Přejít na obsah

samurai

Člen ŠKODA Klubu
  • Počet příspěvků

    1 519
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    3

5 Sledujících

Návštěvy profilu

6 697 zobrazení profilu

Oznámení samurai

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

96

Popularita

  1. Pokud o změně rychlostí ví tempomat předem, tak zrychluje hezky plynule. Pokud je to ale nějaká přenosná značka, tak logicky začne reagovat až za ní, tam je na řidiči, aby si tohle pohlídal a začal brzdit/zrychlovat s předstihem. Když tempomat začne zpomalovat kvůli právě třeba přenosné značce, o které nevěděl, tak to logicky není na metru, ale je to celkem intenzivní. Což je vlastně v pořádku, pokud tam ta značka opravdu je, ale nepříjemně to překvapí, když si auto jen myslí, že tam je. ? Stává se, že si občas myslí, že je na daném místě jiná rychlost, než ve skutečnosti je, ale to je dáno mapovými podklady. Pak se také občas stane, že nebere v potaz to, že křižovatka ruší omezení. No a pak také to, že systém čtení dopravních značek někde vidí nějakou značku a začne se chovat podle ní, ta ale nesouvisí s úsekem, kde člověk jede. Příklad – omezení na dálnici, oddělené pruhy středovým pásem, jedu v pravém pruhu, kde je 80 km/h a tempomat průběžně nastavuje 100 km/h, což je rychlost, kterou mají ti, kteří jedou v levém pruhu. Prostě vidí ty značky, tak se přizpůsobí. Je to holt jen systém a není neomylný. Rozhodně bych na něj nespoléhal, že mi díky němu nepřijde pokuta. ? Takže jak jsem psal – podle mě je lepší řešení, když se dá nastavit tolerance a tempomat nabízí možnost rychlost přijmout. Pak je to příjemný pomocník. Ale naprosto chápu, že někomu vyhovuje ten systém, který používá VW, jen je to jako u všeho – nesmí se na něj slepě spoléhat, člověk je v autě pořád ten hlavní.
  2. S tou tolerancí – ano, BMW to umožňuje. Dá se nastavit i do minusu, pokud by někdo chtěl. To je jedna z praktických věcí, ta druhá a pro mě ještě praktičtější je ta, že dává na výběr, zda rychlost přijmout. Což je fajn, protože tenhle systém je pořád jen systém. A když funguje tak, jako třeba v Arteonu, nebo novém Superbu, kdy prostě automaticky převezme nějakou rychlost, o které si myslí, že tam je, tak to občas může být celkem nepříjemné.
  3. Zdravím,

     

    Našel jsem, že děláte kódování Octavií v Praze. Je to tak?

     

    Sháním někoho, kdo by mi povolil video za jízdy (mám Columbus), zapnul zadní lampy pro denní svícení a vypnul pípání u nezapnutých pásů. Případně nějaké další užitečné vychytávky.

     

    Díky za odpověď.

  4. On je hlavně docela problém najít bez úprav a bez chipu. Já hledal asi půl roku. Každopádně ten motor je spolehlivý. Já mám aktuálně nějakých 230 tisíc kilometrů, měnil jsem jen EGR a to si člověk vymění sám. Kdysi bylo snad ještě na záruku měněno turbo. Vše jinak funguje super (co se motoru týče). Jen to chce prostě slušné zacházení, pravidelný servis a dobrou naftu. A myslím, že toho najede ještě hodně a hodně. Motor určitě, kastle také, ale třeba zrovna mi zlobí jednotka ABS. Ta ale s motorem nesouvisí.
  5. samurai

