Přejít na obsah

zadná hmlovka


nokian32

Doporučené příspěvky

Může - je potřeba překontrolovat napojení svazku od zásuvky tažnýho ke svazku/objímkám zadních svítilen. Někde tam bude "šlusanec" = nežádoucí propojení.

 

Druhou možností může bejt závada sdruženýho přepínače světel - tam se docela často ty kontakty ohřejou a vypálí se plast, kterej je drží ve správný poloze - pak se spojí v nevhodnou chvíli a může to vyvádět podobnou neplechu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za odpoveď,no keď som dnes ráno poprosil kolegu čo má tiež fabiu aby  rozsvietil zadné hmlovky,svietila mu len jedna a to na vodičovej strane.Mám teda podozrenie na vlastnú hlúposť a to tým že som vymenil žiarovky.len mi nejde do hlavy že na svorkovnici združených svetiel je písané na osvelenie 21/4w tak som si nie istý či na strane spolujazdca má biť dvojvláknová žiarovka,alebo len jednovlákno 4w.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auta bez tažnýho mají z fabriky zapojenou "šťávu" jen do levý mlhovky - pokud nemají na pravý straně ve stejný pozici jako je nalevo mlhovka zpětný světlo, ale mají obě mlhovky, je to tak "správně". Prostě i když na autě jsou pravá i levá zadní mlhovka, svítí jen levá. Teprve po doplnění tažnýho se doplněním elektroinstalace tím přídavným svazkem pro zásuvku, ktrej se napojí jako "mezixicht" mezi připojovací konektory obou zadních skupinovek spojí svorka pravý mlhovky s levou a tím se rozsvítí i pravá mlhovka. Jsou samozřejmě auta, který pravou mlhovku nemají - Fábule II hatchback například... Ale i mezi HB jsou rozdíly - třeba tenhle hatch:

 

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://cdn.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2012/06/Skoda-Fabia-RS-rear-cornering1.jpg&imgrefurl=http://www.caradvice.com.au/178225/skoda-fabia-rs-review/&h=1866&w=2800&sz=786&tbnid=DVrEV95dbdt7iM:&tbnh=130&tbnw=195&zoom=1&usg=__nKz_u887lQX5nIocTw4I6R_tnoo=&docid=OSDUNXXJ-dJgDM&sa=X&ei=kVVIUsi8INHVsga9qoDoDQ&ved=0CD4Q9QEwBQ&dur=1794

 

má mlhovku napravo a zpětný světlo nalevo, čili má "anglánskou" výbavu - ono je to taky podle registračky vidět, NSW neboli New South Wales = Austrálie...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak že som skontroloval kabeláž od ťažného a ono to prestalo svietiť a ja  som vôbec nezistil kde bola chyba.

Aby ste boli v obraze,žiarovka svietila na 21w vlákne aj bez zapnutia hmloviek a to na strane kde svietiť vôbec nemala.Proste keď som zapol svetlá tak svietila pravá strana na 21w vlákne a ľavá-vodičová na tom 4w a to som hmlovky nemal zapnuté.

Predpokladám že to bol niekde v kabeláži na ťažné nejaký špatný spoj,keďže mi to napájali od zadných svetiel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdarvím,

nejsem zrovna odborník a tak se obracím na Vás pánové. Nechci zakádat nové téma když už jedno podobné zde je. Mám problém se zadními mlhovkami. Při zapnutí světel se mi rozsvítí zadní mlhovky (respektive svítí 21W vlákno) ale kontrolka nesvítí. Pokud zapnu mlhovky pomocí vypínače tak se přidá 4W vlákno. Tudíš je to nějak naopak, nějak přehozené nebo jaký jiný problém by to mohl způsobovat? Jsem čerstvý majitel a s autem se zatím seznamuji ale tohle chci odstranit protože je to nepříjemné jak pro mě tak pro ostatní řidiče. Jedná se o fábii r.v. 2003. Tažné nemám.

 

Děkuji Vám za Váš čas a odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No rozhodně ji tam nedávám silou, a řídím se těma kolíkama... jde to jen jedním směrem. Takže říkáte že může být špatně daná objímka?

 

Já už měnil žárovku a dával jsem ji tam správně, nic nebylo silou...

Editováno: , autor: bluerman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém může bejt i v tom, že dvojvláknový žárovky 12V 15/21W se dělají v několika verzích - a liší se jednak úhlem rozložení těch bajonetovejch výstupků po obvodě patice, druhak i jejich výškou od spodku. Vyrábí se totiž i verze s opačně zapojenýma vláknama a ta má jinak vysoko oba výstupky - označení patice je vždycky Ba15, ale musí se přihlídnout k písmenku na konci - to právě rozlišuje ty verze. Tuším že tu proti VW-škodovce otočenou používá Ford a ještě některý značky. Musel bych to hledat která je která, ale je možný, že sis koupil právě tu obrácenou verzi - to že taková existuje vědí prodavači v "mototechně", ale rozhodně tě na to nikdo neupozorní někde v super-hyperkrámu, kde jen pověsí blistry s veeeelikou cedulí AKČNÍ CENA - a nikoho nezajímá, že prodávají žárovky odlišnýho typu, než používá většina aut...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš jen opačně narvanou žárovku?

