Přejít na obsah

e1.

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    4 452
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    18

3 Sledující

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://e1.sk

Návštěvy profilu

10 013 zobrazení profilu

Oznámení e1.

  1. e1.

    Chip 206kw

    TSI 140 kW je úplne iný motor ako 206 kW. Ten silnejší má iný kompresný pomer a hlavne nemá Budackov cyklus. Znížením výkonu prakticky nič nedocieliš.
  2. e1.

    2.0 TSI 195kW

    Prečo asi? Emisie. Inak ten výkon, to je iba číslo. Ak ten motor dobre vyladia, teoreticky môže jazdiť lepšie ako 206 kW verzie. Teoreticky...
  3. e1.

    95 vs 98 oktan

    Aj ETBE sa považuje tiež za biozložku, akurát nie je problémová ako čistý etanol ktorý sa dáva do bežných benzínov. Prakticky ale každý výrobca musí dodržiavať to, že musia dávať do benzínu biozložku, akurát môžu namiesto etanolu dať ETBE. Každopádne mne to pripadá tak, že zbytočne robíš paniku. Pár dní, dokonca aj pár týždňov státia nie je problém ani pre bežný E10 benzín, nie to ešte pre E5. Možno si len narazil na zlú /kontaminovanú várku Verva 100-ky. Nepoteší to, ale to neznamená, že zrazu sú všetky benzíny zlé.
  4. e1.

    Koupě ojetého SIII

    Čo sa týka GPF, toho by som sa moc nebál, nie je to tak problémová vec ako sú DPF. Ak si ochotný priplatiť si za novší ročník, určite by som išiel do 206 kW verzie s prevodovkou DQ381 ktorá už má 400 Nm. Columbus: ak ho chceš používať ako primárnu navigáciu, tak by som si asi priplatil, ak ale budeš používať Android Auto/Apple CarPlay a potom Waze/Google Mapst, ak zbytočnosť. Hovorím z vlastnej skúsenosti. Pri novších verziách má Columbus ešte zmysel kvôli lepším mapovým podkladom pre prediktívny tempomat (pACC), ale z vlastnej skúsenosti ti môžem povedať, že ani ten moc nebudeš používať. Xenony: Ak sú v dobrom stave, určite svietia dostatočne, ak sú v zlom stave, stále sa dajú repasovať, resp. dá sa spraviť retrofit. Stojí to nejaké peniaze, ale môžeš sa dostať na taký svetelný výkon, že sériové LED sa na to nechytajú. Motor: prečítaj si tunajšie vlákno. Čo tu vidím (ja mám iný motor) väčšinou sa riešia nejaké magnety a podobné drobnosti. Pri 230 tisíc u každého priamo vstrekového motora musíš počítať s karbónom, ale zase zoberieš raz vyčistiť (ideálne metódou mletých orechových škrupiniek) a máš pokoj. DQ250: staršia, ale osvedčená technika, 6 prevodov dopredu, lepšie zvláda vyšší točák v prípade úprav motora, predpísaný interval výmeny oleja 60 tisíc km DQ381: novšia technika, zvláda menší maximálny točák, ale samozrejme je stále v limite, 7 prevodových stupňov a vďaka tomu aj nižšia spotreba PHM, predpísaný interval výmeny oleja 120 tisíc km Haldex: treba v ňom pravidelne meniť olej, ak ma pamäť neklame každé 3 roky a 90 tisíc km (toto si ešte over). Častý problém je, že ľudia menia iba podľa kilometrov a ten olej tam je dlhšie, potom sa zanesie filtračné sitko a auto veľa hrabe na predné. Jednoducho treba sa o to starať, pri kúpe jazdenky bez perfektnej servisnej histórie by som určite menil hneď. DCC: čo tu sledujem, väčšinou začne tiecť okolo 100-150 tisíc km, ale samozrejme sú výnimky. Záleží od toho, kde sa s tým jazdilo. Iné sú cesty v centre Budapešti a iné sú diaľnice v Holandsku. Našťastie už je dostupná aj druhovýroba od Monroe, takže cena za výmenu nie už tak vysoká, ako keď bol dostupný iba "originálny" diel, ktorý inak vyrába práve Monroe. Aká zhoda náhod, že?
  5. e1.

    95 vs 98 oktan

    Myslím si, že väčšina z nás tu ovláda to, čo je účelom vyššieho oktánového čísla benzínu. Pointa článku je to, že 100 oktánové benzíny sú E5, a čo v článku nebolo uvedené je to, že nemusia mať ako biozložku etanol, lebo ten môže byť nahradený s ETBE ktorý je lepší. Ďalej, ako bolo v článku uvedené, tieto prémiové benzíny sú (teoreticky) viac aditivované. Samozrejme kto chce, môže do 95-ky dávať VIF, mňa už ale prešla chuť sa s tým hrať. Všetci dobre vieme aké "úžasné" balenie má ten VIF. P.s.: Práve minulý víkend som v garáži objavil jednu neotvorenú plechovku VIFu.
  6. e1.

