Přejít na obsah


Fotka

2,0 TDI CR (81kW)


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
138 odpovědí na toto téma

#1 mr.neo

mr.neo

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)

Publikováno 09. květen 2012 - 08:03

Zdravíčko všichni, objevil se nám nový motor pro O2. Co jsem zjistil, běžně se montuje jako základní motorizace naftová do Yetiho. Co jsem tak narychlo koukal, v nižších otáčkách by měl být svižnější než 1,6 TDI CR, o něco zvýšená psaná spotřeba (+0,2). Osobně jsem velmi zvědav.

Mělo by se začít prodávat po 28.5. v nové výbavě Champion.

Tento příspěvek byl upraven od mr.neo: 09. květen 2012 - 08:04


#2 flek

flek

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 38 příspěvků(y)

Publikováno 09. květen 2012 - 09:59

Taky na něj koukám. V dílenské přiručce u grafů výkonu je vidět že má průběh výkonu a točivého momentu hodně podobný jako 1,6 TDI CR. Hlavní výhodu vidím v 6-stupňové převodovce, nevýhoda ve vyšší spotřebě.

Mě by zajímalo jestli v tom autě bude stejná převodovka jako v 103kW verzi a jestli se jedná čistě o SW úpravu motoru a mělo by být možné nahrát tam verzi pro 103kW.

Co myslíte ... bude mít dvoulitr lepší jízdní vlastnosti jako 1,6ka s prakticky stejným výkonem? (když odmyslíme ten 6tikvalt)

Tento příspěvek byl upraven od flek: 09. květen 2012 - 10:00


#3 mr.neo

mr.neo

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)

Publikováno 09. květen 2012 - 11:48

No obávám se, že v případě 2,0 TDI bude jen 5.stup převodovka. Když se člověk podívá na Yetiho, tak tam je u tohoto motoru jen 5kvalt. Počítám, že stejným způsobem bude řešeno i s touto "levnější" variantou 2,0TDI aby to příliš nekonkurovalo 103kW variantě.

Spotřeba může být vyšší, každopádně si nemyslím, že to bude o tolik. Výkon bude snížen z 320Nm na 250 a 103 (125)Kw na 81, což by mohlo vézt i k nižší spotřebě (rozdíl 0,3l oproti 1,6 není zase tak znatelný).

#4 flek

flek

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 38 příspěvků(y)

Publikováno 09. květen 2012 - 16:20

Přiznám se že na auto mám už kupní smlouvu a je v ní cituji: "OCTAVIA 2.0TDI 81KW 6MP". Dnes jsem se pro jistotu byl zeptat dealera a znovu mi potvrdil že tam bude 6 stupňů, sami se prý divili a ověřovali to přímo u výrobce.

Dřív když jsem zkoumal jak to je mi dva dealeři nezávisle na sobě řekli že auta budou omezena kusově na dealery (jeden říkal že cca 5ks/dealera) ... i když to můžou být klidně kecy.

Nechápu moc co se tu děje, proč přichází Škoda s novou motorizací když má být za půl roku nová Octavia. Že by si dávali tu práci a testovali stejný motor s jinou převodovkou jenom aby měla max 250nm? Kdyby chtěli nahradit 1.6 tak přece spíš dají nový model do obyč. Oktávií a 1.6 dají do akčního modelu ne?

#5 mr.neo

mr.neo

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)

Publikováno 10. květen 2012 - 12:17

Tak to je víc než dobrá zpráva, já předpokládal automaticky, že tam bude 5stup jako je v Yetim. 6stup je určitě lepší varianta.

Osobně se mi moc nezdá varianta, že by měli pouze 5ks/dealera .. je to regulérní akce od škodovky, takže si myslím, že se bude prodávat normálně. BTW jak to že již máš smlouvu, prodeje jsou až od 28.5. Sám musím zjistit, jestli jsou i dodatkové příslušenství k jednotlivým výbavám (např. 3 ramenný multifunkční volant).

Edit: Právě zmizel model z ceníku ...

Tento příspěvek byl upraven od mr.neo: 10. květen 2012 - 16:43


#6 flek

flek

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 38 příspěvků(y)

Publikováno 11. květen 2012 - 19:58

Tak třeba u nabídky cb auto mají: "Octavia Champion za exkluzivní cenu!!! Omezený počet vozů!!!", tohle mi řekli ve dvou dalších centrech, a u fabie champion nic takoveho napsane nebyva. Ale samozřejmě sou to jenom dohady a nedivil bych se ani trošku kdyby to byla jenom marketingová masáž.

Smlouvu mám protože mi ju vytiskli a nechali podepsat :) ... prostě ve svém systému už to auto evidentně mají, tak můžou vytvářet smlouvy.

