Přejít na obsah

supersoptik

Uživatel
  • Počet příspěvků

    47
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli supersoptik

  • Narozeniny 12.7.1983

Návštěvy profilu

1 913 zobrazení profilu

Oznámení supersoptik

  1. Ahoj. Včera jsem se pustil do výměny zaneseného radiátoru na Škodě Superb combi 2 rok 2010 motor BMP. Dohnalo mě k tomu nefunkční pravá strana, která netopila. Byly dvě možnosti příčiny: 1 - vadná klapka, ale to jsem prověřil jak diagnostikou, tak rozebráním pravé strany u noh a optickou kontrolou funkčnosti klapky. 2 - ucpaný radiátor, který se mi potvrdil. Z diskuzí jsem něco málo vyčetl, ale návod nikde, tak jsem něco zkusil vymyslet. Pár postřehů: Nechte na podlaze originální gumový kobereček, protože vám něco málo chladící kapaliny uteče a z toho gumového to jde oproti koberci vylít. Radiátor jsem zvolil značky Denso. Stál mě v Kellyně cca 1100,- Kč. Pohrával jsem si s myšlenkou dát tam nějaký bazarový, ale byla by to chyba!!!! Chce to dát nový!!! Demontáží elektrického předehřevu si nikterak nepomůžete s místem pro odpojení trubiček, zkoušel jsem to Po celou dobu nezapínám zapalování, aby mi jednotky neukázaly chybu airbagu či nějaký jiný problém! Soupiska nářadí je na fotce: SIKO Kleště na vytržení hadice ze spoje, TORX šroubováky, štípací kleště na zdrhovací pásku, plochý šroubovák, 10 ořech na malé ráčně, desítka ráčnový klíč, a pinzeta. S tímto jsem si vystačil. Demontáž: Začal jsem demontáží čalounění u noh z levé strany středového tunelu. Je to jen nasazené na sponkách, tak jen zabrat směrem k pedálům a vyskočí ven. Dalším krokem bylo vyndat přihrádku pod zapínáním světel. Ta se demontuje tak, že se otevře, vyhne se doleva a sklopí se dolů. Jakmile se uvolní, jde sklopit směrem dolů a vysune se z plastových hřídelí. Po sundání této přihrádky jsou vidět relátka. Dalším krokem byla demontáž plastového čalounění kolem této přihrádky pro lepší přístup ke kolennímu airbagu. Tento plast jsem sundal tak, že jsem odšrouboval 4 viditelné torx vruty a jeden větší torx šroubek, který je vidět zespodu z pod přístrojovky a celý plast šel sundat. Následně jsem z něj odpojil diagnostickou zásuvku a konektor k osvětlení nohou. Poté jsem z pod přístrojovky ještě sundal dva větší torx šrouby, aby byl lepší přístup a uvolnil se velký plast kolem volantu. Konečně jsem se dostal ke kolennímu airbagu, který drží na čtyřech matičkách na 10 klíč a mají žluté označení. Dva jsou celkem hezky vidět. První přední č. 1 jsem sundal ráčnovým klíčem a zadní č.2 jsem sundal malou ráčnou s 10 ořechem, jelikož je tam na stranový klíč špatný přístup. Další dvě matky č. 3 a 4 jsou zezadu vodorovně k podlaze, nahmatal jsem je prsty a demontoval jsem je opět ráčnovým stranovým 10 klíčem. Poté airbag jde vytáhnout směrem k sedačce z dvou trnů a směrem dolů a zůstane viset na kabelu. Štípačkami jsem uskřípl zdrhovací pásku, abych si přitáhl konektor dolů k podlaze a mohl ho rozpojit. Konektor se rozpojí zatažením za černý plast na konektoru a rozpojí se na dvě části. Další je potřeba sundat plast rozvodu vzduchu pro nohy, který drží jeden torx vrut a na fotce je žlutě označen. Po odšroubování jde vytáhnout směrem dolů k podlaze. Poté je třeba sundat plast, který překrývá samotný radiátor. Ten trží tři torx/klíč vruty. Dva jsou hezky vidět, ale třetí je schovaný za elektrickým svazkem pro přídavný předehřev vzduchu. Je pak samostatně vyfocen. Po demontáži jsme už na trubkách radiátoru. Ty jsou spojeny dvěma hadicovými sponami. Povolit šroubky a sundat spony jistě každý zvládne. Největší problém je rozpojit trubky. Já jsem to musel vyřešit SIKO kleštěmi a zničením trubek, jelikož od sebe nikterak nešly a hlavně tam není prostor na lehké odsunutí trubek od sebe. Při tom mi začala vytékat chladící kapalina a tu jsem z větší části pochytal do malého kyblíku. Po vytečení kapaliny a rozdělení trubiček jde radiátor vysunout do strany k pedálům. Po vyndání jsme si pinzetou sundal o-kroužky a nasadil je na nový radiátor. Vazelínou jsme je namazal a namazal jsem i obě hrdla trubiček pro lepší montáž. Montáž zpět: Zasunul jsem radiátor do otvoru. Byl trochu problém spojit trubičky k sobě, ale po chvíli