BRUNNO

Tlakovanie hadic

8 příspěvků k tomuto tématu

Ahojte, potreboval by som poradit: po akejkolvek jazde ked motor dosiahne prevadzkovu teplotu zostane v chladiacom systeme taky tlak ze mi v nadobke klesne kvapalina (vplyvom roztiahnutia hadic cize zvacsenim objemu) Ked povolim viecko tak uvolnim vela vzduchu a hladina sa vrati do normalu. Hladal som tu na fore, ale vsetci ste to vyriesili nejakou opravou. Ja som menil tesnenie pod hlavou, aj som dal zrovnavat hlavu, menil som termostat a aj viecko a je to stale rovnake. Podotykam ze sa mi voda nestraca.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Při tom srovnání hlavy nechal si to natlakovat ? Není prasklá hlava ?

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nemusi byt prasknuta hlava, pozrel by som aj tesnenie pod hlavou. Ked su tvrde hadice chladenia, tak jedine hlava, alebo tesnenie pod hlavou.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jen se zeptám. Mají být po ohřátí motoru a jízdě např. 80 km trochu tvrdší hadice s chladící kapalinou, nebo by měly být pořád stejně měkké?

 

Měněno těsnění pod hlavou, hlava srovnaná, nový termostat, nový víčko na expanzní nádobce(To vše v průběhu posledních 2 měsíců a 2000km). A stále po dojetí trasy a ošahání hadic, jsou tvrdší než když je motor studený.

 

Děkuji za jakoukoliv reakci.

Upraveno uživatelem Koltmen
0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Určitě tvrdší. Ve víčku je přetlakový (a podtlakový) ventil, který udržuje v chlazení tlak, nevím přesně, cca 1,1 - 1,3 baru (možná bude tlak na víčku napsaný)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Za chodu motoru (i nějakou dobu po něm) je v systému vyšší tlak, danej právě tím pružinovým ventilem ve víčku expanzky. Ten tlak se vytváří roztahováním kapaliny ohřevem, ne čerpadlem (to jen prohání kapalinu systémem) - a v podstatě slouží jen k tomu, aby se omezil vznik parních bublin uvnitř systému chlazení. Kapalina totiž pod tlakem intenzívně vytváří páru až při vyšší teplotě, než "bez tlaku" = jen pod tlakem normální okolní atmosféry. V chlazení je ventilem nastavenej takovej tlak, aby kapalina opravdu bublala až při cca 120°C, takže jde bez bublání jezdit i s teplotou kapaliny někde kolem 98°C, aniž by se tvořilo výraznější množství páry a kapalina stříkala přepadovým potrubím ven. Proto taky dochází k prudkýmu vyvření obsahu expanzky, když se těsně po jízdě otevře víčko - tím totiž v systému prudce klesne tlak a pokud má kapalina teplotu takovou, že s uzavřeným víčkem ještě těsně nevaří = je přehřátá, tak po uvolnění tlaku se začne prudce vařit v celým objemu uvnitř motoru a z expanzky vycákne jak gejzír. Pokud při provozu auta z expanzky výrazně neubejvá kapalina, pod víčkem krytu ventilů (pro nalejvání oleje) se nedělá "šlehačka" nebo pokud se v expanzce neobjevujou olejový fleky, není natlakování chlazení žádnou závadou a je to vlastnost.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za vyčerpávající odpověď. :kol-47:

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!


Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.


Přihlásit se