Přejít na obsah

schumi79

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení schumi79

Nováček

Nováček (1/14)

2

Popularita

  1. schumi79

    Pazvuky

    Ahoj, mám octavii II (liftback) ambiente 1.6mpi 75kw 102 koní r.v. 2004 koupeno ojeté a mám ji asi 6 let, na tachometru necelých 100tis. Jezdím tak max. 7tis ročně. Co jsem řešil za pazvuky + dalších pár drobností. Je to pořád dokola, ale možná to někomu pomůže. 1) Povrzávání při pomalé jízdě po nerovnostech někde ze zadní části. Jednalo se o ztuhlé gumové těsnění ve dveřích. Nastříkání silikonem, popř. WD40 to vyřešilo na spoustu měsíců. Musí se ale promazat hlavně část mezi karoserií a těsněním, tzn. odchlípnout těsnění od plechu (za těsněním). Tak 1 - 2 krát do roka to musím prostříkat znova, ale je to otázka 5 minut. 2) Vrzání oken při stahování. Vyřešilo nastříkání silikonu nebo WD40 na boky, do vodících semišových lišt při staženém okénku a hadičkou co nejníže to jde. Potom musíte samozřejmě umýt sklo. Prostě vrže sklo o tu gumu/semiš. Nic jsem nerozebíral. Klid už léta. 3) Při přejezdech po nerovnostech jakoby divné drnčení (rezonance) někde zepředu, jakoby z palubovky, hlavně v zimě. Drnčely už ojeté, povolené stěrače. Kupodivu jejich výměna vše vyřešila. Dlouho jsem si myslel, že je to uvnitř palubky :-(. 4) Hlavně při teplotě kolem + 5 až +10 stupnů a zapnutém topení občasné poklepávání ze středu palubky. To dělají klapky v topení, jak pohybují a přenastavují se. Při této teplotě je systém asi víc zblblej a dělá to častěji. V mazech se to asi otevře a jede... To jde asi vyřešit pouze výměnou, neřešil jsem. 5) Potom takové lupání, praskání v palubce, když se začíná topit. Plasty hold pracují. Prostříkal jsem palubovku silikonem, spáry kam jsem dosáhl. Řekl bych, že to obecně taky dosti pomohlo. 6) Při přejezdech retardérů apod. vržou asi silenbloky, taková klasika, zatím jsem neřešil. Suma sumárum, většinu těchto otravných prkotin v podstatě vyřešilo promazání silikonovým sprejem. 7) Dále jsem nahradil olej 5w30 za 5w40 a na volnoběh se motor zklidnil. Před tím tak zvláštně vibroval, auto se trochu otřáslo. Někde píší, že se odpojuje jeden válec kvůli emisím. S 5w40 se to o dost zlepšilo, už to ani nevnímám. Spotřeba zhruba stejná. Tichost/hlučnost motoru asi taky stejná. 8) Dále doporučuji si "namontovat" kožený potah volantu, nějaké parkovací senzory dozadu (Stačí i obyčejné sencor + jejich nástřik v barvě karoserie). Prostříkal jsem kdysi i dutiny + nad zadními koly nějakým ML sprejem :-) trochu smrad v autě :-) a natřel rezistinem ramena a takový ty povrchový věci. Za půl roku to začně být zase trochu polezlý ale i po 3 letech to vypadá o dost líp něž před tím :-). 9) Pak jsem ještě řešil trochu stočený volant (nebyl rovně při jízdě rovně, ale geometrie OK). To se stalo po výměně pneumatik přední za zadní. Byly jinak sjetý, tak se trochu rozjel volant, ale geometrie zůstala OK. Řešení je, že Vám na geometrii srovnají volant do roviny, nebo se na to vybodnout. Jinak auto vcelku šlape, moc sice nenajezdím ale OK. Přeji hodně zdaru při lovu pazvuků a třeba někomu ty moje prkotinky pomůžou :-)))
×
×
  • Vytvořit nový...