se mi to povedlo spojit tak na těsno, aby se spona chytila a stáhla je k sobě. Toto bych možná po druhé zkusil vyřešit tak, že bych na každou stranu dal obyčejnou hadicovou sponu a kleštěmi bych si je k sobě přitáhl, ale je to jen moje úvaha. Po spojení se nasadí krycí plast a zašroubují se tři torx/klíč vruty. Pak se nasadí plastová rozvodka vzduchu na čtverhranný otvor a zajistí se jedním vrutem v levé části - žlutý kružek na fotce. Připojím si Airbag na konektor a na dva vrchní šrouby si na dvě až tři otáčky našroubuji matičky. Vezmu airbag a zasunu ho dvěma šroubovými výstupky nejdřív do zadních děr viz obrázek matka č.3 a č.4 a pak i s 2 matkami ho nadzvednu a zasunu do zářezů pro šroub u matky č.1 a č.2. Když je na místě všechny matky dotáhnu. Dále zasunu konektor do diagnostické zásuvky a konektor osvětlení nohou a připevním plast pod volantem, který drží čtyři torx vruty a jeden torx šroub. Nasadím na plastové hřídelky schránku a zasunu ji do své pozice. Chce to trochu tlaku, aby se přetlačila zajišťovací západka. Nakonec vezmu krycí část na středový tunel s kobercem a na třech místech ji spojím se středovým tunelem. A je hotovo. Závěrem: Není to nic nemožného, ale také nic úplně lehkého. Chce to trochu šikovnosti a cviku, ale možné to je. Mě práce trvala cca 3 hodiny a to jsem nevěděl, jak přesně na to. Chce to dělat v teplé dílně a není třeba zvedák. A hlavně to chce mít v pořádku záda, neb je kolikrát třeba se zkroutit obráceně na podlahu pod volant. Snad to někomu pomůže. Hezký den všem a funkčnímu topení zdar!!!
  2. sklo servis který mění sklo vždy mění za takové, které tam je.. pokud je tam s výhřevem, mění a platí to co tam je tedy s výhřevem... tohle jsem si zjišťoval před výměnou... první mě stála 2000,- teď už by to bylo zdarma... Co se týká časovače... také o tom přemýšlím... koupil jsme si časové relé na 12 voltů, ale ještě ho nemám zapojeno.. zatím jen na vypínač... a jelikož si s autem jezdím pouze já, tak vím, že to nemůže být zapnuté hodinu :D
  3. Ahoj. Návod jsem si našel na fóru. Ve zkratce: Výměna předního okna byla přes firmu, která se tím zabývá. Na mě zbylo vymyslet a udělat elektrické připojení. Okno je potřeba při instalaci do rámu nahoře u zpětného zrcátka ukostřit. To jsem si domluvil s firmou. Pod oknem z venku jsou v každém spodním rohu konektory, na které je třeba přivést silné kabely s vysokým napětím. Já jsem volil průměr vodiče 6 mm. Tyto kabely jsem vedl na silový pól spínacího relé, které jsem umístil jako v originální instalaci pod pojistkovou skříň v motorovém prostoru. Z této pojistkové skříně jsem vzal napájení přes pojistku s originální hodnotou 60 A, kterou jsem nově osadil do skříně na originálně posazenou pojistkovou pozici a přivedl na druhý silový spínací kontakt do relé. Takže máme hotovou silovou část napájení přes pojistku do relé, z relé udělány rozvod do rohu pod okno a zbývá spínací impuls. To jsem zvolil obyčejným spínačem u řadící páky do nevyužité pozice vypínačů. Kabel 1,5 mm jsem přivedl tunelem a pod rádiem ke svazku kabelů pod volantem, který vychází z kabiny do motorového prostoru. Jakmile jsem byl u motoru, dotáhl jsem ho k relé a přidělal na kladný pól ovládacího páru relátka, druhý záporný pól ovládacího relátka jsem ukostřil. Tuto variantu jsem volil z ekonomického důvodu, neb bazarový climatronik s ovládacím tlačítkem stojí cca 3K a je rozdílný pouze v jednom tlačítku a to se mi nechtělo platit. Celkové finanční nároky: výměna okna firmou 2000,- spínací relé 500,- vypínač 50,- drobný elektromateriál 100,- Celkové náklady: 2650,- Kč. Časová náročnost 5 hodin a to jsem si s instalací velmi vyhrával. Kdyby někdo chtěl ještě nějakou informaci, dejte vědět klidně na mail: vitamucha zavináč seznam.cz Zdar a šťastné kilometry.
  4. ahoj. Já si dodělával přední vyhřívané okno sám... tak pokud budeš mít dotaz, ozvi se. Ahoj.
  5. jen to neumí zastavit třeba přehrávání cd a podobně... ale to mi nijak nevadí...
  6. redukce funguje dobře... odpojí autorádio a do zvuku auta vloží zvuk z jednotky Parrot přenesený přes bluetooth z telefonu...
  7. ahoj... a jak poznám jaký je to typ? verze je to 4.16_D, verze /obrazovce 1.1 stačí???

