Přejít na obsah

Octavie II 1.8TSI MR08 výměna chladiče


Migen

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny.

Delší dobu pozoruji, že se mi vždy po ujetí 5000km ztratí z expanzní nádobky asi 2 dl chladící kapaliny. Vždy doliji a neřeším. Ovšem poslední dobou se mi začala voda ztrácet víc (cca 3dl za 2000km) - už se mi i jednou rozsvítila kontrolka. Z tohoto důvodu jsem začal řešit, kam se může voda ztrácet. Dlouho sem nemohl nic najít, až sem si všiml, že mám pokapaný spodní kryt motoru chladící kapalinou. Prohlídl sem celý motor shora i zespodu a pořád jsem nic neviděl, až mě napadlo oddělat sahary a v tom sem uviděl, že na pravé straně chladiče mi na kraji vzlíná chladící kapalina (motor byl zahřátý). Jen podotýkám, že chladící kapalina je čistá, olej je taky bez emulze. Proto se chci zeptat, jestli nemáte někdo zkušenosti s demontáží chladiče u tohoto motoru. Hledal jsem nějaký vypouštěcí ventil, ale nenašel. Proto prosím o zkušenosti, jak vypustit chladící kapalinu, a jestli se dá chladič demontovat bez demontáže předního nárazníku. Dřív jsem měl peugeota a tam se musel demontovat nárazník. Také jsem si všiml, že na chladícím okruhu nejsou žádné odvzdušňovací ventilky - takže jak po výměně celý systém odvzdušnit?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.žiadny vypúšťací ventil ani uzáver nenájdeš...vodu vypustíš stiahnutím hadice..viz príloha :palec2:

2.chladič sa dá demontovať bez dodatočnej demontáže nárazníka ;)

3.odvzdušňovacie ventilky taktiež nenájdeš...odvzdušníš to asi takto ako hovorí múdra teta ELSA.. lol

-naplniť chlad.kapalinu po značku MAX na nádobke

-uzavrieť nádobku

-vypnúť kúrenie a klimatizáciu

-naštartovať a udržovať asi 3 min otáčky asi na 2000 1/min

-nechať motor bežať až sa nezapne ventilátor dochladzovania V7

-skontrolovať výšku hladiny pri zatvorenej nádobke

-poprípade doplniť

post-62595-0-04913100-1320097791_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpověd. Zajímavé :). Jen z těch fotek není uplně jasné, která to hadice je. Až budu chladič měnit, tak asi odpojím nejspodnější hadici a nechám to vypustit. No uvidime. Ted musím ještě zjistit, kde sehnat chladič aby nestlál 6000kč. Myslím, že jsem někde viděl okolo 2500kč. Zajímavé je ovšem, že to nemá odvzdušnovací ventil :) Ten bych tam určitě čekal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odkaz. Ovšem nejsem si uplně jist jestli je to na moje auto. Našel sem další chladiče viz. odkazy níže a pokud se dívám dobře, tak u každého je trošku jiný rozměr. Takže nezbude nic jineho, než pak přeměřit co v autě mám, a poptat u někoho.

ODKAZY:

http://www.cc-autodily.cz/chladic-octavia-2-12_12

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0121251at-chladic-vodni-octavia-2-superb-2.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes sem lehl pod auto, a zda se, ze mam uplne jine provedeni chladice. Nicméně si myslím, že není možné vypustit chladící kapalinu rozpojením hadice u dochlazovacího čerpadla jak je zobrazeno na obrázku viz. tato diskuze. Taky se mi zdá, že právě pod tímto dochlazovacím čerpadle jsem měl docela nakapáno na krytu motoru. Je tedy možné, že mi teče chladič, ale i někde něco jiného. Možná to byla jen zkondenzovaná voda, ale nevím. Každopádně ted po ujetí 1000 km se mi ztratilo přesně 2.5 dl.Začíná mě to srát.

Nemáte náhodou někdo dílenskou příručku pro motor BZB 1.8 TSI? Mám snad všechny dílenské příručky, ale pro tento motor ne. A zdá se mi, že je udělaný trochu jinak chlazení než u ostatních motorů. Potřeboval bych názor někoho, kdo již měnil chladič u tohoto motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu sem projel net, a našel jsem nasledující odkaz: http://vagcats.info/base/sk/3/149/419/1/3607

Dle obrázku je dle mě nelogické, vypouštět vodu odpojením hadice od prvku č. 39 viz. obr. Jinak když sem se dival na ten můj chladič, tak spodní hadice z něj není uplně dole, takže se asi nevypustí vše??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak si na to netrúfaš,tak to daj spraviť niekomu,kto je v tom zabehanejší...

ak sa to rozhodneš predsa vymeniť sám,tak v tom nehladaj žiadnu vedu..stiahni tú spodnú hadicu čo ide do chladiča a nechaj vytiecť vodu..všetka ti nikdy nevytečie..ty predsa nejdeš meniť chlad.zmes,ale chladič...najprv zhoď vetráky a potom ten chladič..držia ho 4 skrutky na 30 torx..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Migen" - já ti posílal odkaz na chladič, který mám na autě přímo já ( tzn. kód orig. dílu 1K0121251AT = tento kód mám přímo nalepený na chladiči ), zatímco dle ETKY bych tam měl mít kód 1K0 121 251 DN ( případně 5K0 121 253 D ), tedy přesně jak píše Libero1071. Stejně jako on ti můžu poradit - odpoj spodní hadici na chladiči a tak vypustíš všechnu chladící kapalinu z motoru, pak dej dolů větráky, odpoj kabely od čidla, oddělej horní hadici k chladiči a nakonec vyndej chladič ven..práce na chvilku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky moc za rady - Určitě to vyměním sám - a pak budu pozorovat dál, jestli to nahodou ještě někde trošičku neteče. Jinak troufnu si na cokoli :) , ale mám rád, když si předem vše vyjasním, aby mě něco nezaskočilo. Dobrý nápad je podívat se na kod, co je přimo na chladiči. Poptám pár firem, a uvidíme. Ted o vikendu se na to ještě pořádně podívám, a příští týden obědnám chladič. Pak už jen děj se vule bo...ží :). Doufejme, že se nepotvrdí, že to teče ještě někde, jak vstupují hadice do motoru, to by byl horší oříšek. Nicméně, auto je staré 4 roky a dost se divím, že teče chladič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže takto: dnes sem dukladně prohlídl motorvovej prostor a bohužel sem našel další unik. Takže mi voda nemizí jen přez vadný chladič, ale mam pokapany spodní kryt motoru i pod hadicema co jdou do motoru. Horší je, že je mokrý i blok motoru, takže prdpokládám, že mi teče vodní pumpa. Ted jde o to, jestli teče kolem ucpávky, nebo přez těsnění jak dosedá na blok motoru. Upřímě řečeno, na tuto opravu už si asi netroufnu a co mě docela dostalo, tak vodní pumpa stojí 4700 viz. odkaz:

http://www.cc-autodi...A&model=OCTAVIA

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam kde je voda na tom bloku, se nedá ani dostat, je to přesně jak si myslím. Prostě začla týc vodní pumpa kua. Kdyby to teklo jen z hadic, tak bych to poznal, hadice jsou suché a čisté. Musí to někde prosakovat. Ted nevím, jestli to mám dat do servisu a nechat rovnou vyměnit i ten chladič, nebo jestli to mám zkusit rozmontovat sám. Musel bych oddělat sání do motoru a možná ještě něco jiného. Pokud to dám do servisu, tak bych potřeboval poradit do jakého v Brně nebo okolí. Bohužel tento motor dle mě moc techniků zatím nezná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...