Přejít na obsah

SPOJKA HTP


TiGeRZ

Doporučené příspěvky

Dnes som menil prevodovku na aute.....vsimol som si ze pritlacny tanier je opototrebovany od loziska.... ked som pozeral uchytenie toho pritlacaku boli tam nejake srobiky s hlavickou mnohohranu....aky to je nastavec? Neni to torx...... este by som potreboval vediet rozmery nejakeho pripravku na vystredenie lamely(zabudol som to odmerat :( )....nemozem to nikde najst..... Neviete o niekom kto na fore predava spojkove sady za rozumnu cenu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj kluci,mam jen dotaz,kolik stoji spojkove lozisko na 1.2 HTP 47kw,predem se omlouvam,ale nenasel jsem to tu.A jeste jeden dotaz,potrebuju zadni dil vyfuku,na tenhle motor,a znamy mi rekl ze stoji 4300kc. Me se to zda hrozne moc,ale nevim aby,me nenatahly prosim poradte mi diky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci,mam jen dotaz,kolik stoji spojkove lozisko na 1.2 HTP 47kw,predem se omlouvam,ale nenasel jsem to tu.A jeste jeden dotaz,potrebuju zadni dil vyfuku,na tenhle motor,a znamy mi rekl ze stoji 4300kc. Me se to zda hrozne moc,ale nevim aby,me nenatahly prosim poradte mi diky :)

napiš dotaz užvateli jménem SEBO a ten ti dá vyčerpávající odpověď a eventuelně můžeš rovnou u něj objednat, ceny má fakt good :palec2:

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dovolím si oživit toto starší téma. Jak jste na tom se spojkou? Mám najeto jen cca 87 tkm a moje už to má za sebou. Nevím jak je na tom lamela, ale problém je v přítlačáku - kope. Než se auto zahřeje, tak při rozjezdu (při prokluzu spojky) jsou cítit vibrace. Samotná spojka (i po zahřátí) už zabírá dost necitlivě. Vše ukazuje na opotřebený přítlačný kotouč (unavené/opotřebené pružiny). Jezdím hodně Prahu, takže spojku dost používám. Kopyto snad ale nejsem :) V létě když běží klima, tak už HTP dole chybí pár kW, takže se při rozjezdu prokluzu nevyhnu... Naštěstí jsou takové věci na Fabii za hubičku, takže kompletní sada už je doma a chystám se u známého na výměnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mam najeto 97tkm, a spojka uz od cca. 95tkm prokluzuje... tj. pri vetsim pridani plynu, neni akcelerace, ale jenom vyskoci otacky, jako na neutralu :) musim jezdit jemne s plynem a jde to. Mechanik mi rikal, ze to muzu dojezdit pak menim.

Prikladam drivejsi opotrebeni spojky na caste popojizdeni ve Meste a dovolene, ktere Fabka absolvovala plne nalozena 5 lidi. (2x Chorvatsko a 1x Francie cca. 8tkm)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Zdravím,

prosím o info resp. radu ohľadom nasledujúceho problému - mám 1,2, 40kW, AWY, 98.000 km, 7 rokov - nedávno som menil spojku (samozrejme komplet - lamelu, prítlačný tanier, ložisko) - hneď po výmene sa objavil spomínanaý problém - pri stlačenej spojke ide motor pekne ticho, pri pustení spojky motor strašne rachotil. Mechanik povedal, že to budú rozvody, tak mi vymenili rozvody (reťaz, napinák, ozubené kolesá, vodiace lišty) a veľa sa nezmenilo - rachot je síce jemnejší, ale stále dosť výrazný. Samozrejme ten zvuk tam bol aj pred výmenou spojky, ale veľmi jemný a pripisoval som to vylágrovanému spojkovému ložisku.

Editováno: , autor: Paly12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejný problém po výměně spojky u 47kW varianty. Hluk je slyšet na neutrál při puštěném pedálu spojky u studeného i teplého motoru. Při stlačení spojky o asi 1/3 až 1/2 (v oblasti záběru) se zvuk ztratí, stejně tak při zvýšení otáček motoru (nad cca 1000). Před výměnou spojky byl tento hluk slyšet jen u studeného motoru a v menší míře (klasika u HTP). Měnila se lamela, přítlačák i ložisko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mám asi rozřešení. Zvuk pochází z převodovky od ložiska hnací hřídele, které je součástí tzv. brejlí (dvojložisko). Je to ten samý zvuk, který se běžně ozývá z převodovky v zimě za studena. Teď se nabízí otázka, proč je to slyšet po výměně spojky... Na spojkové lamele jsou pružiny, které tlumí rázy (náhrada dvojhmotnostního setrvačníku). Tyto pružiny byly (aspoň v mém případě) hodně unavené - měkké, takže dokázaly vibrace od motoru "odfiltrovat" (a dle mého názoru i přenášením rázů daly tomu ložisku zabrat). Teď po výměně lamely jsou pružiny nové - tuhé a ložisko je slyšet. Pokud ložisko není slyšet za jízdy, tak by neměl nastat problém. V různých diskuzích jsem narazil na případy výměny tohoto ložiska už při 60-80.000 km. Já ho asi zatím nechám být. Možná, že až se pružiny zase trochu unaví, tak zvuk zmizí. Jinak cena brejlí ve škodovce je cca 1400 Kč.

Schválně zkus při nesešláplé spojce lehce posunout řadící páku třeba ke třetímu stupni, zvuk by se měl ztišit/zmizet.

Obrázek:

6042_06062008192_1.jpg

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

..no ono to nieje take jednoduche, ak uz pocut toto lozisko (vyrazne) a prevodovka sa rozoberie, tak treba vymenit vsetky loziska a nie len toto jedno, ja som to absolvoval pri 180tkm, vychadza to cca. 600€ v autorizovanom servise. 200€ ak si to vie niekto spravit sam + prevodovy olej. HTP uz nikdy viac, ale je to dobra skusenost vlastnit tento motor :) :)....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...