Přejít na obsah

Onboard kamera - zapojení


amirinda

Doporučené příspěvky

Ahoj, koupil jsem kameru do auta, konkrétně Lamax Drive C3. S kamerou by byla spokojenost ale: při zapojení do usb sice kameru nabíjí, ale tváří se jako usb disk a kamera vlastně nenahrává. Tak jsem ji chtěl zapojit klasicky do zapalovače, ale ten je stále pod proudem, čili kameru nezapne a nevypne. Jak se to dá řešit, předpokládám, že nejsem sám kdo má kameru v autě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dá se to řešit třeba takto, koupíš tento kabel http://www.aliexpress.com/item/free-shipping-New-12V-Power-Outlet-Supply-auto-Cigarette-Lighter-Socket-with-standard-fuse-box-for/885774559.html

a najdeš si v pojistkovce volnou pozici, která bude mít plus po zapnutí klíčku a píchneš tam tu vidličku s pojistkou. Do zapalovačové zásuvky pak dáš konec od nabíječky. Nemusíš nic upravovat, nebo stříhat origo kabel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

to bohužel nepůjde, protože do stropního světla půjde na přívod 12V pořád, tudíž bude furt nahrávat, nebo by si ji musel ovládat manuálně. Pokud chceš ovládání jen počas jízdy, nevyhneš se tomu přívést napájení od pojistkovky, od pojistky, která má 12V po otočením klíčku. Montáž je naprosto jednoduchá, pokud si přikoupíš toto ,nebo dražší variantu, kterou jsem 2x kupoval já (tu levnější jsem objevil, až jsem ukazoval kamošovi, jak se to dá jednoduše vyřešit). Tu vidličku od kabelu píchneš prostě namísto spínané pojistky, tu pak vrazíš do slotu 1 na vidličce a do druhého slotu na vidličce dáš pojistku pro kameru a pak už jen píchneš zapalovačovou zástrčku od kamery do zásuvky kabelu a hotovo. U jedničkové fábie jsem měl A sloupek sundaný úplně + bočnici palubky, u Rooma jsem A sloupek jen vrchem odpáčil, to jen kvůli tomu, abych se kabelem dostal zpod stropnice do A sloupku, zbytek kabelu na sloupku jsem strkal jen odchlípnutím těsnící gumy a oddělal bočnici palubky, abych tam umístil zásuvku se zástrčkou (otázka 15 min i s proměřením na kterou pojistku dát)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co takhle zakoupit "pouzdro na pojistku s odbočkou".

Tu zapojíš na pojistku spínanou s klíčkem, nebo startováním.

Do spodního připojení zapijíš původní pojistku a tím máš zajištěn původní elektrický okruh. Do horního připojení dáš pojistku na kameru a v káblíků máš napětí pro připojení kamery. Druhý pól máš na kostře. Posílám fotku tohoto ZÁZRAKU. Dá se koupit v elektro prodejně, případně u prodejce mobilních telefonů. Neboj se nemusíš být žádný elektro EXPERT. Káblík pak protáhneš dle situace. Stačí tato rada??? přidávám adresu se zboží kde najdeš možnost koupě. Víc udělat nemohu: https://www.zbozi.cz/hledani/?q=pouzdro na pojistku s odbočkou.

Taky se můžeš podívat do INTERIER/KAMERA DO FABIE 3. Tam mám fotky jak vedu káblik napájení ve své fabce.

IMG_7592.JPG

Editováno: , autor: ralff
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... nicméně toto řešení vyžaduje zásah do origo kabelu od kamery, neboť tento končí ve většině případů konektorem pro zapalovačovou zásuvku, což mnou výše uvedené dva odkazy z ali eliminují = nevyžadují žádný zásah do elektroinstalace vozu a ani do kabeláže od kamery.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží od  auta zda je Style,  Ambition a elektroinstalace, která může být taky jiná, (vyhřívaná sedadla, volant, automatická převodovka, klimatizace, rádio  atd. ) Nebuď líný a podívej se do "Návodu k obsluze" na stranu 176, kde jsou jednotlivé pojistka a jejich osazeni popsáno. A to ti dá místo na kterou pojistku máš připojit.

Pokud si líný, tak vyhledej servis a zaplať.

