Přejít na obsah

Príčina prepálených ventilov na HTP


speedsplat

Doporučené příspěvky

:help: Ahojky! Obracím se sem s prosbou o radu. Před 9-ti dny jsem si koupila fabii 1,2/40W rv.2003 v autobazaru Esa. Auto bylo v přiměřeném stavu, takže mírně opotřebené, ale ok. Po 9 dnech jsem jela na servisní prohlídku a tam mi diagnostikou zjistili malé tlaky motoru, vynechávání zapalování a vyjeli mi lístek, kde je 1. válec 13,4 bar, 2. válec 15,3 bar a 3. válec 7,6 a s ohledem na to mi doporučují vyměnit hlavu motoru a cenu odhadem 35000. Jako žena tomu moc nerozumím. Jela jsem do bazaru auto reklamovat se skrytou vadou a tam říkali, že to je banální problém, že se nemusí měnit hlava, ale jen těsnění a že je to otázka stovek korun. Moc se mi to nezdá.. Nevím, co mám dělat. Je nutná výměna hlavy? A když mi budou chtít jen vyměnit nějaká těsnění, mám trvat na výměně hlavy? Nerada bych co půl roku byla v servise...Děkuji moc za rady a názory. Editováno: , autor: speedsplat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:help: Ahojky! Obracím se sem s prosbou o radu. Před 9-ti dny jsem si koupila fabii 1,2/40W rv.2003 v autobazaru Esa. Auto bylo v přiměřeném stavu, takže mírně opotřebené, ale ok. Po 9 dnech jsem jela na servisní prohlídku a tam mi diagnostikou zjistili malé tlaky motoru, vynechávání zapalování a vyjeli mi lístek, kde je 1. válec 13,4 bar, 2. válec 15,3 bar a 3. válec 7,6 a s ohledem na to mi doporučují vyměnit hlavu motoru a cenu odhadem 35000. Jako žena tomu moc nerozumím. Jela jsem do bazaru auto reklamovat se skrytou vadou a tam říkali, že to je banální problém, že se nemusí měnit hlava, ale jen těsnění a že je to otázka stovek korun. Moc se mi to nezdá.. Nevím, co mám dělat. Je nutná výměna hlavy? A když mi budou chtít jen vyměnit nějaká těsnění, mám trvat na výměně hlavy? Nerada bych co půl roku byla v servise...Děkuji moc za rady a názory.

Ahoj, nejdřív ti řeknu že se jedná o docela "častou" bohužel, závadu,teda že v tom nejsi určitě sama. Můj názor je že pravdu má servis,bazar mlží. Každopádně hlava musí dolu a pak by se měla pravda ukázat......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no dokud se to nerozebere, tak nikdo s jistotou nemůže říct, jestli oprava je či není banální. Podle zkušeností má ale pravdu spíše servis. V každém případě pokles kompresního tlaku v jednom z válců je dost podstatná vada motoru, takže bych tlačil na bazar ať to nějak pořeší. Akorát, že pokud je ukecáš, tak to dopadne tak, že zaplatí nové zabroušení ventilů, jenže to vydrží jen chvíli, jak už tady někdo psal :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlava dolů, zabrousit ventily (to se ještě dělá?) a uvidíš.

Tlaky by měly být +/- shodné.

A prorpo, jak to auto jezdí ?

Tlaky motoru se měří měřákem, diagnostika je nevyhodí - to servis vyndaval svíčky a komplet rozhazoval auto ?

(mě tlaky měřili jen jednou a to když jsem to chtěl a při tom všem ještě půl hodiny hledali měřák)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tou zodpovědností je to v tomto případě hodně složité. Tohle zas není závada, že by se to dalo spláchnout nálepkou běžné opotřebení. Problém, ale asi bude v tom, že to auto ještě normálně jezdí. To že za rok může běžet jen na dva válce a nepůjde nastartovat, asi bazar řešit nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlava dolů, zabrousit ventily (to se ještě dělá?) a uvidíš.

Tlaky by měly být +/- shodné.

A prorpo, jak to auto jezdí ?

Tlaky motoru se měří měřákem, diagnostika je nevyhodí - to servis vyndaval svíčky a komplet rozhazoval auto ?

(mě tlaky měřili jen jednou a to když jsem to chtěl a při tom všem ještě půl hodiny hledali měřák)

auto jezdí dobře, trochu víc houpe při volnoběhu, ale nic hroznýho, přičítala jsem to 3 válci..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V origo servisu to bude bohužel darda tam rovnou vyměněj hlavu,rozebral bych to a zkontroloval rozsah poškození,pravděpodobně bude stačit zabrousit nové ventily a následně používat kvalitní olej a měnit ho tak po 10tis.

Editováno: , autor: Vlasta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V origo servisu to bude bohužel darda tam rovnou vyměněj hlavu,rozebral bych to a zkontroloval rozsah poškození,pravděpodobně bude stačit zabrousit nové ventily a následně používat kvalitní olej a měnit ho tak po 10tis.

Ahoj.děkuju.a netušíš, na kolik odhadem to vyjde někde v neautorizovanym servisu. Na kolik vycházej tyhle díly? je to v prčicích, jsem na to sama, koupila jsem si první autíčko v naivní představě, že třeba mě to vyjde a bude vše ok..měla jsem tam mechanika, ale prý na tohle se přijde jen takhle, ne tam na místě...jsem z toho total vyřízená...hrozně se bojim přístupu autobazaru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja by osm tlacil na bazar. mozno trochu mimo, ale ja mam taketo skusenosti. bol som v zahranici, konkretne francuzko a pracoval som u jednych belgicanov. nieco tiez kupovali a nejako sme sa dostali tiez k rekamaci. mne to vtedy prislo, ze ako "zrucny" domaci majster sa mi to neoplati reklamovat a radsej si to opravim sam. On sa na mna diva a hovori, ze ci som normalny, on si nieco kupil a platil za to, takze chce mat doma to za co zaplatil. nezaujimalo ho to, ze mozno oprava (v tvojom pripade je to troska ine) stoji par korun. neplatila si za auto ktore ide na 2,5 valca, ale za auto ktore ide na 3. dalsia vec je ta, ze tam ked potom to nieco reklamoval a mozno to bol len hlupy napis Whirpool ktory sa odlepil z chladnicky a bolo ho treba len prilepit, ten predajca nemal namietky a na svoje naklady problem odstranil. U nas- slovensko a cehy je ot samozrejme ine, tu ta najskor kazdy 5 krat okradne a oklame a az potom sa najde niekto kto ti pomoze... suma sumarum ak osom povedal jednoznacne ist a tlacit na bazar. niekoho si zober, priatela, niekoho z rodiny a ist si po svojom... nech ti daju moznost zobrat si ine auto napriklad...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja by osm tlacil na bazar. mozno trochu mimo, ale ja mam taketo skusenosti. bol som v zahranici, konkretne francuzko a pracoval som u jednych belgicanov. nieco tiez kupovali a nejako sme sa dostali tiez k rekamaci. mne to vtedy prislo, ze ako "zrucny" domaci majster sa mi to neoplati reklamovat a radsej si to opravim sam. On sa na mna diva a hovori, ze ci som normalny, on si nieco kupil a platil za to, takze chce mat doma to za co zaplatil. nezaujimalo ho to, ze mozno oprava (v tvojom pripade je to troska ine) stoji par korun. neplatila si za auto ktore ide na 2,5 valca, ale za auto ktore ide na 3. dalsia vec je ta, ze tam ked potom to nieco reklamoval a mozno to bol len hlupy napis Whirpool ktory sa odlepil z chladnicky a bolo ho treba len prilepit, ten predajca nemal namietky a na svoje naklady problem odstranil. U nas- slovensko a cehy je ot samozrejme ine, tu ta najskor kazdy 5 krat okradne a oklame a az potom sa najde niekto kto ti pomoze... suma sumarum ak osom povedal jednoznacne ist a tlacit na bazar. niekoho si zober, priatela, niekoho z rodiny a ist si po svojom... nech ti daju moznost zobrat si ine auto napriklad...

zdravíčko na foru jestli můžu též přispět a trošku poradit co se týká 1,2 htp hlava se dá opravit tak kolem 4000 kč dšlá to nějáký Pejšek od Slaného ale, hlavou to většinou neskončí motor v níských otáčkách pouští nespálenou směs do katalizatoru

v 70 procentech po výměně hlavy se rosvítí EPC s chybou účinek katalizátoru příliš malí (katalizator za 15tis kč KO) doporučuji se obratit na servisní centrum škoda mají totiš zavést do prodeje opravarenske sady cca za 10000 ktere obsahují

vratné díly kompletní hlavu katalizátor šrouby atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jezdí auto dobře a houpe jenom při volnoběhu, tak to nemusí být zrovna ta hlava.

Bych zkusil druhé (nezávislé) měření v jiném servisu.

Nakonec se zjistí, že tlaky jsou OK, jen čímani v tom jednom při měření neměli úplně dovřený ventily a vzduch jim trochu utíkal. Ale stále nechápu, proč měřili v tom servisu ty tlaky.

- jinak to chce udělat po koupi klasiku - vyměnit filtry, náplně, krouknout brzdy, svíčky a napnutí řetězu.

P.S.: To už je standard, že se u 1.2 HTP musí zabrušovat okolo 120 tkm ventilový sedla? Na stránkách škoda-auto tomu kdysi říkali moderní motor (pche)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto Esa není zas tak hrozný bazar. Určo bych si na ně došlápnul. Když z nich vyrazíš nějakou sumu, tak to aspoň použiješ na opravu. Bude to určitě hlavou a ventily-je to 6V HTP takže to je jasný.

Tak mě napadá nevzala by to škodovka na kulanci? Je to častý problém, takže by se k tomu mohli nějak chlapsky postavit...no ale to je asi zbožné přání...jak znám kur.y z Boleslavi, tak si náš konstrukční průser zaplať zákazníku hezky sám a ze svého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jezdí auto dobře a houpe jenom při volnoběhu, tak to nemusí být zrovna ta hlava.

Bych zkusil druhé (nezávislé) měření v jiném servisu.

Nakonec se zjistí, že tlaky jsou OK, jen čímani v tom jednom při měření neměli úplně dovřený ventily a vzduch jim trochu utíkal. Ale stále nechápu, proč měřili v tom servisu ty tlaky.

- jinak to chce udělat po koupi klasiku - vyměnit filtry, náplně, krouknout brzdy, svíčky a napnutí řetězu.

P.S.: To už je standard, že se u 1.2 HTP musí zabrušovat okolo 120 tkm ventilový sedla? Na stránkách škoda-auto tomu kdysi říkali moderní motor (pche)

Neměli dovřený ventily(asi jsi neviděl jak se tlaky měří) :smich: možná zapoměli útáhnout kohoutek v koupelně

Vím že paní dáváš trochu naděje, ale podlě mě zbytečně...

A ještě by mě zajímalo jak udělat klasiku tzn. napnutí řemenu ?

A pokud tě zajímá proč měřili tlaky, tak proto že zjistili vynechání zapalování(diagnostikou) a kdyby jsi okolo těchto aut dělal, vůbec by tě nepřekvapilo to že na vynechání zapalování je nejrozumější vzít rovnou kompresiometr..

jo a 120 tis to je jeste zlate... :palec2:

kod motoru

BMD, klidně i pod 15000 km

co naděláš moderní motor je moderní motor..

(pche)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:help: Ahojky! Obracím se sem s prosbou o radu. Před 9-ti dny jsem si koupila fabii 1,2/40W rv.2003 v autobazaru Esa. Auto bylo v přiměřeném stavu, takže mírně opotřebené, ale ok. Po 9 dnech jsem jela na servisní prohlídku a tam mi diagnostikou zjistili malé tlaky motoru, vynechávání zapalování a vyjeli mi lístek, kde je 1. válec 13,4 bar, 2. válec 15,3 bar a 3. válec 7,6 a s ohledem na to mi doporučují vyměnit hlavu motoru a cenu odhadem 35000. Jako žena tomu moc nerozumím. Jela jsem do bazaru auto reklamovat se skrytou vadou a tam říkali, že to je banální problém, že se nemusí měnit hlava, ale jen těsnění a že je to otázka stovek korun. Moc se mi to nezdá.. Nevím, co mám dělat. Je nutná výměna hlavy? A když mi budou chtít jen vyměnit nějaká těsnění, mám trvat na výměně hlavy? Nerada bych co půl roku byla v servise...Děkuji moc za rady a názory.

je na to svolavací akce,nebo jak tomku říkaj,oprava v provozu nebo jak mění se celi hlavy zajed do značkovyho servisu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte,

vcera ma tak napadlo, aka je asi sanca ze ten na tom istom HTP motore sa kvitnuce ventily vyskytnu 2, pripadne viac krat? Zazili ste to niekto? Alebo aspon poculi o niekom a vasho okolia? Ak ano, aky kilometrovy interval bol medzi prvou a druhou poruchou tesnosti ventilov? ( pripadne tretou nedajboze).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A poznas tych ludi? Nevies aky styl jazdy na tom preferovali? Dochodcovsku, alebo skor sportovu? Chces povedat ze koli nevymenenemu katalyzatoru po prvej oprave sa ta porucha akoze vyskytla znova? Alebo to ze ich nemenili si napisal len ako pikosku ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mně říkal servisák LPG, že má známého ve škodovce a ten mu říkal že servisní sada se skládá z hlavy a katu. Zřejmě museli provést konstrukční úpravy na katu, páč příčina kvetoucích ventilů je v tom, že po zastavení a vypnutí motoru sálá teplo z katu svodama zpět na ventily a ty se vyhřejí čímž křehnou a pak postupně praskají "kvetou".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 už jsem to do podobného tematu psal ale můžu i sem.mě to potkalo dvakrát poprví při cca 45tis.(květen08)měněno na zaruku pouze hlava,po druhy při cca 85tis.(červenec2010) měněna jak hlava tak katalyzator tentokrat už za sví :-(.styl jízdy řek bych podle mě takovej střed mezi duchodcem a zavodníkem řazení v rozmezí 2900-3700 a max otáčky 4500....co se takhle píše tak nejvíc vadí podtáčení a pak tkz.brždění motorem pročti si tohle tema

tzv.montážní sadu kat+hlava začala škodovka dodávat dle technika někdy v druhy polovině roku 2008.takže s klidnym svědomím můžu říct kdo vymění pouze hlavu tak se to nejspíš vratí bohužel 

Editováno: , autor: raca
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Druhá teorie je, že se katalyzátor rozpadá, protože je přímo na svodech u motoru, k tomu ještě větší vibrace tříválce. Vetšinou se katalyzátor dává až za vlnovec pod motor. No a při brzdění motorem se keramické částečky z katalyzátoru dostávají zpět do motoru díky víření a přidírají vodítka ventilů. Inovovaný kat by už měl být odolnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...