Přejít na obsah

Newborn     Chiptuning     Auto samolepky     Ubytování u letiště    

Fotka

Tlakovanie hadic


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
7 odpovědí na toto téma

#1 BRUNNO

BRUNNO

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 20 příspěvků(y)

Publikováno 10. červenec 2011 - 07:48

Ahojte, potreboval by som poradit: po akejkolvek jazde ked motor dosiahne prevadzkovu teplotu zostane v chladiacom systeme taky tlak ze mi v nadobke klesne kvapalina (vplyvom roztiahnutia hadic cize zvacsenim objemu) Ked povolim viecko tak uvolnim vela vzduchu a hladina sa vrati do normalu. Hladal som tu na fore, ale vsetci ste to vyriesili nejakou opravou. Ja som menil tesnenie pod hlavou, aj som dal zrovnavat hlavu, menil som termostat a aj viecko a je to stale rovnake. Podotykam ze sa mi voda nestraca.

#2 Sudetak

Sudetak

    Profesional

  • Uživatel
  • PipPipPipPip
  • 664 příspěvků(y)
  • Gender:Male

Publikováno 18. červenec 2011 - 19:19

Při tom srovnání hlavy nechal si to natlakovat ? Není prasklá hlava ?

#3 hubo44

hubo44

    Veterán

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPip
  • 1 607 příspěvků(y)

Publikováno 18. červenec 2011 - 19:39

Skus dalšie vičko.

#4 onder

onder

    Uživatel

  • Uživatel
  • PipPipPip
  • 94 příspěvků(y)
  • Gender:Male

Publikováno 16. listopad 2011 - 17:50

Nemusi byt prasknuta hlava, pozrel by som aj tesnenie pod hlavou. Ked su tvrde hadice chladenia, tak jedine hlava, alebo tesnenie pod hlavou.

#5 Koltmen

Koltmen

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 18 příspěvků(y)
  • Gender:Male

Publikováno 09. červen 2016 - 05:55

Ahoj, jen se zeptám. Mají být po ohřátí motoru a jízdě např. 80 km trochu tvrdší hadice s chladící kapalinou, nebo by měly být pořád stejně měkké?

 

Měněno těsnění pod hlavou, hlava srovnaná, nový termostat, nový víčko na expanzní nádobce(To vše v průběhu posledních 2 měsíců a 2000km). A stále po dojetí trasy a ošahání hadic, jsou tvrdší než když je motor studený.

 

Děkuji za jakoukoliv reakci.


Tento příspěvek byl upraven od Koltmen: 09. červen 2016 - 05:56


#6 McMatej

McMatej

    Profesional

  • Uživatel
  • PipPipPipPip
  • 775 příspěvků(y)
  • Gender:Male

Publikováno 09. červen 2016 - 06:57

Určitě tvrdší. Ve víčku je přetlakový (a podtlakový) ventil, který udržuje v chlazení tlak, nevím přesně, cca 1,1 - 1,3 baru (možná bude tlak na víčku napsaný)



#7 Ekkar_z_Bastlírny

Ekkar_z_Bastlírny

    Senior

  • Roomster Club
  • 7 484 příspěvků(y)
  • Gender:Male

Publikováno 11. červen 2016 - 16:55

Za chodu motoru (i nějakou dobu po něm) je v systému vyšší tlak, danej právě tím pružinovým ventilem ve víčku expanzky. Ten tlak se vytváří roztahováním kapaliny ohřevem, ne čerpadlem (to jen prohání kapalinu systémem) - a v podstatě slouží jen k tomu, aby se omezil vznik parních bublin uvnitř systému chlazení. Kapalina totiž pod tlakem intenzívně vytváří páru až při vyšší teplotě, než "bez tlaku" = jen pod tlakem normální okolní atmosféry. V chlazení je ventilem nastavenej takovej tlak, aby kapalina opravdu bublala až při cca 120°C, takže jde bez bublání jezdit i s teplotou kapaliny někde kolem 98°C, aniž by se tvořilo výraznější množství páry a kapalina stříkala přepadovým potrubím ven. Proto taky dochází k prudkýmu vyvření obsahu expanzky, když se těsně po jízdě otevře víčko - tím totiž v systému prudce klesne tlak a pokud má kapalina teplotu takovou, že s uzavřeným víčkem ještě těsně nevaří = je přehřátá, tak po uvolnění tlaku se začne prudce vařit v celým objemu uvnitř motoru a z expanzky vycákne jak gejzír. Pokud při provozu auta z expanzky výrazně neubejvá kapalina, pod víčkem krytu ventilů (pro nalejvání oleje) se nedělá "šlehačka" nebo pokud se v expanzce neobjevujou olejový fleky, není natlakování chlazení žádnou závadou a je to vlastnost.



#8 Koltmen

Koltmen

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 18 příspěvků(y)
  • Gender:Male

Publikováno 14. červen 2016 - 06:22

Díky moc za vyčerpávající odpověď. :kol-47: