Přejít na obsah

michy

Uživatel
  • Počet příspěvků

    51
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení michy

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. Přepnutí do nouzového režimu kvůli váze vzduchu by myslím měl hlásit VAG. Ale ten mi chybu nehlásí (ale chybu zahlásí, jen když jí zkusmo odpojím) Typ váhy co mám je s topným-odporovým drátkem. Tak jednou do roka ji čistím. Spíš, že mi přijde, jak je v autě od jeho výroby 1997, tak jestli není už unavená...
  2. Tak to oba máme ještě tu prapůvodní 1.8 20V motorizaci, vlastně AUDI A4 a koukám i přibližně stejně najeto. Jinak stoupající spotřeba může být mnohým a na delší diskusi... Každopádně u svého auta jsem ji srazil úpravou v sání, kdy nebývá problém u tras nad 20km i mírně kopcovitým terénem se vejít do 7 litrů/100km. Ale i mě začátkem roku začala stoupat spotřeba a zkusmo odstraněním úpravy v sání vylítla ještě výše (8,5 litrů/100km). VAG nic nehlásí, tak mám také v podezření Váhu vzduchu i lambdu. Ale včera jsem objevil závadu napínáku - kladky rozvodového řemene. Volnější řemen začal se samonapínákem kmitat, porachtávat, tak jestli i to nezhoršilo jízdní vlastnosti a spotřebu. Auto jsem dal hned do servisu tak pak uvidím...
  3. Přesně, i kompatibilita charkteristiky váhy je otázka. Obecně přijde mi při hledání dílů v katalogách obchodníků, kde v kategorii mého auta, typu motoru i ročníku, že si obchodníci u motorizací na kompatibilitu mezi ročníky zas tak moc nehrají. Už dříve, například u nového palivového čerpadla se muselo upravit přichycení. Tak i nyní u váhy vzduchu rozkliknu-li podrobnosti, tak na obrázcích je očividný 4 pinový konektor. Ale zpět k problému. Rozumím-li dobře, tak výstupem váhy pro Řj je napětí v rozmezí 0 až 5V, kde velikost napětí je dle průtoku vzduchu, jeho hmotnosti vahou. Tudíž otáčkám volnoběhu odpovídá určité napětí z váhy a stejně tak k vysokým hraničním otáčkám motoru by k tomuto výkonu mělo protéci i patřičné množství vzduchu indikované vahou napětím 5V či mírně pod 5V. Dál asi jde i o křivku průběhu průtoku vzduchu a výstupního napětí, která lineární není. Ono principově konkrétního se dá na internetu různě najít jako například: http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=maf http://mondeo.fordclubs.org/elektronika/cidla/e-MAF.htm http://www.guzzimental.com/documents/alfa/...5%20Sensors.pdf Nekompatibilitu vah mezi motorizacemi různých kubatur i výkonů, kdy každý má při spalování i jinou potřebu množství vzduchu bych chápal. Otázkou je, jak je to s kompatibilitou vah mezi motory stejné kubatury i stejného, či velice blízkého výkonu, jsou li pro záměnu nějak standardizované.
  4. Vychází mi rozdíl, že u mé 3 pinové váhy vzduchu vůči novější 4 pinové je v prohození dvou pinů a kostřícího pinu navíc. Pokud jsem obrázky správně rozluštil i pochopil, je možné takovéto přiřazení? odkud 4pin konektor (původní 3pin konektor) od ŘJ pin 12 ------> pin 2. --- (pin 2.) od ŘJ pin 13 ------> pin 4. --- (pin 1.) od pal. čerp. ------> pin 3. --- (pin 3.) ukostření ----------> pin 1.
  5. Děkuji moc. Zkusím to rozlousknout.
  6. Co si bubem povídat. Ono už tak jsou věci kolem aut nehorázně předražené v porovnání k jiným "neautovým" zařízením, která přitom jsou za stejnou či nižší výslednou cenu složitější i výrobně nákladnější. Elektronika mi není cizí, tak spíš bych si přizpůsobil připojení k cenově dostupnějším dílům. Jen vědět jak piny zapojit. Cestu odměřování a zkusmo propojování bych kvůli možnému poškozaní nerad riskoval. Ta má Octávia jak jsem kouknul je nejspíš z těch prvních vyrobených, kdy mi přijde že z prvu osadili motoricky rovnou z AUDI k tomu se vším souvisejícím než pak Škodováci sami začali bádat a pozměňovat... Důvod k váze vzduchu je, že mi najednou stoupla spotřeba. Nebyl problém v pohodě jezdit do 7 litrů/100km, kdy teď za stejných podmínek mám co dělat nepřesáhnout 9 litrů/100km. Auto mi sice v pohodě jezdí s dostačujícím výkonem, ale přeci jen o poznání zlenivělo. Přitom VAG chybu nehlásí. Máte-li někdo popis zapojení váhy vzduchu, hlavně pinů 3 pin versus 4 pin, moc by mi to a jistě nejen mě napomohlo.
