Přejít na obsah

YETI vs nová KIA SPORTAGE


milans14

Doporučené příspěvky

Já mám teda vyřešeno, už jsem objednal Yetíka. Jsem sice škodovkář (nikdy jsem jiné auto neměl), ale nedávno jsem jel vedle nové Sportage a to auto se jim opravdu povedlo (myslím venkovní design), Ještě jsem s tím nejel ani v tom neseděl, ale zvenčí je to auto parádní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám teda vyřešeno, už jsem objednal Yetíka. Jsem sice škodovkář (nikdy jsem jiné auto neměl), ale nedávno jsem jel vedle nové Sportage a to auto se jim opravdu povedlo (myslím venkovní design), Ještě jsem s tím nejel ani v tom neseděl, ale zvenčí je to auto parádní.

Ahoj,

abych pravdu řekl,tak když jsme se rozhodovali co koupit, tak na 1. místě byla škodovka - nakonfigurovali jsme ROMSTER SCOUT a YETI. Pak jsem uviděl novou KIA SPORTAGE a dost mě chytla.Tu "škodovku" jsme vybírali vlastně proto,že prodejnu,servis .... máme cca 300 m. od baráku. Dokonce už vím, jaké slevy bychom na jednotlivé vozy dostali.No fakt jsem si nemyslel,že budu řešit takové dilema.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky jsem se rozhodoval mezi Yetim a Sportagi. Svezl jsem se hned po sobě v Yetim 2.0 TDI 81 kW 4x4 a pak Sportage 1.6 benzín a poté taky 1.2 TSI a Sportage 2.0 4x4 diesel. Celkově Sportage hezčí zvenčí (jak pro koho), lepší sedačky vpředu a hlavně vzadu, mnohem více místa vpředu i vzadu, mnohem větší kufr, 7 letá záruka a diesel je mnohem tišší než diesel u Škodovky. Benzín Kie super pro normální ježdění, je rychlejší než 1.2 TSi v Yetim ve zrychlení na 100 km/h, ale probírá se až u 2000 ot/min. Yeti zabere už v 1500. 1.6 v Kie mě přijde ještě lépe odhlučněná, než vychvalovaná 1.2 TSI v Yetim. Při stání není absolutně slyšet. Na čem asi nejvíc zamakali u Kie, je přejezd nerovností a hluk od kol. Paráda, schválně jsem projížděl díry a v interiéru nebylo nic slyšet,jen se auto lehce zhouplo (Sportage má ale vyšší pneu). Největší nevýhoda kie je výhled z auta - dopředu a hlavně dozadu, tam není vidět vůbec nic. Parkování je děs (ale všechno je věc zvyku). Parkovací senzory nutností,lépe kamera. Co se týče automatu, DSG v Yetim je znatelně lepší než automat ve Sportagi. Další nevýhoda Kia je cena-naprostý základ za 450 v 1.6 benzínu a nemožnost slevy. U Yetiho máš za 450 už slušně vybavenou 1.4 TSI. Kdybych nehleděl na cenu, koupil bych Sportage. Takhle u mě zvítězil Yeti, i kvůli pravděpodobně vyšší zůstatkové ceně při pozdějším prodeji. Já jsem ale chudý student co kouká na value for money, Kia je pro mě moc drahá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

tak dnes jsem obdržel cenovou nabídku od prodejce na YETI a KIA SPORTAGE:

NABÍDKA AUTOMOBILU

Popis Částka v Kč

Škoda Yeti Aktive 1,2 TSi 77kW 402800

Bílá Candy (UNI) 0

MAXI DOT 5000

SUNSET 4900

Asistent rozjezdu do kopce 2000

Bederní opěry na sedadle řidiče a spolujezdce 1500

DO centrálního zamykání 4000

Kola z lehké slitiny DOLOMITE 17“ 16700

Ochranné boční lišty dveří černé 1200

Paket pro špatné cesty 5300

Přední mlhové světlomety s Corner funkcí 7500

Rádio SWING 11600

Ukazatel kontroly tlaku v pneumatikách 1800

Cena celkem vč. DPH 484201

Sleva (vč. Slevy ZTP/P) -74301

Cena po slevě vč. DPH 409900

Cena po slevě bez DPH 341583

Příslušenství:

Dekorativní ochranná lišta zadního nárazníku (ALU dekor) 1109

Koncovka výfuku 555

Mechanické zabezpečení zpátečky (Construct) 8200

Offroad paket – rozšíření blatníků (vč. Montážního materiálu a práce) 8600

Prahové lišty černé 635

Textilní koberce PP 802

Cena celkem příslušenství vč. DPH: 19901

NABÍDKA NA KIA SPORTAGE:

. NABÍDKA AUTOMOBILU

Popis Částka v Kč

Kia Sportage 1,6 GDi 4x2 99kW Aktive Plus 449980

Lak UNI 0

Přední mlhové světlomety Corner + dešťový senzor 10000

Zatmavená boční a zadní skla vč. 3. brzdového světla 5000

Zadní parkovací asistent 10000

Cena celkem vč. DPH 474980

Sleva (vč. Slevy ZTP/P) -38000

Cena po slevě vč. DPH 436980

Cena po slevě bez DPH 364150

Váše názory na slevy??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, řeším stejné dilema. Taky budu kupovat auto na ZTP/P a nemohu se rozhodnout. Mám strach ze spotřeby u 1.2 TSI a 1.6TDI dělají pouze eko, tu nechci.

Neví, zda mám počkat na modelový rok 12, zda se neobjeví 1.6TDI v základní nabídce, no a 2.0TDI je už dost drahá pro soukr. účely, tak aby měla slušnou výbavu.

Slevu YETI : pokus se ukecat prodejce na víc. 13% dáva fabrika a on ti přihodil asi další 2% ze svého. To se mi zdá málo, nevím možná se mýlím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, řeším stejné dilema. Taky budu kupovat auto na ZTP/P a nemohu se rozhodnout. Mám strach ze spotřeby u 1.2 TSI a 1.6TDI dělají pouze eko, tu nechci.

Neví, zda mám počkat na modelový rok 12, zda se neobjeví 1.6TDI v základní nabídce, no a 2.0TDI je už dost drahá pro soukr. účely, tak aby měla slušnou výbavu.

Slevu YETI : pokus se ukecat prodejce na víc. 13% dáva fabrika a on ti přihodil asi další 2% ze svého. To se mi zdá málo, nevím možná se mýlím.

Zdravím,

YETI 1,2 TSI jak sem se tady díval se bere celkem dost,tak si myslím,že se spotřebou to nebude asi tak hrozné.Co se týče slevy co mám zatím "vymejlováno" od dvou prodejců tak konkrétně na YETI oficiálně dává Škodovka na ZTP/P 14%- jestli něco dá navíc auto salón je věc jiná-osobní jednání jsem prozatím nezkoušel.Nabídku jsem na dotaz obdržel e-mailem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

YETI 1,2 TSI jak sem se tady díval se bere celkem dost,tak si myslím,že se spotřebou to nebude asi tak hrozné.Co se týče slevy co mám zatím "vymejlováno" od dvou prodejců tak konkrétně na YETI oficiálně dává Škodovka na ZTP/P 14%- jestli něco dá navíc auto salón je věc jiná-osobní jednání jsem prozatím nezkoušel.Nabídku jsem na dotaz obdržel e-mailem.

S 1.2TSI jezdím po rovině (s tempomatem) se spotřebou cca 5.7l/100km (okamžitá spotřeba je někde kolem 3.5l/100), přes kopce cca 6.6l/100km. Pokud bude auto obsazené a bude se tomu "šlapat na krk", tak není problém v kopcích jezdit za 8-9l/100.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za odpověď na spotřebu, ale nevím zda u motoru 1.2TSI je "šlapání na krk" můj styl jízdy. Jsem postarší pán, tak už jezdím pomaleji na 90 tak 120 až 130 a dálnici 140 až 150, pokud nepředjíždím. Mám slíbené autíčko na víkend v 1.2, ale je úplně "syrové", tak jsem zvědav. Musím taky vyzkoušet, zda se tam vejde do verze bez rezervy invalidní vozík. Pokud ne, tak jsem v prd... .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za odpověď na spotřebu, ale nevím zda u motoru 1.2TSI je "šlapání na krk" můj styl jízdy. Jsem postarší pán, tak už jezdím pomaleji na 90 tak 120 až 130 a dálnici 140 až 150, pokud nepředjíždím. Mám slíbené autíčko na víkend v 1.2, ale je úplně "syrové", tak jsem zvědav. Musím taky vyzkoušet, zda se tam vejde do verze bez rezervy invalidní vozík. Pokud ne, tak jsem v prd... .