Na pouzdro s pojistkou můžeš zapojit samici na 12 V a od kamery tam zapojit samce. budeš potřebovat více místa a budeš mít 2x jištěnou kameru a záruku na všechno. Když samce od napájení kamery Odpájíš a nezahodíš, tak v případě reklamace můžeš zpět napájet stejně jako čínské ženy ve výrobě.

Jak píše WIRER, že to dal na zadní stěrač, tak zadní stěrač je pojistka 27 a vedle je 28 neobsazena a tam by to snad šlo !!!!!

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem líný si to udělat sám, jen hledat voltmetr a proměřovat pojistky, když to tu někdo může napsat a má navíc dvojnásobnou zkušenost s použitím té redukce z Aliex. Tomu co popisuješ ralffe vubec nerozumím nějaké samce a samice a nutnost pájení... Mrkni na odkazy od Malty na Aliexpress, na to jsem se ptal, je tam očko tak kam ho nejlépe zapojit. Jinak je to jednoduché.

Do návodu mrknu každopádně, zrovna to vyhřívání sedaček k životu nutné není kdyby díky tomu odešla pojistka. Není tam ale nějaké omezení na kolika amperovou pojistku je nejlépe zapojit tu redukci,  nebo je to uplně jedno?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samec je to co máš na napájení kamery. Kolík ven.

A samice je díra, tedy tam kde strkáš samce. V tomto případě otvor pro zapalovač na přístrojovce. Samici dostaneš koupit ve všech obchodech s autoelektrikou a můžeš si udělat další napojení pod přístrojovkou, nebo na jiném vhodném místě. Většinou stačí vyvrtat díru a zakoupenou samici po připojení drátů natlačit do díry, má packy, aby se naprotáčela a držela v díře.

No a teď k pojistkám. K těm by měl vést drát, který by se neměl přepálit ani při přepálení nejsilnejší pojistky v tvém autě. I když v dnešní době je měď drahá a Fabii se šetří všude.

Spodní pojistku dáš původní, tu kterou jsi vytáhl, než jsi tam zasunul "pouzdro na pojistku s odbočkou". Tím máš originálně zajištěný původní okruh.

Kameru by mělo stačit napojit nejslabší pojistkou.

Napojení na vyhřívání sedaček asi nebude to pravé. Pokud nemáš vyhřívané sedačky, nemusí být kontakty pojistek propojeny drátky (drahá měď) pro přívod napětí a potom se Ti nepodaří napojit ani kameru (kde nic neni, ani smrt nebere).

Pokud máš vyhřívání sedaček, tak bych taky nedoporučoval napojení na tuto pojistku, protože vyhřívání sedačky bude mít asi veliký odběr proudu a tím i silnou pojistku, a Ty tam napojuješ ještě další odběr proudu. I když si myslím, že to napojení kamery to snese.

Koukl jsem se na Maltu a nevím, nejsem děd Vševěd, ale asi má očko napojené na kostru (na karoserii) strjnosměrný prou potřebuje dva dráta + a -. Kostru tedy - pól, můžeš odbrat prakticky z celé karoserie.

No dát 350 Kč a čekat 30 dnů než dostanu z Aliexpressu, Tak to dám 90 Kč za "pouzdro na pojistku s odbočkou" a dalších cca 50 Kč za SAMICU a drátky doma mám a mám napojení ihned. A to jsem strojař, ne drátkář (elektrotechnik).

Přílohou přikládám SAMICI. (+ pól od pojistky patří do středu SAMICE, - pól od kostry se napojuje na obvod). SAMCE nemohu nafotit, mám v autě.

 

Používám samici a samce, protože většina ví, že se jedná o kolík, v případě SAMCE a díru, v případě SAMICE. V odborné praxi se jedá o ZÁSTRČKU (kolík) a ZÁSUVKU (díru), málo kdo ví co je ZÁSTRČKA a co ZÁSUVKA.

No snad je teď vše jasné.

