Přejít na obsah

MirrorLink


Doporučené příspěvky

V aktuálním čísle Světa Motorů píšou o Mirrorlinku ve Fábii. Jako nevýhody tam píšou že je obsazený jediný USB port(což je jasný), a že při aktivním mirrorlinku nefunguje rádio...akorát je možné poslouchat muziku z připojeného telefonu:-( 
Prý se to snad řeší aby šlo obojí najednou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teoretická rychlost "low-level" Bluetoothu je sice v řádu několika megabitů (1 a 3 ), nicméně jen "interně". Pro jednotlivé aplikace a "vyšší" protokoly je pak 90kB/sec. Bluetooth 3 (a vyšší) pak sice přináší "teoretickou" hodnotu cca 24megabitů, ale ... ono to není "pravý bluetooth". Této rychlosti je dosahováno tak, že bluetooth jako takový se použije jen pro "vyjednávání", a těch 24 megabitu je pak realizováno přes wifi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus na to koukat jiným pohledem. Dnešní mobilní telefony při trvalém wifi/bluetooth připojení (používaném) vydrží pár hodin. Pokud by tam ještě k tomu běžela třeba GPS navigace (což bude nejspíš primární aplikace), tak ta výdrž se počítá v řádu jednotek hodin (dvě, tři).

Přes ten usb kabel se ti mobil v průběhu této aplikace i nabíjí.

K tomu připočtěme relativně úzké pásmo vyhrazené pro wifi. Reálným problémem je... cca více, než 4 - 5 sítí na jednom místě. Představ si deset aut v koloně vedle sebe (ono i slabá wifi bude mít dosah pár desítek metrů kolem auta) ... to přes wifi neustreamuješ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potom to ale nelze v zadnem pripade brat jako nahradu vestavne navigace, jak to Skodovka ve Fabii stavi. Spis alternativu podobne nekomfortni navigace externi. Dokonce i stejna negativa, tzn. kabely na palubce a nemoznost poslechu radia a pokynu navigace soucasne zustaly (alespon zatim). To uz je snad i ta externi navigace lepsi nez toto.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mluvíš se mnou jako ve škole a přitom mne vůbec neznáš, tak tedy zaprve asi jsem tu informaci musel získat někde od někoho ve Škodovce, protože s ní asi tak nějak mám něco společného a nejedná se o nic utajovaného, proto jsem to tady uvedl a za druhé věci se samozřejmě vyvíjejí a mohou se v průběhu času měnit, tedy ověřené to v tuto chvíli skutečně nemůže mít nikdo (myšleno ten termín). Ale předpokládám že máš pravděpodobně blíže ke všem informacím, vzhledem k Tvé reakci, tak to prosím upřesni, trváš na tom, že propojení chytrých telefonů přes MirrorLink bude trvale kabelem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímně nechápu stesky nad USB, o MirrorLinku jsem si nastudoval co z dostupných zdrojů šlo a myslím, že ta technologie je vyřešená poměrně rozumně (teda až na VNC, ale lepší než drátem do oka). Wi-Fi by asi bylo lepší, ale uvědomte si, že ten telefon se doopravdy musí nabíjet (stahování mapových podkladů přes HSPA/LTE, vykreslování mapy, komprimace obrazu, streaming přes Wi-Fi je opravdu energetická bomba) a ve chvíli, kdy bude trošku víc opotřebovaná baterka se jeho výdrž může klidně pohybovat v desítkách minut. Podle dostupných informací stačí telefon připojit a Bolero automaticky nabídne seznam dostupných aplikací a jedním ťuknutím se dostáváte do navigace. Že se někde válí kabel taky není pravda, stačí délka kolem 20 cm a pod středovou konzolí to vůbec není vidět. MirrorLink dále podporuje audio kanál směrem do telefonu (hlasové pokyny) a dokonce by měl umožnit zobrazení informací na MaxiDotu.

 

Ačkoliv nemám přístup ke specifikaci MirrorLinku, tak z dostupných informací vyvozuji, že aktuální specifikace MirrorLink 1.1 podporuje pouze USB, takže podpora Wi-Fi rozhodně nevisí na VW nebo Škodě, ale na CCC a výrobcích smartphonů. Informaci, že to celé visí na tom, až někdo ve Škodovce vymyslí "bezdrátové" nabíjení telefonů považuju za zcestnou...

