Přejít na obsah

Předstih


Bery 2

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám u 1,6/75 LPG a rád bych proto nějakým způsobem trochu přidal předstih, ať trochu klesne spotřeba a ožije to, v některých režimech mi přijde, že je vyloženě slyšet malej předstih z výfuku. U 1,6/55 stačilo otočit rozdělovačem, případně ošidit čislo teploty motoru ale tady není s čím točit a 2 snímače polohy (klika a vačka) ani nejdou převrtat a posunout jako u 1,3 bmm :-( Čidlo teploty taky ojebat nemůžu, protože jednotka řídí i "termostat". Zkoušel jsem psát do Cimbu, jestli by to nedovedli softwarovou úpravou, ale ani neodpověděli...

 Nemá tady někdo páru, jak jednotku donutit trochu přidat ? Zatím jsem zkusil nasimulovat odporem nižší teplotu nasávanýho vzduchu, ale vliv nějak nepozoruju a aktuálně jsem částečně zaslepil  snímač váhy vzduchu, aby si jednotka myslela, že jde míň vzduchu a zvýšila předstih, ale taky nepozoruju rozdíl. Nemá tenhle motor ještě někde třeba snímač podtlaku v sání? Ten by měl na předstih vliv určitě, ale nikde jsem ho nenašel. Nebo jinej nápad co upravit ?

Díky, Ondra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U rizeni motoru jako je tento se snimacem klepani se predstih pohybuje na same hranici detonacniho spalovani, uz neni kam jit dal. Lepsiho plneni vzduchem vzhledem k pevnemu casovani ventilu taky nelze dosahnout, takze zvetseni davky paliva postrada smysl. Jedina moznost je uprava prechodovych stavu (akcelerace), a to prave upravou hodnot predstihu (tady je rezerva z duvodu neprenaseni razu od agregatu na posadku). Mam tuto upravu, motor je o dost zivejsi, akorat agregat ted sebou hazi jak pri akceleraci, tak hlavne pri deceleraci, takze to asi vratim zpatky ;-(

 

Tento motor meri zatez motoru pres vahu vzduchu, podtlakovy snimacv sani nema

 

Podle me, kdyz castecne zaslepis vahu, tak se proudeni v miste snimace zrychli a projde stejne mnozstvi vzduchu, za kratsi cas, snimac bude citlivejsi, plneni motoru stejne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, nechápu. Jestli ti to brbla, nech to sestelovat nebo vymen vstřiky.

LPG vstřiky sice mají nejlepší za sebou a dávají rozdílný dávky, ale to jsem už před rokem úspěšně pořešil tím, že jsem jeich výstupy sloučil dohromady a následně opět rozdělil do čtyř trysek v sání, po doladění tlaku reduktoru a několika úpravách elektroniky okolo to funguje bez ohledu na stav vstřiků :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U rizeni motoru jako je tento se snimacem klepani se predstih pohybuje na same hranici detonacniho spalovani, uz neni kam jit dal. Lepsiho plneni vzduchem vzhledem k pevnemu casovani ventilu taky nelze dosahnout, takze zvetseni davky paliva postrada smysl. Jedina moznost je uprava prechodovych stavu (akcelerace), a to prave upravou hodnot predstihu (tady je rezerva z duvodu neprenaseni razu od agregatu na posadku). Mam tuto upravu, motor je o dost zivejsi, akorat agregat ted sebou hazi jak pri akceleraci, tak hlavne pri deceleraci, takze to asi vratim zpatky ;-(

 

Tento motor meri zatez motoru pres vahu vzduchu, podtlakovy snimacv sani nema

 

Podle me, kdyz castecne zaslepis vahu, tak se proudeni v miste snimace zrychli a projde stejne mnozstvi vzduchu, za kratsi cas, snimac bude citlivejsi, plneni motoru stejne

Jasně, víc vzduchu tam nedostanu a víc paliva taky nic neřeší, navíc řízení tohohle motoru podle pozorování na Vagu za jízdy reaguje na úpravu bohatosti bleskově. V rámci možností mám vlastní úpravou snímání tlaku plynu z reduktoru ochuzený přechody a naopak krátkodobě obohacenou směs při plynu na podlaze a při zmačknutí spojky kvůli žívějším rozjezdům.

Každopádně prostor pro zvýšení předstihu tam je, minimálně při provozu na LPG. Čidlo klepání mi  do předstihu vůbec nekecá, ani při jízdě na 95 benzín se mi v žádným režimu nepovedlo donutit motor byť aspoň jednou klepnout (kolegovi 1,6 AKL s lankem od pedálu ke klapce zaklepe snad při každým prudším sešlápnutí nebo přidušení při rozjezdu).

 Váhu jsem zkusil po vzoru TDIčkařů nejdřív naopak provrtat,  takže dávala větší údaj o průtoku. Fakt to bylo živějšía nebylo třeba tolik šlapat na plyn, ale spotřeba byla trochu vyšší. Teď jsem ji cca z třetiny zaslepil (ne v místě proudění kolem měřících drátků, ale na výstupu) a aby to moc neovlivnilo bohatost, odporem jsem "nastavil" jednotce o cca 15 stupňů nižší teplotu nasávanýho vzduchu. Takže předpokládám, že když tam jako jde málo vzduchu, mohla by jednotka usoudit na vyšší podtlak a trochu přidat předstih. Po pár dobře známých kilákách po městě jsem měl dneska nižší spotřebu než obvykle (díky úpravám mi palubák ukazuje na lpg přesně), bohužel ale nevím, nakolik se na tom projevilo včerejší přezutí na užší zimáky :-/ Každopádně motor se mi zdá slyšitelně tišší, respektive neduní výfuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže si udělal ze sekvence nesekvencni vstřikování, vlastně si vstriky vyřadil, tak to bych si nelajznul teda. To si se vrátil k lpg systému co se dával do stodvacitek. Pokud je to vážně tak jak si napsal, tak asi není co dodat.