  7. Mám v 1.8 20V 1997 váhu vzduchu ještě bez integrovaného teplotního čidla s prapůvodním 3 pinovým konektorem. Co jsem koukal, přímo k tomuto autu (typu motoru i ročníkově) se nabízejí nové například u Auto Kelly už jen se 4 pinovým konektorem (obsahující i tepltní čidlo), tímto ale do mého auta nepřipojitelné. Je záludnost "jen" v nekompatibilním konektoru? Pokud jinak je váha parametricky kompatibilní, jaké má být zapojení pinů mezi 3 a 4 pinovým konektorem? Pak mne ještě napadlo, zkusit sehnat 3 pinovou nikoli pod kategorií Škoda, ale AUDI A4. Ale pokud 3 pin je vyběhlý zastaralý typ, spíš bych jej předělal na 4 pin a i měl tak větší výběr.
  8. Drnčivé rezonování v určitých otáčkách u mé OCT 1.8 20V, také byl postupně v podezření katalyzátor, či nějaký plech, úchyt..., ale teď je to prý nakonec prasklý nějaký výfukový vlnovec u motoru. Ono i co automechanik to různý názor, tak uvidím... Jde o to, co bude skutečně nutné vyměnit a za kolik. Celkovou inovaci auta dělat nehodlám.
  9. Preklapeni vacky lze i jednoduse vypozorovat ukazateli okamzite spotreby. Jedes-li treba v mirnym kopci, kdy ridici jednotka vyhodnoti nutnost prepnout casovani ventilu, tak prubeh spotreby zprvu lehce stoupa pak najednou o neco malo vic jak litr vyskoci - auto tahne. Tento jev funguje i zpetne. Nutis/li trebas motor do tahu, kdy teren si to ani nevyzaduje a o kousek plyn povolis, tu samou rychlost si tak udrziz i s preklopenou vackou v uspornejsi pozici. Jinak preklapeni vacky neni jen dle vykonu. To jen, jak u me 1.8 20V se to projevuje.
  10. Dik za typ. Vim, i dost se tu o vaze vzduchu pise... take jsem zvazoval. Jen mi jak jsem to tu cetl prislo vetsinou o vyhozeni nemalych penez za nic moc efekt. Zkusebni zameny dilu nemam poruce moznost. Mam stary typ vahy bez teplotniho cidla. Jednou za rok ji vycistim. Jsem v celku spokojeny. VAG chybu vahy vzduchu a to ani sporadickou neukazoval. Jedine obcas tu lambdu, kdy i ta po uprave vymizela... Spis ted premitam nad porachtavani od katalyzatoru pri 1500 ot/min... Ale auto zatim dobre jezdi, tak zadna tragedie... Beru vse tak nejak logicky, ale priznam, neznam do velke hloubky vsechny souvislosti. Nevim, je-li nutnost po popsane uprave sani a zminenych vysledcich do toho jeste stourat. Nebo napada Te k tomu jeste cosi?
  11. Mam 1.8 20V bez turba r.v.1997 Jedna se jen o privod k sacimu boxu - filtru, ktery mi pripadal vuci cele soustave zuzeny. Privedlo mne k uprave: V nizsich otackach a v nizsi nadmorske vysce to jezdilo OK (kor jak to nijak moc nehonim), ale pri akceleraci mi auto prislo pridusene. A hlavne, pokud jsem pak par dni jezdil, ikdyz po rovinatem terenu, ale ve vyssi nadmorske vysce. Auto zlenivelo i si dokonce cuklo a o to vice stoupla spotreba (i volnobehu). Take se obcas objevily sporadicke chyby lambdy. Po prijezdu zpet do nizin, po par dnech jezdeni postupne spotreba klesala, auto ozivalo a chybovost lamdy ustala. To vse, kor jak se tento efekt zopakoval mne privedlo k zaveru, tomu autu proste chybi vzduch. Kouknul jsem do boxu sani pod filtr, kde byla jedna kratka palstova trubice navazujici na druhou kratkou privodu vzduchu do boxu, ktere na koncich se zuzovaly. Vse vypadalo original. Vymontoval jsem obe a nechal jsem bez zuzeni jen holy otvor do saciho boxu. Efekt zlepseni byl znatelny. Doma jsem pak jeste pridal hadici na privod vzduchu z predni masky o prumeru cca poloviny otvoru privodu sani v boxu, kam jsem ji jen kousek zasunul. V predni masce pod svetlem mam plastovou mrizku, za kterou jsem udelal sani do hadice. Ten cca polovicni prumer hadice vuci otvoru sani boxu mne napadl, aby se do boxu vzduch dostaval, ale mel moznost i unikat, nerval se primo do motoru, ktery neni k tomu uzpusoben. Spis jde o to, aby mel motor hned u filtru pripraveny dostatecny mnozstvi vzduchu k nasani. Konkretni efekt. Prepinani casovani ventilu: Nyni se vice drzi v uspornejsi pozici tociveho momentu (lepe tahne) Volnobeh: Ten jsem i pred tim mel stabilni. Akorat sptreba byla vetsi a dost kolisala dle nadmorske vysky. Vezmu-li testovaci rychlost 60km/h na neutral (z kopce), tak okamzita spoteba ukazovala: Drive: 2 az 3 l/100 v nizinach a 3 az i k 5 l/100 ve vyssich oblastech Nyni: 1,9 az 2,1 l/100 bez ohledu na nadmorskou vysku Akcelerace: Nejde sice o turbo, ale oziveni, sviznejsi reakce na plynovy pedal. lambda: Obcasne sporadicke chyby (chybejiciho, pak slabeho signalu) vymizely. Napada mne, jestli spatnym spalovanim nedostatkem vzduchu se nejak nezanasela. Zatim jezdim s touto upravou v pohode a jiz s tolik nekolisajici spotrebou (na nadrz nyni v pohode prumer do 7 l/100km jizdy vice mimo mesto). Jen, mit v aute 6 kvaltovou prevodovku. Ale jinak dobry. Zatim jsem nezjistil proc original mel zuzene sani, priduseni.
