Přejít na obsah

Jirka2106

Uživatel
  • Počet příspěvků

    10
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Jirka2106

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Jirka2106

    Pazvuky

    Na jak dlouho pomohla výměna těch gum? Přestalo to vrzat nadobro, nebo to zase po čase začalo? Já mám OII 2 roky starou, těsně před koncem záruky, a co 2 měsíce s tím jezdím do servisu, že mi to lupe od gum ve dveřích. Řekli mi, že se to nesmí ničím mazat, ani glycerinem, vždycky mi to očistili nějakou čistící pěnou, a cca na 3 týdny byl klid, pak to zase začalo lupat. Dělají to hlavně pravé zadní dveře, ale už mi lupaly i levé zadní. Příčinu bych viděl v tom, že karoserie v provedení kombi je pravděpodobně málo tuhá, při přejíždění nerovností se karoserie kroutí a gumy ve dveřích při tom vržou. Ještě je jiná možnost, že se kroutí všechna auta, jen mají použity kvalitnější gumy, které nelupou.
  2. K tomu kopání motoru na volnoběh - mám najeto 20 tis. a na volnoběh bez klimy mě to kope taky. Otáčky nekolísají. Dělalo mi to už před rokem (cca 10 tis.) ve Škodovce mi řekli, abych tankoval u Benziny. Párkrát jsem to vyzkoušel a pořád kope. Asi to bude normální stav, holt je to Škoda, něčím se od VW přece musí lišit ne? K výkonu - nemáte někdo vyzkoušené, jestli OII 1,6 s EGR nejede líp než 1,6 BSE bez EGR? Znova se ptám, nenajde se někdo z okolí Olomouce s OII 1,6 MPI kombi, že bychom porovnali jak jezdí jiné auto?
  3. Do MPI je předepsaný N 95, takže tam leju ten.
  4. Na diagnostice jsem to už měl kolikrát, ve dvou různých servisech a na nic nepřišli, vždycky řekli, že je to OK. Je někde dostupná dílenská příručka a hodnoty, které to má na diagnostice vykazovat? Nějaký výpis z diagnostiky mi dali, ale vůbec tomu nerozumím, nevím, na které hodnoty se zaměřit.
  5. To že je tam kratší převodovka mi potvrdili v servisu podle kódů převodovek. Kdysi jsem zkoušel projet OII krátkou s tímto motorem, myslím, že to byl MR 07, a ta se mi zdála v pohodě, celkem to rychle reagovalo na pohyb plynu, stejně tak jak u mé staré OI mi nedělalo problém plynem najít polohu pro konstantní rychlost - prostě když jsem uvolnil lehce plyn, tak to tak trošku cuklo a to byla ta poloha, kdy auto pak jelo konstantní rachlostí a počítač ukazoval okamžitou spotřebu kolem 6 litrů. U mé nové OII (podotýkám, že mám kombi) tuto polohu plynu nějak nemůžu najít. Reakce na pohyb pedálu jsou pomalé a když lehce uvolním plyn, tak auto už zpomaluje, ještě že mám temopomat, ten tento nedostatek aspoň trochu kompenzuje. Najde se někdo z okolí Olomouce s OII kombi 1,6 MPI 75 kW (motor BSE), s kým bych to mohl porovnat?
  6. Sumeragi Subaru: já mám MR08 a nepochopil jsem, co myslíš tím "btw" a "FL" Lancelot: K emisním limitům bych měl tuto poznámku, pokud výrobce udává výkon 75 kW, tak už počítá s tím, že auto bude mít při deklarované normě EU IV výkon 75 kW a mělo by teda jet líp než motor 74 kW, i když ten plnil jen EU III, navíc motor BSE má i krouťák vyšší než AKL, a dokonce převodovka je v porovnání s OI zpřevodovaná více do síly než do rychla, takže pořád nějak nechápu, proč to tak mizerně táhne v porovnání s OI 74 kW AKL. Jsou někde dostupné křivky výkonů a krouťáků těchto motorů, ze kterých by plynulo, že motor BSE je na tom do 2500 až 3000 ot. hůř než AKL? Jsem z Olomouce, nenašel by se někdo z okolí, kdo má motor 1,6 MPI 75 kW(BSE), s kým bychom to mohli otestovat jak to komu pocitově jede? To bych fakt chtěl vidět, jak se to někomu rozjede do kopce na volnoběh.
