Přejít na obsah

Spojka Citigo


CitiGo

Doporučené příspěvky

zdravím pánové ... mám Škoda Citigo 44 kw, Když nechám po nastartováno  nesešláplou spojku ozývá se cvakání když jí sešlápnu cvakání utichne  nebo když se to ohřeje ... najeto mám necelých 60tkm. je to normální nebo něco odchází ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky řeším problém se spojkou. Můj problém je ale asi pouze v pedálu protože při sešlápnutí cvakne a je to citit i do nohy. V servisu jsem měl auto 3 dny s tím že vyměnili čep spojkového pedálu a spojkový válec. Pár dní byl klid ale už zase pedál občas cvakne. Cvakání se projevuje i při vypnutém motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To takhle nadálku těžko říct (navíc auto ještě nemám doma) - může to bejt úplná kravina. Chtělo by to "potopit" se pod volant posvítit, mačkat pedál, poslouchat, hledat po hmatu (čím blíž zdroje cvakání, tím pravděpodobně větší odezva do přiložené ruky, prstu...).

 

Takhle z nákresu on-line verze etky (http://skoda.7zap.com/en/cz/citigo/cit/2016-727/7/721-721025/)...:

x723721250.png.pagespeed.ic._lYbUPz6Jq.p

 

...mě napadá, jestli třeba o něco neškrtá ta vratná pružina nahoře (třeba aby nebyla obráceně nebo špatně nasazená)... taky je tam spínač... a někdy stačí, že něco ve výrobě zapomněli namazat (četl jsem takhle jednou o uvnitř nenamazaném a tudíž hlučném spínači u Suzuki Swift, taky někde u pedálů). Pak jestli neni něco volný (což by bejt nemělo, když to měli rozebraný)

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, řešíme tady asi dvě věci. První je to lupání, cvakání při sešlapávání spojkového pedálu (za jízdy při změně rychlostního stupně). Tohle pozoruji, ale neděsí mě. Druhou věcí, což myslím popisuje kolega vytvořivší tohle vlákno je kovové souvislé drnčení po nastartování studeného motoru, trvající u mě po dobu, než se motor a všechny jeho části zahřejí na provozní teplotu. Dle mého se týká převodovky! U mě je to alarmující, MPI 55kW, nájezd 15,5 tkm. Po zahřátí "skoro" zmizí, nicméně, porovnám-li vedle stojící tentýž motor, lehké drnčivé kovové ševelení je pořád rozeznatelné. Řeším to ze servisem, uvidíme. Pro představu diskutujících zasílám odkaz na audionahrávky. 

https://www.dropbox.com/sh/385cvom0v8u35nu/AABcT0I9KH5EXO58YNDyMtSia?dl=0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Převodovka" mě napadlo hned po přečtení úvodního příspěvku. Pak ale Decibel ES napsal:

Může to být přítlačák, do novejch citigo od 22kt 2015 se dává o cm větší průměr. myslím, že na to je svolávačka, poptej se v servisu.

...tak jsem měl zato, že je to známá hotová věc a nechtěl "chrlit moudra".

 

Jestli je to teda převodovka, jakože příznaky odpovídají - při neutrálu a nesešláplé spojce se spolu s motorem otáčí předloha či vstupní hřídel převodovky s ozubenými koly - tj. pozice 1-7 (10-14 je kolo zpátečky, otáčí se jen při zařazení R):

x723311020.png.pagespeed.ic.klYp-WTAbM.p

...a spolu s tím se otáčí i ozubená kola pozice č. 20(I.), 15(II.), 14(III.), 12(IV.), 9(V.) na hnané výstupní hřídeli (hřídel i se synchronizačními spojkami stojí)

723311010.png

...a tato ozubená kola se otáčí na jehlových ložiskách - pozice 8.

 

Při sešlápnutí spojky se toto vše zastaví - ustane-li přitom hluk, pak by měl být problém právě zde.

 

To teoreticky znamená, že může být vadné např: jedno ze dvou ložisek vstupní hřídele - pozice 2, obrázek nahoře; nebo zmíněné jehlové ložisko (pozice 8, obrázek dole) na výstupní hřídeli, na němž se otáčí ozubená kola. Poškození ozubení kol bych nehádal, páč si myslim, že by to po ohřátí neutichlo a dělalo by to za jízdy rámus ještě větší.

 

Za zmínku stojí synchronizace dvojky - je odlišná od synchronů ostatních kvaltů - mezi ozubeným kolem II.st. 15 a synchronizačním kroužkem 18 (což mají i ostatní rychlosti 1, 3,4,5) jsou další dva kroužky 16 a 17 - jedná se o dvojitou synchronizaci (což u zpravidla nejvíce zatížené synchronizace dvojky dává smysl). Zatímco menší kroužek 16 zapadá šesti výstupky do šesti otvorů-drážek synchronizačního kroužku 18 a tudíž při volnoběhu a stání na místě stojí, tak ten větší kroužek - 17 zapadá těmi čtyřmi výstupky do otvorů ozubeného kola 15 a tedy se otáčí společně s ním ... no, pokud by byl na tom otáčejícím se kole volnej, mohl by drnčet on.