Doplňková nabídka je evidentně dost omezená. Na webu už měli PDF s dodatkovou výbavou ale koukám že teď ju stáhli, pošlu ti to soukromě. Z kterého ceníku ten model zmizel?

#7 flek

flek

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 38 příspěvků(y)

Publikováno 21. červen 2012 - 20:33

Tak už jsem sehnal svoje VIN, dle erWinu:
Modelový rok: 2013

0EN-L-EDF - Díly pro zástavbu převodovky "MQ 350"
G0K-I-GSP - 6-ti stupňová mechanická převodovka

motor: CFHF, 280nM, stejně jako v 4x4 yeti

Jenom čistě náhodou, neví tu někdo jestli jsou to stejné komponenty jako v 2.0 TDI 103kW ... resp. jaké jsou mezi těmito motory rozdíly a co by se stalo kdyby byla řídící jednotka v tomto motoru naprogramovaná stejně jako v 103kW?

#8 x Michi x

x Michi x

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 7 příspěvků(y)

Publikováno 23. červen 2012 - 08:40

Jak to tak sleduji tak jsme na tom úplně stejně :kol-28: Taky mi prodejce tvrdil, že je to omezená serie. Taky jsme si mysleli, že to bude 5MP a na kupní smlouvě mám 6MP . Taky jsme si to ověřovali u prodejce a přímo ve výrobě, protože nám to nešlo do hlavy, ale je to tak. Bude to 6MP, což je pro mě osobně super.

A taky mě zajímá právě jestli jsou to stejné komponenty jako v 2.0 TDI 103kW, a co by se stalo kdyby byla řídící jednotka v tomto motoru naprogramovaná stejně jako v 103kW? Záleží jaká tam bude převodovka mno...
Jinak mé auto je ve výrobě ve Vrchlabí (což je prý na kvalitu lepší)
Známý co dělalá mistra ve Škodovce říkal, že se tam vyrábí menší serie (což by odpovídalo tomu co tvrdí prodejci) a že si na tom kluci dají záležet. Jinak měla by být vyrobena v 26. týdnu a u prodejce v 27. týdnu...tak uvidíme :kol-24:

#9 flek

flek

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 38 příspěvků(y)

Publikováno 23. červen 2012 - 13:27

Tak moje je v Mladé Boleslavi (Producing factory: 2 ve VIN), nemůžu mít všechno no :-)

Bratr ve své 1.8 TSI má převodovku "MQ 250" a ta má max 250Nm, proto soudím že moje převodovka (MQ 350) bude mít 350Nm což by odpovídalo 103kW verzi právě.

#10 x Michi x

x Michi x

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 7 příspěvků(y)

Publikováno 23. červen 2012 - 14:33

Bylo by to fajne, tak uvidíme co bude. Škoda, že se tu nepodívá nějaký odborník a nepoví nám. Já jsem mechanik na baterky :kol-28: ale podle mě má převodovku MQ350 i 2.0 Tdi obě verze jak 103kw, tak i 125kw....

Tento příspěvek byl upraven od x Michi x: 23. červen 2012 - 14:40


#11 asdfg_1

asdfg_1

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 28 příspěvků(y)

Publikováno 24. červen 2012 - 20:39

Vie mi niekto hodit inficko kolko otacok to toci pri 90km/h na 6st?

#12 Daniel Ondrusz

Daniel Ondrusz

    Junior

  • Facebook Uživatel
  • Pip
  • 7 příspěvků(y)

Publikováno 25. červen 2012 - 05:36

to X Michi: Ahoj, taky mám objednanou tuhle šampiónku. Ještě jsem nedostal od prodejce termín výroby. Kdy jsi to objednával Ty, že už to máš do dvou týdnů?
Já jsem ji objednal 18.6. (předposlední den akce)
Popř. kdyby mi i někdo další napsal jakou měl čekací dobu, moc by mě to potěšilo.

BTW jsem zvědav na tento motor v Octávii, jezdíme hodně dálnici, snad to bude stačit i na nějaké rozumné předjíždění.

#13 x Michi x

x Michi x

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 7 příspěvků(y)

Publikováno 25. červen 2012 - 09:05

Mno já jsem smlouvu podepsal 18.5, ale zálohu jsem platil až za týden. Z mých zdrojů my minulé pondělí bylo řečeno, že už je v počítači ve Vrchlabí. Od té doby jsem nic nezjišťoval, bo jsem v Anglii a vracím se až tento pátek.

Ti co mají ten motor v Yetim, tak si nestěžují a ten je o nějakých pár kilo těžší....ale já každopádně nezůstanu jen u těch 81kw :kol-28: Co je pro mě osobně super je šestikvalt :kol-47:

Kolik to točí na šestku při 90km/h by mohl vědět někdo z Yetiáků....