Zdravím,

tak teď jsem nepochopil Vaše obavy ohledně inv. vozíku.Vy máte v plánu dávat vozík do kufru nesložený??Já tedy nevím,kde je v YETI uložená rezerva,ale my máme krátkou "FABKU",manželka si přesedne do auta,já vozík složím a postavím do kufru a zajistím.Takhle bych to dělal i v YETI.Můžete mi osvětlit Vaše obavy?

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

tak teď jsem nepochopil Vaše obavy ohledně inv. vozíku.Vy máte v plánu dávat vozík do kufru nesložený??Já tedy nevím,kde je v YETI uložená rezerva,ale my máme krátkou "FABKU",manželka si přesedne do auta,já vozík složím a postavím do kufru a zajistím.Takhle bych to dělal i v YETI.Můžete mi osvětlit Vaše obavy?

Děkuji.

Pokud má Yeti rezervu, tak je dno kufru kousek pod úrovní nakládací hrany a po plato má kufr výšku cca 45 cm. Bez rezervy je tam cca 15 cm navíc a když sundám plato tak ještě mnohem víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý večer, vozík dávám do auta složený, ale jeho výška bez odmontování kol je 98 cm, a Yeti má taky údajně výšku bez rezervy také 98cm pod strop. Jak píšete, že jej dáváte do Fa, tak mne se do

Fa II nevejde (malá výška od podlahy do stropu) a kola nechci sundavat. A to vozím inv. vozík pro dítě (14let), nevím jak jsou vysoké pro dospělé, ale předpoklákám, že stejně.

PS rezerva je v kufru a je zakryta zvýšenou podlahou (není výlisek v podlaze kufru, jako máte v F nebo v O), a pokud tam rezerva není je podlaha níž (vznikne schod do kufru) a zvýší se celková výška.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý večer, vozík dávám do auta složený, ale jeho výška bez odmontování kol je 98 cm, a Yeti má taky údajně výšku bez rezervy také 98cm pod strop. Jak píšete, že jej dáváte do Fa, tak mne se do

Fa II nevejde (malá výška od podlahy do stropu) a kola nechci sundavat. A to vozím inv. vozík pro dítě (14let), nevím jak jsou vysoké pro dospělé, ale předpoklákám, že stejně.

PS rezerva je v kufru a je zakryta zvýšenou podlahou (není výlisek v podlaze kufru, jako máte v F nebo v O), a pokud tam rezerva není je podlaha níž (vznikne schod do kufru) a zvýší se celková výška.

Dobrý večer,

zřejmě máte pro dítě jiný typ vozíku,já jsem teď měřil složený vozík,má na výšku 82 cm - měřeno od kol po ručky.Vozík je klasika od firmy "KURY".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý večer,

zřejmě máte pro dítě jiný typ vozíku,já jsem teď měřil složený vozík,má na výšku 82 cm - měřeno od kol po ručky.Vozík je klasika od firmy "KURY".

Zdravím.

máme vozík "MEDICCO", asi je vyšší, ale vypadá jako klasika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

No já to právě taky řeším, Sportage versus Yeti, jdu teda jen po naftové verzi. U Kie je velké plus ta sedmiletá záruka, ale přece jen je to Korejec, i když vyráběný na Slovensku. Cenově je obojí také srovnatelné, jen mám obavy z kvality Kie, zatím se těžko shánějí reference. Taky jsem slyšel, že Yeti se má v roce 2012 prodávat po faceliftu a drobných úpravách, tak nevím, co je na tom pravdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já to právě taky řeším, Sportage versus Yeti, jdu teda jen po naftové verzi. U Kie je velké plus ta sedmiletá záruka, ale přece jen je to Korejec, i když vyráběný na Slovensku. Cenově je obojí také srovnatelné, jen mám obavy z kvality Kie, zatím se těžko shánějí reference. Taky jsem slyšel, že Yeti se má v roce 2012 prodávat po faceliftu a drobných úpravách, tak nevím, co je na tom pravdy.

Ja viem, ako Ti je... To mi ver...

ale uz som to po tazkom vnutornom suboji "srdce vs. rozum" = "Sportage vs. Yeti" rozsekol - vyhral a objednal som YETI ! (aj vdaka info a radam kolegov z fora... dik este raz!)

Nie je sice taky "trendy" ako Sportage, ale ma viac vychytavok a praktickych vlastnosti, ktore KIA nevie ponuknut ani za priplatok...

