Přejít na obsah

Aký olej do 1.2 TSI EA211 (vymena oleje a filtru)


Radzimko

Doporučené příspěvky

Nejlepší co se týče kvalita to je otázka. Já tomu nevěřím. Rozdíl v těch olejích bude kosmetický a jak už to psal před námi, je lepší kupovat levnější a častěji měnit.

Jediné co je na tom Ravenolu dobré je právě to ověření originality. Na druhou stranu Motulu nikdo olej nepančuje a určitě pro motor bude lepší najet 10K km na motul než 20K km na Ravenol.

Mě z toho vychází když už značku tak jedině Ravenol, abych věděl že tam neleji padělek a pokud chci udělat to nejlepší pro auto, tak motul a měnit dvakrát častěji, stejně to vyjde levněji než Ravenol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba se řict že nekteré oleje jsou vyrobene v technologie hydrocrackingu čili uplně nejsou syntetické. Pak pao techmologie je uplně synteticka technologie. Motul je hydrocracking a milers už je pao. Levnějši ravenol je taky hydro ale tenhle dražši už je pao technologie. 

Takže mam dilemat dražši ravenol nebo milers performance.

Musi být 5w30 . Nekupim 0w30. To neni pro mně dobrý olej

Editováno: , autor: TOMUS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se mi nějak nezdá čoveče... a jaký je to rozdíl? 0,2 nebo 0,3 stupně v neprospěch 0W30?

K vzhledem tomu že 1.2 TSI nemá moc výkonu na jízdu ve 160 km/h tj. v obou případech jede ve vysokém režimu zatížení a motor je chlazen primárně vodou, tak mi přijde silně nepravděpodobné že by olej udělal nějaký rozdíl v teplotě při tak vysoké zátěži.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 2. 1. 2023 na 12:44, Martinak34 napsal:

Já jsem toto téma "prolouskal" a v srpnu jsem tam nalil Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30. Roční nájezd počítám minimálně 15 tisíc (manželka s tím skoro denně do 25 km vzdálené práce). 

Té dálnici bych se nebál, protože udržet tempo nad 130km/h při té hustotě provozu je vcelku nereálné :-) 

moc si ho neprolouskal ked si zvolil specifikaciu 504.00-507.00 namiesto 502.00

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak je moznost dat olej 502 tak urcite ho dat a menit skor idealne po 10t.

Najlepsia lacna volba Shell Helix Ultra 5W-40.

Neexistuje dovod liat tam Helix AV-L 0W-30, ten tam leju lebo je longlife, ten olej je ale v benzine po 12t na sracky a po cca 18 000 to je cista voda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 1/6/2023 at 10:22 AM, TOMUS said:

Ano, proto ze na dalnici casto jezdim kolem 160 km/h a olej 0w30 strasne se hreje pri teto rychlosti. U 5w30 je to trosku lip.

Toto je blbosť. Ak vyberáš z dvoch olejov, tak práve 0W-30 je lepší z tej vyššie spomenutej dvojice viskozít, lebo pri prevádzkovej teplote sa správajú rovnako, a kým je olej studený, tak 0W zabezpečuje lepšie mazanie ako 5W.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravím, chci se jen ujistit, jestli mi v autorizáku dali správný olej. Mám F3 2017 81kW. Co jsem dohledal na fakturách tak v 47000km mi dali Shell Long AV-L 0W20, v 62000km Shell Long AV-L 0W30, v 74000km Shell Long 0W30. Opsáno z faktur, normu už nezjistím. Teďka v 89000km mi dali Shell Ultra 5W40. Na štítku u motoru je norma 504.00

Moje otázka zní, jestli je to vyhovující olej pro tento motor? (diskuzi jsem četl, ale ztrácím se v tom docela). Nechal jsem po výměně oleje v 74000km změnit interval výměny oleje na 1r/15000km. Může to být ten důvod změny oleje z long life na ten 5W40?