 

 

IMG_7594.JPG

IMG_7595.JPG

IMG_7596.JPG

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono pokud objednáš kabel na ali současně s kamerou, Tak ti stejně nezbyde než čekat na obojí. Ano jak píšeš je možno dokoupit zásuvku ale už to musíš upravovat. Dávám alternativu pro úplné lamy (tím se nechci nikoho dotknout) aby vzali kabel, píchli na příslušné místo do pojistkovky, drátek s očkem ukostřili ( u F I přímo na boku palubovky kde jsou pojistky, F II/ROOMA je možno ukostřit na spojkovém pedálu ) protáhnout kamerový kabel pod stropnicí a A sloupkem píchnout zapalovačovou zástrčku od kamery do zásuvky od kabelu, otočit klíčkem a už nahrávám [emoji6]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá rada pro MilanaHos, škodovácký plynaři. Taky se nechci nikoho dotknout, hlavně ne moderátora. Mohl bys ještě pro MilanaHos doplnit o jakou pojistkovou skříňku se jedná, aby nebyl překvapený, až se mu podevede oddělat deklík, že to tam u něj vypadá KRAPET JINAK.

Škoda, že ten jedinečný a bezpracný zázrak za cca 350 Kč, ti číňani neposíláji i s montážím návodem na F3. A číslem pojistky dle výbavy a zapojení pojistkové skříně.

Jsem nováček, s ročníkem narození 50 minulé století, ale maminka mne učila, všechny pozdravit a na dotazy slušně odpovědět. A tak jsem učinil jak "škodováckému plynaři, tak i profesionálovi. První škodovkou jsem jezdil v roku 1968 od tatíka a vlastní jsem měl od roku 1972.

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ralff: až si na podzim (doufám) koupím F III a budu tam předělávat kameru ze současné F I, jistě mu poradím i toto, jelikož jsem zatím montoval pouze do mých současných vozů (viz podpis), nemohu touto informací sloužit, bylo to spíše pro ty, kteří by chtěli montovat do zmíněných aut. Nicméně zrovna MilanHos, mi nepřijde z těch, co by se nějakého rozdělávání zalekl, když jsem viděl u něj umístění krabičky "Chytré auto od T-Mobile v jiném vlákně. Jinak "Bezpracný zázrak" lze sehnat i v levnější variantě bez deklíku (jak jsem záhy, ale pozdě zjistil), tedy nějakých 240 Kč, což se už je srovnatelné s tvojí "bastlící" variantou, neboť ke zmíněnému kabelu připočítáme poštovné/balné (každý zrovna nebydlí v místě int.obchodu aby si vyzvedl osobně) + cca 50 Kč za zásuvku (lze koupit v hobby marketu, nebo autodílech) + něco za konektory (každý k nim nemá přístup jako třeba já, když dělám ve firmě, která tyto produkuje).

Rovněž neshazuji tvé příspěvky, i tvá varianta je cesta, ale každý není zručný, aby si dobastlil kabel, rozdělal origo zásuvku od kamery ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, je škoda že MilanHos nepoznal, že je na fotkách pojistková skříňka starší fabky. Taky mne překvapuje, že se Tě nezeptal přímo.

A do jaké Fabie 3 chceš jít????

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem se urazil! ralffe ten první příspěvek super, za to děkuji, ale ten druhý po maltovi sis moh odpustit.

Jasně že si dokážu pohrát s pájkou, ale jak píše malta, proč bych měl jakkoliv zasahovat do kabelu origo zástrčky, ikdyž použít můžu jakýkoliv starý kabel s microUSB. Samec a samice vím co to znamená v elektro terminologii jen to bylo trochu mimo na tu redukci z aliexpress. Ikdybych si nějak zbastlil něco sám a ušetřil stovku, tak kdyby se pak na to někdo v servise podíval tak omdlí. Ta redukce přecejen vypadá nějak rozumně. Navíc místo 15 minut to budu dělat minimálně hodinu, to už jsem na tom penězně šul nul :D

 

Jelikož je to v tématu F3, myslel jsem že malta zkoušel i na F3, holt si ten kostřící bod budu muset najít sám, no problem :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MilanHos: co jsem viděl ve vláknu "Chytré auto" na fotce od tebe, tak na tom plechu ke kterému máš přidělanou krabičku, bude kostra na 100%, otázkou je jestli to bude kde na plechu uchytit, bez vyvrtání dírky pro šroubek, který přichytne očko, ale určitě tam něco najdeš, kam to umístit ;). Jinak samozřejmě starý microUSB kabel lze též použít, ale už to znamená vyhledat na netu zapojení, aby se nezaměnilo plus s mínus, takže zase komplikace.

 

OT: vzhledem k tomu, že už jezdím více jak 20 let na plyn, tak mi zbývá už jen jediná možnost 1,0 MPi 44/55kw, výkonovou variantu až podle toho jak se svezu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...