Přejít na obsah

Plzeňáček

Doporučené příspěvky

Řídící jednotky dnešních vozů si umí v naprosté většině tzv. přečíst a osahat a přizpůsobit nabíjení u nové baterie i bez jakéhokoliv kódování. Akorát to může trvat několik hodin  až max. 6 dnů (dle údajů od výrobce baterií Banner, který to nepřímo a zdá se, že neochotně  přiznává, ale přesto, čest jeho vyjímce).  Samozřejmě média, servisy, automobilky a většina výrobců baterií bude tvrdit, že bez kódování to nejde, nakonec proč by tvrdili něco jiného, to by jim bralo kšeft. Aut, které to tak vůbec neumí je menšina, já to tak zkoušel a všechny měněné baterie bez nějakého dokódování fungují a dobíjejí se a drží napětí v pohodě a to jsem měnil i technologii a kapacitu (AGM za EFB a vyšší kapacitu). Pokud se vyskytli zpočátku nějaké chybové hlášky, tak ty po krátké době a pár startech  zmizely. 

Doporučuji to takhle vyzkoušet, pokud se vám cca do týdne nepodaří, aby se vůz přizpůsobil nové  baterii (není problém s multimetrem měřit dobíjecí a klidové napětí)  a stále by se vám zobrazovalo nějaké chybové hlášení/chybová kontrolka, tak potom tedy nezbyde nic jiného, než to nechat odborně nakódovat. Baterie se vám rozhodně za ten týden čekání a nekódování nezničí, samozřejmě důležité je, si hlídat pro jistotu v tuto dobu napětí baterie.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapíš tam hoc aké číslo, auto to zoberie. Resp. auto nemá ako odkontrolovať skutočnú hodnotu, keďže neprebieha žiadna komunikácia medzi aku a autom.

 

So zápisom pri Superbe nemám skúsenosti, ja som to pri Fabii zapisoval v Gateway, keďže tá nemá samostatnú jednotku 61.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...
Ahoj, mám dotaz ohledně registrace autobaterie 🙂 Škoda Superb 2.0 TDi 103 kW 2014 (Facelift, Start - Stop).
 
Doteď jsem měl původní baterku Varta AGM 12V 68Ah 380A dle DIN / 680A dle EN. Takže životnost skoro 10 let se mi zdá super.
 
Právě jsem baterii vyměnil za novou, a to Continental EFB 12V 70Ah 760A.
 
Chtěl bych ji v autě zaregistrovat přes VCDS. Takže jsem šel dle tohoto návodu cestou:

61 - Regulace baterie
Kódování - 07
A tady mě překvapilo, že je vrchní řádek zašedlý a nejde překliknout na řádek 1.
  1. Dá se to tedy nějak zadat v tomto kroku? viz obrázek
  2. Nová baterie nemá štítek BEM code. Jaké údaje tedy zadat pro tuto konkrétní baterii?
 
---
 
Předpokládám, že když mám Start - Stop, tak nelze řešit přes 19 - CAN Gateway > Přizpůsobení > Informace / nahrazení baterie, že?

Diag.jpg

Bat 2.jpg

Bat 1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@CERNOZUB Chci se zeptat, jak dlouho už tam máš tu novou baterii namontovanou a jestli ti to dělá na autě nějaký problém? Pokud ji tam máš už pár dní a žádný problém se neprojevuje (chybové hlášky na diagnostice, popř. svítící chybové kontrolky na displeji, nefukčnost nebo omezená funkčnost částí auta apod.), tak to neřeš, auto a jeho řídící  systém  si s vysokou pravděpodobností  již poradili s výměnou sami a to bez jakéhokoliv kódování.  Ale i tak si myslím, že vyměnit původní AGM baterii za baterii EFB není zrovna šťastný krok a nevím co člověka k takovému kroku vede, vždyť tam jsi musel ušetřit max. pár stokorun a to pravděpodobně za cenu podstatně menší životnosti oproti původní baterii. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 31. 1. 2023 na 15:01, DušanV napsal:

@CERNOZUB Chci se zeptat, jak dlouho už tam máš tu novou baterii namontovanou a jestli ti to dělá na autě nějaký problém? Pokud ji tam máš už pár dní a žádný problém se neprojevuje (chybové hlášky na diagnostice, popř. svítící chybové kontrolky na displeji, nefukčnost nebo omezená funkčnost částí auta apod.), tak to neřeš, auto a jeho řídící  systém  si s vysokou pravděpodobností  již poradili s výměnou sami a to bez jakéhokoliv kódování.  Ale i tak si myslím, že vyměnit původní AGM baterii za baterii EFB není zrovna šťastný krok a nevím co člověka k takovému kroku vede, vždyť tam jsi musel ušetřit max. pár stokorun a to pravděpodobně za cenu podstatně menší životnosti oproti původní baterii. 

Čtvrtý den po výměně, najeto cca 500 km a vše se zdá v pohodě. Diagnostiku jsem od té doby ještě nekontroloval. A ještě k té baterii, obstarával mi ji táta. Říkal, že prý poslední baterka skladem za 3 tis, tak říkám super :D Já jsem doteď baterie vůbec neřešil (nepotřeboval jsem to), takže jsem ani pořádně nevěděl rozdíl mezi EFB a AGM. A jestli je lepší za baterku připlatit pár tisíc nebo postačí ty levnější. Až teď, jak jsem při výměně zkoumal, jestli kódovat nebo ne, tak se dozvídám všechny informace. No, člověk se pořád učí :)

Asi už na to dlabu. Funguje to, tak to nebudu dál řešit. Kdyby něco zlobilo, ozvu se :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...