Přejít na obsah

Falkon

Uživatel
  • Počet příspěvků

    445
  • Registrace

  • Poslední návštěva

1 Sledující

Návštěvy profilu

1 348 zobrazení profilu

Oznámení Falkon

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

54

Popularita

  1. Zdravím po dlouhé době...jen přispěju dnešní zkušeností z preventivní kontroly řetězu u mojí FII. Dopadla tak, že po 17 tis. km. bylo naměřeno to samé jako předtím (cca 1,5 roku zpět) a to 69,7 mm. Rozvody mám na autě zhruba 50 tis. km. Vzhledem k bezproblémové výdrži, začínám pokukovat po chipu Jinak cena byla 661,- Kč.
  2. Posledních asi 14 dní řeším problém s projektorama na FII FL Combi 2011. Po výměně žárovky jsem si všiml, že mi jedno světlo svítí nějak výš něž by mělo. Nechal jsem tedy světla seřídit regloskopem a mechanik mě sdělil, že levá čočka je asi vadná jelikož nemá ten správný lom světla ale trošku jiný. Světla seřídil na stejnou výšku a já odjel. Po seřízení mě ale světlo stále svítí výš než je zdrávo a netuším čím to může být způsobeno. Zkoušel jsem jinou žárovku a nepomohlo, bourané auto nebylo ani světlo není a nebylo nikdy poškozeno. Na STK minulý rok také na tohle nic neříkali a i já mám pocit že dřív to takto nebylo. Jediné čeho jsem si všiml, je, že na levé čočce je nějaký flek ale netuším co to je. Nikdy jsem to nějak nesledoval jelikož jsem se svítivostí spokojenej ale když si dřepnu před auto levá čočka mě oslní dřív než pravá. Neměli by mě uprostřed mezi světly osvítit obě na stejné úrovni, když jsou seřízené dle regloskopu? Přikládám fotku levé čočky (po směru jízdy) a pravé na které ten flíček není.
  3. Já byl na před cca 4 měsíci na měření rozvodů a mám 69,77 mm. Starty mívám taky hlučné ale poté co jsem začal praktikovat, že po zastavení auta nechám ještě motor cca 10 sekund "uklidnit" tak se mi snad nestalo, že bych měl studený start s hrkotáním. Naopak když dojedu, zastavím a téměř hned vypnu motor, tak následující studený start poslouchám nepříjemné zarachátní po dobu cca 2 sekund. Jediné u čeho mě toto nefunguje jsou poloteplé starty, tam si to prostě sem tam zarachtá ať dělám co dělám.
  4. Falkon

    VYFUK

    Sám bych to určitě nedělal ale už sem se bavil se sousedem kterýho je auto a asi půjde cestou náhrady od Bosalu + preventivní výměna vlnovce aby se pak za půl roku po opravě nezjistilo, že vlnovec prasknul a zase by se vařilo. Ještětaková otázka...stává se, že kat po 10 letech a cca 135 tis km se takto rozpadne, nebo je to spíše ojedinělá závada?
  5. Falkon

    VYFUK

    Díky za rady a když by se ten kat odstranil? Bude stačit ten první hned za výfukovými svody nebo to na emisích neprojde?
  6. Falkon

    VYFUK

    Ono lze sehnat i nějaký uni kat? Nebude pak dělat neplechu? Ještě mě napadlo jestli bynešel otevřít, zkusit spravit příčinu problému a opět zavařit nebo se kat nenávratně poškodí? Nemáš nějaký odkaz na ten univerzál?
  7. Falkon

