Přejít na obsah

Natural 98 nebo 95?


Ovosh

Doporučené příspěvky

N95 je možné bez problémů i dle výrobce tankovat, důsledkem bude jen nepatrně nižší výkon.

Jinak doporučuji přečíst toto:

http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=18

Pan Janda tento článek napsal zřejmě na základě svých zkušeností z počátku 90.let, protože to rozhodně neodpovídá aktuální situaci. Že by u nás palivo kategorie N98 mnohdy nedosahovalo kvalit N95 (oktanové číslo) je naprostý nesmysl. ČOI zveřejňuje výsledky kontrol a N98 je na tom naopak nejlépe. N98 sice tvoří jen řádově procenta z kontrolovaných vzorků, ale za poslední asi 2 roky všech cca 60 kontrolovaných vzorků N98 splnilo normu, tedy mj. mělo minimálně 98,0 oktanů. N98 běžné mívá 99-100 oktanů a veškeré paliva této kategorie na českém trhu se dováží z Rakouska či Německa.

Na chipnuté 1.8T jsem po vyzkoušení přešel na 100-oktany, konkrétně Verva 100/Carrera 100. Příplatek 2Kč oproti N95 je celkem směšný (v okolních zemích 100-oktany nikde tak levné nejsou) a často nižší, než např. u Agipu za běžný N98. V mém případě provoz na 100-oktan vychází stejně jako na N95, protože příplatek je vykompenzován nižší spotřebou. Měřil jsem i dynamiku (pružnost na 3 st., stejný úsek, stejné podmínky) a rozdíl mezi N95 a Carrerou 100 byl více než 10%.

Z levnějších N98 bych možná doporučil Lukoil. Cena N98 u Lukoilu je většinou podobná jako cena N95 na Benzině/OMV a kvalita by měla být OK (Lukoil bere N98 podle polohy a aktuálních cen od německého Totalu nebo rakouského OMV).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud máš 100 oktanů za ceny, co píšeš, tak závidím. U nás je možnost jen N95 a V-PR 100, delta v ceně až 7-8Kč/l. Na čipnuté oktě, stejně jako na focusu, rozdíl mezi N95 od no name pumpy a Shell N95 V-P nulový, v ceně asi 4-5 Kč. Já jsem na základě diskutovaného článku přešel na aditivum (0,6 Kč/l) + N95 (aktuálně) 33,40) a výsledek se velmi blží použití V-PR (rychlost reakce na plyn, zátah v nižších otáčkách, ztiišení a zklidnění běhu motoru). Takže za mne OK, jen to nemohu srovnat s normální N98, protože ta u nás v okolí prostě na trase není. Moje poznatky mi potvrdil i kolega, co podobně jako já začal aditivum lít do N95 a druhý, který jezdí standardně na N98 (1.4TSi), teď se stejnými "pocity" jezdí na N95 + aditivum.

A právě i ceny v cizině mne vždy proti místním zarážely zarážely, protože pokud se nepletu, běžný rozdíl tam býval 8 - 10 eurocentů na litr mezi N95 a 99/100 oct. Tzn. tak 2x menší než u nás.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikoz bydlim nedaleko Polskych hranic a jezdim tam hodne nakupovat, benzin beru takrka vzdy v polsku u benzinky patrici k vetsi siti benzinek (od soukromniku z male site bych ze zkusenosti z CR uz nikdy nevzal ani v PL). Beru N98 za 32,20kc. N95 tam stoji 31 kc.... Najezdim cca 1300 km mesicne a uspora by to urcite byla prejit na N 95.... zkusim N95 a uvidim.... Dekuji vsem za odpovedi....Kdyztak dam pak nejake postrehy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud máš 100 oktanů za ceny, co píšeš, tak závidím.

A právě i ceny v cizině mne vždy proti místním zarážely zarážely, protože pokud se nepletu, běžný rozdíl tam býval 8 - 10 eurocentů na litr mezi N95 a 99/100 oct. Tzn. tak 2x menší než u nás.

