Přejít na obsah

13 pólova zásuvka tažné - zapojení


cmelak

Doporučené příspěvky

ahoj , potřeboval bych radu. chci namontovat tažné s 13 pólovou zásuvkou. na netu jsem našel velice přehledné schéma zapojení a navíc mám typovou sadu, takže jen zacvaknu konektory.. ale... mám otázku, pól 9 je podle schématu stále napětí, mám ho tedy připojit rovnou do pojistkové skříně nebo je někde v kufru stálých +12?

a druhá pól 10 je dobíjení baterie to mám připojit kam ??

a kdyby jste mi eště poradili jak zapojit vypínání mlhovky (pól 2 + 2a), tak bych to taky velmi ocenil :)

v příloze je zapojení na druhém slide

díky

info_k_el_instalacim.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mlhovky:

Odpojíš (vypinuješ) přívod na mlhovky ke světlu v autě. Tento drát přivedeš na pin 2 zásuvky. Z pinu 2a zásuvky potáhneš drát ke světlu v autě na místo toho původního, který jsi odpojil (vypinoval). Pokud v zásuvce nebude zástrčka, pak jsou piny 2 a 2a v zásuvce spojené a svítí mlhovka v autě. Zasunutím zástrčky dojde k rozpojení těchto pinů a svítit bude pouze světlo na přívěsu.

Pokud bys pouze přivedl drát od světla v autě k pinu 2 zásuvky, pak budou svítít vždy obě mlhovky. V autě i na přívěsu. A ani to nevadí.

Červeného světla v zadu, obzvlášť za snížené viditelnosti, není nikdy dost.

Stálé +12V:

Neboli svorka 30.

V kufru kombíku (Okta kombo zanmená kombík?) je zásuvka. Ta je připojená na stálých +12V. Nevím jaké zatížení dovoluje, ale počítám, že tak 180W určitě, jestli ne 240W. Pokud, když budeš mít připojen přívěs, do ni nic nebudeš zapojovat, pak těch 180 (240)W můžeš využít pro přívěs. - viz EDIT2.

Dobíjení baterie:

Neboli spínané +12V neboli svorka 15.

No, tak o tom, žeby bylo v kufru, nevím :feve: .

EDIT:

Teď koukám, že zapojení mlhovek je popsané na 2. stránce toho pdf-ka ;) .

Nicméně je to tak, jak jsem popsal.

EDIT2:

Koukám, že pojistka č. 35 - Zásuvka pro připojení přívěsu, zásuvka v zavazadlovém

prostoru má hodnotu 30A. Čili můžeš připojit spotřebiče do 360W.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je dotaz na někoho povolanějšího. Třeba existuje přímo místo, kde se to napojuje.

Ale při pohledu na zapojení spínačky mně napadá, že přímo ideální je svorka 8c/1 přímo na spínačce:

- je neobsazená,

- podle schématu je na ní napětí jen při zapnutém zapalování a startování (jakmile vypneš motor, napětí se odpojí).

Já bych to zapojil na ní, ale ještě bych do trasy zařadil pojistku, samozřejmně.

Nevím, vycházím jen ze schématu. Je to třeba změřit.

post-57881-0-74103900-1303930769_thumb.j

Hele, ale je to k dobíjení. Předpokládám, že takový přívěs má svůj akumulátor a dobíjí se právě ten. Má to nějaký svůj regulátor?

Bo, takhle napřímo to připojit, nevím nevím :feve: .

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..., pro pripad, ze k autu pripojis prives s uplne vybitou baterkou

Právě kvůli tomu jsem si myslel, jestli tam (v přívěsu) prostě není nějaký extra reglér.

Prostě blok. Uživatelsky "černá skříňka".

Pouze připojit potřebné dráty a o zbytek se nestarat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok zkusím to hodit na 8c.. proměřím a uvidím

každopádně jsem se na jiném fóru( kde řeší karavany) dočetl, že spínaný 12+ je nutný pro chod lednice a měl by být zapojený ze spínací skříňky..

takže přesně jak jsi psal výše,

ale pak ještě jiný názor

"jeden drát je přímo na baterii a druhý také na baterii, jen přes relé, které ovládá spín. skřínka tzv. 15"

co myslíš??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale pak ještě jiný názor

"jeden drát je přímo na baterii a druhý také na baterii, jen přes relé, které ovládá spín. skřínka tzv. 15"

co myslíš??

Hm, tohle už může být individuální dle přívěsu/karavanu.

Absolutně nevím jak je takový karavan "uvnitř" zapojen.

Jestli řešíš JEN zásuvku, tak tak jak jsem popsal. Pokud je karavan originálně zapojen, tak Ty jako uživatel bys tohle neměl muset řešit. Prostě pouze splnit požadavky na vstupu a nic.

Lednička v takovém karavanu by měla jet snad pořád, ne? "Vestavěný" akumulátor by na to měl být dimenzován spolu s instrukcí jak dlouho takhle může jet bez připojení na externí zdroj - auto/zásuvka v kempu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK poladím to podle vašich rad :palec2: dík

karavan zatím můžem nechat plavat,

jen jsem chtěl mít tu elektriku připravenou , když už montuju tažné ;)

přece jenom ještě něco.. jaké relátko mám použít.. ?

Editováno: , autor: cmelak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kazdy prives to muze mit jinak, takhle ma jistotu, ze to bude mit pres rele a pres pojistky :)

pak je jedno co tam pripoji

relatko bych pouzil jakykoliv autorele (vetsinou jsou na 30A, to je dostatecny), k nemu nejlip patici ze stare kabelaze (z vrakace), ktera pasuje do drzaku reletek v aute

Editováno: , autor: zdesim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Možná hloupý dotaz, ale vadí něčemu když použiji na starém vozíku 13-ti pólovou zástrčku místo 7-mi a pozice nebudou obsazené?

Stávající 7-mi pólová mi uvnitř vyhňíla a nerad bych na O3 něco vyvedl (origo tažný z výroby) ... Novou zástrčku tak jako tak musím koupit.

Dle schéma to vypadá ok, ale nejsem elektrikář...

 

zapojení zásuvek. viz odkaz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...