Přejít na obsah

Hydralický napínák rozvodového řetězu (rozvody)


bronik

Doporučené příspěvky

Minulý týden se mi po nastartování (nebyl studený motor) rozsítila oranžová kontrolka motoru, na maxidoto info "porucha motoru, jeďte do servisu", auto jelo na omezený výkon (3 válce). Tak jsem dojel do autorizovaného servisu Škoda, kde si auto nechali a podrobili zkoumání. Po dvou dnech mi oznámili, že (po konzultaci se Škodovkou) musí rozebrat motor. A ejhle! Motor byl asi těsně před smrtí, a jen náhodou nedošlo k přeskočení rozvodového řetězu a totální devastaci motoru.

Příčina problému: vadný hydraulický napínák rozvodového řetězu. Při opravě vyměnili celou hlavu válců a onen vadný napínák. Protože auto bylo ještě v záruce (měl jsem najeto 59.850 km, záruka do 60 tis.), tak jsem naštěstí nic neplatil.

Při googlování internetem jsem zjistil, že tento jinak super motor má s tímto napínákem problémy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč měnili hlavu válců mi neřekli :( A pokud jde o ten napínák: je to dost detailně (i foto) popsáno na jedno konkurenčním fóru (forum.octaviaclub, v sekci Forum OctaviaClub.cz - ŠKODA OCTAVIA FORUM> OCTAVIA II> Motor> 1.8 TSI (118 kW)>Poruchy a problémy)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 8 měsíců později...

Dobrý den, tak mě postihl problém s napínákem roz. řetězu. Nejprve jak se to stalo. Mám najeto 65 000 km. Uprostřed klidné jízdy asi v 70 km/h nešlo náhle přidat plyn.

Motor škubal a ozývaly se nepříjemné zvuky. Problikával oranžový motůrek. Náhle vše přestalo. Dojel jsem domů a rozhodl se jet na chalupu. Téměř na místě se vše opakovalo. Volal jsem do servisu a domluvil se , že se pokusím vrátit. Celý problém byl zvláštní. Cca do 30 km rychlosti bylo vše v pořádku. Nad tuto rychlost nešlo skoro přidat. Sjížděl jsem z kopce a tak rychlost se sama zvedla na 80 km/h. V tomto režimu, nad 80 bylo vše v pořádku. Dojel jsem ke Praze a problém nastal pod rychlost 80.

Zkrátka jsem zjistil, že jet se dá do 30 , nebo nad 80. Nemělo vliv jaký je rychlostní stupeň ani jaké jsou otáčky. Pouze to mezi 30 a 80 nejelo. Dal jsem auto do servisu a tam ze mně dělali chvíli blbce, pak 2 dny vylévali benzín, měnili svíčky a.p. Po dvou dnech mi bylo oznámeno , že nikdo neví co s tím. Po konzultaci se Škodovkou rozebrali rozvody a po 4 dnech mi bylo oznámeno , že se jedná o vadný hydraulický napínák. Vyměnili mi údajně napínák a řetěz. Boleslav údajně prodloužila záruku na 200 000 km a 6 let na rozvody. Materiál jsem měl zdarma, ale práci jsem platil. Mám 4 roky staré auto , 65 000 km najeto , super motor , který byl rozebrán a nevím jak pečlivě složen.( mění se třeba víko rozvodů, protože se při demontáži poškodí) a nepoteče mi třeba olej, utratil jsem 3 000 Kč za opravu. Jsem rozladěn. Nikdo nic neví, to co se píše v celé evropě o tomto problému je podle škodovky nadnesený. Možná jsem to napsal moc rozvláčně, ale třeba to někomu pomůže. Sám vím jak jsem byl 12 dní bezradný.

Nyní vše vypadá v pořádku , ale při nízkých otáčkách to není ono. Motor se chová jinak než dřív.

Přeji pohodové kilometry bez poruchy.

Editováno: , autor: ferda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

YETI 1,8 TSI, r.v. 2010, motor CDAA, najeto 75 xxx km

Minulý pátek se rozsvítila žlutá kontrolka motoru. Motor začal být hlučnější a venku byl cítit benzín. Auto šlo normálně nastartovat. Načtena tato chyba:

P0011/000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

Auto je ještě v záruce a tak jsem odjel do servisu.

Náhradní vozidlo jsem nedostal, nemám na něj nárok (nabídnuto Citigo za 300/den)

Auto jsem dostal zpět ve čtvrtek odpoledne.

Bylo mi řečeno, že auto je opraveno a chyba odstraněna. Po dotazu na přesnější informace mi bylo sděleno, že mně to ani vlastně nemusí zajímat, že auto je v pořádku. Nedostal jsem žádnou zprávu, nemám žádný zápis v Servisní knížce.  Jediné co mám je vstupní protokol, kde je uvedeno:

Svítí el. motoru

Motor hlučnější

Všechny informace jako by byly tajné. Po výslovné žádosti o technické informace mi bylo pouze řečeno, že byl přeskočený řetěz o jeden zub, a že byly vyměněny rozvody.  Řetěz, napínací kladka (mám tu poslední verzi s K na konci) kryt s guferem a těsnění.

Extra záruka na rozvody není žádná, pouze záruka na celé auto, která mi končí letos v prosinci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...