Přejít na obsah

Klimatizace


PcGamer

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Ahoj .. mám poprvé auto s klímou a ta jsem začal zjíšťovat pár věcí..

 

Jak je to s čištěním? :) musí se čistit jednou za půl roku nebo až začne smrdět? Dělají čištění automaticky ve škodovce při servisní prohlídce?

 

A taky by mě zajímalo jak je to s tou klimou v zimě? V návodu je psané že funguje do 5°C ale co se pak stane když zmáčknu na climatronicu AC auto? Teď to okamžitě topí když jí zapnu .. bude to tak dělat i při těch stupních pod nulou nebo to nepojede vůbec a budu se s tím TDI třepat kosou?

 

Údájně je u TDI přídavné elektrické topení .. je to tak? Je to fábie II facelift elegance.. Děkuju za rady, tipy, postřehy..

 

A jak je to s odmlžováním klímou v zimě pod bodem mrazu? Taky nejde? Nebo klima jen prostě nebude chladit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čistit stačí obvykle 1x za rok, ale samozřejmě, když to budeš čistit častěji, nic se nestane.. V servise ti to automaticky neudělají a obvykle bývají v tomhle autorizované servisy hooodně drahé. Takže bud využít nějaké akce, sem tam se u nich na čištění a doplnění klimatizace dělají nebo pak využít na klimatizaci služeb jiných servisů.

 

Co se týče teplot, tak v zimě si ji klidně můžeš spustit, rozsvítí se ti nápis AC, ale klimatizovat to nebude. Ničemu tím uškodit nemůžeš, prostě se za nízkých teplot nezapne, i když bude kontrolka svítit.

 

K přídavnému elektrickému PTC v topení, tuším, že nafty je mají všechny, takže když zapneš topení, začne to elektricky ohřívat.. Vím, že je to pozorovatelné například pohasnutím světel a tak, protože to má hodně velký odběr proudu. Výhodou je, že to začne hodně rychle topit, daleko dřív než by se samotný motor zahřál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A když mě klima nesmrdí tak není možné z ní třeba onemocnět nějak když si nechávám ten proud vzduchu foukat na mě a přitom ta klima třeba není čištěná co? :)

 

Musím vyzkoušet ten topný článek .. Půjde to dost poznat nebo to nebude jako s benzínem? :) Jde mě o to jestli si mám připravit kožich do auta :) mrazy začínají ..

 

Prý se od 2010 nějak 7.měsíc montovaly zesílené články .. já mám 2010/04 ale tak i tak by měl být silnější jak v předchozích fábiích 1. generace ne? :)

 

A když v zimě teda zapnu AC tak ani otáčky nestoupnou? Ani ta klima nebude topit jen bude AC svítit jo? :/ Takže ani odmlžovat nelze :/

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To záleží na tom jak je kdo citlivý, ale když ti tam bude sedět nějaký alergik a bůh ví co ještě, určitě mu to příjemné nebude..  Nicméně, pokud se používá s rozumem, tak smrdět nebude...

S tim topením ti toho ale víc neřeknu, to musíš počkat na někoho s naftou, protože mám benzín a v tom takové vymoženosti nemáme  :kol-32: ... Mě musí stačit vyhřívané sedačky, než se auto roztopí od motoru...

 

Otáčky se myslím nezmění, protože nesepne kompresor, ale to si teď nevybavuji přesně...

 

A ještě jedna věc, klima netopí, ta to neumí.. Topí ti topení, klima chladí  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu klimu v zime se doporucuje zapinat, alespon jednou za mesic, aby chladivo cirkulovalo, myslim ze zaroven medium meze nejaky segmenty v obehove soustave, povidal servisak pri cisteni klimy.

No a v zime je to jednoduchy - ve vytopenym aute zapnes vnitrni cirkulaci vzduchu, pak zapnes klimu, tim ji donutis (klimu) nasavat teplejsi vzduch zevnitr auta a ona zapne, cidlo nasava teplejsi vzduch zevnitr.... praktikuji to tak a v poho....

Editováno: , autor: rakula
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud pominu zdravotní komplikace způsobené škokem z velkého rozdílu teplot a vlhkosti vzduchu tak teoreticky skutečně můžeš onemocnět i poměrně závažnými chorobami. V klimatizačních systémech přežívá například bakterérie Legionella (při běžném čištění kliamtizace je nezničeitelná), která je původcem takzvané legionářské nemoci - je to v podstatě těžký zápal plic a nemoc byla poprvé zaznemenána v 70. letech na nějakém sjezdu amerických legionářů, kteří se všichni najednou nakazili v hotelu kvůli kontaminované klimatizaci. Občas s ní mají problémy i nemocnice. Ale to je tak spíše pro zajímavost. Pravděpodobnost, že ji chytneš je mnohonásobně menší, než že se s autem někde rozmázneš o strom.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty v zimě zapneš klimu ve vytopeném autě a se zaplou recirkulací a nastavíš na climatroniku z 28°C třeba 19 a necháš ji chladit jo? :)