 

Pokud bych se chtěl přiblížit k pravdě, tak bych zvedl předek, za studena nastartoval a zkusil zařadit dvojku - pokud to ustane, mohl by to bejt ten synchron II.stupně - popř. jehlové ložisko kola II. p.č.15. Nebo dále zkusit zařadit ostatní kvalty - pokud by bylo vadné jehlové ložisko některého z ozubených kol, tak právě ten kvalt při zařazení ztichne (vyrovnají se otáčky daného kola a výstupní hřídele).

 

Ale třeba je to jiná blbost, která mě nenapadla :kol-28:

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem četl, že tahle převodovka MQ100 (jen do 100Nm!) pro motory 1,0MPI byla konstruována pro co nejmenší mechanický odpor kvůli snížení spotřeby a tím i emisí - což se ovšem mohlo podepsat na robustnosti její konstrukce a životnosti. Už skutečnost, že všechna 4 ložiska uložení hnané i hnací hřídele jsou stejná - 0AM 311 123 D. Přitom ložiska u jedničky na hnací hřídeli a u stálého převodu (a pětky) na hřídeli hnané, jsou už z principu vystavena větším tlakům, než ložiska na opačných koncích hřídelí - zejména pak při zařazení I. a max. krouťáku motoru - tedy hlavně při ostřejších rozjezdech. Ale jsou tu popsány i zkušenosti s řádně huntovanými kusy (rozvoz pizzy) a v pohodě - tak třeba to soudruzi v koncernu vymysleli dobře :)

 

Tak či onak mě zkušenosti na tomhle vlákně (za které děkuji :) ) dovedly k rozhodnutí, že nejen výměnu motorového oleje udělám navíc (po cca 2-3t.km), ale vyměním v rámci záběhu i "celoživotní náplň" (rozuměj: "do doby, než se převodovka vysype") v převodovce - jedině jí to prospěje.

 

Z vlastní zkušenosti z oprav vim, že očistit součástky od otěru z obrábění chce opravdu "brutální" a nejlépe opakovaný oplach - a i když se to povede perfektně, při provozu a záběhu obzvlášť stejně dochází k dalšímu otěru - to je prostě fyzikální zákon, který nezmůže ani tlak zákazníků na manažery a manažerů na konstruktéry a mechaniky, kdy ti první (zákazníci a manažeři), by neměnili nejraději ani olej v motoru a měli tak auto na jedno použití jako papírovej kapesník.

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Mohu se zeptat jak je to s tou o centimetr vetsi spojkou? Mam citigo r.v. 3/2015 a pritelkyne ma citigo z konce roku 2015 a zatim co moje spojka cvaka a vydava vselijake zvuky, tak jeji spojka je nesrovnatelne lepsi. Kdyz zadam VIN na strankach skodovky na svolavaci akce, tak jiz pres mesic mi stranky pisi ze je to mimo sluzbu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle on-line etky jsou 2 přítlačáky (viko spojky uplne) jeden 03D 141 025 D a druhý 03D 141 025 DX ale nějaká data změny ani další detaily tam nejsou.

http://skoda.7zap.com/cz/cz/citigo/cit/2016-727/1/141-141010/ odkaz možná nebude fungovat, ale jde se tam doklikat z úvodní stránky http://7zap.com/en/

Setrvák je jen jeden

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám ještě do jiné on-line etky a tam je u přítlačáku s DX na konci poznámka "Cancelled since 01.11.2014" ("Zrušeno jelikož 01.11.2014")

 

Jinak se mi zdá divný, že by mělo mít ASG na přítlačáku tužší pružinu... (tak jestli to není výmluva...ale třeba neni, vim já...)

 

A u VW UP! v téže etce poznámka u přítlačáku s DX na konci chybí, zato je tam podobná poznámka u lamely spojky a vypínacího ložiska, talže trochu hokej...

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě říkal mechanik v servisu, že u CG celkem běžně mění lamely spojky po 60000-80000km.... prej na to víc trpí ty městský CG, ty co jezdí větší dálky, třeba do práce v rámci okresu prej vydržej dýl... no, nevim, zdá se, že v prvotním nadšení pro nejlevnější městské auto koncernu to trochu víc zařízli na nákladech...

 

doplněno 10.5.2016:

Ještě jsem se v servisu ptal na to, proč mi sakra někdy nejde slušně zařadit zpátečka, třeba při parkování se mi to občas stává, když parkuju podélně mezi kozy, pardon mezi auta, tak furt střídám 1 a R, že jo. No a ta zpátečka tam občas nechce nebo vydá chroupnutí jako když by si chtěla počítat zuby.... Odpověď mechanika mě nejdřív vyvolala mírný úšklebek na tváři.... prej stačí s tím řazením chvilku počkat, prostě nervat tam hned z 1 zpátečku (samo že stojím), protože se tam prej "dotočí něco" (nepamatuju si přesně ten jeho výklad, ale znělo to jako by znal z hlavy každej šroubek a zoubek v převodovce). Tak jsem kejvnul a jel si to vyzkoušet. A ty vole jo! ono to fakt najednou nechroupe! Takže při změně mezi 1 a R stačí chvilku (fakt kraťounkou) nechat páku na neutrálu a je to v pohodě (klidně mám při tom pořád pedál spojky na podlaze). Já jsem prostě řadil moc rychle... :)

 

(omlouvám se za kostrbatou stylizaci příspěvku, ale pouhé 3 hodiny spánku minulou noc nezachrání ani už druhý kafe...)

Editováno: , autor: Joseamigo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...