(variabilita zadnych sedaciek a teda priestor ako v dodavke ked treba, do roviny sklapatelna sedacka spolujazdca, AFS, Corner hmloviek podla natocenia volantu a nie az "na smerovku", vyhrievanie celneho skla - v zime bude k nezaplateniu, dvojita slnecna clona - v lete tiez k nezaplateniu, ovladanie okien a zrkadiel dialkovym, ... , no a v neposlednom rade urcite moznosti zliav a ich kombinovanie...).

Facelif pre YETI je asi v nedohladne, ale ked si ho trosku "vytunujes" k obrazu svojmu...

"7" je naozaj viac ako "2" (resp. "4"), ale ruku na srdce, kedy sa zvycajne zacnu prejavovat zavady? Nieco mozno v prvom roku a potom az neskor, az zaruka nebude...

Skratka, pre mna YETI !

Ale rozhodnut (a dobre...) sa musis sam...

YetiFan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím na to nespěchám, takže budu sbírat rady a informace o obou vozech, uvítám cokoliv pozitivního i negativního, taky jsem mírně přikloněn k Yetimu více, než ke Kii, momentálně vlastním Fabii 1,9 TDi, deset let starou, až až na pár prkotin slouží dobře a to má najeto 190 000km. Ale až na, a z toho mám trochu obavy, dvouhmotový setrvačník, který mi začal ve 170 000km cukat tak, že jsem ho musel nechat vyměnit, samozřejmě ne za žádnou náhradu, ale opět od značkového výrobce a po asi 15 000km mi začíná za studena opět cukat, po zahřátí motoru to nedělá, ale cítím, jak se to pomalu stupňuje. Pokud bych bral Yetiho, tak jedině v naftě a tam se dávají jedině dvouhmotňáky. Na druhou stranu, ta Kia ho má také. Prostě Škodovku mám odzkoušenou, Kia je pro mě neznámé území, i když vím, že co se týká kvality, tak i Korejci se za posledních pár let hodně vyšvihli. Je to fakt DILEMA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě doporučuju se podívat kolik stojí náhradní díly. Do budoucna také určitě důležitá věc. U KIA jsou 2x-3x dražší než pro škodovku.

Vzhled je individualní, ale zadní část KIE je opravdu děs. Jen se na to chvilku zadívejte.

A jinak moderní vzhled u KIE poletí tak 2 roky, pak už bude outfit. Yeti má neutrální vzhled a určitě tak i za pár let se bude stále líbit.

Yeti forever.:-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodoval jsem se podobně. Ještě byl v našem hledáčku korejec iX35 a Nissan Q. Svezl jsem se v Sportage, iX35, Yetim. Svezení subjektivně pěkné ve všech třech :) Měl jsem však možnost srovnávat všechna tato auta na výstavě, kde stála téměř vedle sebe. Hlavně tedy zevnitř, co se interiéru a výhledu týče. Yeti s přehledem vyhrál - Korejci mají výhled mizerný, připadal jsem si (ve srovnání s Yetim) jako v tanku. Jak iX35 tak Sportage se mi líbí - ale - nejsem si jist, co budu říkat za dva, tři roky. Podle mne je tento design nápaditý, ale brzy se okouká. Yeti je oproti tomu nadčasový, osobitý...

Yeti má jednu výhodu (která ho sice degraduje designově na krabici, zvláště oproti zmíněným vozům, ale zase to je praktičtější) a to je kufr. Velikostně je tařka shodný s výše zmíněnými auty (nenechte se zmást papírovými rozměry, koukněte a vyzkoušejte v reálu) ALE díky tomu že nemá kufr zadní část zkosenou ale rovnou, mohu tam např. kočárek postavit a ještě se mi tam vejde 45kg Ridgeback :) Vyzkoušeno.

Co hrálo podstatnou roli (i když ne nejdůležitější) bylo to, že koncernové vozy nepadají z ceny tolik, jako kterýkoli korejec. Takže pokud koupím Škodu a korejce teď za stejný peníz, rozhodně za čtyři-šest let prodám za více Škodu. To je zkrátka fakt a můžeme s tím nesouhlasit, ale to je vše, co se s tím dá dělat :)

Tak, hezké rozhodování, já už mám vybráno :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kočárek postavit a ještě se mi tam vejde 45kg Ridgeback :) Vyzkoušeno.

Tak na toto som zvedavy aj ja ... uz mam objednane a budem vozit labradora podobnych rozmerov ... zhruba kolko percent z kufru Yetiho ti zabral pes? Da sa tam zmestit aj rodinna batozina ci ju bude treba vozit na streche? (prepokladam, ze medzipodlahu nemas)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...