     

  8. Ahoj. měl bych prosím na Vás jeden dotaz? Koupil jsme Parrota CK3100 a chci ho zapojit do Octavie 2 2004 - autorádio Stream. Od parrota jdou tři žluté vodiče do zeleného konektoru, který zapojím do rámečku, který přijde do rádia, ale nic to nedělá. Chci se zeptat, zda se musí zapojit i ISO konektory z Parrota přes nějakou redukci do autorádia nebo stačí jen tři vodiče v zeleném konektoru a zda se musí něco kódovat přes diagnostiku v autorádiu, aby vše fungovalo, jak má. Předem moc děkuji za odpověď a přeji hezký den. Wiki.
  9. Ahoj. Omlouvám se za otravování, ale měl bych prosím na Tebe jeden dotaz? Koupil jsme Parrota 3110 a chci ho zapojit do Octavie 2 2004 - autorádio Stream. Od parrota jdou tři žluté vodiče do zeleného konektoru, který zapojím do rámečku, který přijde do rádia, ale nic to nedělá. Chci se zeptat, zda se musí zapojit i ISO konektory z Parrota přes nějakou redukci do autorádia a zda se musí něco kódovat přes diagnostiku v autorádiu, aby vše fungovalo, jak má. Předem moc děkuji za odpověď a přeji hezký den. Wiki. 

    konektor 1.jpg

    konektro 2.jpg

    1. Zobrazit předchozí komentář  %s více
    2. supersoptik

      supersoptik

      nee, neztiší.. 

    3. Vaša

      Vaša

      bud je problém v rádiu nebo v BT tak na dálku těřko řešit

    4. supersoptik

      supersoptik

      oki díky... 

  10. Ahoj. Omlouvám se za otravování, ale měl bych prosím na Tebe jeden dotaz? Koupil jsme Parrota 3110 a chci ho zapojit do Octavie 2 2004 - autorádio Stream. Od parrota jdou tři žluté vodiče do zeleného konektoru, který zapojím do rámečku, který přijde do rádia, ale nic to nedělá. Chci se zeptat, zda se musí zapojit i ISO konektory z Parrota přes nějakou redukci do autorádia a zda se musí něco kódovat přes diagnostiku v autorádiu, aby vše fungovalo, jak má. Předem moc děkuji za odpověď a přeji hezký den. Wiki. 

    konektor 1.jpg

    konektro 2.jpg

  11. ahoj... nešel jsem téma na instalaci parkovací kamery, kde píšeš, ýže pokud by někdo potřeboval radu, ať se na Tebe obrátí... Tak mám na Tebe dotaz... Mám neoriginální kameru v madle, převodník a signál mám tažený přes wifi převaděče, kódoval jsem v jednotce 10 - parkovací asistent BYTE 0 BIT 5 a v jednotce 37 - Navigace BYTE 3, BIT 6.... a stále mi to v Columbusu neukazuje kameru, pouze parkovací asistent. Nevíš kde by mohla být chyba prosím? Předem moc děkuji za info. Wiki. 

  12. Ahoj. Neruším? mohl bych se zeptat, zda jde odemknout obraz (změnit hodnotu rychlosti jízdy) za jízdy u VW Sharana rok 2016 přes VCDS? Děkuji za info. Wiki. 

  13. Ahoj... jdu si pro radu... Kamarád - invalida na vozíku - by chtěl odblokovat obraz za jízdy na Kolumbusovi... Soft 6276... mohu to udělat přes CD (DVD) a nebo přes VCDS??? a kde se to dělá v VCDS??? Děkuji moc za radu....
×
×
  • Vytvořit nový...