Přejít na obsah

DušanV

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2 587
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    6

Návštěvy profilu

11 554 zobrazení profilu

Oznámení DušanV

  1. Videozáznam dnešní (17.4.2024) konference zástupců automotive pod hlavičkou ČTK Connect, o konkurenceschopnosti Evropské unie a budoucnosti automobilového průmyslu. Bohužel místy to není dobrá vizitka pro politiku EU a snad mnozí po zhlédnutí uznáme, že to rozhodně není nějaká hospodská diskuse někde u piva..... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-doprava-aby-ze-zelene-dohody-nebyla-cerna-odbornici-resili-budoucnost-automotive-250033#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest241_shrnuti_llm_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
  2. Jasně, článek má nádech šokovat, tak už to v médiích je dnes bohužel zavedeno, aby si ho lidé všimli. Ani nechci posuzovat zda je problém v tom, že ono město roste rychle, nebo, že rychle se v něm zavádějí nové systémy vytápění. Spíše jsem chtěl na tomto příkladu aglomerace o "pouhých" 50.000 lidech poukázat, jak se věci dokáží zadrhnout, když se něco radikálně mění a odpovědní lidé možná ani netuší kam to může směřovat. Ale EU a EK radikálně mění život pro jejich 450 miliónů obyvatel a že by měla něco pořádně naplánováno a do podrobností promyšleno? Zde v EU to tedy bude jiný fičák, pokud se to bude zadrhávat jako v onom německém městě a já si myslím, že zadrhávat se to bude, ono to drhne již teď a to ještě ani pořádně vše nezačalo. No pro mne je dost šokující, i když ne už tak překvapující, že titíž evropští politici, co vehementně Evropu hnali do náruče Green dealu, tak nyní schovaní v davu couvajících, hledají cestu jak to napravit, popř. upravit, aby jsme mi všichni a taky i oni profesně z toho vyšli se zdravou kůží. Ostatně kdo se nedávno díval na předvolební diskusi českých europoslanců z Bruselu s Terezií Tománkovou na Primě, tak musel konstatovat, že v současném aplikování Green dealu a i té elektromobility couvají všichni, od ODS, ANO, přes KDU-ČSL až po Piráty....
  3. Říká se tomu dopadová studie, tedy něco jako výzkum, jak by to mělo fungovat a vypadat, když něco radikálně jiného a nového chceme zavést v praxi. Dnes už i europoslanci a vrcholní politici EU říkají něco v tom smyslu, že relevantní a komplexní studie pro masové zavádění elektromobility, potažmo celého Green dealu dělány nebyly. Možná, že si je i nakonec někdo nechal udělat a možná s hrůzou z výsledku je raději ani nikde nepoužil? Kdo ví jak to bylo? V přiloženém článku je ukázka, jak v obyčejném německém městě o 50.000 obyvatelích to dopadá, když se něco nově v energetické oblasti zavádí a nejednou se zjistí, že jednoduše chybí el. energie jak na elektromobily, tak i na zásobování domácností, podniků apod.. Němečtí experti poukazují na to, že je to pouhý začátek. Do roku 2030 má být v německých domácnostech instalováno přibližně šest milionů tepelných čerpadel, uvedl nedávno ministr hospodářství Robert Habeck (Zelení). Studie Institutu energetické ekonomiky (EWI) varuje, že provoz mnoha tepelných čerpadel by mohl vést k výpadku dodávek elektřiny Nevím, nevím, jestli nějakou dopadovou studii na to měli zpracovanou. Podle všeho asi ne.... https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-prilis-mnoho-elektroaut-a-tepelnych-cerpadel-v-nemeckem-oranienburgu-kolabuje-elektricka-sit-40467966#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest241_shrnuti_llm_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
  4. Trochu z jiného soudku, je to o práci EU. Elektromobility se to možná na první dobrou nemusí vůbec týkat, ale zdání klame a vidíme zde v přiloženém článku, jak dnes až děsivě byrokratická EU je. Já bych řekl, že nejenom byrokratická, ale i dost odtržená od běžného života průměrného občana. Nevím jak Vy ostatní, třeba jste mnozí v roce 2004 ještě ani neměli hlasovací právo, já ano, ale rozhodně jsem v roce 2004 nedával svůj hlas pro to, aby EU fungovala, jak dnes funguje. Když to vztáhneme na tu elektromobilitu, tak i zde uvidíme, že úřednický šiml řehtal až běda a když se k tomu přidá i zelená ideologie, tak mix obého je příčinou toho, že dnes skoro všichni politici unisono tvrdí, že Green dealu a snad i té silou tlačené elektromobilitě je potřeba přistřihnout křídla, neboť se nám to tak nějak nepřiměřeně zvrhlo a ne moc povedlo. Samozřejmě je před volbami a tak se politikům ani nedivme, ale pro představu si přečtěme v přiloženém článku jak EU "vesele" řádí dál. Třeba jen to, že v roce 2023 vydaly instituce Evropské unie téměř dva a půl tisíce právních aktů...... PS: Že by těch 60.000 zaměstnanců a úředníků pracujících pro orgány EU muselo až takto dokazovat svoji nezbytnost a nepostradatelnost? https://medium.seznam.cz/clanek/desive-vyhlidky-problemy-implementace-narizeni-eu-do-ceskeho-pravniho-radu-55102#dop_ab_variant=1290100&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
