Přejít na obsah

EGR ventil - porucha


RudoD

Doporučené příspěvky

Zdravim Vas,

potrebujem poradit. Nasiel som sice na fore niekolko pripomienok k tejto problematike, ale nemyslim, ze to bolo komplexne. Preto som zalozil novu temu.

Na S-Fabii Combi 1,2 HTP 47kW, ktoru pouzivam ako sluzobnu mi nedavno zacalo sklbat za jazdy motorom, akoby isiel obcas na dva valce. Inokedy sa nedalo poriadne pridat, motor akoby bol priduseny. Robilo to hlavne vtedy, ak som napr. isiel dolu kopcom bez plynu so zaradenou rychlostou a potom som pridal. Obcas to robilo aj pri plynulej jazde, ale nikdy pri volnobehu. Po case sa rozsvietila aj kontrolka emisii a uz nezhasla.

Ked som bol v servise na VAGu, tak sa tam ukazala jedna cievka a system spatneho vedenia vyfukovych plynov - EGR ventil. Servisak mi povedal, ze to bude iba vadna cievka a preto su zle emisie. Vynuloval chyby a objednal novu cievku. Zatial som na aute jazdil. Zlta kontrolka sa rozsvietila uz na druhy den. Ked som prisiel na vymenu cievky a zapol auto na VAG, tak uz tam nevykazovalo ziadnu vadu cievky iba tu chy bu EGR. Tak sa ma spytal, ze ci si pamatam, ktoru cievku to oznacilo predtym. Kedze som si to pamatal, tak sme na 1 valci vymenili cievku, vymazali chyby... . Lenze auto mi aj potom obcas sklblo. ked som to potom testoval doma na VAGu sam, tak stale vypisovalo chybu 17811 - system spätneho vedenia vyfukovych plynov - regulacna odchylka. P1403-35-10...Sporadicky. Po najazdeni asi 500 km, sa znovu rozsvietila zlta kontrolka a nezhasla. Vag hlasi tu istu chybu. Neviete mi poradit, co dalej? Treba nieco vymenit, vycistit, nastavit? Chcem sa pripravit na argumentaciu v servise, pretoze sa mi zda divne. Predtym tvrdili, ze je to iba cievka a asi to tak nebude. Vopred vdaka za tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi pred polrokom som mal podobny problem. po nastartovani svietilo EPC motor bezal a tvaril sa normalne lenze po prejdeni asi 1-2km zacal cukat a bolo citit ze ide na 2,3 valce a potom sa este k EPC pridala aj ta druha kontrolka motora. auto sa triaslo akoby mu bola zima :) zrychlovanie pridavanie bolo takmer ziadne. v briezku alebo malom kopceku bolo pohnutie bez sance aj ked si sa snazil akokolvek pokazde to zhaslo. na vagu to hlasilo chybne palenie na vsetkych valcoch. po vymene ERG ventila sa vsetko vyriesilo. ser na servisaka je to trotlo ktory ti nic neporadi povedz mu aby skusil vymenit ten ventil a uvidis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Již jsem odpovídal na toto téma i na fóru Garáž.autorevue

EGR (AGR) u motoru 1,2 HTP je to EAGR tedy elektricky ovládaný ventil přepouští určité procento výfukových plynů do sání, což je z důvodů snížení emisí ale krom jiného to opravdu má vliv na snížení spotřeby v částečné zátěži motoru, což je v rozsahu 2500 -cca 3200 otáček. Souvisí to s ovládáním škrtící klapky.

Zaslepení ventilu je hloupost, protože řídící jednotka provádí neustále kontrolu systému a lehce zjistí, že systém je nefunkční (tedy neprůchozí). Pak přejde na náhradní program a tam může naopak dojít ke snížení výkonu. Ve fázi decelerace si ventil otvírá a sleduje změny tlaku v sacím potrubí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tak jeho si elektronika kontroluje aj mne auto zo zaciatku islo normalne ( ale uz svietila kontrolka takze uz vedelo ze nieco nie je v poriadku) ale po 1-2 km sa auto uz preplo do nudzoveho stavu a nechcelo ani tahat uplny utlm vykonu. mne to pripadalo znizenie z 55 na 5kW :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za rady. Ked Vam poviem, kde sme nakoniec objavili chybu, asi neuverite. Doporucujem to skontrolovat kazdemu pred vsetkym ostatnym. A aj preventivne.

Kedze motory HTP su zname svojimi vibraciami, tak sa predrala gumena hadicka veduca k EGR ventilu! Fotku Vam prikladam.

Podla vyjadrenia mechanika to sposobovalo, ze motor tahal falosny vzduch a tym elektronika vyhodnotila privela kyslika v zhorenej zmesi.Ventil EGR sa otvaral hoci zmes bohata na kyslik nebola a tym obmedzoval horenie. Akonahle som pridal plyn na motore bez zataze, resp. bol motor pod zatazou, tak to nebolo citit, ale pri deceleracii, resp. nizkych otackach a nahlom pridani to takto blblo. Vymenene to mam iba jeden den, ale zatial ziadny prejav sklbania motora. Dufam, ze to aj vydrzi. Ja by som na asi neprisiel. Mechanik na to prisiel tiez iba nahodou, ked sa chystal zlozit EGR ventil a navnutornej strane hadicky objavil dieru velkosti 3-4mm. Po vymene kontrolka zhasla a zatial nesvieti.

Myslite, ze to mohlo byt ono? Alebo aspon mate ine vysvetlenie? Mozno to ktore som uviedol je nepresne. Rad by som to vedel, uz len pre obraz.

A este ma taky pocit (mozno je to len pocit), ze motor ma trochu ostrejsi zvuk v nizsich otackach a lahsie sa vytaca.

Dik. Caute.

post-8-1156534022.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci zakladat dalsi tema,tak se zeptam tady. nevite nekdo jak ten ventil pracuje ? mi se stava ze auto najednou ztrati vykon,jede nepravidelne (motor) a blika kontrolka motoru (oranzova).pri tom se objevi chyba zapalovani 3 valce,ale zadna zavada tam neni a jedine co pomuze je nove nastaveni SK.mam podezreni na ten EGR ventil,ale vzhledem k tomu ze se to stava tak jednou za 3-5tis km,tak se to spatne sleduje :-)

z meho ventilu vede jen takova kratka gumova hadicka a na konci je takovy palstovy bazmek,ktery vypada ze je ho jen pulka (uz si nepamatuju jak to vypadalo za nova a starsi 55kw to maji jinak)

nemate nekdo novejsi DP s MR04, staci mi jen obrazek pripojeni toho ventilu.dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejak nemuzu najit ve svem okoli nikoho kdo ma stejny motor,tak jsem to vyfotil a prosim kouknete jestli jste to nekdo nevideli jestli mi tam neco nechybi.

ta cervena sipka vede k te hadicce na jejimz konci je takove cudo :-) cislo na tom plasu je 037 133 843 A...

post-8-1157011766.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...