#14 asdfg_1

asdfg_1

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 28 příspěvků(y)

Publikováno 25. červen 2012 - 12:27

Na Yeti ta 6st nijak neoslnila, mam s nou skusenosti. Preto sa pytam co na Octavii, tam by to malo byt inak odstupnovane prevodovo.

#15 Daniel Ondrusz

Daniel Ondrusz

    Junior

  • Facebook Uživatel
  • Pip
  • 7 příspěvků(y)

Publikováno 25. červen 2012 - 13:48

Já si taky myslím že v Yeti je to jinak, je to kratší jednička kvůli terénu a o to je níže posazený 6. stupen.
Tady tato převodovka točí při 130km/h 2300 ot/min. Četl jsem to někde v testu. Až ho najdu postnu to sem.

#16 asdfg_1

asdfg_1

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 28 příspěvků(y)

Publikováno 25. červen 2012 - 14:22

Oproti 1.9 TDI tocila na 6. stupni cez 200ot/min menej ako na 1.9TDI na 5. stupni.

Tento příspěvek byl upraven od asdfg_1: 25. červen 2012 - 14:22


#17 flek

flek

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 38 příspěvků(y)

Publikováno 25. červen 2012 - 16:20

tak na 90ce mi točí mezi 1420 a 1450 ot/min, tah v těchto otáčkách není žádnej zázrak a myslím že nižší otáčky nejsou moc reálné, tzn to je pro mě akorát

co sem lehce zkoušel tak 5kou se dá jezdit po obci pod 60, do kopce je treba podradit, zas minimální otáčky

subjektivně se mi řazení líbí daleko víc než na 5kvaltové 1.6 ... ale mě neberte moc vážně, rozumím tomu prd

#18 x Michi x

x Michi x

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 7 příspěvků(y)

Publikováno 25. červen 2012 - 18:34

Ha pán FLEK už ji má doma!!!!! Tak jak dlouho jsi čekal a ták...rozepiš se!!!!!

#19 flek

flek

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 38 příspěvků(y)

Publikováno 25. červen 2012 - 18:53

Ano, už je doma, zatím mi to ani moc nedochází :-) Zatím sem nenašel nic co by mi vadilo ... teda až na účet za první natankování ... přes 2000 za vervu :) Vzal jsem si nejlevnější variantu, přidal jenom parkovací sensory, construct, boční lišty, pár dalších drobností a bílou barvu ... nemůžu si pomoct ale té oktávce vyloženě sluší ... už předtím jsem měl bílé auto ale barva byla snad jediná věc která mi na něm vyhovovala.

Původně jsem plánoval koupit citigo, o2 jsem nechtěl protože základní motory strašně žerou, diesel pro mě byl ideál ... proto mi bohatě stačí ta základní výbava.

A jsem teda snad jediný komu se vždycky líbil facelift to auto mi připadne jako by se sebevědomě usmívalo ... u původní o2 mi připadne jakoby to auto brečelo, rapid mi připomíná nasranýho čínskýho hitlera ... design sem v oku nikdy neměl a beru že jsem nejspíš jedinej v republice s tímhle názorem :)

Oproti bráchově L&K bedlivému pozorovateli sice neujde pár rozdílů :-) ale zase za tu cenu ... dvoulitrový diesel je nádhera :)

Objednával jsem 3.5.2012, zálohu platil ve stejný den. Auto bylo vyrobené minulé úterý, původně mělo být týden předtím ale prý bylo málo motorů.

#20 x Michi x

x Michi x

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 7 příspěvků(y)

Publikováno 25. červen 2012 - 20:12

Mno opravdu máme stejný vkus :-D také jsem objednal bílou! Tak ať slouží jak dlouho jen budeš chtít!

#21 Eizo6

Eizo6

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 11 příspěvků(y)

Publikováno 25. červen 2012 - 20:40

Ha pán FLEK už ji má doma!!!!! Tak jak dlouho jsi čekal a ták...rozepiš se!!!!!

Mně jí dělali asi 4 týdny. Taky uťáplý diesel. Zítra to bude týden, co na mě čeká v autosalónu, ale ještě jsem neměl čas si jí djít vyzvednout :(

#22 Daniel Ondrusz

Daniel Ondrusz

    Junior

  • Facebook Uživatel
  • Pip
  • 7 příspěvků(y)

Publikováno 26. červen 2012 - 06:04

Tak uz jsem se taky dozvedel terminy. 30. tyden ve vyrobe. 31. tyden na salone. Barva taky bila :-)

Tak mi prosim zkratte to cekani Vasima zkusenostma.

#23 Daniel Ondrusz

Daniel Ondrusz

    Junior

  • Facebook Uživatel
  • Pip
  • 7 příspěvků(y)

Publikováno 27. červen 2012 - 21:08

Nemá někdo nějaké další poznatky k motoru prosím?

