Po 5 letech a 310T km jsem se rozloučil s O3 FL 2,0 TDI bez AdBlue 6DSG. Jsem obchoďák, kterej občas jede normal občas se courá a občas letí na absolutní max, mj. po čipu (132kw) to jelo bez problémů tachometrových 230 kmh jako nic, to často potrápilo Superb i O3 naftové RS 🙂 a vůbec se s tím dalo nasrat mraky lidí na dálnicích i okreskách.
Za tu dobu byla celková spotřeba 6,37 l/100 km, mám údaje z knih jízd, teda podle tankování. Ukazatel spotřeby na palubaku mi celou dobu lhal o cca 0,3 litru a to od nového auta.
Od cca 250T km autu postupně rostla spotřeba oleje z 0 mezi výměnami na konečnych 1 litr na 7T km. Přičítám to nejspíš zapečeným stíracím kroužkům na válcích.
Auto vypadalo, jako by mělo najeto 50T km, ale já jsem pacient a údržbě a čištění se věnují velmi často. Někdy i několikrát týdně.
Teď jezdím O4 2,0 TDI 110 kW 7DSG MY23 a tam byla spotřeba za první měsíc tedy 6T km 5,52 l. Ale je fakt že prvních cca 3T km jsem to fakt šetřil. Uvidíme, jak to bude dál. Příjemné je, že u O4 palubák nelže a ukazuje přesně realitu. To je velká změna. Mě lhala jak O2, tak i O3.
jo a jen na závěr na palubáku jsem nejmíň za těch 310T km viděl při jedné cestě Praha - Vary 4,8l nikdy ne míň. A nejvíc Brno - Praha lehce přes 8,5 ale to byla pila jak svině s nějakým slušným asi taky obchoďákem 🙂