  5. @Pawouk V principu není práce na el. části elektromobilů až tak složitá, aspoň mi to tvrdí můj příbuzný, který celý život pracoval jako elektromechanik na rozvodech 3 KV a 25 KV pro železniční trolejové vedení a tak asi není až tak moc mimo a s kterým na téma elektromobility občas diskutuji a okrajově i ty opravy a údržbu elektromobilů jsme diskutovali. Automobilky na prodeji elektromobilů zatím moc nevydělávají a tak si pravděpodobně nechtějí nechat ujít kšeft z jejich oprav. Asi nebudou moc pouštět mezi tzv. prostý lid potřebné a údajně nepřenositelné diagnostické programy a bude asi vidět snaha si udržet opravárenské Know -how. No třeba i tady EU časem zasáhne a tak jako mezi spalováky , tak i tady dá možnost i tzv. nezávislým opravnám. Ačkoliv nejsem vyučený, nebo vystudovaný v oboru, tak i přesto si myslím, že nás zbytečně straší, že elektromobily budou umět a smět opravovat jen automobilkami určené, specializované autoservisy, jen se speciálně proškoleným a vybaveným personálem a nikdo a nikdy více. Ano, práce s vysokým napětím a proudem je nebezpečná, ale co je na tom tak složitého? Samozřejmě uznávám, že obyčejný garážník s heverem a elektrozkoušečkou si opravdu asi moc nevrzne, ale nedělejme z toho kosmický výzkum a kosmické technologie. Pokud se mýlím, klidně mě opravte.....
  6. Videorozhovor redaktorky Seznamu zprávy Zuzany Hodkové s Petrem Novákem, tj. šéfem dodavatelů autodílu JTEKT pro střední a východní Evropu. Celý rozhovor se točí kolem elektromobility a možného posunu zákazu prodeje spalovacích aut dokonce až na rok 2050. Tedy spíše zákazu spalování fosilních paliv, vypadá to, že docela vážně se v automotive uvažuje, že i po roce 2035, eventuálně po roce 2050 se budou tzv. spalováci vyrábět a prodávat, samozřejmě s použitím jiných, tzv. bezemisních paliv. Otázka stojí, co to jsou bezemisní paliva, když doposud nám bylo do hlavy vtloukáno, že elektromobily jsou bezemisní dopravní prostředky a ejhle i EU a EK přiznává že to tak již není a bude se k tomuto tématu pravděpodobně měnit i dosavadní legislativa. No, bude to ještě zajímavé a řekl bych, že i určitě hodně vyhrocené. Jen by mě zajímalo, proč se kompetentní lidé v automotive průmyslu o tom veřejně baví a uvažují až teď? Co jim politici a úředníci slíbili, nebo čím jim hrozili, že doposud drželi s nimi basu a hubu.....? Nebo jim to takto politicky nastavené vyhovovalo a až trh a zákazníci, kteří elektromobily převážně zase až tam nemusí je donutil uvažovat jinak...? Jak to bude pokračovat, zda dojde k nějakým změnám oproti dnešku, či zda pojedeme pořád v nesmyslné linii, že jen elektromobily nám pomůžou zachránit planetu, tak to se dozvíme z vývoje událostí po červnových volbách do Europarlamentu. Osobně doufám, že se tam nedostanou tak ideologicky zpovykaní poslanci jako ti současní... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/porady-inside-talks-rok-2035-nemusi-byt-definitivnim-koncem-spalovacich-motoru-rika-manazer-249607#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest246_ribbon_sluzeb_varDD&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
  7. @Martab Máš pravdu, chybička se vloudila, je to samozřejmě napětí. To je tak, když člověk si to po sobě pořádně nepřečte.....🤥
  8. @prknapav Máš možnost změřit voltmetrem (multimetrem) velikost dobíjecího proudu (opravuji, správně to má být napětí)? To by Ti hodně napovědělo, tedy když je dobíjecí proud z alternátoru do baterie přiměřený tj. něco mezi cca 13-14.5 V při dejme tomu 2000 otáčkách (měřeno u stojícího vozidla a zapínají se při tom minimálně hlavní tlumené světlomety), tak tam problém není, ale pravděpodobně je v baterii. To, že má člověk baterii starou třeba jen 2-3 roky, má správné a funkční dobíjení a má i vypnuté tzv. inteligentní dobíjení, tak to ještě neznamená, že baterie by měla být jistojistě v pořádku. Dnešní baterie kupované jako druhotné (tedy ne přímo pro automobilky do výroby), jsou kolikrát i špatně skladované a dobíjené až těsně před prodejem (pak nevratná sulfatace), jednak dnešní výroba baterií pro sekundární trh je značně kvalitativně kolísavá (potvrzeno několikrát mým známým prodejcem). Hodně by tě napovědělo, kdyby jsi měl možnost změřit i vnitřní