Přejít na obsah

tažné zařízení na FII - praskající pojistka spínací skříňky


Petr Fabi

Doporučené příspěvky

Zdravim a mam prosbičku - nechal jsme si na FII namontovat tažné zařízení (originální) a při připojení přívěsu mi po rozsvícení světel (např. koncové, směrové a brzdové naráz) mi vyhoří pojistka spínací skříňky (5A, v manuálu č. 35) a už nesvítí nic, jen potkávací světla a směrovky na autě.. V servisu mi bez mrknutí řekli, že je to chyba vleku, ale kolega s ním jezdí (se starou oktávii) a pojistky mu nehoří.. Nemá s tim někdo prosím zkušenosti? Nebo si mam najít jinej servis? Předem děkuji za názory ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napiš datum výroby auta, FII má od faceliftu(duben 2010) k tažnému zvlášť ŘJ elektriky. Takže jsou 2 různé verze elektroinstalace k tažnému - "předface" a "poface". Ta ŘJ slouží jako "posilovací" pro obvody světel, které mají v sérii v autě po faceliftu jen malou proudovou zatížitelnost a proto také slabou pojistku. Jestli nějaký umělec v servise napojil zásuvku pro vlek bez téhle jednotky například naskřipovacími svorkami k původním přívodům na zadní skupinovky, stane se přesně to co popisuješ. Doporučil bych zajet do jiného servisu a nechat montáž prověřit odborníkem na elektriku. V případě že odborník autoelektrikář prohlásí, že to první servis zvrzal, doporučuju sehnat soudního znalce a na základě jeho posudku žalovat první servis o náhradu škody - ta zprasená elektrika by totiž už nemusela být bezpečná a její výměna rozhodně není zadarmo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vypadá že ten dotyčný montér jen napojil nesprávně přívod "hlavního napájení" pro tu přídavnou ŘJ - protože brzdová světla mají 2x21W, blinkry minimálně 2x15W a obrysovky minimálně 2x5W, spíš 2x10W, když svítíš, dáš blinkr a ještě přibrzdíš, do těch žárovek teče minimálně těch 5A, na které je dimenzovaná pojistka spínačky - a to nemluvím o dalších odběrech, které auto z té spínačky bere. Proto je ta pojistka na hranici a snadno vyletí. Ta ŘJ tažného by se měla napojovat až za hlavní relátko, které teprve spíná všecky silové rozvody = ventilaci, elektroniku motoru a vlastně komplet zbytek elektroniky auta... Zatímco u Tebe to podle popisu vypadá, že ten přívod dotyčný UMĚLEC napojil PŘED relátko = pověsil ho přímo na spínačku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak podle servisu je vše ok, tažné je k FII po FL, na jejich přívěsu pojistka nehoří... Tak mi tam dali 10A, že i ty relátka mají nějaký odběr nebo tak něco, že ať to vyzkoušim (?), tak to pojistka utahne, ale dobrej pocit z toho nemam.. Nechal jsem si od nich vyjet "potvrzení", že pojistku vyměnili a budu doufat že vědí co dělají ;) Ev. pojistku budu měnit a dám ji tam jen když pojedu s přívěsem.. Ještě jednou díky za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezávisle a bez informace o tom cáru papíru bych jel do jinýho servisu, že mi cestou s vlekem vylítla ta 5A pojistka od spínačky - a opakovaně i po výměně. Neříkal bych jim nic o tom, že to montoval značkovej servis. Pokud nebudou vědět, kdo to dělal předtím, určitě řeknou co tomu skutečně je = začnou svolávat hromy a blesky na to prase, který to zkurvilo. Klidně zapři, že víš kdo to montoval - zařizovala to manželka, známej, rodiče když jsi byl v zahraničí, ve špitále, v base... co já vím. Hlavně jim nesmíš sám říct, kdo to montoval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujala mě tato závada a ze zajímavosti jsem prostudoval schema.

Jesti se jedná o pojistku 35, tak je to nějaké divné. Podle schematu napájí pouze vodič 58d, podsvícení ovladačů - všechny čudllíky a tlačítka. V manuálu je napsané "napájení spínací skříňky", ale schema mluví jinak (spínací sk. nepotřebuje napájení a pokud by měli na mysli vstupní napětí, tak 5A pojistka by bylo trochu málo).

S originálním zapojením tažného by neměla mít nic společného.

Jištění v originálním zapojení odstarávají pojistky SC 1,2,3 - 15A, 20A, 15A. Pojistky jsou v bloku relátek. Toto je ale zapojení z výroby. Možná že v servisech používají i jiné originální zapojení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budíků né. Jen podsvícení spínačů a tlačítek, při zapnutých obrysovkách !!!

