Přejít na obsah

Příliš časté regenerace DPF?


MartinSatek

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...
  • o 5 týdny později...

Mám firemní 1.6 tdi 81kw a regeneruje hlavně při couračkách ve městě. Vzhledem k absenci kontrolky regenerace nevím jak to probíhá na dálnici, nepoznám to. Ale když už se regenerace spustí, je to utrpení. Většinou se snažím jezdit dokud nepřestane, podaří se to málokdy. Úsměvná situace nastává v garážích, kam přijedu s funícím a pekelně smrdícím traktorem. Mám najeto přes 30 000 km a kontrolku nepovedené regenerace jsem ještě neviděl. Tankuji běžnou naftu, dálnice cca 70%.

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože je to většinou v době, kdy se chystám parkovat a nechci auto poškozovat předčasným ukončováním regenerace, dále se špatně dávkuje "plyn" při rozjezdech a auto škube. Mimochodem, start-stop v mém autě ignoruje proces vypalování filtru a motor klidně vypne. Potom se už regenerace nespustí. Na druhou stranu s tím autem jezdím podle PP za 4,5 l/100 km, s 1.2 TSI jezdím za 6 l/100 km. Už je celkem jedno jestli do TDI kupovat filtry pevných částic, nebo do TSI ložiska do převodovky. 

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 77 Kw, najeto 145 tis. ( MR 2015) a jezdím cca to co ty, tj. přes 70% dálnice a i když vypnu v regeneraci (poznám vzásadě jen podle zvýšených otáček a dojezdu ventilátoru) tak se mi regenerace bez problému po splnění všech parametrů spustí znovu. A podle diagnostiky mám dpf-ko jak nové. 

Za sebe při velkém dálničním nájezdu bych se nafty vůbec nebál..... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Š-Octavia III 1,6 TDI 128 000 Km

Takže po zkušenostech mě úspěšná regenerace DPF, začíná pěkně štvát!!! V mnoha případech regeneraci úspěšně nedokončím, protože jsem běžný uživatel vozidla a jezdím krátké-dlouhé trasy, práce, obchod, standart...  Mám se tedy připravit na to, že DPF půjde do kytek!!! Proboha proč ŠKODOVKA nevymyslela nějakou kontrolu, která dá dostatečně vědět dopředu. Zrovna včera jsem si všiml zvýšení otáček na volnoběh a dojížděl domů z práce, jo hold jsem kroužil kolem baráku jak magor, abych měl splněno. PROBOHA TO JE TAK OMEZUJÍCÍ V DNEŠNÍ DOBĚ. Nedělám si iluze, že manželka to bude řešit, když ví, že do nádrže se lije nafta :):)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, zaujalo mě tu tvrzení že regenreace probíhá nejdéle po 750km... No asi to nebude u všech aut stejné. Protože mám na DPFku teploměr poznám když se regeneruje, jezdím velké štreky 1000 km za den do měsíce aspon jednou zvládnu, no a můžu vám říct že celkem běžně se mi pouští regenerace mezi 900-1050 km, auto funguje tak že se ráno nakopne a většinou se vypne na oběd a pak až večer. Najeto 200 tisíc, intervali jsou pořád stejné jednou odešel egr. Občas se pustí už po 500 km ale to když dlouho trkám po městech a v zácpách, nebo je víkendový provoz. Nicméně těch 1000 km je úplně běžná doba než se to zregeneruje... Beru naftu bez biosložky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fotku čeho konkrétně chceš ? Mám jednoduchý termistor vsunutý v izolaci DPFka bezdrát a teploměr v pozici pro mobil když nepoužívám GPS. Není to přesné, ale razantní nárust teploty při regeneraci ti to spolehlivě ukáže, teplotu to odhaduje +/- 100 stupňů kolem 700 při regeneraci, ale přesnou teplotu ti určitě dát nedokážu na tak vysoké teploty to nebylo určeno..., je to silně orientační, ale to že ti vyroste teplota kolem ilozlace na čtyřnásobek původní hodnoty je celkem jasný....

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Já si říkám, že tam tuto informaci výrobce nedal, neboť by hodně zákazníků, kteří vědí, že auto má 4 kola a toť vše, bylo překvapeno co jim to svítí za kontrolku. Taky bych uvítal, kdyby se dalo nějak nastavit oznámení o regeneraci. Člověk by auto šetřil, protože i rychlejší akcelerace regeneraci přeruší.

Editováno: , autor: Hlouchyno
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však já také, není to levná věc. Ne každý to dostane jako služebák a pokud pěkně za svoje tak to je jiná.... :-)

 

Ale jak tady někdo psal, že když přijede domů a všimne si že probíhá regenerace, tak si dává ještě další jízdu dokud se nedokončí tak to zas nééé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, sk0d@ napsal:

Existuje aj android aplikacia, ktora v bezplatnej verzii informuje o zaneseni a km od poslednej regen. Aspon mala pomocka, ktora moze byt vzdy po ruke.

 

Předpokládám že je k tomu OBD konektor... nechceš dát odkaz kde to koupit ?

