Přejít na obsah

Swing do F2 předFL


Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

už od odpoledne projíždím fórum a snažím se najít nějak uceleně informace. Mám možnost za přijatelnou cenu sehnat autorádio Swing a rád bych ho namontoval do Fabia II před FL. Potvrďte tedy mojí doměnku:

Mám přípravu pro neorigo radio, takže musím nejprve koupit http://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/hudba-a-komunikace/propojovaci-kabel-pro-originalni-autoradio/34 pro refukci ISO na Fakra a poté musím koupit převodník na CAN z 1.6 na 2.0, který nemůžu nikde na internetu najít za nějakou rozumnou cenu, ale všude jsem četl, že se dá sehnat u škodovky za cca 1500kč pod kódem 5J0 035 751. Bude mi hned po připojení rádio fungovat?

 

Ještě jsem někde četl, že se musí nějak extra do radia nakódovat, že mám 8 repráků a ještě nějaké další věci, ale že to půjde jen v autě s CAN 2.0.. Bude mi rádio komunikovat přes převodník s autem? Jde mi hlavně o zobrazování stanice/skladby na MaxiDotu a o možnost zapnutí rádia i při vyndaném klíčku. Parkovací senzory nemám.

 

Budu moc vděčný za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

Absolutní nepřehlednost a chatičnost je výsada tohoto fora. JAko nováček, který potřebuje pomoct musíš nejdřív pročíst stovky a stovky nesmyslů aby si ve finále zjistil, že stejně nevíš nic. Řešil jsem to samé zhruba před třemi týdny a stejně jako ty, jsem se prostě nikde nedobral ničeho, takže jsem si nakonec musel pomoct sám.

 

A moje řešení bylo následující.

Mám Roomstra, r.v. 2007 a koupil jsem Bolero. Takže klasika verze 1,6 v autě a verze 2,0 v radiu. Jsem z Hradce Králové, takže budu mluvit o místních dílnách. Moje pouť stejně jako tvoje začala na netu, kde jsem stejně jako ty nesehnal nic za dobrou cenu a hlavně nic co by bylo přesně to ono. Takže jsem se obědnal do škodovky. Autocentrum Barth Hradec Králové. Tam šlo jen o diagnostiku, zda by nebylo možné pomoct si bez toho převodníku. Po dvou hodinách bylo jasný, že ne. Stálo mě to 245,- a doporučily mě do Čeperky k jednomu technikovi, který dělá radia, alarmy, a píčoviny do aut přímo pro tu škodovku ve které jsem byl. Mrknul na auto, objednal si ve škodovce přesně to co potřeboval, pak mě pozval a za hodinu bylo všechno v pořádku. Stálo mě to 2000,- .

 

Za Bolero jsem dal 3000,- takže 5245,- a je to z krku.

 

Upozornil bych tě na to, že i když ten převodník koupíš, tak ho asi sám(pokud seš laik) do auta nezaděláš. Není to jen o tom zastrčit konektor, je to o zapojení do té původní kabeláže v autě. Mě to přijde jako nějaký relátko, nebo taková cypovina. Takže stejně budeš asi hledat kdo ti to zapojí.

 

Co se výbavy týče, z reprákama jsem neměl potíže, ale nejde mi zdířka AUX mezi sedačkama. Technik říkal, že v tom autě ze kterého je to radio původně, ta zdířka nebyla. Takže to radio ji jakože neumí používat. Stejný to bude i s těma reprákama. Pokud by ti to nešlo, musel by si zajet do škodovky a domluvit se snima, aby ti to auto nakodovaly budď na diagnostice a nebo ještě lépe v nějakém autě, které to má ale které komunikuje s autem bez toho pořadače. Takže pokud tvůj Swing, pracoval v autě, kde byly jen 4 repráky, a ty máš 8 a nepůjde ti to, řešením je aby ve škodovce sehnaly auto, které má 8 repráků, jede ve verzi 2,0 a v tom autě ti to radio nastavili. Pak bude na 8 repráků chodit i tobě. A stejný to mám i já s tím Auxem.

 

Každopádně, na Maxi DOT zapoměň, já ho mám v autě taky a taky funguje kdy chce. Respektivě mám vypozorováno, že pokud by si nechával auto odemčený a klíče v zapalování, bude ten DOT chodit taky. Ale problém je když vytáhnu klíčky a zamknu. To se pak ani nehne. A zase pak musím třeba dvě hodinky mít auto na dvoře, nezamčený a s klíčema ve spínačce a pak, dokud je nevytáhnu to chodí jako když jsem tam měl to původní rádio, starty tomu nevadí. Vadí tomu to vypnutí s vytažením klíčku a nebo zamčení. Takže prostě, na DOT zapoměň. Leda zase skusit to kodování v autě který jede ve 2,0  a má maxi Dot. Třeba by se srovnalo i to.