  7. Asi 10 let jsem jezdil s krátkou OI 1,6 74 kW (motor AKL), a najezdil jsem s ní asi 240 tis. km. S tímto autem jsem byl maximálně spokojený, a to i s motorem - motor krásně táhl odspoda, nikdy jsem neměl problém kohokoliv předjet, plynem jsem se snad nikdy v běžném provozu nedotkl podlahy. Proto jsem se rozhodl před 2 lety koupit novou OII (kombi) s výkonově i konstrukčně stejným motorem 1,6 MPI 75 kW (motor BSE). Můj první pocit ze svezení s novou Oktou byl šílený - jako by mě někdo držel za zadní nárazník a nechtěl mě pustit, auto vůbec netáhlo, plyn jsem měl pořád na podlaze, rozjet se s tím autem do kopce byl porod. Prostě stará OI AKL byla v porovnání s novou OII BSE jako letadlo, v síle motoru byl rozdíl jednoho rychlostního stupně - jak zrychlovala OI AKL na čtverku, nová OII BSE zrychluje na trojku apod. Už jsem s tím byl několikrát na diagnostice v různých servisech Škoda - nikdy na nic nepřišli, prý je to normální stav. Teď mám najeto něco málo přes 20 tis. km, pořád čekám, že se něco stane, jak mi radili v servisu - prý se to časem rozjede, a ono pořád nic. Při rozjíždění do kopce je to pořád porod - jde to jenom pomocí neskutečného prokluzu spojky, když spojku víc pustím, tak si ŘJ sama ubere plynu a motor se začne dusit, při předjíždění v 80 km rychlosti dám trojku, plyn na podlahu a než se auto rozjede, tak to trvá věčnost, spíš se nerozjede, nakonec si to musím rozmyslet, protože v protisměru už zase něco jede, zařadím zpátky pětku a pokračuju za kamionem, už mi zbývá jenom nasadit klobouk. Toto jsem s OI AKL nikdy nezažil, s mojí OII BSE je to běžná věc. Teď mám to štěstí jezdit ještě s Fabií I s motorem 1,2 40kW najeto přes 200 tis. km a pocitově ta Fabka s tímto malým motůrkem jede daleko líp než ta moje OII 75 kW BSE. Okamžitě reaguje na změnu polohy plynového pedálu, no prostě je s ní radost jezdit. Nejde mi do hlavy, jak to, že ta moje OII BSE tak blbě jede, když BSE má o 1 kW větší výkon než AKL, má i větší krouťák, rozdíl v hmotnosti OI liftback a OII kombi je jenom kolem 50 kg. Existuje pro výkonový rozdíl mezi motory AKL a BSE nějaké rozumné zdůvodnění? Nebo jsem měl štěstí zrovna na nějaký výjimečný kus AKL, který jel super, a smůlu na motor BSE, který se ve výrobě nějak nepodařil? Poraďte někdo, kdo máte podobnou zkušenost.
  8. Takže problém s vodou v kufru mám snad vyřešen. Nakonec na to přišli až pozvaní machři z Boleslavi. Voda se do dutiny doslávala špatně vytmeleným otovrem v karoserii, kterým prostupuje držák nárazníku (na pravé straně). Zalepili to a zatím mám v kufru sucho! Jinak, jestli někdo máte v kufru vodu a nevíte odkud - koberce suché, tak zkuste odmontovat plastový kryt ze zadního čela a do otvorů v zadním čele zasunout pásek novinového papíru až na dno dutiny - já měl v této dutině docela dost vody a za jízdy mi odtud voda stříkala do prostoru rezervy.
  9. Takže já mám 185 cm a mám ten samej problém. Když si sednu pohodlně, tak ať nastavím sedadlo jak chci a volant k tomu tak, aby mi to vyhovovalo výškově, tak pravým kolenem kopu do klíče. Řeším to tak, že klíč strkám do dírky vždy "znakem nahoru" a po nastartování ho sklopím, takže visí dolů. Je pravda, že potom mám pro koleno zase málo místa na pohyb doprava - doleva - bez tohoto pohybu se ale objedu. Asi by to šlo i naopak, sklopit klíč nahoru, to by se ale musel zajistit nějakou gumičkou, aby se nevrátil do vodorovné polohy. Pro koleno by to bylo ideální.
  10. Řešim následující problém u mé OII kombi. Když delší dobu prší, dostane se voda do dutiny, kde je připevněný protikus zámku 5. dveří. Při jízdě potom kulatými otvory vyšplouchává voda do prosturu rezervy. Mám sundané celé obložení v kufru a celý kufr jsem měl vyložil novinama, abych zjistil, kde to vlhne a kudy se voda dostává do té dutiny. Všechny noviny zůstaly suché, ale voda se do dutiny dostala. Jedná se vždy o čistou vodu, určitě to nepochází z ostřikovačů, to by bylo cítit. Jelikož je auto v záruce, stojí už 2 týdny v servisu a ti si s tím nevědí rady, konzultovali to se škodovkou, prý se tato závada ještě nikde v servisní síti Škoda neobjevila. Neřešil už někdo vodu v prostoru rezervy u OII kombi? Vím, že to tady někdo řešil u OI - voda tekla pod těsněním mezi spojenými plechy, ale že by to někdo řešil u OII jsem tady nenašel.
×
×
  • Vytvořit nový...