    VYFUK

    Zdravím, soused má FI 1.4 16V 55 KW r.v. 10/2005 a po vytočení motoru do cca 3 tis ot. a následném vracení zpět k volnoběhu mu dost výrazně zacinká kov na kov někde na podvozku (jako by výfuk o něco masivnějšího (silný plech, litinu). Poslouchal jsem to ze spodu na kanálu a přijde mi, že něco upadlo v katalyzátoru co je až za vlnovcem. Dělá to jen když se výfuk prohřeje jinak je ticho. Nic jiného mě nenapadá jelikož výfuk je z venku pěkný i po těch 10 letech a kolem něj je všude dost místa takže to musí být asi něco uvnitř a v tom katalyzátoru mě přijde, že je ten zvuk nejsilnější. Řešil už někdo tuto závadu? Kdyby to bylo ono, první díl výfuku vč katu stojí docela ranec, je možné ten druhý katalyzátor odstranit a následně upravit¨jednotku aby auto prošlo emisemi? Předem díky za rady.
  8. froggy: taky si tak říkám, beru to jako daň za jinak perfektní motor vormen: nene, poslední servis už sem nedělal v autorizáku ale u soukromníka
  9. Tak dnes změřeno prodloužení rozvodového řetězu na základě problému popisovaného mnou na straně 57 a výsledek je: řetěz po 3 letech provozu a 35 tis km natažen na 69,7 mm a celý problém způsobovalo zapomenuté druhé těsnění olej. filtru při jeho výměně. Když vezmu, že po výměně je napínák na cca 66 mm, tak mám ještě min další tři roky klidného ježdění :-)
  10. Tak po dnešním startu úplně studeného motoru bylo krásné ticho...motor jsem tedy ohřál cca 20 kilometrovou jízdou na provozní teplotu a stále řetěz nebyl slyšet...pak jsem vypnul motor a přišel zkusit nastartovat po cca 15 min a už to zase rachotí ale ne tolik. Už ať je pondělí, hned volám do servisu a pak dám vědět jak to dopadlo. Filtr jsem zkoušel povolit zatím jen rukou a nešel ale vypadá, že sedí jak má (staré těsnění tam s největší pravděpodobností nezůstalo).
  11. Napínák jsem vyndával cca 20 min po vypnutí motoru a při stlačení z něho nic nevyteklo, pokaždé šel stlačit stejnou silou. Je zase pravda, že vzhledem k tomu, že se napínák nenatlakuje ani během např 10 minutové jízdy tak by to mohlo být ono. Jde nějak napínák natlakovat když je z motoru venku?
  12. Jojo napínák šel zamáčknout bez zadrhávání jednou rukou. S tím filtrem díky za tip. Mě je to taky divný ale nic jiného mě nenapadá, když to začalo takto náhle a po výměně oleje.
  13. Takže sem měřil špatně....já si říkal, že by to bylo moc jednoduché Jinak stejně si ale myslím, že to bude dělat olej. Napínák se teď nenatlakuje ani během jízdy a po spadnutí do volnoběžných otáček opět rachotí jak traktor. Vše začalo po výměně oleje a filtru, nikdy předtím se tohle nestalo a proto sem z toho docela vyděšený. Neví někdo kolik zůstane v olejovém filtru oleje při výměně? Zkusil bych nejprve nalít opět Castrol a filtr bych nechal ten,který je tam teď a pak i kdyby to přestalo, zajedu si nechat přeměřit napínák....auto je dva dny po záruce
  14. Tak jsem si myslel, že se mě problémy s řetězem vyhýbají a dneska jsem byl hrubě vyveden z omylu Včera se na autě měnil olej a filtr, filtr je originál s koncovým písmenem H a olej jsem dával Shell Helix Ultra 5W-40. Dneska po startu otřesné rachocení, které zprvu ustaly po cca 10 sekundách ale teď večer ať už je motor studený nebo teplý rachotí řetěz pořád...zkoušel jsem vytáhnout napínák a změřit jej od dosedací plochy po plochu vysunutého pístu, který tlačí na řetěz a ukázalo mě to hodnotu 78 mm....je to vůbec možné nebo měřím napínák špatně? Někde se tady psalo, že max. vysunutí je 77 mm. Přemýšlím ještě, že se mě ten olej zdá nějakej řidší než obvykle (předtím tři roky nalévaná Catrol EDGE 5W-40, který tohle nikdy neudělal.) Číslo dílu napínáku mám: 03F 109 507 B.
  15. Já bych do toho taky šel, pokud by to bylo nejdřív na jaře, kvůli financím
×
×
  • Vytvořit nový...