Přejít na obsah

Píst

Uživatel
  • Počet příspěvků

    198
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Píst

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Zdravim. Podobnou závadu jsem řešil na své Octavii. Při přepínání světel sporadicky nefungovali dálkové světla - můj problém byl v unavených kontaktech v páčce na přepínání světel - řešil jsem to výměnou za novou.
  2. Píst

    Prevodovka 1.6

    Zdarec chlapy, tak mě taky převodovka "dozrála". Auto je 1,6 74kw AKL 03/98. Převodovka 02k DUU najela 206 000. Začala mi velmi hučet tak, že to přehlušilo i motor. Po všech zkušenostech jsem neváhal a rozdělal ji dřív, než by se podívalo kolo diferáku na svět. Můj problém je KO ložisko na hlavním hřídeli. Budu ale měnit všechna, včetně gufer a samozřejmě dám i opravnou sadu diferáků - místo nýtů. Co mě ale velice překvapilo, tak i po těch kilometrech mám diferák v pořádku a na nýtech není žádná vůle. Protože mám i spojku těsně před smrtí, tak měním i tu a celková kalkulace na materiál cca 13 000.
  3. S největší pravděpodobností ti praskla pružina nahoře v uložení z důvodu "zatuhnutí" ložiska tlumiče - můj případ.
  4. Záleží na tom, jestli se ti ztrácí voda z chladícího systemu, protože ta "kašovitá hmota" je normální věc. Mám ten samý motor, vodu nebere (dolévám cca 0,75l eleje na 10.000 km), ale po 200 000 km už na to má nárok.
  5. Zdar chlapy, chtěl bych otevřít znovu toto téma a zeptat se na tuto choulostivou převodovku 02K. Nedávno jsem zjistil, při zvednutí auta, že mi jdou velice těžko otáčet obě přední kola (auto bylo zvednuto celé na zvedáku). Předpokládal jsem, že se mi nevrací pístky ve třmenech a kolo je přibržděno. Postupně jsem odpojil brzdový třmen - vyloučil ložiska kol a zjistil jsem, že se mi právě velice těžko otáčí při zařazeném neutrálu převodovka. Je potřeba velké síly, abych s ní v klidu pootočil. Je to normální? Převodovka nijak nehučí, nechroupe, řadí bez problémů (po 190 000), jen lezce potí olej.
  6. Zdravim chlape. Nedávno jsem řešil podobný problém. Mám stejný motor, AKL 74kw najeto 190 000. Motor velice kolísal při volnoběhu a nešel z něj do otáček. Protože mám to auto dlouho (8 let) nepoznal jsem hned, že výkon motoru postupně klesá a prostě jsem se s tím naučil jezdit, jenže došlo to dak daleko, že mi motor začas sporadicky zhasínat teplý na volnoběh. Prošel jsem si podobnou peripetii s výměnou dílu. Mě VAG hlásil: lambda sondu - sporadický signál - Halův snímač a snímač otáček. Lambda nepomohla, po výměně snímače otáček taky žádná změna. Po výměně Halova snímače mám pokoj. Problem je, že jsem kvůli tomu muser sundat rozvody.
  7. Také potvrzuji. Měl jsem svou Octu 1,6 74kw r.v.98 obutou do Continentálu Super Contact CV90 195-65-15 přímo z výroby.
  8. Zdar chlape, mám úplně stejný motor AKL rv.98 najeto 184 000. Je velmi těžké poradit, jakou máš závadu přes net - příčin může být několik. Jelikož jsem si právě něcím podobným prošel - tak bych ti zkusil poradit na co se zaměřit, aby se ti oprava zbytečně neprodražila. Také mi auto nepravidelně táhlo a pokuckávalo - problém se startováním jsem také zaznamenal a jak píšeš, stačilo vypnout motor a pak zase nahodit a vše bylo OK. Co se týče rozjezdů - to samé. Při mírném přidávání plynu OK, pokud jsem chtěl "odpálit", tak to prostě nejelo - výkon motoru v tahu, ale zvykl jsem si na to tak, že jsem to nevnímal. Problem jsem začal řešit až když mi auto přestalo držet volnoběh - a tím spojené špatné starty za tepla - už se s tím prostě nedalo jezdit a navíc se výrazně zvýšila spotřeba. Postupně jsem začal opravovat - prasklé výfukové potrubí předního dílu výfuku, výměna lambda sondy, výměna vzduchového filtru, nové zapalovací kabely a svíčky, výměna rozvodů vodní pumpy - závada se neustále vracela - subjedtivně studené bylo vše v pořádku - teplé problémy. Nakonec mi nezbylo nic jiného, než zajet na počítač. Naštěstí jsem narazil na solidního odborníka. Napojili jsme auto a počítač nahlásii několik vadných snímačů - vadná lambda, snímač otaček motoru, halův snímač. Snímač otáček motoru je na bloku motoru v přední části vedle olejového filtru - je k němu poměrně snadný přízstup po jeho výměně (2500Kč origi Hella) se nim nezměnilo, teprve až po výměně Halova snímače - konfiguruje vačkovou hřídel vše v pořádku. Halův snímač je ale pod rozvodovým kolem nahoře - čili musí jít dolů rozvody. Moje rada - zajeď s tím k odborníkovi, napojit na počítač a pokud ti to napíše stejnou závadu - vyměň ho jako první.
  9. Přidám také jednu čerstvou zkušenost. Mám 1.6 74kw AKL rv.98 Motor měl dlouhodobě (cca rok) nepravidelný chod na volnoběh - nic, co by se nedalo přežít a také pocukával. Nejsem žádný závodník, ale závada se stupňovala. Auto začalo sporadicky zhášet na volnoběh při zahřatém motoru. Prvotní výměna svíček - kabelů, očista škrtící klapky a výměna filtru nepomohly. Diagnostika odhalila tři závady: snímač otáček motoru, Halův snímač a lambdu. Postupnou výměnou nejprve snímače otáček a potom halova snímače se ukázalo, že právě on byl v tahu. Od výměny mám klid.
  10. Píst