 

A vysvětlí mě někdo jakto že když zapnu klimu a nastavím teplotu na topení tak to topí okamžitě a když jí vypnu tak jde studený vzduch protože motor je ledový?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neblbni, určitě to nevytápěj abys pak zase chladil, jen zapni jakože AC, to stačí...i když reálně chladit nebude. Nicméně já měl FII 5 let a za celou dobu jsem klimu ani nečistil, ale neměnil chladivo, stačí se řídit rozumem, velmi důležité je, abys AC vypnul nějakou dobu před tím, než vypneš motor, třeba i 5 minut, aby se ještě vyfoukala - protože to co ti smrdí je plíseň, jak tam zůstala vlhkost...stejně tak to chce vypnout a pootevřít okna, aby se pomalu srovnala teplota s venkovní, právu kvůli tomu šoku z náhlé změny teplot - pokud máš v autě 21 a venku je 35 a jen tak vylezeš, tak je to o nemoc skoro s jistotou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja samozrejme zapnu klimu a necham to topeni pusteny ;-) U manualnich (muj pripad) je to pouze o "primichavani" teplyho vzduchu, klima bezi na tlacitko, zadnej jinej hlidac tam neni.... No a pochybuji, ze nenajdes za 4 tejdny jeden den v nasich "treskutejch" zimach, kdy venkovni teplota nedovoli sepnuti klimy... Jinak jak pise kolega nade mnou, nejdulezitejsi je nechat klimu "vyvetrat" - vypnout pred dojezdem... Vyhoda manualni klimy - mas vse pod kontrolou.... Kde jste vzali tu teplotu 5 stupnu? z manualu? ja mam od agentury JPP potrebnou teplotu 10, proto jsem to resil tou vnitrni cirkulaci....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výkon klimakompresoru je regulován. Nevím jestli plynule, nebo v nějakých stupních (myslím, že plynule) podle toho jaký je rozdíl mezi požadovanou teplotou a teplotou naměřenou v topení. A skoro bych se odvážil tvrdit, že zdroj "chladu" je stejný jak pro manuální tak i automatickou klimu (teď nevím přesně jak je to u FII). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to napsal trochu blbě. Výkon klimakompresoru je modulován v závislosti na otáčkách motoru, aby dával konstantní výkon. Jestli je regulován v závislosti na požadované teplotě se mi nyní nepodařilo ověřit. V každém případě je to stejné jak pro manuál tak i automatickou klimu. Liší se jen agregátem klima/topení, zjednodušeně řečeno uživatelským komforetm při nastavení a udržení požadované teploty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl že kompresor co jsem četl je regulován podle potřeby chlazení .. a tak mě to i připadá v mém autě.. Při větší potřebě chlazení to chladí víc .. a rozdil mezi automatickou a manualní bych řekl že je nejen v tom jak se ovládají a že má a nemá displej ale manuál má takyy 2 čidla a automat 4-6 čidel teplotních ne?

 

A je pravda že se klima musí jednou za dva roky komplet vysát a znova dát chladivo s olejem? nebo se olej dodává nějak zvlášť?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chladivo se tuším musí vysát při každém plnění, protože jinak není jasné kolik ho tam je. S chladivem se částečně dodává i olej. Ale podle mě neexistuje způsob, jak ze systém ten olej v nějakém významném množství dostat. Je rozvfrcaný úplně všude. Standardně se nová náplň dává s novým kompresorem (naplní se olejem a namontuje) - mám mlhavé povědomí, že tam je 140 ml - kdysi jsem si klimu do fabie dodělával, ale už je to fakt dlouho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

hošani potreboval by som radu. V Roomteri mi začala smrdieť klíma niekedy v polovici 2014. Začalo to asi tak 4 týždne po tom, ako som mal na dlhšiu dobu zapnutý vnútorný obeh, lebo som šiel za nejakým straaašne smradľavým nákladiakom. Skrátka a dobre, v klíme niečo poriadne buchlo, zablikal displej všetkým, čo na ňom svietiť môže a klíma zhasla. Po odstavení auta ale zasa nabehla. V servise vraj oni tam žiadnu poruchu nevidia. Tak reku dobre, čo už. Po tých 4 týždňoch zápach a dodnes (2/2015) ho neodstránili, čistili to sprejmi a výmenou filtra viackrát, už aj tak, že sa od čističa nedalo v aute pomaly ani dýchať tak 3 dni a z klímy to doslova prskalo. A keď "vôňa" čističa pominula, smrad veselo pokračuje. Zápach je cítiť vždy len vtedy, keď sa zapne AC (Climatronic), inak nie, nie je ho cítiť ani vtedy, keď sa zapne fúkanie na čelné sklo, s čím vždy ide aj AC, vtedy to ale nesmrdí, inak je toho plné auto. 
Je nejaký spôsob, ako sa toho zápachu spoľahlivo zbaviť? Vopred veľmi ďakujem za každú radu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...