  12. Je to dokola. Prijde mi, mas to auto proste priduseny, coz se odrazi i v dalsich vecech. Beru to logicky. Jak ma palivo dobre horet, bez patricneho mnozstvi vzduchu to nejde. Jelikoz tento motor nema na prisun vzduchu turbo, tak je zavisly jen na tom co sam nasaje. Chces-li vykon, akceleraci, musi byt dostatecny prisun vzduchu. Kor jak je vetsi obsah valcu. Jinak se hure ureguluje optimalni smes a rve se tam spis vic paliva a to se blbe spaluje, zanasi to kde co... Ono to auto jak ma vetsi obsah, vzdy nejak jede, ale blbe a to vic zere... I jak pises, ze to v chladnu necuka... i to ma oduvodneni. Jednoduse receno, pro motor je lepsi saje-li chladnejsi vzduch. Je to zas o lepsim spalovani, kdy na Internetu se o tom dost pise. Da se k tomu vsemu do hloubky diskutovat... Proste u meho se stejnym motorem i rocnikem co jsem si tenkrat upravil sani, je auto zivejsi, ci jako by se zlepsil tah - tocivy moment, stabilni volnobeh, tim vsim mensi spotreba (v pohode do 7 l/100km)... Navic vymizely i obcasne ruzne sporadicke chyby lambdy, coz mi prislo, jak se pak lepe spalovalo palivo, ze se uz nezanasela a spis profoukla... Vahu vzduchu i teplotni cidlo tu a tam vycistim... Zatim motoricky proste dobry...
  13. Však jo. Je to jako se vším, o psychologii. Akorát, jestli jim nahrát aktivními emocemi je takticky dobrý... Ona i neústupnost podávaná jen chladně ovšem věcně a jasně má co do sebe. Ono dle všeho už, že týden zadržují tvé auto, jak to vypadá k očividnému tápání, to spíš už by Ti měli platit pronájem za poskytnutí objektu k pokusničení
  14. No nevím. Přijde mi, že v servisu, kde zřejmě autům moc nerozumí ze sebe necháváš dělat s prominutím v... . Mě třebas zajímá výsledek a cena vycházející pouze z příčiny závady. Pokud zvolí si amatérskou cestu výměny všeho co se jim pod ruku namane a Ty je budeš sponzorovat, je to tvá věc. Nebo jim dáš jasně najevo, že vše ostatní zbytečně vyměněné si sami zatáhnou. Existuje i něco jako reklamace... Vím v dnešní době to není snadné. Ale proč podporovat mýtus, že vše kolem aut musí být předražené, jakoby správně. Principem je to zboží a servis jako u každé jiné věci. Možná mám štěstí na servisáka, se kterým jde vše probrat, kde hlavní úsilí a čas věnujem diagnostice a až nakonec se jde do výměny. Mám to samé auto a co kolem tvého píšeš, nechce se mi až věřit.... Přeju hodně štěstí...
  15. Tvé auto koukám prodělává už slušnou rekonstrukci. Je to už dlouhé čtení, letmo jsem mrknul, ale přijde mi, že se tu dokola řeší jen to co je na koncích drátů. On takový špatný kontakt kabeláže dokáže také potrápit. Pak se cosi vymění, pohne zavaděním kabelem či konektorem a auto pookřeje do doby než tím zas pohne jinak. Vím, proměřit kabely je piplačka, kor nejde-li o zkrat na kostru či přerušení. Ale to jen myšlenka, kdy třebas i jen na konektory, kontakty by stálo za to mrknout nejsou-li oxidované. Jinak, VAG může ledacos zjistit. Jde o to jaké signální info dostává, není-li cestou k ŘJ zkreslené.
×
×
  • Vytvořit nový...