Přejít na obsah

olejová vana - prostor


Spookii

Doporučené příspěvky

Zdravím, zajímalo by mě kolik prostoru je v olejové vaně. Trápí mě přepalování oleje, proto vymýšlím způsob chlazení oleje, mám možnost sehnat několik tenkých měděných trubiček. Napadlo mě je naletovat dovnitř olejové vany ale nevím kolik je tam místa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

interval výměny mám 7500km, ale chtěl bych ostrou vačku pak olej zkracoval na nějaký 4000km interval proto chci chlazení...

pracovní režim motoru je od 3.5t ot výše takže je olej zatěžován dost...proto vymýšlím chlazení...nevíte jak to třeba měly řešený 1.2 pro vývoz do rovníkových oblastí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... chtěl bych ostrou vačku pak olej zkracoval na nějaký 4000km interval proto chci chlazení...

pracovní režim motoru je od 3.5t ot výše takže je olej zatěžován dost...proto vymýšlím chlazení...

V tom případě buď nejakej silnější motor nebo koupit a namontovat chladič oleje a koupit a namontovat chladič z naftový verze-je větší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Z HTPéčka toho moc ostrou vačkou nevykřešeš.. To spíš kratší intervaly výměny.

 

Jinak já si zas chvilku pohrával s myšlenkou si udělat na výpustným otvoru oleje takovej kohout kterej by se ovládal nějakým převodem zezhora od motoru. Tak trochu lenost a taky mi už leze na nerv furt někoho prosit jestli by mě pustil na zdviž nebo na jámu.

Prostě jen pod auto šoupnout nějakou nádobu a pak pohodově zezhora otevřít ten kohout.

 

Ale narazil jsem při takovém tom promejšlení na několik zádrhelů kvůli kterým se na to vykašlu.

-Namontování dalšího závitu ještě s menší dírou by ještě zpomalilo vytékající olej a tim pádem by sebou nestrhnul ty nečistoty na dně vany.

-Kohout by "čuměl" hodně pod auto a asi bych ho o něco urazil.

-Mechanizmus by byl docela složitej a blbě by se kolem motoru vedl. A pokud by byl vyrobytelnej, tak blbě.

-Co sem tak zjišťoval, tak neni na trhu nějakej tvarově použitelnej kohout kterej by byl dostatečně tepeně a chmicky odolnej

-V případě samodomo kohoiutu zas problém s těsností nějakého a zněčišťování jeho hrdla vnějším bordelem a prachem od silnice.

Takže zavrhnuto.

 

Další docela zajímavou možností by bylo ten výpustní otvor přesunout (udělat další otvor se závitem) na nějaký vhodnější místo na vaně.

Jelikož originál otvor je tak debilně směrem dozadu auta, že i v lehu je problém ho povolit.

 

Prostě ho dát někam aby čuměl dolu pod auto a né za auto. Sice by se k němu muselo taky lehat, ale byl by líp "na ruku".

A jako prémie by bylo i to, že by byl o skoro 1cm níž než ten originální přez kterej se zbytek vypouštěnýho oleje prostě nepřevalí ven z vany a nevytáhne sebou všechny nečistoty co tam sou dole s tim olejem.

Sice by ten šrouby taky koukal tak 10mm pod vanu, ale to je ještě v klidu oproti tej teoretickej zrůdnosti která mě napadla s tim ventilem.

To železo ve trerým by byl závit a šroub by bylo vsunutý zevnitř vany a pak bych ho asi buď dokola přibodoval a nebo obvařil tigem.  Svár by byl zvenku vany.

 

 

Nejdřív si sehnat nějakou použitou ale zachovalou vanu z HTP a na ní to zkusit a pokud to všechno půjde jak má a bude to těsnit, tak jí namontovat místo původní vany(originál vanu na autě by se mi prznit nechtělo)

Předpokládám, že motory HTP 6V a 12V 40,44,47 a 51 kW maj olejový vany všechny stejný(počet a rozložení děr na upeňovací šrouby, tvat prolisů a i obsah oleje)

 

Jako ideální by bylo kdyby se ty vany vyráběly v ČR. pak zkusit zavolat do tý fabryky jestli by nemělli jednu nenastříkanou vanu ve kterej ještě neni díta pro výpustní šroub. Doma si to naprasit podle potřeby a pak je požádat jestli by mi to mestříkli tou barvou kterou se to má stříkat.

 

Mám sice F2 CGPA 2013 ale i tak se to sem nejvíc hodí.

 

 

 

 

 

ooolll.bmp

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne to je blbost.

Vana je velmi nízko od vozovky a tam pokud by jsi něco nabastlil, co bude trčet tak to tím spíš urazíš.

Jinak nepotřebuji se nikoho doprošovat při výměněně oleje. Stačí nebýt líny a zepředu se dá vpohodě na šroub dosáhnout. Mám nachystaný uřezaný kanystr, povolím šroub, šoupnu vanu a šroub vyšroubuji. 2x za rok to přežiju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Já olej měním na "nájezdech". Tím jak je auto skloněno dozadu, vyteče vše do poslední kapičky a k výpušťáku se dostaneš naprosto v poho.

Dle mého názoru je to menší investice, než bastlit vanu - navíc je využiješ při všech pracích na podvozku (i vzadu např. při výměně palivového filtru).

Pokud chceš aby ti ze stěn a z vany odteklo nejvíc marastu, tak po vytečení tam horem nalej 2dcl čistého oleje - uvidíš jak ještě poteče černej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je sice všechno hezký že ti vyteče hodně oleje z vany, ale kolik ti ho zůstane kvůli nakloněnýmu autu v motoru?