#24 Vilém Matyáš

Vilém Matyáš

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)

Publikováno 30. červen 2012 - 00:56

Zdravím všechny!

Mohu Vám sdělit první info o Octavii s tímto motorem.

Auto bylo objednáno 14.5.2012, původní objenávka byla na Octavii Combi 1,6 TDI Elegance, o dva dny déle mi volala prodejkyně, že dostali od vedení Škodovky ceník na limitovanou edici Champion s motorem 2,0 TDI 81 kW. Jelikož jsem se při objednání vozu velmi rozhodoval, zda nekoupím 2,0 TDI 103 kW, nebylo o čem přemýšlet. S tímto motorem jsem kdysi jel v Yetim a velmi mě nadchnul plynulým chodem a absencí jakékoliv turbodíry. 2,0 TDI 103 kW jsem neobjednal víceméně z finančních možností, k tomu všemi kritizovaná 1,6 TDI dle mého nejezdí špatně. Nicméně 2,0 TDI 81 kW je rozumný kompromis v poměru cena/spotřeba/výkon.

14.6.2012 jsem v Náchodě převzal Škodu Octavia Combi Champion 2,0 TDI 81 kW, výbava Ambition, barva bílá Candy (koukám, že ji asi budou mít všichni). K vozu byly doobjednány tyto prvky výbavy:
Automatická dvouzonová klimatizace Climatronic
Zatmavená zadní skla Sunset
Vyhřívání předních sedaček
MAXI DOT
Multifunkční čtyřramenný volant
Další 4 reproduktory vzadu
Přední mlhová světla s Corner funkcí
Přihrádka na brýle
Přihrádka pod sedadlem spolujezdce
Zámek zpátečky

Nyní mám najeto cca 2000 km. 1500 km spíše klidnější jízdou, zbylých 500 km svižně. Jezdím víceméně s rozmyslem na hranici rychlostních limitů, takže spotřeba dle PP nyní 4,7l. Ve skutečnosti kolem 5l.

Stejně jako v Yetim musím pochválit, jak motor krásně plynule táhna v podstatě od volnoběhu, po turbodíře ani stopy.

Převody jsou trochu delší, takže je potřeba přemýšlet co zařadit ve městě při 50 km/h. Motor poměrně dost duní pod hranicí 1400 ot, proto je lepší se držet v pásmu od 1.500 výš. Bohužel právě při 50 km/h motor na 4.st točí cca 1.300 ot. a není zvukově moc příjemný, takže na udržování rychlosti na rovině a z kopce budiž, do kopce ani náhodou. Při 90 km/h se dá řadit 6 st. a točí to kolem 1.400 ot, nevím teď přesně. Na dálnici ve 130 km/h na 6.st motor točí 2.100 ot. To je naprosto ideální číslo. Jednam se dá krásně zrychlovat a jednak v rámci úspory paliva trefa do černého. POZOR! Rádce řazení je třeba řádně IGNOROVAT! V podstatě člověka nutí nechávat motor těsně nad volnoběhem, což je jednak zvukově nepříjemné a jednak to z dlouhodobého hlediska motoru určitě nesvědčí, k tomu si nejsem jistý, zda je to dobré pro DPF, myslím, že by se mohl rychleji ucpávat.

Při akceleraci se motor bez problému nechá točit ke 4000 ot. a hluk není nikterak obtěžující. Víc jsem to zatím netočil, ale budu tomu přidávat.

Největší výhodu tohoto motoru vidím jednoznačně v tom, jak univerzálně se dá používat, Táhně plynule v podstatě v jakýchkoliv otáčkách, ve městě je o dost úspornější než 103 kw verze a na dálnici je to ideální společník. K tomu jako bonus samozřejmě super spotřeba ve všech režimech.

Samozřejmě se mě můžete ptát na co chcete, pokud budu vědět, rád odpovím.... :-)

Tento příspěvek byl upraven od Vilém Matyáš: 30. červen 2012 - 15:56


#25 flek

flek

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 38 příspěvků(y)

Publikováno 30. červen 2012 - 07:31

To mě právě překvapuje na tom palubním počítači ... skutečně myslíte že by si dovolili tam dát tak agresivní doporučení na jízdu v nízkých otáčkách pokud by to pro motor bylo škodlivé? Pokud by to škodlivé bylo a někdo s tím jezdil 120 000 km (na což se dá dokoupit záruka) ... to by pro ně v konečném důsledku moc výhodné nebylo ne?

Já se ještě neomaleně zeptám ... dostal jste na auto nějakou slevu? :-) Já nedostal nic s odůvodněním že je to akční nabídka.

Tento příspěvek byl upraven od flek: 30. červen 2012 - 08:05