 

Jinak dle zkušeností servisáku co to dělají, tvrdí že když je porucha DPF ucpáním, tak je to 1 případ z 10. 9z 10 případů poruchy DPF filtru je v tom že popraská a neprojde pak emisema. Takže mi vůbec není jasné jak můžou lidi s vykuchaným DPF filtrem procházet přes emise...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Já jezdím převážně krátké trasy, filtr mi vypaluje každý ch cca 400km, tedy 2x na jednu nádrž. Už několikrát jsem jel na neplánovanou projížďku pravé kvůli vypalování, když mi začal filtr vypalovat cca 2 km před garáži. Ale věděl jsem co mě čeká a do čeho jdu, takže neřeším. Dobre je, ze když začne filtr vypalovat ráno když jedu do práce a samo nemám čas někde krouzit a vypalovat, tak v práci na parkovišti vypnu, ale když jedu domu tak ihned po nastartování mám zvýšené otáčky a dále pak i průběhu jízdy cca 900, kdy se domnívám ze z důvodu rychleho zahřátí motoru a po zahřátí se zase vypalování ihned spustí. Což vnímám jako jistý klad, napříč tomu, ze by se vypalování už nespustilo a filtr se dal zasiral.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Také se mě často  spouští regenerace,neměnil někdo ten filtr? Mám ho na 83 % zanesený. Škodovka nabízí jen originál, přitom je nějaký i eko. Údajně je to pro vozy starší 4 let aby to bylo levnější. Při jakých hodnotách bude filtr KO a kolik se dá cca najet když je na 83% ?

Screenshot_2017-10-02-15-11-58-470_com.applagapp.vagdpf.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kapacitu má filtr 80g

 

Nějakých 35 až 40 tkm bys ještě mohl najezdit.otazka jestli chceš auto trápit častými  regeneracemi. 

 

Vzhledem k tomu že Ti vydrží dalších přes 200000km bych ho vyměnil hned. 

 

Ještě před tím bych ale udělal třeba v dieselcentru soběslav diagnostiku vstrikovacu. 

 

Filtr stojí cca 17000 nebo 12000 za ekonomy + cena práce 

 

Jinak chválím za zodpovědný přístup. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mi to nedalo a šel jsem VAGem zkontrolovat, jen teda nevim co na tom vypozorovat a hlavně jak správně to udělat....tady jsou hodnoty co mi přišly relevantní, jestli je to dobře nebo špatně..hlavně u referenčního tlaku netuším........

 

 

 

 

Úterý,03,Říjen,2017,08:58:39:64455

VCDS -- Windows VAG/VAS Emulator Běží na Windows 10 x64

VCDS verze: SVO 17.1.3.0

Verze dat: 20170224 DS267.6

www.vag-com.com

 

VIN: TMBJG7NE7E0178XXX  Výrobní štítek:

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

                Addresa 01: Motor  (04L 906 021 M)

 

06:58:36

  IDE00021   Otáčky motoru 770 /min

  IDE00430   Filtr částic: servisní regenerace: stav požadavku-Bit 0 0

  IDE00433   Filtr částic: objem olejového popílku 0.07 l

  IDE00434   Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí 1.54 g

  IDE00435   Filtr částic: měřená hmotnost sazí -10.54 g

  IDE00436   Filtr částic: kilometry od poslední regenerace 4700 m

  IDE01407   Filtr částic: spotřeba paliva od poslední regenerace 0.83 l

  IDE04272   Čítač doby regenerace filtru částic 0.00 s

  IDE04652   Objemový proud výfukových plynů ve filtru částic 48.1 mł/h

  IDE04653   Simulovaná povrchová teplota filtru částic 204.7 °C

  IDE05494   Rozpoznání plného/prázdného vzduchového filtru-Bit 0 0

  IDE05507   Aktuální oblast paměti statistiky filtru naftových částic-Bit 0 1

  IDE06059   Filtr částic: hmotnost olejového popílku 29.5 g

  IDE06060   Mez naplnění: naplnění filtru částic popílkem 80.00 g

  IDE06433   Normovaný poměr proudu vzduchu: filtrovaný 1.6732

  IDE07716   Vstup filtru částic: snímač teploty 1: řada 1: hrubá hodnota 156.2 °C

  IDE07717   Vstup filtru částic: snímač teploty 1: řada 1: hrubé napětí 1202.4 mV

  IDE07718   Výstup filtru částic: snímač teploty 1: řada 1: hrubá hodnota 183.7 °C

  IDE07719   Výstup filtru částic: snímač teploty 1: řada 1: hrubé napětí 1258.8 mV

  IDE07744   Filtr částic: snímač difer. tlaku 1: řada 1: hrubá hodnota 8 hPa (mbar)

  IDE07745   Filtr částic: snímač difer. tlaku 1: řada 1: adaptační hodnota 6 hPa (mbar)

  IDE07746   Filtr částic: snímač difer. tlaku 1: řada 1: hrubé napětí 1071.8 mV

  IDE07747   Filtr částic: snímač difer. tlaku 1: řada 1: ofset 2 hPa (mbar)

  IDE07748   Filtr částic: snímač difer. tlaku 1: řada 1: dyn. ofset 6 hPa (mbar)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...