 

Edit: tuareg3 byl vo chvílu rychlejší

 

 

Zle nasadená žiarovka 21/4 W. Opačne je otočená v pätici. Vybrať, správne namontovať. Hoci nechápem,ako ju tam niekto dal nasilu, keď čudlíky na boku žiarovky sú excentricky dané a do objímky sa nedá dať opačne, len hrubou silou.

 

 

Problém může bejt i v tom, že dvojvláknový žárovky 12V 15/21W se dělají v několika verzích - a liší se jednak úhlem rozložení těch bajonetovejch výstupků po obvodě patice, druhak i jejich výškou od spodku. Vyrábí se totiž i verze s opačně zapojenýma vláknama a ta má jinak vysoko oba výstupky - označení patice je vždycky Ba15, ale musí se přihlídnout k písmenku na konci - to právě rozlišuje ty verze. Tuším že tu proti VW-škodovce otočenou používá Ford a ještě některý značky. Musel bych to hledat která je která, ale je možný, že sis koupil právě tu obrácenou verzi - to že taková existuje vědí prodavači v "mototechně", ale rozhodně tě na to nikdo neupozorní někde v super-hyperkrámu, kde jen pověsí blistry s veeeelikou cedulí AKČNÍ CENA - a nikoho nezajímá, že prodávají žárovky odlišnýho typu, než používá většina aut...

Díky pánové, vyřešeno! Opravdu to byl jiný typ žárovky. Jsem trubka, nenapadlo mě že je jsou rozdílné typy. A tu stejnou slečnu v mototechně která mi prodala ty předchozí to taky očividně překvapilo :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zle nasadená žiarovka 21/4 W. ...

Tohle je dost zavádějící info - výkonová varianta 21/4W je nesmysl, vyrábí se 21/15W jako kombinovaná pro zadní obrysovku/brzdový světlo nebo zadní obrysovku/zadní mlhovku.

 

Výkon 4W do zadní skupinovky vůbec nepatří, používá se jen s paticí Ba9 do předních obrysovek ("parkovaček").

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
V 8. 2. 2014 at 12:10, Ekkar_z_Bastlírny napsal:

Tohle je dost zavádějící info - výkonová varianta 21/4W je nesmysl, vyrábí se 21/15W jako kombinovaná pro zadní obrysovku/brzdový světlo nebo zadní obrysovku/zadní mlhovku.

 

Výkon 4W do zadní skupinovky vůbec nepatří, používá se jen s paticí Ba9 do předních obrysovek ("parkovaček").

 

Jenom opravím Ekkarův kardinální blábol, aby tu zbytečně nebyly bludy - 21/4W jsou běžné žárovky do zadních skupinových svítilen se sdruženým obrysovým a brzdovým světlem. Používá ji většina automobilových výrobců. A samozřejmě že do skupinové svítilny 4W patří, neboť jeho zmíněných 21W/15W by nám jako obrysovky (15W) v noci vypálily oči rudou září.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 1. 2017 at 22:44, rosticek25 napsal:

jen bych se chtěl zeptat jaky draty se maji propojit  aby svitily obě zadni mlhovky.diky

ja jsem vzal drat a prislusne piny do konektoru a spojil jsem levou zarovku s pravou sice nevim jestli je to dobre,ale funguje mi to radu let bez problemu,akorat nastal problem, kdyz jsem dodelal tazny, protoze prislusny pin nebyl zapojen, takze mi to nefungovalo( elektrika od bosalu) musel jsem to doplnit a dozapojit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím pánové. Připojím se k tomuto vláknu a popíšu svůj problém. Fabia 1,4TDI combi r.v.2003(tažné)

Při zapnutých mlhovkách svítí přední, kontrolky na palubce,ale nerozsvítí se druhé vláknou u zadní žárovky. Na plastové patici je vyznačeno 21/4W a stejný typ žárovky je i namontován.Zkusil jsem i náhradní žárovku a výsledek je stejný. Jedno vlákno svítí po zapnutí světel,ale druhé se po zapnutí mlhovek nerozsvítí.Nějaké nápady?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Fosgen napsal:

Možnost je vymontovat celý ten plast a zkusit přes zkoušečku jestli jde do patice napětí. Jestli ne tak je problém v přívodu a bude třeba natáhnout nový kabel, než hledat přerušení na starým.

Budu to muset dát nějakému odborníkovi. Co se týče elektriky,zvládnu vyměnit žárovky,ale nic víc.Díky za reakci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem se zde na foru dočetl,že na to může mít vliv zásuvka na přívěsný vozík.Tu mi před lety měnili a nevím jestli ten problém nevznikl během této výměny.Zásuvka by prý měla mít nějaké mechanické blokování mlhovky na autě při zapojeném vozíku a pokud mi tam dali nějakou levnou ,tak to může být důvod, proč nesvítí.To bude muset pořešit ale odborník, i když ...nějak ti odborníci docházejí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...