    95 vs 98 oktan

    Odkedy striedam dve autá, do oboch tankujem výhradne 100 (alebo viac) oktánový benzín a to hlavne kvôli biozložke v bežných benzínoch. Asi sú to vyhodené peniaze, ale takto mám kľud na duši. Inak je zaujímavé, že v Bratislave som už dosť dávno nevidel v ponuke prémiové 95 oktánové benzíny, ale mimo Bratislavy sú napr. na OMV v predaji. Inak či beriem Slovnaft EVO 100 Plus (v ČR MOL), alebo keď sú akcie, tak OMV MaxxMotion Super 100plus, necítim žiaden rozdiel, podobne ani keď som bral v Nemecku Aral 102-ku. Ja mám ale 140 kW motor, ktorý má bežne predpísanú 95-ku. Všeobecne, ak je to možné, snažím sa tankovať na ČS ktoré sú pri hlavných cestách, kde toho točia viac.
  7. Asi tak. Ak je auto pojazdné, vrátiť späť, ak nie je, tak informovať majiteľa o dobe čakania a bezplatne ponúknuť náhradné vozidlo (hlavne ak doba opravy presahuje 30 dní).
  8. e1.

    Koupě ojetého SIII

    Pri ročníku 2018 ti môže byť jedno aká tam je pečiatka, lebo najdlhšia záruka od ŠA je 5 rokov / 150 tisíc km. Inak tá pečiatka je v kolónke, kde sa zapisujú predĺžené záruky, tak je možné, že auto malo oficiálnu zákonnú záruku, len nemalo rozšírenú. Ďalšia možnosť je, že sa jednalo o novinárske vozidlo, u tých je bežné zaužívané, že ak sa predávajú, tak bez záruky.
  9. V bežnom Superbe III je sub v bočnej časti batožinového priestoru. Nevidím dôvod, aby to u iV bolo riešené inak.
  10. Správne sa to píše iV a nie IV. Vzhľadom na to, že už tu máme Superba 4. generácie, je dobré si na toto dávať pozor.
  11. e1.

    Autobaterie

    Ak sa ti tam zmestí, ja osobne by som namiesto EFB radšej zobral AGM baterku s najväčšou možnou kapacitou ktorá je v rozmere 242 mm dostupná. Niečo ako Exide EK600.
  12. Ber to ako môj osobný názor: Oni to v ich systéme nevidia = veľkoobchodný predajca dieľov kde nakupujú to nemá v ponuke a v inom VO nemajú také zľavy. Čo sa týka zlých skúseností s Monroe, nejak tomu neverím. Nie sú dlho na trhu pre Superb ako aftermarket diel, preto neverím, že už sú aj takéto skúsenosti. Skôr mi to pripadá, že zákazník ich prekvapil a zistili, že na Monroe toľko nezarobia a snažia sa ukecať zákazníka na "originálne" (=predražené) náhradné diely.
  13. V mojom prípade vyššie sa nejedná o leasingované vozidlo. Auto je moje a riešim "5 ročný bezplatný servis v cene vozidla" t. j. servis ktorý k Superbom dáva(l) a pravdepodobne aj servisom prepláca slovenský importér.
  14. Z pohľadu úspory paliva sa to určite vyplatí, podobne ako znižuje spotrebu aj používanie stop-štartu. Ak do vzorca zarátaš aj cenu novej baterky, tak to už je otázne, či to ušetrené palivo má hodnotu ceny novej autobatérie. Ak stihneš auto predať skôr ako v ňom budeš musieť meniť baterku, oplatilo sa. Potom ale ešte môžeš do vzorca pridať pokutu na základe emisií. Ak sa dobre pamätám, tak za každý gram CO2 nad 95 g/km automobilka platí pokutu 95 €. V preklade: ak sú vďaka nižšej spotreba auta emisie nižšie napr. o 2 g CO2 / km, tak automobilka ti môže predať auto o 190 € lacnejšie a tým pádom už pri kúpe máš zarobené na jednu výmenu baterky + úspory na palive.
  15. e1.

    Spotřeba

    150 km/h je už rýchlosť pri ktorej musí 1.4-ka aj dosť makať. Predsalen menšia kubatúra, veľké auto a hlavne ťahá so sebou aj tie baterky. Elektromotor bude pomáhať pri akcelerácií, ale počítaj s tým, že pri takej rýchlosti si už ten motor trochu cucne, predsalen to nie je tých 120-130 km/h na ktoré sú tie motory väčšinou vyladené.
×
×
  • Vytvořit nový...