Editováno: , autor: milosk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ne ne, neudělal jsem z toho podtlak, akorát to namísto vícebodu má spíš blíž k jednobodu, třeba AG DGI co mám ve veldě 1,6 funguje v podstatě podobně, akorát má přímo jenom jeden velkej vstřikovač (opravdu vstřikovač, nikoli krokovej motorek s ventilem, co má 99% lpg felicií) a z něj 4 hadičky do sání, zatímco tady to mám ze vstřikovačů sloučený a opět rozdělený, čímž se dokonale eliminujou rozdíly dávek podle opotřebení vstřiků. Ty jinak těsní bez problému, jenom dávají rozdílný množství, takže před úpravou motor běžel dost kostrbatě, na volnoběhu se třásl jak ratlík a bral 14l/100, jak šla do každýho válce úplně jiná směs :-) Ono je úplně jedno, jestli plyn proudí vždycky jenom do konkrétní větve sání před zrovna sající ventil, nebo průběžně se čtyřnásobnou frekvencí a úměrně menším množstvím do všech větví, na rozdíl od benzínu se nikde nesráží a prostě počká, až se ventil otevře a válec směs nasaje. Před úpravou jsem dokonce zkusmo libovolně prohazoval hadičky a kablíky u vstřiků a libovolný přehazování jejich pořadí se na chodu motoru nijak neprojevilo...

Tohle je z hlediska emisí a spotřeby podle mě ideální řešení a motor běží dokonale hladce. Jinak lpg systém je LandiRenzo Omegas a 4 vstřiky vyjdou asi na desítku, moje úprava se vešla do stovky :-)

Ten plyn jako takovej bych tady opravdu neřešil, vím co dělám a jak na technici na stk tak plynovej revizák nad mýma úpravama (nejen lpg) v obou autech sice žasnou, ale proti funkci a bezpečnosti nemají co namítnout :-)

Jde mi teď jenom a jenom o předstih.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výkon to přeci změnit nemůže, teoreticky se maximálně může zvýšit prodleva, ale u tohohle motoru to vzhledem k "rychlosti" otevírání klapky nehrozí. Spotřeba taky není horší, než když byl lpg systém novej (cca 200tkm nazpět, teď má motor asi 310tkm). Sekvence se dává kvůli omezení rizika střílení do sání, ale s tím problémy nemám, respektive ne víc,než na benzín - na ten mi to po studeným startu při prvním přidání plynu tak obden trochu střelí, ale na plyn tak jednou měsíčně při prvním rozjezdu po přepnutí z benzínu, ale u tohohle motoru je s tím počítáno a má na sání klapku, kudy to odfoukne.

u benzínu sekvence význam má, omezuje se tak srážení benzínu v sání hlavně zastudena, takže není třeba tolik sytit a směs se snáz reguluje. Ani to ale není samospasný, třeba přítelka jezdí s jednobodem feldou 1,3 okolo 6l/100 a fabkou 1,4mpi kolem 8l/100, stejně tam matka s feldou 1,6 kombi s jednobodovým vstřikem plynu AG DGI a najetýma 370tkm jezdí kolem 8l plynu, ale tam to bude asi spíš nohama, já s tím jezdil vždycky přes 10 :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zase nemám problém jezdit za 9 -10 l LPG s 1,6 MPI, syn s motorem 1,6 v golfu jezdí okolo 8 litrů LPG, asi je to alchymie a každý motor má jiné mapy. Je pravdou, že když jezdím po dálnici, je motor nad 10 litrů, ale není to tak tragické. Někteří mají motory udušené a když jedou 130+ na dálnici, tak je to sežere, to má syn, do 100 km/h skvělé úsporné a dál je to horší než moje. Záleží na způsobu jízdy, já nešetřím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepočítání startů na benzín je celkem zásadní, mě to přepíná po půl minutě bez ohledu na teplotu, takže benzínu projedu fakt minimum a spotřeba zastudena se na výsledku projeví dost. Pokud jezdím tak nějak normálně svižně, pohybuju se okolo 10/100, při maximální snaze se dokážu mimo město dostat kolem 7,5/100 s feldou i oktávkou, rekord mám u oktávky z Mariánek do Prahy s větrem v zádech asi 5,5/100, ale jak se nehlídám, jezdím kolem 11/100 i mimo město a třeba na dálnici, s jízdníma kolama na kouli, to kolem 150km/h bere asi 17/100, ale furt jde o plyn, takže mě to tolik netrápí :-) Rekordně se mi kdysi povedlo s feldou 1,6lpg dojet do Chorvatska za 6,5 plynu, sice s autem plným po střechu, ale zato při (úspěšný) snaze dojet s nejnižší spotřebou na jednu nádrž až tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele s předstihem ti nepomůžu. Ale to střílení do sání, jeste se mi to nestalo a mám 2 auta, natož na benzín.to by nemělo.něco je špatně.

Ono to nestřílí nijak moc, jako že by se vyvalil obláček zpod kapoty nebo tak, to se mi stalo asi 2-3x, ale prostě pokud hned po startu prudčejc zmačknu plyn, tak to pufne, od cca 100tkm do 300tkm s tím autem jezdil otec a dělalo mu to odjakživa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Něco takového by se mi líbilo taky, ale jde to použít na tenhle motor, když má 2 snímače otáček/polohy ? Stačí posunout signál jednoho z nich ? Nebo jsou třeba ty vaiátory předstihu 2, případně existuje nějakej dvojitej ? Díky

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...