Fabi Pavel Vloženo 1. Červen 2022 Sdílet Vloženo 1. Červen 2022 Zdravím, koupena nová EXIDE baterie do superba 2fl a jak Vy kodujete novou baterii když nemá BEM kód U původní baterie tam byl qr kód s bem kódem. Děláte to přes 17-CAN GATEWAY Nebo přes 61-regulace baterie Nějaký návod na EXIDE AGM EK700 70Ah Diiky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r_e_n_e Vloženo 1. Červen 2022 Sdílet Vloženo 1. Červen 2022 Pokiaľ viem, tak S2 nemá BMS (battery management system), takže kódovať nemáš ani kam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fabi Pavel Vloženo 2. Červen 2022 Sdílet Vloženo 2. Červen 2022 před 16 hodinami, r_e_n_e napsal: Pokiaľ viem, tak S2 nemá BMS (battery management system), takže kódovať nemáš ani kam. MÁTE ASI ŠPATNÉ informace. Mam 2 po faceliftu a ta má BMS a kodovat se to prý má Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 2. Červen 2022 Sdílet Vloženo 2. Červen 2022 (editace) Řídící jednotky dnešních vozů si umí v naprosté většině tzv. přečíst a osahat a přizpůsobit nabíjení u nové baterie i bez jakéhokoliv kódování. Akorát to může trvat několik hodin až max. 6 dnů (dle údajů od výrobce baterií Banner, který to nepřímo a zdá se, že neochotně přiznává, ale přesto, čest jeho vyjímce). Samozřejmě média, servisy, automobilky a většina výrobců baterií bude tvrdit, že bez kódování to nejde, nakonec proč by tvrdili něco jiného, to by jim bralo kšeft. Aut, které to tak vůbec neumí je menšina, já to tak zkoušel a všechny měněné baterie bez nějakého dokódování fungují a dobíjejí se a drží napětí v pohodě a to jsem měnil i technologii a kapacitu (AGM za EFB a vyšší kapacitu). Pokud se vyskytli zpočátku nějaké chybové hlášky, tak ty po krátké době a pár startech zmizely. Doporučuji to takhle vyzkoušet, pokud se vám cca do týdne nepodaří, aby se vůz přizpůsobil nové baterii (není problém s multimetrem měřit dobíjecí a klidové napětí) a stále by se vám zobrazovalo nějaké chybové hlášení/chybová kontrolka, tak potom tedy nezbyde nic jiného, než to nechat odborně nakódovat. Baterie se vám rozhodně za ten týden čekání a nekódování nezničí, samozřejmě důležité je, si hlídat pro jistotu v tuto dobu napětí baterie. Editováno: 2. Červen 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 2. Červen 2022 Sdílet Vloženo 2. Červen 2022 Zapíš tam hoc aké číslo, auto to zoberie. Resp. auto nemá ako odkontrolovať skutočnú hodnotu, keďže neprebieha žiadna komunikácia medzi aku a autom. So zápisom pri Superbe nemám skúsenosti, ja som to pri Fabii zapisoval v Gateway, keďže tá nemá samostatnú jednotku 61. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DiKey Vloženo 25. Srpen 2022 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2022 Zdar vyčtěte mě někdo spotřebu v Ampérech kterou ukazuje jednotka baterie 61 po otočení klíčku. Nejlépe kombík SII nafta (třeba i benzín) vypnuté lampičky zavřené dvěře. Vypnutá klima, rádio. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CERNOZUB Vloženo 30. leden 2023 Sdílet Vloženo 30. leden 2023 Ahoj, mám dotaz ohledně registrace autobaterie Škoda Superb 2.0 TDi 103 kW 2014 (Facelift, Start - Stop). Doteď jsem měl původní baterku Varta AGM 12V 68Ah 380A dle DIN / 680A dle EN. Takže životnost skoro 10 let se mi zdá super. Právě jsem baterii vyměnil za novou, a to Continental EFB 12V 70Ah 760A. Chtěl bych ji v autě zaregistrovat přes VCDS. Takže jsem šel dle tohoto návodu cestou: 61 - Regulace baterie Kódování - 07 A tady mě překvapilo, že je vrchní řádek zašedlý a nejde překliknout na řádek 1. Dá se to tedy nějak zadat v tomto kroku? viz obrázek Nová baterie nemá štítek BEM code. Jaké údaje tedy zadat pro tuto konkrétní baterii? --- Předpokládám, že když mám Start - Stop, tak nelze řešit přes 19 - CAN Gateway > Přizpůsobení > Informace / nahrazení baterie, že? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 31. leden 2023 Sdílet Vloženo 31. leden 2023 No prvni vec je, ze tady se resi baterky pro treti generaci, ktera ma jinou elektriku nez predchozi. Uz si to nepamatuju, ale pohledal bych primarne ve vedlejsi sekci SII. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 31. leden 2023 Sdílet Vloženo 31. leden 2023 (editace) @CERNOZUB Chci se zeptat, jak dlouho už tam máš tu novou baterii namontovanou a jestli ti to dělá na autě nějaký problém? Pokud ji tam máš už pár dní a žádný problém se neprojevuje (chybové hlášky na diagnostice, popř. svítící chybové kontrolky na displeji, nefukčnost nebo omezená funkčnost částí auta apod.), tak to neřeš, auto a jeho řídící systém si s vysokou pravděpodobností již poradili s výměnou sami a to bez jakéhokoliv kódování. Ale i tak si myslím, že vyměnit původní AGM baterii za baterii EFB není zrovna šťastný krok a nevím co člověka k takovému kroku vede, vždyť tam jsi musel ušetřit max. pár stokorun a to pravděpodobně za cenu podstatně menší životnosti oproti původní baterii. Editováno: 31. leden 2023, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 31. leden 2023 Sdílet Vloženo 31. leden 2023 Přesunuto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CERNOZUB Vloženo 2. Únor 2023 Sdílet Vloženo 2. Únor 2023 V 31. 1. 2023 na 15:01, DušanV napsal: @CERNOZUB Chci se zeptat, jak dlouho už tam máš tu novou baterii namontovanou a jestli ti to dělá na autě nějaký problém? Pokud ji tam máš už pár dní a žádný problém se neprojevuje (chybové hlášky na diagnostice, popř. svítící chybové kontrolky na displeji, nefukčnost nebo omezená funkčnost částí auta apod.), tak to neřeš, auto a jeho řídící systém si s vysokou pravděpodobností již poradili s výměnou sami a to bez jakéhokoliv kódování. Ale i tak si myslím, že vyměnit původní AGM baterii za baterii EFB není zrovna šťastný krok a nevím co člověka k takovému kroku vede, vždyť tam jsi musel ušetřit max. pár stokorun a to pravděpodobně za cenu podstatně menší životnosti oproti původní baterii. Čtvrtý den po výměně, najeto cca 500 km a vše se zdá v pohodě. Diagnostiku jsem od té doby ještě nekontroloval. A ještě k té baterii, obstarával mi ji táta. Říkal, že prý poslední baterka skladem za 3 tis, tak říkám super :D Já jsem doteď baterie vůbec neřešil (nepotřeboval jsem to), takže jsem ani pořádně nevěděl rozdíl mezi EFB a AGM. A jestli je lepší za baterku připlatit pár tisíc nebo postačí ty levnější. Až teď, jak jsem při výměně zkoumal, jestli kódovat nebo ne, tak se dozvídám všechny informace. No, člověk se pořád učí :) Asi už na to dlabu. Funguje to, tak to nebudu dál řešit. Kdyby něco zlobilo, ozvu se :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.