Přejít na obsah

Zhoreta poistka alternatoru nad baterkou


nakna

Doporučené příspěvky

Zdravim, pred vcerom sa mi nepodarilo nastartovat (octavia 1, 1.9Tdi, 66kw), svietila kontrolka nabijania. Baterka bola vybita - tu som dolial, nabil a zistil ze je vypalena poistka (uplne zhoreta) alternatora (1. poistka od motora). Aku tam mam dat poistku _? to oznacenie sa neda precitat lebo je spalene.

 

  Pojistka pásková-80A?

110A, 150A, 175A ? neviem :(

 

dal som tam docasne namiesto poistky drot, alternator dobija OK , len ten cierny drot k tej poistke je hrozne zeravy :( takze aku poistku tam mam dat a co moze sposobovat prehrievanie kabla? dakujem

 

nasiel som podobnu fotku zhoretej poistky - pozri prilohupost-95309-0-41103700-1438451654_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem , potešili ste ma. snáď to bude len toto

skúsim tam dať tú 80 , keď ju spáli tak 110 poistku

Lebo som si neni istý aký alternátor tam mám ;( a je k nemu dosť zlý prístup. Dá sa to nejak zmerať? :) prípadne nejak inak vyzistit? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle kódů výbavy na štítku v kufru nebo na první stránce servisní knížky. Dekodér je tady.

 

Je takový dobrý zvyk, když se přepálí pojistka, tak zjistit přičinu přepálení a ne ji nahradit silnější. A obávám se, že se nepřepálila jen tak z ničeho nic. ;-) Ten drát je žhavý jen na konci nebo v celé délce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

servisnu knizku nemam :( a ani v kufry som nic nenasiel, no nevadi -> mam kusok ohoretej starej poistky - podla nej kupim novu

 

myslel som ze pricinou bol zoxidovany kontakt prave na tej poistke :/

 

ten kabel je horuci len cca 10cm , cim dalej idem po kabli tym je chladnejsi -.-> pod baterkou je uz uplne studeny :/ no myslim ze je to tym ze som nahradil tu poistku len drotom a ten urcite nema rovnaky odpor ako ta poistka. zajtra kupim novu + nove oko a dam vediet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no poistku som vymenil , kablove oko dokladne vycistil . nastartoval a vyzeralo to OK :) isiel som sa previest 10km -> chytim kabel a uplne zeravy :( , poistka zostala cela. skusim este zajtra odrezat kusok z toho kabla a dat tam uplne nove oko :( 

 

ak to nepoze cim to moze este byt _?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak borci -> velmi pekne dakujem za rady :) kabel som skratil a dal nove srobovacie oko :) -> kabel zostal studeny aj pri zatazi :)

 

no ale stara baterka vytiekla :/ , nevadi kupil som novu a spravil 50KM vyzera to konecne OK :)

 

snad alternator bude OK , este raz dakujem za pomoc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se mě "vyteklá baterka" nelíbí. Jako ve smyslu vyvařená, bez elektrolytu? To by zcela měnilo situaci, změřil bych dobíjení, jestli alternátor nedává moc. Ono i to, že alternátor běhal bez zatížení (s přepálenou pojistkou) mu asi neudělalo dvakrát dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked som kontroloval teplotu kabla som si vsimol ze pod baterkou je mlaka , urcite vytekal aj elektrolyt. Vytekajuca kvapalina bola studena , dokonca vytekala aj po odpojeni baterky. (zhora cez asi 0.5cm otvor)  --->  dobijanie alternatora som meral, ale vtedy mi este zohrievalo ten kabel a namiesto poistky som mal kusok drotu :(  -->vsetko bolo OK v norme

 

zatial som spravil cca 100km s novou baterkou a vsetko vyzera v poriadku. Startuje to ovela lepsie ako so starou baterkou - inak ziadna zmena :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...