    Elektronika motoru

    Autorádio mám sice neorigo, ale když jsem před časem řešil chybovou hlášku bagu, tak auto bez problémů komunikovalo. Tento týden budu chytřejší - auto jde k elektrikáři, tak uvidím.
  11. Zdravim chlapy, tak mě to taky dohnalo. Motor 1,6 74kw AKL. Velká spotřeba paliva. Auto neprošlo emisemi. Najeto 178 000. Před 16 000 měněna lambda sonda. Problem - auto nekomunikuje s diagnostikou. Nechci jít cestou pokus omyl. Na motoru co se týče elektroniky vše původní. Na co by jste se zaměřili jako první? Děkuji za info.
  12. Ano přesně z této adresy jsem díl objednal. Jednalo se o "díl k navaření". Co se týče ohybu trubek, tak vše bylo v pořádku (prochází přesně jako originál pohodlně nad nápravou), ale dílenské zpracování příruby je poněkud "hrubší". Zkrátka na díry kolena výfuku pasuje, ale navaření trubek a příruby bylo nepřesné. Mám ještě originální katalyzátor. Měnil jsem ty vlnovce, protože jsem měl v originálním potrubí ve vlnovcích díru a v důsledku toho jsem měl problémy se spotřebou v chodu motoru a i v špatných emisích.
  13. Přidám taky trochu do diskuze. Já jsem řešil nastavení palivoměru, protože jsem měnil ručičky v palubovce (standardní za červené RS) a protože jsem neměl žádnou diagnostiku nastavil jsem je podle selského rozumu. Mám benzin a problem s tankováním plné nádrže nemám. Je jedno, jak ukazuje ručička palivoměru (můžu ji mít nastavenou třeba na polovinu), ale standardně pokud klesne v nádrži palivo na minimum zazní pípák a rožne kontrolka. Zkrátka a dobře, zajel jsem na benzinku. Natankoval plnou nádrž a ručičku nastavil na palubovce na plnou výseč stupnice paliva. Od té doby poslušně dojede ručička k červenému - rožne se rezerva a vím, že můžu v klidu ujet ještě cca 90km i když mi ručička úplně leží.
  14. Tak přesně tenhle díl mám na autě vyměněný asi rok. Původně jsem vyřezal originální vlnovce (jeden z nich byl děravý)a navařil od Bosalu,ale ty se mi po 6.měsících propálili. Tento díl jsem koupil přes aaavýfuky a zatím je všechno ok. Navíc musím řict, že mě velice trápily "pazvuky" rezonance při překročení 3000 otáček, ale po výměně je klid. Můžu jenom doporučit. Vyžaduje to jenom trochu zručnosti a přesné navaření.
×
×
  • Vytvořit nový...