 

 

Snad jsem ti pomohl, pokud budeš chtít, číslo na toho mechanika v Čeperce ti pošlu. Nevím odkud jsi, aby si to sem neměl přes půl republiky.

 

Hoja Stenly

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velice děkuji za vyčerpávající odpověď, jsem ze Ústí nad Labem.. Situace se má tak, že mě by se daleko víc do auta líbilo rádio swing, protože i pohledově se mi líbí, ale hlavně displej má stejnou barvu jako maxidot, takže by to vypadalo alespon nějak sladěně. Jak vypadá ten převodník vím a dokázal bych ho sám namontovat, tím jsem si jist. Problém je bohužel s tím kódováním... kdyby ho dokázali třeba za dvě stovky ve škodovce nakódovat, tak to vem čert, ale aby za to nechtěli majlant a nebo aby to vůbec uměli.... S tím maxidotem si mě trošku rozladil, protože když už v tom autě je, tak jsem myslel, že by bylo pěkný ho používat celej.. ale třeba bych měl víc štěstí než ty :) taky jsem samozřejmě koukal po radiu dance, ale když pominu vzhledovou stránku a i to, že by mě vyšlo levněji o trošku, tak jsem tu četl, že někomu jednoho dne vypadl obraz z maxidotu a v servisu to vyřešili jedině výměnou celého rádia. A to nevím jak by se na mě tvářili, když bych měl rádio třeba z druhé ruky a nepasující s VINkem mý Fabie. A ještě co jsem takhle koukal po bazarech, tak je u některýho Dance napsáno, že nepodporuje MP3.. nevíš o tom něco?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Koupil jsem si nakonec Dance, jak jste mi doporučili. Rádio funguje v pořádku, zapojil jsem ho přes originální škoda redukci. Nejsem si ale jistý jak je to s komunikací po sběrnici - rádio se rozsvěcí se světly, ale tím veškerá komunikace s pc končí. MaxiDOT nejde, radio se nezapíná ani nevypíná s klíčem, pouze znovu naběhne při startování. Prohledával jsem fórum a jedinou rozumnou odpověď jsem našel, že stačí zajet do servisu a nechat to rádio spárovat s autem a dokodóvat MaxiDOT. V úterý jsem objednanej do servisu.

 

Ještě jsem dále pátral po internetu a prý dokonce existují dvě rádia dance - jedno pro předFL a jedno poFL, je to pravda? Jak to poznám?

 

Ještě přidávám foto ze samolepky na krabici, které moc nerozumím

post-73289-0-07992800-1365345801_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

98% rádií dance by fungovalo, jenom já naletim na to, který nejde :D no nedá se nic dělat, naštěstí jsem narazil na vstřícného člověka a mám možnost rádio vrátit... Ještě jedna poznámka: Viděl jsem v předFL fábiích rádio cruise s černobílou navigací. Jaký má CAN?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím,

 

pročítám to tady už delší dobu, člověk tady najde najednou inspirace, že by mohl furt něco dodělávat a ladit. :D

 

Teď mám neorig. rádio a chtěl bych ho vyměnit. Budu muset prohodit středový díl palubky, kam se rádio umisťuje, to je jasný. Taky chci měnit anténu za kratší (teď je tam originál dlouhá sklopná, a nebaví mě při každém výjezdu z garáže sklápět anténu :D, navíc ta krátká vypadá mnohem lépe).

 

Mám ale obavy o příjem signálu, když použiju tu krátkou anténu. Když bych místo rádia Dance zkusil novější rádio Swing (auto je předFL, tudíž bych v případě rádia Swing musel řešit i převodník CANu, co jsem se tu dočetl), který umožňuje připojit 2 antény, pomůžu si tím ?? Další věc, kam tu druhou anténu dát ?? Origo je ve skle, ale měnit čelní sklo jen kvůli rádiu je nesmysl. A nebo bude v pohodě hrát Swing či Dance jen na tu krátkou anténu ??

 

Díky za odpověď.

 

Samozřejmě nejvíc by se mi líbilo Bolero s barevným displejem atd., ale tam ta cena je podstatně vyšší než za Swing. Ceny teda z bazaru, nový Swing je jinak za 8000Kč, což je trošku hodně :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak to zkusím ještě 1x :)

 

Sehnal jsem rádio Swing z vrakáče, ve Škodovce jsem koupil převodník CANu a pak vše zapojil podle návodů co jsem našel hlavně tady na fóru. 

Ale celé se to chová dost divně. Převodník si myslím že je zapojen správně. Totiž, když jsem tam zkusil dát rádio bez převodníku, tak hrálo, ale nevypínalo se s klíčem atd, takže standardní situace. Po instalaci převodníku se vypíná s vytažením klíče, pak jde zapnout. Taky funguje funkce GALA. Na displeji rádia se ukazuje teplota jako na budíkách, ale neukazují se hodiny, je to normální ?? U fotek rádia swing ve Fábii tam jsou vždy vidět i ty hodiny, které já tam nemám. 

