Přejít na obsah

Karburator, cuvacie svetla


spin90

Doporučené příspěvky

Zdravim,

 

Kupil som si favorit, r. v. 1989. Ma to teda karburator.

Nemam s nim nejake väčšie problémy, ale predsa len by som potreboval poradiť s voľnobehom. Kolíšu mi otáčky hned po zapnutí motora. Kolisa to tak, až to takmer zdochne, potom znova sa rozbehne, chvilku bezi a zas silny pokles. A toto sa opakuje. Čim by to mohlo byť ? Čítal som, že karburátorom, že treba vymeniť tesnenia. Čítam akurát nejaké PDFko kde je to popísané. Je to dosť zložité, ale tesnenie by som možno vymeniť zvládol. Otázka ale je, kde ho kúpiť ? Vedeli by ste mi odporúčiť niečo kvalitné ? Nemám nikoho kto tomu rozumie a do kalsického autoservisu mi je blbe isť s takýmto vrakom, ale ked si enbudem vediet pomoct budem musiet. 

 

Druhý problém je s bielymi cúvacími svetlami. Tie mi pri cúvaní nejdu vôbec. Čo tam zvykne odísť ? Žiarovky som samozrejme kontroloval. Prepinac na prevodovke nejak neviem najst, este sa na to mrknem dokladnejsie. 

 

Problém je, že čoskoru budem musieť ísť na EK, tak sa bojím či prejde. S kolísajúcimi otáčkami asi sotva.

 

 

Akú farbu by ste mi odporúčili na natretie karosérie ? Klasická syntetika sa nebude odlupovať ? Chcem to trocha pretrieť nech to ako tak vyzera.

 

Pripadne vedeli by ste mi poradit dobry autoservis, kde mi karburator precistia, najlepsie v kosiciach ? 

 

 

Za rady ďakujem.

Editováno: , autor: spin90
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těsnění do karbce Pierburg koupíš jako celou sadu - návod jak píšeš máš. Jinak pohledej tady na fóru, celej nastavovací postup tady je, sice je to z manuálu k výhradně vývorní verzi Feliny, ale právě to byla karbcová verze, která nesměla na trh v €vropě. Karbec byl stejnej jako ve fáčku.

 

Spínač světel zpátečky je na převodovce, nejlíp se na něj jde podívat když si lehneš před auto a podíváš se pod nárazník jako bys chtěl číst řidičovy podrážky - je našroubovanej do tělesa převodovky na její přední straně šikmo zezdola. Vedou k němu 2 dráty, nejčastější spínače závadou je, že se ulomí konektory Fast-On, který z něj čouhají - ať už uhnijou oxidací mosazi, nebo se ulomí mechanicky třeba najetím v zimě do hromady odhrnutýho sněhu - nechápu, proč plech pod motorem nesahá až pod spínač, kterej by právě potřeboval v tom místě nejvíc chránit. Oprava jde udělat jen výměnou spínače, už si z hlavy nepamatuju, jestli tam je klíč 17, 19 nebo 22. Ale až ho budeš vyndávat, měj hned připravenej náhradní, tou dírou teče ven převodovej olej!!!

 

A k barvě - jestli chceš mít "štětkovou metalýzu", tak si kup syntetiku, ale upozorňuju tě předem, že na tom plechu všecky tahy štětcem budou vidět a to auto bude vypadat jako chlupatý... Na auta se barva vždycky stříkala, k tomu se používaly nitrokombinační "vypalovací" autoemaily, než je ekoteroristi zakázali - pak se přešlo na akrylátový základy v tovární praxi ředěný vodou, ve správkách ředěný acetonovým komplexem. V každým případě platí, že pod vrchní barvu patří příslušnej podklad = základní barva na kov, na ni plnicí tmel a na něj teprve barevnej lak. Každá vrstva se brousí do hladka, jinak auto bude vypadat jako by mělo lepru ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za reakciu,

Tu opravnu sadu na karburator by som mohol pouzit aj tuto napriklad http://www.fifoautoshop.sk/articol/2769200/_lskl_opravn_sada_karburtora.html ?  Su tam tie tesnenia ako tak kvalitne ? Ide mi o to,ze som cital ze kvalita tych tesneni je vselijaka a neviem ktore teda kupit aby to tam aj nejaky ten piatok vydrzalo. V sade su samozrejme aj ine komponenty na vymenu.

 

Na ten spinac sa dnes pozriem. ci spina, ked nie tak objednam spolu s tou sadou. Nejaky spinac, alebo nieco s dvoma kontaktmi  som tam vlastne aj nasiel a bol stale v stave "zopnute" aj pri zaradenej spiatocke aj vyradenej. Neviem ale ci to bolo to, prislo mi to ze je to skor na vrchu, nie od spodu.