    Škoda Kodiaq

    Pokud by někoho zajímalo, tak aktuálně mám na test sedmimístného Kodiaqa Style s 2.0 TDi 110 kW, DSG a v hnědé Magnetic, tak se klidně můžete podívat na tu barvu naživo. Přes týden v Praze, o víkendu nejspíš v Tatrách. Jinak samozřejmě až vyjde článek, tak bude plno fotek.
  6. Jo, vzpomínám si, jak jsem u Octavie řešil ten samý problém. Je to už pár let, ale co si vzpomínám, tak řešení bylo právě zamčení zevnitř tlačítkem, kdy se zamknou všechny dveře kromě dveří řidiče, alarm neaktivní, odpojit baterku, zavřít kapotu, zamknout klíčem dveře řidiče a je to. Tenhle postup ale vyžaduje mít zámek ve dveřích, což dost často není (nebo je nefunkční, protože ho člověk už několik let nepoužil).
  7. Tak Octavie včera vrácena. Přijel jsem, předal jsem, odjel jsem (busem). Předání v pohodě, žádné měření tloušťky laku jsem nezaznamenal, s technikem jsem u toho sice nebyl, ale měřič s sebou neměl. Jen hodně focení všeho, dostal jsem pak k podpisu elektronickou verzi protokolu, že je vše OK, technik mi řekl, že je to ve stavu nového auta (aby ne, staral jsem se o ni jak o vlastní). Takže kdyby někdo chtěl Octavii jak novou, která nikdy nebyla v myčce, za studena se s ní jezdilo opatrně a turbo se nechávalo dochladit, tak teď bude v Auto Palace Spořilov (pokud se tedy prodávají zase u dealera). Jinak poškození za dva roky nějaké na autě bylo, ale nic podstatného (drobné odřeniny nikdo neřeší, stejně jako stopy po kamíncích atd...). Větší poškození řeší havarijní pojištění. Ale už bych stejně nešel do vyšší spoluúčasti, než nějaké 1 %. U půjčeného auta určitě ne. Aktuálně uvažuju nad tím Golfem GTD. Vzít ho na rok, nájezd 25 000 km, spoluúčast se dá domluvit na 1 %... pak už chybí jen ty zimní kola, holt koupit a pak prodat. Uvidíme. Aut je teď dost.
  8. Takže k té nabídce Golfu GTD, co tu byla - je to nabídka na IČO, dodací lhůta 4 měsíce, možnost volby jen barvy, poskytuje to přímo ten autosalon spolu s VWFS. A pár negativ - v ceně nejsou zimní kola, spoluúčast havarijního pojištění je 10 % a nemá xenony.
  9. Jo, tohle je dobrá nabídka. Nad něčím takovým bych uvažoval, kdybych zase chtěl využít operativní leasing, který mě v případě Octavie úplně nenadchl. Auto, které je normálně relativně drahé, dobře vybavené, má silný a celkem úsporný motor. Na 12 měsíců, servis v ceně a nájezd 25 000 km na rok. To mi za 6600 Kč dává docela smysl. Jen zjistit, jaké je v ceně pojištění, už bych bral jedině 1 % a menší spoluúčast.
  10. To já mám větší rýhu. Je to škoda, auto nikdy nebylo v myčce, celkově je ve stavu nového auta a dopadne to tak, že budou dělat potíže se škrábancem, který při koupi ojetiny nikoho nezajímá. Zkusím to holt ještě nějak vyřešit, ať to není tolik vidět...
  11. Dobré vědět, díky za info! Spodní hrana nárazníku je i můj problém, to asi budu muset před vrácením ještě nějak vyřešit. Jak moc velkou odřeninu jsi tam měl? Podle mého ji tam má každý. :-)
  12. OK, pokud je evidenčka na tvoje jméno, tak stačí jít na úřad, zaplatit myslím 800 a čekat. Lhůta je 30 dnů, ale za dva týdny to většinou stihnou. Ale neříkám, že někde nejsou rychlejší, když jsem tohle vyřizoval poprvé, tak mi "nenápadně" naznačili, že když jim nechám něco bokem, tak to může být skoro hned. Nenechal jsem a čekal jsem přesně 30 dní. A do kolonky původní majitel napiš bazar, od něj jsi to kupoval. Stejně všechny německé doklady odevzdáš.
  13. Jako majitele napiš toho, od koho jsi auto koupil, tedy toho, kdo je v kupní smlouvě. Tam bude nejspíš bazar. Takže bazar. A samozřejmě klasický postup - pojistit na VIN, dovozová STK (pokud se udělá na tvé jméno, nepotřebuješ pak evidenční kontrolu), na úřad a čekat, mají na to 30 dní.
  14. Měl jsem stejnou chybu u FRS, vyměnil jsem EGR a vše je OK.
  15. Takhle to většinou dělají autobazary - ve smlouvě je napsáno, že auto je vlastně vrak, který má vše na konci životnosti, všechno je potřeba vyměnit a všude všechno teče. Tím se jistí, že to nepůjde reklamovat...
×
×
  • Vytvořit nový...