odpor baterie ( jsou na to měřáky baterie za cca 1500,- Kč, nebo někdo se známých přístroj třeba má). Baterie ve výborném stavu má mít odpor do 5 miliOhmů, dobrá baterie má mít něco mezi 5 až 10 miliOhmů, baterie na konci života, ale ještě jakž takž funkční má něco mezi 10 až 30 miliOhmy a baterie na vyhození má přes 30 miliOhmů. Koupě dobré baterie je v dnešní době, kdy výrobci šetří za každou cenu, spíše sázka do loterie, takže jedna baterie Ti vydrží právě ty 2-3 roky a ta samá značka baterie o stejných parametrech , třeba i ze stejné výrobní série Ti vydrží při stejném používání a podmínkách třeba 5-6 let. Poctiví prodejci (bohužel jsou asi v menšině) došlé baterie od výrobců proměřují jednu po druhé a ty již z výroby pochybné jim vracejí (hrozná a časově náročná práce, když ti přijede náklaďák baterií třeba o 5-ti paletách, to pak přeskládáváš tuny olova), ti ostatní prodejci max. baterii dobijí a v pohodě všechny prodají. Obyčejný člověk nemá moc možností, jak neomylně padnout na dobrou baterii při jejím koupi, ledaže by prodejce kupujícímu umožnil třeba to změření vnitřního odporu, což ledasco napoví, ale taky to není 100% zaručená metoda.....
  9. Vítejte v době "zelených řešení". Představa, že by elektromobily ovládly Evropu v jakkoli dohledné době, je naprosto absurdní. Jasně patrné je to už z nynější nizozemské praxe. Je to počteníčko, "jedna velká radost" pro příznivce čisté elektromobility.... https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/elektricka-sit-se-v-nizozemsku-pretezuje-tak-moc-ze-lide-dostavaji-kvuli-dobijeni-elektromobilu-od-operatoru-siti-vyhruzne-dopisy/
  10. Následující slova předsedy představenstva Renaultu Jeana-Dominique Senarda by bylo potřeba "tesat do kamene", ale proč proboha s tím přichází všichni až teď? Jean-Dominique Senard říká : „Rozhodnutí bylo přijato s úrovní analýzy blízké nule" (myšleno rozhodnutí o zákazu spalovacích aut). On těch slov a vět, která by bylo potřeba dát za rámeček a vystavit nad postel každého úředníka a politika, kteří se aktivně a měrou vrchovatou zasloužili o současný paskvil zákazu spalovacích aut, řekl rozhodně více, viz. přiložená příloha Nakonec to, že spousta automobilek i pod vlivem trhu přehodnocuje své překotně a mnohdy nedomyšleně schválené plány o elektromobilitě, svědčí o tom, že Jean-Dominique Senard rozhodně nemluví nesmysly. Zde jeden příklad z mnoha, kdy automobilky zjišťují, že si tzv. naběhly ale těch je dnes přehršel, viz třeba FORD, GM, VW AG, FIAT, atd., atd.. Šéf BMW Oliver Zipse rovnou říká a varuje: „Něco, co se nebere v úvahu, je svobodné rozhodování milionů zákazníků. Není to jako energetická infrastruktura, kde můžete něco vypnout a pak se automaticky stane něco jiného,“
  11. „Mně by jenom zajímalo, kde udělali soudruzi z Německa chybu.“ Tak to je samozřejmě trochu upravená parafráze z filmu Pelíšky, ale vystihuje to trefně, jak je německá ekonomika silně závislá na odvětví automotive, tj. vlajkové lodi německého průmyslu. Každé škobrtnutí je hodně vidět a bohužel až s určitým zpožděním, ta setrvačnost obrovského molochu je silná, ale trh pořád tak nějak svým způsobem funguje, i když hóódně pokřiveně. Skoro tak tak vypadá, že obrat chřadnoucí německé ekonomiky k lepšímu může zajistit jen výroba takových elektromobilů, které si může pořídit běžná rodina (protože produkci vozů se spalovacími motory naši sousedé omezují), nebo změna směru kormidla od orgánů EU. V to druhé asi není moc co doufat, takže ta druhá možnost pravděpodobně ani není v Německu na stole. No a to první je sice v plánu, ale ne zas tak moc rychle. A nebo to v konečném důsledku bude úplně jinak, než si vlády Německa společně s vládnoucí garniturou EU představovali? Každopádně dnes to opravdu vypadá, že "soudruzi z Německa udělali někde chybu".... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nazory-komentare-komentar-nemecka-ekonomika-ma-problem-vazne-odbyt-elektromobilu-248769#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest246_ribbon_sluzeb_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
  12. Politická scéna v Evropě, i v USA si začíná uvědomovat, že odpor velké části obyvatel k elektromobilitě musí začít brát vážně. Tento odpor může významně zasáhnout jednak do voleb Europarlamentu v EU, tak i do prezidentských voleb v USA. A politici se toho bojí, jak čert kříže, takže jak Layenová, tak i Biden slibují, až se "hory zelenají" (no vidíte, ani k tomu zelenání nepotřebují zelený úděl 🙂 ) https://www.hrot24.cz/clanek/komentar-jak-nizka-popularita-elektromobilu-zasahne-do-voleb-v-evrope-i-v-americe?