 

K malovaniu, tak je mi jasne ze to nebude nic moc, ale bude to lepsie ako to je :) Takze skusim pouzit klasiku syntetiku riedenu S6006 tkou, zaklad nejaky cerveny a pouzijem ked tak aj odhrdzovac. Snad mi to nezozerie aj plech. Dam nejaky tmel, to uz nejmenej vybrusit a pohrat sa, neni to na vystavy.

 

Co ale som si zas vsimol a co ma znepokojuje su skrvny oleja pod autom. Nerobilo to, ale minule som siel na parkovisko, pozrel pod auto bo mi tam nejaky srubek spadol a nasiel som cerstve skvrny od oleja. Bol pod lavou castou motora. Cize budem musiet najst odkial to unika a zistit co s tym robit. Olej som meral, ale auto stalo z kopca, ukazalo mi tesne and spodnou riskou. Pre istotu teda dnes dolejem.  Z coho by to mohlo tiect ? Narychlo som to nejak nevedel najst.  Tecuci olej ma znepokojuje este viac ako cudny karburator, kedze to je priame ohrozenie motora. Z prevodovky to ale asi nebude, pod no to bolo suche.

 

Kazdoapdne neviem v akom stave je olej v prevodovke a motore, takze chcem to komplet vymenit. No zda sa ze budme musiet aj nieco pretesnovat. Ktore tesnenia rovno preventivne vymenit ? Jeden vikend si na to snad najdem, cas.

Editováno: , autor: spin90
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl karburátorovýho fanouše s Pierburgem jen jako služebního pick-upa, kdysi dávno v letech 1992-3 a to bylo od nova, takže veškerej  servis ve značkovým - já pomalu nesměl otevřít ani kapotu... Takže na sadu ti toho moc nepovím, nemám s ní žádnoý zkušenosti. Ale předpokládám, že když už ten karbec rozkopneš a znova poskládáš s novýma těsněníma, bude lepší udělat i nový nastavení "od nova".

 

Svý první auto jsem si kupoval až mnohem pozdějc - a byla to Š120L s trošku poladěným agregátem, dvoukomorákem Jikov 32, tuším že to byl SEDR nebo EDSR, doplněným bastlenou elektronikou na odpojování volnoběžný trysky a bastleným elektronickým zapalováním - tam bylo správný nastavení úplně životně nutný, jinak ne a ne a nejela...

 

A její následovník forman už měl jednobodovou stříkačku, tam se naopak nemuselo dodatečně nastavovat vůbec nic, auto chytalo skoro bez další péče "na drc" v kteroukoliv roční dobu, stačilo mít v pořádku baterku, filtry, svíčky a v nádrži aspoň slušně kvalitní benzín ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inak, napadlo ma, mam ultrazvukovu cisticku v pivnici odlozenu. To by bolo na cistenie karburatora ako stvorene. Aky roztok dat do cisticky ? Vie niekto ? Cely karbec tam sice nevojde, ale niektore diely urcite ano.

Editováno: , autor: spin90
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam este otazku,

Pri zmene pristrojovky zo starej (s hodinami) na  novu som citla ze treba pomenit nejake piny. Nemozem ale nikde najst schemu ktore za co pomenit. Nema to niekto ? Alebo bude lepsie vymenit nie celu pristrojovku ale len tachometer ? Asi tak spravim.

 

A co moze byt pricinou velkej citlivosti auta na pustanie plynoveho pedala ? Ked pustim pedal tak autom furt cukne. Ako, do istej miery to je v poriadku, ale na tomto aute mi to pride ako dost intenzivne. Cim to moze byt ? Je to vlastnost motora alebo moze byt problem aj v niecom mechanickom ? 

 

Posledna vec co sa objavila bolo, ze pri startovani obcas, hlavne ked je motor studeny, pocut na chvilku nenormalny skripot. Ide z toho az strach, Napadlo ma ci to nemoze byt nejaky remen, ale ten je zubkovany tak pochybujem ze by preklzoval. Co to moze byt ?  

Zacinam mat obavy ze to auto uz neda do poriadku nikto :D  Ale snad postupne to pojde no. 

Editováno: , autor: spin90
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud dodržíš generaci a budeš mít palubku se stejnýma konektorama, tak potřebuješ doplnit jen přívod 1 drátem od indukční cívky do kabelovýho svazku na jeden konektor (tuším že na žlutej) - signál pro otáčkoměr. Na desce pin je, je i vedení k budíku, jen na jeho místě jsou hodiny - dá se přehodit jeden přístroj za druhej, zbytek štítu i s tachem může zůstat původní. Schémata jsou v těch knížkách z BENu nebo z Grady, co jsem ti radil vejš. 

Cukání při ubrání plynu může mít za vinu neseřízenej volnoběh, pokud máš nastavenej moc nízko.

A skřípot nebo hvízdání dělá i "ozubenej" řemen, protože obě řemenice jsou hladký - zuby na spodní straně řemenu neslouží k přenosu momentu, ale k tomu, aby se mohl ohnout s menším poloměrem kolem menší řemenice a nelámal se. Taky může hvízdat ložisko na alternátoru - než se ohřeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...