Jo a jinak auto jezdí 5dní v týdnu město tak 3km do práce a zpět. Víkendy více a několikrát za rok delší cesty po dálnici. Co jsem tak četl, tak by vyhovoval asi ten long life, protože rychleji maže? Chápu to správně?

Díky.

Editováno: , autor: Rob_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

všechny oleje byly dány v té době správně..i ten poslední. ted ti dali 5W40 specifikace 502.00 nebot jsi změnil interval na roční a tam se dává tato specifikace a viskozita..ty před tím byly tzvn. longlife oleje pro ten delší interval 0W20 508.00 a 0W30 504.00 což je povolená alternativa...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Rob_ s pevneho intervalu sa uz neda prejst na premenlivy t.j. ak uz si na rocnom tak na 2 rocny uz neprejdes. 

Zalezi kolko km najazdis rocne.  Pre motor je najvyhodnejsie menit este o cosi skratenejsi interval. Ja pri rocnom intervale najazdim cca 8tkm, cize interval je na cca polovici. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, ski1961 napsal:

všechny oleje byly dány v té době správně..i ten poslední. ted ti dali 5W40 specifikace 502.00 nebot jsi změnil interval na roční a tam se dává tato specifikace a viskozita..ty před tím byly tzvn. longlife oleje pro ten delší interval 0W20 508.00 a 0W30 504.00 což je povolená alternativa...

Diky. Me ale na stitek u motoru napsali 504.00. To znamena, ze to je napsane spatne? Ale olej spravny? Viz priloha.
I podle tabulky, kterou jsem nasel v tomhle tematu, by tam mel byt u pevneho int. 502.00. Prikaldam do prilohy take. 

96991E74-539E-45FA-BD17-6BED71DB4C30.jpeg

 

C45D83B6-CD80-429A-A4D7-18A2CF5C6529.jpeg

Editováno: , autor: Rob_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro pevný interval je možné použít jak olej VW504.00 tak i VW502.00 (resp i VW508.00) u tohoto motoru (ale nevím kdo by to dělal, jelikož je ten olej dražší). Ale asi nevím o něčem s normou VW504.00 ve viskozitě 5W40.

@houmr máš někde podloženou informaci, že přechod zpět nelze?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@houmr

taky by mě zajímalo, odkud je informace, že nelze zpětně přejít z pevného na proměnlivý ? pokud tedy nemyslíš to, že nejde přejít z pevného na proměnlivý sám přes nulování na budíkách..tam ano..tam ten ruční nulovací proces funguje automaticky přes to tlačítko jen na jeden rok, ale diagnosticky v AS žáný problém není, aspoň tedy o něm nevím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, ski1961 napsal:

@Rob_ a jseš si jistý, že ti tam dali 5W-40 ? pokud jsi seš jistý, že je štítek špatně....mělo by tam být 502.00 čemuž odpovídá i ten roční interval, jak už jsem psal v předešlé reakci..

Jisty si nejsem, ale na fakture to je napsane prave. Proto se ptam. Viz foto. 

28537D9F-7153-4E00-9268-2C5D8FF4A117.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ski1961 ked som este mal Leona 1,2 TSI EA 211 (2014), tak som prechadzal s LL 5W-30, na rocny 5W-40. V servise povedali, ze v pohode mozem prejst s LL na rocny kedykolvek, ale spat s rocneho na LL sa uz neda (prijimaci technik origo servis). Na druhu stranu uz som vela peral v servise pocul ;-)

 

@Rob_ pozeram ze za 5W40 mas super cenu, u nas by mi tiez mali liat 5W40 a cena na fakture 23,66 eura

 t.j. cca 560kc (ibaze leju 5W40 a fakturuju LL, len podla nazvu oleja speci light tazko zistit, co to je).

 

Inak standardka v servise naleju 5W40 napisu 504 normu.  Pri mne servis ten isty  vzdy pri servise, aha vy mate rocny interval. 

Na fakture:  motorovy olej speci light s cenou za liter 23,66 eura, mozem iba vestit s gule, co tam za sudovicu naliali ;-)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...