  13. Absurdní, až nepochopitelné divadlo napsané EU, v režisérském podání Německa, nazývající se Green deal: https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-nesnesitelne-draha-lace-solarnich-a-vetrnych-zdroju-53717#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe
  14. Šéf evropských automobilek a generální ředitel Renaultu Luca de Meo v otevřeném, 18-ti stránkovém dopise politickým představitelům představil svou vizi prosperujícího evropského automobilového průmyslu. Prosazuje elektromobily jako základní pilíř evropské automobilové budoucnosti. I když s ním co se týče elektromobility ne tak zcela souhlasím, tak v mnohém je to poučné. Je to hlavně varování a obžaloba EU, která obrovsky přeregulovává trh jak v oblasti automotive, ale i jinde. Připojil jsem k tomuto příspěvku jak samotný dopis ( i když jen v angličtině), tak výňatek a základní teze tohoto dopisu, tak i videodiskusi k tomuto dopisu... https://www.autoweek.cz/luca-de-meo-v-otevrenem-dopise-vyzyva-k-politicke-akci-v-eu otevřený dopis šéfa Renaultu evropským politikům.pdf
  15. Tohle snad hlava ani pobrat nemůže. Porsche má v Holandsku postaveno své nové prodejní a servisní centrum, ale místní distributor elektřiny jej nemůže údajně připojit do sítě, prý není kapacita v síti na připojení. Jak to Porsche, které veřejně deklaruje, že v budoucnu kromě řady 911 budou všechna jeho auta čistě elektromobilní vyřeší? Jelikož dle přiloženého článku je naděje na připojení od distributora až někdy v roce 2026, tak Porsche si svoje nové středisko bude napájet tzv. elektrocentrálou, čili laicky pomocí generátoru spalujícího fosilní paliva!!! Být šéfem Porsche, tak moc propagujícím elektromobilitu, tak bych se hanbou musel propadnout. V souvislosti s tímto případem jsem si vzpomněl na předváděcí akci elektromobility u Renaultu Olomouc u nákupního střediska Globus, před cca 5-ti, možná 7 lety, kde zájemci se mohli svézt tehdejšími elektromobily automobilky, které byly průběžně napájeny naftovou elektrocentrálou, umístěnou na parkovišti před nákupním centrem. Dobře, byla to podle mne celkem ostudná akce (z hlediska mobility elektroaut), ale tohle bylo před těmi 5 - 7 lety, ale nechat si stavět nové servisní a technické středisko dnes a nemít zajištěné potřebné připojení na sítě? A to v Holandsku takhle mohou mít schválené stavební povolení a nemají zajištěné a povolené dodávky energií??? U nás v ČR to asi možné není, tedy aspoň prozatím, co já mám pojem. No, třeba to může být i tak, že stavební povolení měli, ale situace se stabilními dodávkami energie se začala měnit tak, že prostě a jednoduše najednou potřebná elektřina není. Člověk v souvislosti s tím, si hned vzpomene na to, jak celá EU, potažmo náš stát chce co nejdříve vypnout uhelné elektrárny, v budoucnu i ty plynové a nahradit je nefosilními zdroji energie. Každopádně v Holandsku hodně prekérní situace pro Porsche..... https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nove-prodejni-i-servisni-centrum-porsche-v-nizozemsku-je-hotove-otevrit-ale-nemuze-neni-pro-nej-elektrina/
×
×
  • Vytvořit nový...