 

Problém však je, že rádio vybíjí baterku. Během 3 dní jí to vyždímalo tak, že jsem auto nemohl ani odemknout přes dálku  :kol-46: . A teď čím to může být, když vše ostatní funguje přesně jak má ?? 

Může to mít spojitost s tím, že si rádio nebere ty hodiny z budíků ?? (jsou tam ty obyčejné, ne maxidot). Pak ještě, Swing má vývod na 2 antény, já tam mám zatím jen 1, druhý vstup je nevyužitý. zesilovač v anténě je napájen po anténím svodu, přímo z rádia, že ?? To kdy bude a nebude napájen zesilovač tedy určuje samo rádio předpokládám. 

 

Jedná se fabku před FL, viz příspěvek výše.

Měl někdy vůbec někdo přímo Swing ve Fabii před FL ??

 

Díky přede za reakci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj,

 

tak ještě 3. pokus. :kol-28:

 

Zase jsem se trochu posunul, byl jsem dokonce u odborníka na rádia, který je uveden zde v tématu. No zapojení převodníku je správné, problém stále přetrvává, viz výše.

 

Problém by ještě mohl být v řídící jednotce auta. Ale u této Fábie je ještě stará elektrika, stejná s fl. Fabií 1. generace, takže výměna gateway za novější generaci (z Fabie 2 facelift) je nemožná, když je zde vlastně součástí centrální řídící jednotky. Facelift Fábie 2 už má síť řešenou jinak, takže to jen tak prohodit nemůže jít, ne ?? 

 

Co se týče kódovaní, tak žádná z jednotek v autě rádio nijak neřeší, když nepočítám kódování rádia samotného (ale to v mém autě nelze, protože can 1.6 vs. 2.0...) ?? V manuálu pro přizpůsobení a kódovaní jednotek pro Fabii 1 je u jednotky autorádia uvedeno, že lze nakódovat počet repro, korekce zvukového systému a konfiguraci rádia, kde lze určit zda je s/ bez CAN komunikace. To slouží k čemu a jak to lze nastavit, když jednotku je vlastně samotné rádio ??

 

Chápu, že takový věci moc lidí zde na fóru asi neví, a pokud ano, tak se s tím moc nechlubí :kol-31:  Ale aspoň trošku by někdo prozradit mohl, ne ?? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak po několikatýdenní bitvě se snad zadařilo, a Swing je na svém místě.

 

Konečným řešením (po mnoha pokusech) nakonec bylo použití relátka, které spíná napájení rádia. Rádio tedy komunikuje s autem přes převodník, ale komunikace s gateway asi není v případě Swingu 100%, protože nedocházelo k uspání, jednotka v autě byla stále vzhůru, čekala na rádio a díky tomu vybíjela vesele baterku.

 

Napájení rádia mám tak řešené následovně: Napájecí přívod do rádia (stálých +12V) je spínán přes relé, které je ovládáno proudem z S-kontaktu, neboli svorky 86s. Jakmile dojde k vytažení klíče ze spínačky, do relátka nejde proud = napájecí obvod rádia je přerušen. Díky tomu rádio nestihne vyslat žádnou zprávu, žádost o usínání a nehrozí tak vybíjení akumulátoru. (Při standardním zapojení je funkce rádia taková, že po vytažení klíče ze spínačky je ještě 30min rádio v pohotovosti, a až poté proběhne to vyslání žádosti o uspání). Stále napájení pro funkci rádia "SAFE" zůstalo zachováno, kvůli PINu. 

 

Nevýhody takového zapojení:

- rádio je nutné zapínat ručně (výchozí stav rádia po přivedení napětí je VYPNUTO, nejlíp kdyby se rádio dalo předělat tak, aby jakmile je pod proudem, bylo celou dobu zapnuté, ale to asi nelze).

- samozřejmě po vytažení klíčku rádio nelze zapnout, jako v originále :)

 

Jako bonus, tento Swing podporuje AUX vstup, takže jsem při tom laborování s rélátkama apod. rovnou dodělal originál aux zásuvku.

Co jsem se taky dozvěděl, tak rádio si čas bere z budíků přes CAN, ale moje budíky si info o čase nechávají pro sebe, a na sběrnici nic nevysílají. Problém by mohli vyřešit budíky s maxidotem, tak to možná zrealizuju časem výměnou budíků.  :kol-31:

 

(Kdyby někdo měl zájem, zbyl mi kastlík po neoriginálním 1DIN rádiu pro Fábii/ Roomster.)

post-87638-0-25995600-1440319699_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...