Ona Škodovka (všechny automobilky) nepíšou jen tak pro srandu králíkům, že auto má bejt na zdviži ve vodorovný pozici.

 

Jo a dycky ti tam něco zůstane kvůli tomu rantlíku se závitem kterej kouká dovnitř vany.

 

Já nejdříve vypouštím starej olej. Pak ten co nevyteče vytahám přes zahnutou hadičku injekční stříkačkou.

Potom motor ještě proleju dalším olejem a ten potom taky necham vytéct a pak odsaju. Kdyby něco, tak já to propláchnu celou litrovkou oleje. :)

 

Pak to až zavřu a peru tam normálně olej.

 

Ale k tématu. Jsou ty vany u HTPéček 6V a 12V všechny stejný?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukal jsem do ETKy a vana je stejná (jak na FI, FII tak i "starýho" Rapida). Číslo má 03D 103 601 G (dle poslední aktualizace) s cenou 2378,-Kč včetně šroubu.

 

A já čekal, s těma mejma +-3 deci, smršť, jak je to nesmyslný... :o). Jinak samo vím, že auti "má" stát rovně, ale dle zkušeností takto vyteče víc (s tím odsátím to zkusím - uvidíme, kolik toho tam takhle zbyde).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koukám, že s tím olejem děláte načisto alchymii ... vypustím co vyteče (motor zahřátý, auto v rovině), zašpuntuji, dám filtr, naliju 3 litry a jezdím dalších 15t km :kol-31:, jaképak cavyky s tím  :kol-28:   ... nedalo mi to abych na to taky nereagoval  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo. My víme. Někdo to neřeší.

 

Ale jinej se s tim klidně pomazlí jako se svojí pani.

 

dmiklos- No já s tou zahnutou hadičkou vytáhnul ještě tak jednu a půl stříkačky která má průměr válce +- 28mm a délku  tak 12 cm.

Takže množství vé zrovna zanedbatelné

 

Tak 2300 za vanu se mi teda dát nechce. Zkusim to na vrakáči a nebo u nějakýho lojzi kterej zničil motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A přesně servis mne "donutil" si co jde i na Haťapce dělat sám. Když jsem viděl ten černej olej na rysce ihned po výměně v servisu (zřejmě vyměněj tak půlku a zbytek ukradnou, o tom že by si nevydělali, kdyby to dělali poctivě se nemusíme bavit), tak se mi chtělo brečet. O předraženým oleji v servisu ani nemluvě. Takhle za srovnatelnou cenu leju Mobil 1 0w-40, levnější shellkou to proleju a měním do 10tis. Servis a jim daná nařízení z Vlkohradu, jak ty auta co nejvíc oddělat, už dávno neberu vážně - doživotní olej v převodovce (ha ha - pěknej humáč po víc jak 100tis.), chladící kapalina atd.

Souhlas s Mr.Pavka, kdo má auto jako spotřebák, co musí sloužit, tak to "mazlení" chápe jako bláznovství...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle, pokud jsem ještě jezdil na garančky (pouze 2 roky), jsem řešil tak, že jsem si dovezl svůj olej a byl přítomen na dílně. Jinak ano, i já lecos dopřeji svému mazlovi, obzvlášť když tak velmi spolehlivě slouží, ale zase to extra nějak nepřeháním

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

To je sice všechno hezký že ti vyteče hodně oleje z vany, ale kolik ti ho zůstane kvůli nakloněnýmu autu v motoru?

Ona Škodovka (všechny automobilky) nepíšou jen tak pro srandu králíkům, že auto má bejt na zdviži ve vodorovný pozici.

 

Jo a dycky ti tam něco zůstane kvůli tomu rantlíku se závitem kterej kouká dovnitř vany.

 

Já nejdříve vypouštím starej olej. Pak ten co nevyteče vytahám přes zahnutou hadičku injekční stříkačkou.

Potom motor ještě proleju dalším olejem a ten potom taky necham vytéct a pak odsaju. Kdyby něco, tak já to propláchnu celou litrovkou oleje. :)

 

Pak to až zavřu a peru tam normálně olej.

 

Ale k tématu. Jsou ty vany u HTPéček 6V a 12V všechny stejný?

Tak jsem včera měnil olej a zkusil to po prolití a vykapání ještě odsát a nezůstalo tam prakticky nic - zkoušel jsem dát hadičku do různých směrů (míst) a nevycuclo to prakticky nic - řádově tak do 5ml (jen ji to na začátku trochu "ušpinilo".

Takže nakloněním vyteče opravdu vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdysi dávno ve světě motorů někdo zveřejnil zlepšovák,že místo imbusového vypouštěcího šroubu namontoval šroub s kuličkou,který vlastně moc nevyčnívá oproti originálu.Když chtěl vypustit olej tak nasadil hadičku s hrotem,který kuličku zatlačil a olej mohl vytéci.Neznám podrobnosti,ale už tenkrát mě to zaujalo.Technicky zdatnější by snad mohli vysvětlit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No. To je sice dobrej nápad, ale- Na tak malým prostoru narvat dostatečně silnou pružinu aby tu kuličku pořádně tlačila do sedla.

                                                   -Sedlo, dosedací plocha by musela bejt dost přesně provedená.

                                                   -Znečištění sedla a reznutí kuličky od bordelu ze silnice- snížená těsnost.

                                                   -Zmenšení průřezu díry pro odtok oleje- při vypouštění nemá olej dostatečně velkou rychlost aby s sebou strhnul nečistoty

                                                    na dnu spodního víka motoru-vany. Takže to vyjde úplně stejně jako při odsávání olej přez olejovou měrku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...