 

Jediný opravdu velký potenciální problém MirrorLinku vidím v tom, že nepůjde kombinovat výstup autorádia s aktivní aplikací, nicméně jsem četl asi tucet rezencí na Fabii a nikde, kromě zmíněného Světa motorů, se o tom nezmiňovali. Tady bych poprosil s-talkera, který vypadá, že o tom něco ví, aby nás nenapínal a objasnil tuto nepříjmenost :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne bych veril novinarum ze Sveta motoru, ti to asi opravdu zkouseli...co se tyce specifikace ML 1.1, ten muze byt i pres Wifi. Ovsem proti ML vytahne Google sve vlastni reseni, coz je Android Auto a to podle me prevalcuje ML.

Pokud vas telefon nepodporuje bezdratove dobijeni, tak mate dve moznosti, budto si koupit novy telefon, nebo kryt podporujici tuto technologii. Nevim pro jake znacky a typy jsou k dispozici, ale urcite neco existuje.

Editováno: , autor: s-talker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle boj mezi MirrorLinkem, Apple CarPlay a nebo Android Auto ještě bude zajímavej. Škodovka se vyjadřovala, že podporu pro CarPlay doplní brzy, myslíš, že tyhle věci (stejně jako to s tím autorádiem) budou pouze otázkou SW (a tudíž nebude problém provést aktualizaci ve stávajím Boleru) a nebo ne? To, že se teď MirrorLink chová hloupě bych ještě přežil, ale pokud by za půl roku vyšla oprava, která by nebyla dostupná pro moje auto, to bych asi rozdýchával dost těžce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S-talker: Při tiskovce Googla ohledně Android Auto telefon taky připojovali kabelem...ale třeba se to změní.

 

Jinak kamarád má autorádio Sony s MirrorLinkem a funguje to tam úplně stejně...rádio a ani CD/MP3 nehraje...prostě jen zvuk z telefonu. Další věc, ta rychlost a reakce na dotyk byla šíleně pomalá:-( Ale třeba to je tím rádiem...je to už starší kousek. Pak se mi u toho nelíbilo že během toho propojení telefonu s rádiem je na telefonu stále rozsvícený display a ukazuje to samé co rádio. Ale to jsou mé zkušenosti jen s rádiem Sony, možná...a doufám v to...že u Škodováckýho orig. rádia to bude řešené lépe a rychlejší. Ten rozsvícenej display by mě štval.

Jinak to autorádio bylo Sony XAV-602BT a telefon Samgung Note 2

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu úsměvná debata...pokud pro zjištění polohy budete využívat GPS(v cizině stále jako jediná možnost) tak stejně musí být telefon za předním sklem. Z toho plyne, že vestavěnou navigaci to tím rozhodně nenahrazuje a lze to brát jen jako rozšíření multimediálních funkcí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou úsměvností souhlasím, nicméně to vidím trošku z jiného úhlu, kdy se jedna skupina diskutujících (nazvěme ji "mám svojí Felicii na plyn, Nokii 3310 a deset let starou externí navigaci") snaží ostatní přesvědčit, jak je to strašně na nic. K určování polohy s dostatečnou přesností pro navigaci se dá použít jedině GPS (a nebo GLONASS), využít BTS nebo Wi-Fi hotspotů není dostatečně přesné, nicméně bude fungovat jak u nás tak v zahraničí. Osobně jsem nezažil mobil, který by ztratil GPS signál na kterémkoliv místě v interiéru auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediny, kdo ma v soucasnosti plnohodnotne a realne pouzitelny system na vsech (svych) zarizenich je Apple. Bohuzel VW group a s nim i Skoda se rozhodli exkluzivne zpartnerit s neexistujicim Google Auto a na dvou telefonech pouzitelnym Mirror-linkem, ktery navic na rozdil od budouciho Google Auto a soucasneho Apple Carplay nedela nic jineho nez, ze zrcadli displej. Ach jo.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...