Diky Brona

Kolisave otacky u felicie 1,3 MPi

9 posts in this topic

Dobry,chcel by som tuna poprosit o radu mam Feldu 1,3 MPi mal som kolisave otacky a motor mi stale zdochynal vacsinou pred kruhovym objazdom ked som vyhodil rychlost tak som zasiel do dielne aby mi to spravili no vycistili mi klapku a odvtedy my uz otacky nepadaju ale su strasne vysoko po takych prejazdenych 50km sa drzia aj na 1500 !!! No zasiel som naspat do tej dielne ale nevedeli mi to nastavit pretoze nemaju V.A.G tak som si nieco precita na forach a objednal kkl fast kabel za 49eur z Motordiag stranky lenze cd k tomu my na Windows 7 nesli spustit tak som si stiahol program VCDS lite za 99$ z motordiag som aspon pouzil kabel a Simos manager spustil som factory reset a po dokonceny mi vypisalo V.A.G. com1>zvolit rj01/Motor

2funkce zakladni nastaveni/04

3kanal cislo 098/zapsat hodnotu 000 >start

4pockat na kalibraci bez slapani na plyn cca20sec.

5vypnout zapalovanina 30 sec

No tom vsetko som na tom VCDS lite urobil anic stale to iste vysoke otacky Ja uz vazne neviem som v Irsku a neviem si s tym rady nevedel by mi s tym niekto pomoct?vopred dakujem A este nieco ked som zadal do VCDS skoda felicia autoscan vypisalo mi Adress01>Engine Labels Redir Fail!

Controller>047 906 030 N

Coding>00000

1 Faul Found>

01087-Basic setting not performed

27-00-Implausible Signal

Readiness n/a

Kazdarada nad zlato este raz vopred dakujem Tomas

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem ten program Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.51 Free dlouho nepoužil.

Nicméně mě ten program kdysi házel chyby. Nevím jestli to bylo kabelem (taky motordiag) nebo notebookem nebo programem, ale stalo se, že né vždy se vyresetovaly všechny ty adresy do 223. Hodilo to chybu třeba u 160, ale program pokracoval dalším kroku.

Takže mi pomohlo to zkoušet vícekrát a notebook dal výkonem na max, což většinou pomohlo. Pokud to projede komplet na 223, meli by být podle mě otáčky volnoběhu už v pořádku.

Podle mě, není zcela nutne provádět základní nastaveni 098 přes VAG, ale dělám to pro jistotu taky. Pamět závad před tímto ukonem musí být vymazaná.

Ta chyba toho základního nastavení na VAGu může mít několik příčin i tu nejhorší a to jest vadna klapka (na to bych si beht tebou při nejhorším půjčil aspoň multimetr na meření voltu a ohmů na konektoru klapky, ale to až potom)

- nastavovač šrtící klapky pro řízení volnoběhu (příliš napnuté lanko, nebo se klapka blbě vrací) Zkontrolovat přes VAG na skupine 01-motor 08-měřené hodnoty a zadat 001, kde v poli 4 (zleva) se při přidání plynu musi měnit z 1 na 0. (tedy je tam číslo 00010001 a mění na 00000001). Pokud se mění, je snímač volnoběhu vpořádku.

- přerušený vodič svorkovnice (vizualní kontrola)

- chybně osazená svorkovnice klapky (zkusit vyndat zandat) Jestli to nepomůže, zkusím sem dát lejstra o proměření konektoru.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dal som ten factory reset na simos a vsetky cisla prebehly OK a potom som zasa siel na tu 098 cez VAG.Tiez som zkontroloval 01-motor 08-merane hodnoty a ta 1 sa mi menila na 0 len mne tam neukazovalo číslo 00010001 a mění na 00000001 ale mne sa 10010001 sa menilo na 10000001 ale to asi bude jedno.Lanko vyzera ok klapka sa vracia v pohode este keby si mohol prihodit tie udaje na premeranie v nedelu mam volno tak by som skocil za kamosom do dielne vtedy ma cas.Vdaka za Tvoj cas tak isto. Tomas

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, že jsem tu až teď. Ta 1 na zacatku kodu znaci chybu v tom nastaveni. Pred pouzitim toho nastaveni 098 nesmi být v pameti zadne chyby, ale to jsi asi udelal.

Dam ti tip, kde si stahnes prirucku na Felicii.

Zaregistruj se na http://www.skodaforum.sk/filebase.php

V zalozce download zone jsou ke stazeni na dany typ skodovky. Tak najdes ruzne navody na opravy i pro pouziti VAG chybovych kodu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já řeším podobný problém s otáčkami při zahř.motoru již asi 2 roky.Prostě když se zahřeje,tak volnoběžné otáčky jsou tak kolem 400,většinou plavou mezi touto hodnotou a 800,chvíli drží také třeba na 800,pak jak když střelí a 0,motor KO.Klapka tam byla nová,beze změny,teď je tam ta původní,vyčištěná,nové těsnění na sání,nové zapal.kabely.Před pár dny jsem byl v jiném servisu,kam jsem si dovezl novou lambdu.Raději auto hodily na PC,kde jim vykazovalo čidlo chl.kapaliny cca 80st,přičemž motor nebyl ještě prohřátý,na palubce byla ručka asi ve čtvrtině.Jiný problém jim PC nehlásilo.Tak jsem odjel rovnou do autoprodejny,kdejsem koupil nové,před barákem vyměnil,ale problém trvá.Špatný čidlo to není,je na něm modrý použek,tak jsem takové koupil a v té prodejně jsou odborníci.Podezření jsem měl nejprve právě na tu lambdu,myslíte že by to mohl být ten problém?Už mě to docela štve,stále jen pokus omyl a peníze tečou.Kolega v práci se zmínil,že měl před lety stejný problém a vyřešil to výměnou podtl. regulátoru,má toto tato motorizace(1.6MPI)?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

redroker:pokuď vím,tak je podtlakový regulátor součástí rozdělovače.Takže se podívej jestli máš rozdělovač,já 1.6 nemám takže nevím..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes auto znovu na diagnostice,žádný problém nenalezen,lambda taky dává prý správná čísla,ale otáčky lítaj stále jak na horský dráze. Doporučil mi jen, aby ta lambda byla prověřená,abych zajel na emise.Takže počkám do srpna,protože mám technickou,takže to ještě odložím.Když ani pak se nic nenajde,zkusím ještě zajet do nějakého servisu škodovky.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobně s tím zkušenost nemám.

Ale pokud je klapka, svíčky a těsnění v cajku a provedena diagnostika smazaných adaptačních hodnot a základního nastavení šrtící klapky, pak už asi jen Chiptuning.

Felicie 1.6 mívaly problémy s nízkým volnoběhem a některé Chiptuningové firmy (CIMBU a SPORTMOTOR) to v rámci Chipu opravili na cca. 800ot.

Levnější je SPORTMOTOR asi za 3500,- a podle mě není problém se s nima domluvit na vyzkoušení....případně pak myslím týden na odzkoušení a apk případně navrácení peněz a uvedení do stavu bez chipu.

http://www.sportmoto.../motor/b162.htm

Edited by Haski
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je opravdu asi krajní možnost. Musím zde jen připomenout,že auto nemá nízké voln. otáčky stabilně,při studeném startu jsou kolem 800,zahříváním padají ke 400 a pohupují se k 600 nahoru-dolu,jednou za jízdu (cca 20km) motor zhasne.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now