Přejít na obsah

Vibrace volantu


makr009

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám na Roomsteru najeto 85tis. a rozvibroval se mi volant - zdá se mi, že nezáleží, jakou jedu rychlostí, prostě to pořád vibruje. První pomoc v podobě převážení kol jsem již zkusil, trochu to pomohlo, ale vibruje stále. Byl jsem v autorizovaném servisu, prý všechno zkontrolovali a autu nic není. Máte někdo zkušenost s něčím, co v podobném případě pomohlo, nebo se s tím mám smířit a musím si koupit tlumiče na ruce? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Zdravím, nemal náhodou niekto problém s tým, že mu začal vibrovať volant okolo 125-145kmh ?? Myslel som, že je to nevyváženými pneu. Po vyvážení problém neprestal. Kamarád mi radí aby som behol na geometriu, že on mal takýto problém ale jemu sa drali pneu zvnútornej strany, tento problém som mal dva roky do zadu vtedy som aj bol na geometrii a odvtedy sa už nedrali lenže teraz mám problém s tým vibrujúcim volantom. 

 

Začal som dosť jazdiť aj po dialnici takže by som to rád vyriešil. Môžu to robiť aj stabilizačné tyčky ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vibrace volantu může být způsobena vůlí nebo opotřebením homokinetických kloubů na poloosách, dělají to hlavně vnitřní klouby. U pár lidí také pomohla výměna ložiska náboje kola spolu s kloubem, ačkoli na první pohled bylo vše v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo, zkus vyměnit gumy. Mně to dělala špatná guma, od oka na ní nic vidět nebylo, několikrát vyvážená, několikrát různými pneuservisy označená jako vhodná na předek (byla to nejnovější, extra dokupovaná guma). Po výměně ihned klid. Tak teď jezdí vzadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok skúsim.....prípadne skúsim tam dať pneu, ktoré na druhom aute netrasie. 

před 57 minutami, ales-r napsal:

Jezdi do 120 km/h a máš klid, ještě ušetříš za palivo.

Vyzkoušej vyměnit přední kola za zadní, jestli se to nezlepší.

 

To nerieši môj problém a je to aj tak sprostosť. Posledných pár krát čo som išiel po dialnicii nevidím nejak rozdiel v tom či idem 140-160kmh (myslené čo sa týka spotreby).  Zaujímavé, že najviac to trasie ozaj pri tých 135-140kmh.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tohle jsem měl před lety na Feldě, jen v jiné rychlosti. Od 85km, a nad 100 se to zase uklidnilo.

Byl to vnitřní homokineťák, jak píše Pivo.

A poznal jsem to, když jsem vlezl pod zvednuté auto, a kvelal s kolem a druhou ruku jsem dal na kloub. U jednoho byla větší vůle než u druhého kola.

Výměna pomohla.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska mi to nedalo a išiel som dať skontrolovať či sú tie pneu dobre vyvážené (išiel som kamarádovi kam chodím servisovať auto). A na moje prekvapenie boli naprd vyvážené. Takže som nechal len predné vyvážiť a trasenie zmizlo. Som tak rád, že to bolo len tým. 

 

Ale zistili sme, že mám roztrhnutú manžetu na pravej strane pri kolese. Takže tú budem musieť objednať. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslím si čo sa týka tej rýchlosti že je rovnaká spotreba pri 140 km/h a 160 km/h,no jazdiť 160-tkou je pre tento motor už dosť,ja tak max 140.

K tej roztrhnutej manžete na homokinetickom klbe.Mal som to isté po cca 140 000 km,na 1.2 HTP.Tým roztrhnutým sa do klbu dostalo určite dosť špiny,prachu a pod.mne to mechoš urobil tak že celý klb vybral vyčistil,dal nový tuk,manžetu,nie iba vymeniť manžetu.Klb bol už trochu chytení,no ešte nerapkal pri plnom raide,hovoril že to môže vydržať 5000 ale aj 50 000 km,dnes 207 000 km a zatiaľ v pohode.Daj kvalitnejšiu manžetu,mne tam dal nejakú pevnejšiu ,no bola aj dosť drahá,ale drží.

Čo sa týka vyváženia pneu aj mne sa stalo že mi nevyvážili dobre gumy ihneď na otočku som bol späť a reklamoval som to prevážili a už netriaslo,jednoducho odfláknutá robota.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Prosím o radu. Fabia 1,6 TDi. Při jízdě cuká / škube (třepe volant) v nízké i vysoké rychlosti. Např. 50km/h a opravdu mírně zatočím tak cítím vibrace ve volantu, ale i při přímé jízdě. Kruhový objezd a už třepe hodně jakoby se vlnilo kolo (pocitově jako povolené šrouby v kole). Dálnice 150km/h třepe celé auto citelné i na zadních sedačkách. Auto táhne doprava a dle servisu geo v pořádku, včetně vyvážení pneu. Vždycky mi dobře poradíte 1f609.png;-)Co to způsobuje? Můj typ: servořízení, kinetický kloub, náboj kola, špatný kotouče?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
V 9. 7. 2019 na 12:29, treater.0 napsal:

Prosím o radu. Fabia 1,6 TDi. Při jízdě cuká / škube (třepe volant) v nízké i vysoké rychlosti. Např. 50km/h a opravdu mírně zatočím tak cítím vibrace ve volantu, ale i při přímé jízdě. Kruhový objezd a už třepe hodně jakoby se vlnilo kolo (pocitově jako povolené šrouby v kole). Dálnice 150km/h třepe celé auto citelné i na zadních sedačkách. Auto táhne doprava a dle servisu geo v pořádku, včetně vyvážení pneu. Vždycky mi dobře poradíte 1f609.png;-)Co to způsobuje? Můj typ: servořízení, kinetický kloub, náboj kola, špatný kotouče?

Dobrý den, čím to bylo? Mám úplně ten samý problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Pozdravujem mam takyto problem ..

Autom trasie, chveje, vibruje ako so starou práčkou Je to viac citelne pri vyssej rychlosti a vyssom prevod. stupni, 4,5 ale aj nizzsie, dokonca aj na neutrali, napriklad jazda dolu kopcom. Najviac na 4ke pri 70 km/h aj pocut pravidelne akesi "zavijanie" morora, myslim ze sposobene odporom a nizsim krutiakom/silou na kolesa, ked sa vyradi tak v tych istych intervaloch tupe hucanie, velmi nezretelne. Spotreba sa mi vidi na 1,6 tdi CR (CAYA) dost vysoka, cca 6 l/100km s velmi lahkou nohou, co by ma viedlo asi ozaj ku nejakemu odporu.... Jemne chveje volantom do stran. Geometria urobena. Aj na zdvihaku ked sa zaradi 3,4,5 a daju sa tocit kolesa na prazdno, aj po jemnom pridani plynu sa motor rozbieha nepravidelne, akoby ho cosi brzdilo, no volnobeh je pravidelny a nabeh do otacok v nom ostry. Vstreky maju celkom nornalne korekcie, najhorsi cca +0.5 Rozvod ma par tisic km...Gumy vyvazene, disky rovne, vymenena tycka riadenia (mala volu na cape), obidve polosi(dost kmitali), dokonca prehodena druha prevodovka, mysleli sme ze je chyteny diferak...nebol. Silentblok prevodovky v poriadku. Vymenene obidva naboje s loziskami, vsetky silentbloky na ramenach, okrem ulozenia stabilizatora. Vymenene ulozenia tlmicov. Diagnostika chyby nehlasi. Nove su obidva kotuce, platnicky, voditka stmenov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...