Příplatek pouhé 2Kč za 100-oktan oproti N95 je na každé Benzině/OMV. Ceny N95 jsou u nich samozřejmě vyšší, takže rozdíl mezi N95 od no-name vs Carrera 100 je daleko větší. Ale v blízkém okolí je pouze OMV a Benzina. (Tesco je u nás levnější jen o pár desítek haléřů, Lukoil bohužel v okolí není a totální soukromé no-name pumpy riskovat nehodlám, po přečtení výsledků od ČOI jaké patoky se tam dají natankovat - 20% etanolu, oktanové číslo 89 apod, v okolí prověřený no-name nemám) a při tankování u nich opravdu celkévě lépe vychází 100-oktan - nákladově stejné díky nižší spotřebě, chod motoru a dynamika lepší. Jinak není moc co závidět, poslední tankování Carrery 100 bylo za 38,50Kč. Ale přijde mi lepší dát 38,50 za 100-oktan dovezený z Rakouska, než 36,50 za obyč N95.

Co se týče zahraničí, tak třeba na slovensku je u všech 100-oktanů (OMV,Shell,Slovnaft) příplatek vždy 20 centů/5Kč oproti N95 na dané pumpě. V rakousku OMV Super 100 (=naše Carrera) 13 centů/3,30Kč, Shell VPR 20 centů/5kč, v německu VPR totéž, německý Aral Ultimate 102 asi 15 centů/3,80 (ale velmi dobrý poměr cena/hodnota, škoda že není u nás) atd... 100 oktan s příplatkem pod 10 centů jsem v okolních zemích neviděl.

Editováno: , autor: marv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Půl roku co mám svojí RS jsem používal 98 až do předminulého měsíce po návštěvě firmy Cimbu kde jsem byl ohledně ztráty výkonu. Zjistilo se že někdo přemazal soft a dal tam origo. Po diagnostické zkoušce byla viditelná nepravidelná zakřivená čára která znárorňuje klepající ventily způsobeno právě tankování 98. Jinak za tu dobu užívání 98 jsem nezpozoroval nějaký lepší rozdíl. Auto mi lépe jede na 95 a najedu více km a taky ušetřím nějakou tu korunu na litru. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do RS tankuji 98 tak 2x za rok. Rozdíl nějak nepozoruji.

Když natankuješ jednou za půl roku do nádrže kde je i jen 10 litrů N95 tak toho moc nevypozoruješ.

nějaký rozdíl určitě bude, osobně ho ale nejsem schopný zaznamenat ;)

Mi tankujem do OII 2.0 TFSI N98 furt a je nát menší spotřeba cca o 1 L/100km oproti N95. Navíc Nezávyslí topení to taky pocítí (je seřízený na N98).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Půl roku co mám svojí RS jsem používal 98 až do předminulého měsíce po návštěvě firmy Cimbu kde jsem byl ohledně ztráty výkonu. Zjistilo se že někdo přemazal soft a dal tam origo. Po diagnostické zkoušce byla viditelná nepravidelná zakřivená čára která znárorňuje klepající ventily způsobeno právě tankování 98. Jinak za tu dobu užívání 98 jsem nezpozoroval nějaký lepší rozdíl. Auto mi lépe jede na 95 a najedu více km a taky ušetřím nějakou tu korunu na litru. :palec2:

tak o je fakt husty,nerozumim moc tomu jak ti nekdo mohl premazat soft,a kde ze si tu 98 tankoval?ruzne nebo jsi jezdil k nejake pravidelne?mam ted fabku rs 1.4 a taky resim kde tankovat,chtel bych ji davat samozejmne 98 kterou si zaslouzi ale z tho vseho mi jde hlava kolem,98 ktera ztraci na oktanovim cisle tim ze se netankuje,nedavno tusim ve fifth gearu davali testovani aditiv a meli spiz negativni ucinky,ach jo,neni to jednoduchy:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...