Nedalo mě to a šel jsem to zkusit do svého. Vyrobené letos v květnu. Když vytáhnu pojistku 35, tak jen nesvítí ty piktogramy na tlačítkách a spínačích, všechno ostatní funguje a svítí. Jestli to máte jinak, po spálení té pojistky,

... a už nesvítí nic, jen potkávací světla a směrovky na autě...

tak musíte mít v elektrice někde chybu. A to v souvislosti s tou montáží tažného, nebo třeba před tím a v servisu v tom jsou nevinně.

Zkuste vytáhnout tu pojistku, a jestli přestane svítit něco jiné, než to podsvícení, tak tam máte něco špatně. A s ŘJ tažného by ta pojistka neměla vůbec souviset.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že z výroby chyba nebude - tam se dává kabeláž ve formě už naměřené a natvarované kabelové formy - rozdílné podle typu, motorizace, úrovně výbavy, země určení atd., ne po jednotlivých drátech. Škodofka si je ani nedělá sama - je to subdodavatelský díl. Někdo prostě dostane cífku káblu určitý barvy, k tomu míru a stříhá a stříhá... Druhej dostane X bedýnek a v každý má nastříhanou jinou barvu drátu na jinou dýlku. A všecky ty kabílky musí na koncích okrimpovat konektorama Fast-On nebo dutinkama. Další člověk má desku, na který má něco jako natlučený hřebíky a mezi ně naklade nejrůznější kabely podle předpisu - 4 barvy z místa A do B, další 3 z B do C, potom přidá jednu z A do C. Všecko to spojí omotáním tkanicí nebo páskou, sundá to z té desky a dělá další komplet. Takovýchhle "kabelových forem" obsahuje auto podle typu běžně několik až několik desítek. Na montáži se montér podívá na kartu auta, kde má vyznačenou konkrétní verzi, podle ní vezme z přepravky předepsanou kabelovou formu/svazek a tu rovnou zapojuje barvu po barvě podle tabulky do nějakých svorkovnic nebo jen zastrkuje barevné konektory - podle místa kde to dělá. Následné pracovní operace tu první kontrolují (musejí mít to svoje zase kam zapojit) a nakonec se na všecko napojí diagnostika, která během několika desítek sekund doslova projede celý auto a prověří všecko co má - na blbě zapojenou spínačku = na blbou pojistku by se nejpozději tam přišlo. Jednoduše na lince nejde udělat takovou botu, aby v novým autě z linky sjela instalace zbastlená takovým způsobem, aby přívod ovládacího napětí do spínačky sloužil zárověň jako výkonový přívod pro ŘJ světel s normovým odběrem cca 3x větším.

Tenhle výše popsaný bordel musel spáchat ten pitomec, kterej v takzvaným značkovým servise (přesněji řečeno ve značkou posvěcený bandě zlodějů) bastlil to zapojení přídavný ŘJ pro tažný a prostě "zapřáhnul" její hlavní přívod na první drát, na kterým našel +12V a bylo mu naprosto ganz putýnka, jestli to ten obvod utáhne nebo ne. Takovýho "takyelektrikáře" bych s chutí pohonil po dvoře s hooodně dlouhým bičem v ruce - možná i s vidlema... Mít ta Tvoje fábule ruce, umlátila by ho na místě jak prašivýho psa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

ahoj,

chci se zeptat, brácha si koupil F II r.v. 2009 a chce namontovat a zapojit tažné, kde se můžu připojit s instalací, ke světlům, nebo je někde příprava ( patice pro připojení ) anebo je možnost připojení s CAN, protože má i couvací sensory tak aby mu to nepípalo s vozíkem a zpátečkou ? Můžete mi prosím poradit ? VAGa mám tak není problém s nakódovaním   

děkuji pajos

Editováno: , autor: pajos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FII r.v. 2009 se ještě připojuje klasicky - k zadním skupinovým světlům. Pro potlačení parkovacích sensorů se využívá kontakt v zásuvce. Pokud použiješ originální elektroinstalaci je všechno připravené - rozpojíš konektory od zadních světel - připojíš konektory od instalace tažného - přivedeš drát do řídící jednotky parkovacích sensorů - ukostříš - a připojíš k zásuvce 12V co je v kufru. Platí pro origo kabel s 13-ti pólovou zásuvkou. U neorigo kabelů to bude obdobné - většinou jsou s 7-mi pólovou zásuvkou, jen nevím jak je to s odpojením sensorů. Po té nakódovat panel přístrojů, parkovací sensory a nejsem si jist jestli i rádio (pokud se zobrazuje) - dělal jsem to již dávno sice u Roomstera, ale ten má totožnou elektroinstalaci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...