...
Osobně sázím na čerpadlo v nádrži, ale chci mít jistotu než budu kupovat nové :-)
Ale i tak díky za názor.
Jen je škoda, že nejsou nikdy ty hodnoty které má auto ukazovat. Programy ze školy bohužel tento motor nemají.