Přejít na obsah

Fabia 1.4 MPI Záhadné dobíjení


cckl

Doporučené příspěvky

Zdravím,
momentálně jsem ve Švýcarsku a než to dám do předraženého servisu, tak se chci poptat jestli někoho něco nenapadne.

Fabia 1.4 MPI má najeto cca 130tkm, 70A altík. Jezdila bez příznaků, potom za 2 hodiny po příjezdu domů, už nešlo nastartovat. Startér ani neškubnul, zhasla palubka při pokusu o start.
Baterku jsem nabil, potom najezdil cca 20km (4x start) a zase po 2 hodinách stání mrtvá.

Po zapnutí klíčku svítí baterka, po nastartování hned zhasne.
Napětí nabité baterie před startem 12,6V. Ihned po nastartování na baterce 14V a potom napětí pomalu klesá. Po 5 minutách na 12,5V...
Měřil jsem i jednou po jízdě a to tam bylo 11,4V. Jinak když měřím na volnoběh a zvýším otáčky nebo třeba rozsvítím světla, tak se napětí nehne a stále pozvolně klesá.
Jinak alternátor nevydává žádné zvláštní zvuky, aspoň nic co by šlo výrazně slyšet.

Nejdřív jsem myslel, že to je baterka, ale to nízké napětí za běhu je podivné... Hlavně to klesání. Nevím co si o tom myslet, jestli to může být regulátor nebo diody?

post-90885-0-47906000-1414446076_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte. Práve teraz som riešil taký istý problém. Baterku vycucalo, že sa nedalo ani naštartovať, prístrojovka pri štartovaní zhasla. Keď som baterku nabil, naštartovalo v pohode, všetko išlo dobre ba aj kontrolka nabíjania zhasla, ale keď som zmeral napätie na baterke pri naštartovanom motore ukazovalo slabých 12,5 V, čo znamenalo, že alternátor nedobíja. Ale keď som meral na poistke alternátora na kryte baterie ( ja tam mám 175 A poistku a je prvá z ľava ) nameral som skoro 14,5 V a kontakt pod poistkou bol prehriaty. Čiže z alternátora na poistku dobíjalo ale cez opálený kontakt na poistke nepúšťalo napätie do baterie. Preto skús pozrieť kontakty na tej poistke alternátora, či sú v poriadku, prípadne očistiť a zmerať dobíjanie na baterke. Dúfam, že ti táto rada pomôže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

mám nyní také problém s dobíjením (Fabia 1,4 74kW) a to co píše janok59 zní zajímavě. Než půjdu do servisu nechat spravit alternátor tak na pojistku kouknu. Mám obyč multimetr a v elektrice se moc nevyznám, ještě tak někde opatrně změřit napětí, pokud je ta pojistka pro měření nějak rozumně přístupná.

 

Zajímalo by mě, jak závadu vyřešil zakladatel tohoto tématu, kde byla příčina.

 

Já mám také na baterii se spuštěným motorem cca 13,2V, případně to kolísá (údajně, poslední měření jsem nedělal já). Odpoledne dám čerstvě nabitou baterii do auta a zkusím změřit znovu.

 

Docela bych uvítal tip na seriozní servis v Brně (nejlíp asi Kr.Pole, Řečkovice, Soběšice, ...), kde hned nebudou měnit celý alternátor, ale seriózně vymění třeba jen uhlíky za pár desetikorun + práce, pokud by to měla být příčina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u mě se pojistka tvářila v pořádku, takže dnes Autoservis Horák na Hradecké v Brně.

 

1x Regulátor Bosch Alt. CA139925      798,30Kč

1x Sběrací kroužky Bosch CA135172  148Kč

1x ložisko KBC,CARGO,SNH VL60032RSC3  135Kč

1x oprava alternátoru  427Kč

1x mechanická práce  400Kč

 

Celkem 1908 Kč vč. 21% DPH

jedna "drobnost" - zapomněl zapojit konektor klimatizace, hned po servisu jsem si chtěl sám změřit multimetrem napětí na baterce a náhodou si toho všiml. Taky se z prostoru kolem alternátoru občas ozve takové "škrtnutí", co mi nedokázal vysvětlit, možná o nic nejde.

 

Tolik jen jako info pro ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměnit uhlíky za pár desetikorun je nemožný, protože uhlíky jsou natvrdo namontovaný do regulátoru dobíjení a běžně se mění spolu s ním. Stejně udělat výměnu uhlíků znamená vymontovat regec z altíku - neušetříš na tom nic, daleko lepší je nechat altík aspoň zrepasovat tou formou, kterou uvádí ropman - vyměnit regec s uhlíkama, vyměnit kroužky a ložiska. Dostaneš tak prakticky novej alternátor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

ok dík. Takže povolím šroub nebo matku a řemenici stáhnu. Co ložiska jaký tam je typ (1x ložisko KBC,CARGO,SNH VL60032RSC3  135Kč  na netu mi to nic nenašlo) a určitě tam není jeden kus dík

Editováno: , autor: mtank
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...