Přejít na obsah

Škoda Rapid facelift


Popu

Doporučené příspěvky

Za mě tři válce nikdy! Po zkušenostech s HTP jsem vyléčen na hodně dlouho, je to zvěrstvo a snad ten prašivej zvuk nemůže změnit ani turbína. Klidně litr, ale musí tam být čtyři hrnky. Tak to bude v budoucnu s výběrem motorizace zajímavé a asi nebudu sám. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já stále nechápu to pomalé modernizování modelů. Proč už jiné značky dávno nabízejí co škodovka teď prezentuje poslední roky jako novinku a ještě levněji? Ty "nové" bixenony s led a zadnimi led si ŠA nechá zaplatit tak že za plnou výbavu s 1.4TSI si klidně sprostě řekne kolem 550tis a to tam nebude dual klima, automatické dojezdy sklopné zrcátka, osvětlení při výstupu z auta, atd...

Už jen to jak dlouho Seat nabizí fullLED světla 

 

To co teď nabídne Rapid tu mělo být dávno.

Editováno: , autor: Kucis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Dodi 15 napsal:

Za mě tři válce nikdy! Po zkušenostech s HTP jsem vyléčen na hodně dlouho, je to zvěrstvo a snad ten prašivej zvuk nemůže změnit ani turbína. Klidně litr, ale musí tam být čtyři hrnky. Tak to bude v budoucnu s výběrem motorizace zajímavé a asi nebudu sám. :(

 

První HTP mělo trošku neduhy, ale nemůžu si pomoct, po odladěný to je skvělý motor do města nebo na krátký vzdálenosti - na což byl také určen. Párkrát jsem v tom jel a celkem to s autem cvičilo. 1.0TSI, je ve všem ( krom asi projevu a kultivovanosti ) lepší jak 1.2TSI. Fakt ten motor je dobrej. Ideální do Fabie a CitiGo. Do Rapidu jako základní motor ještě dejme tomu, ale jinak nikam. Problém není v motoru, ale v jeho umístění...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Kucis napsal:

Já stále nechápu to pomalé modernizování modelů. Proč už jiné značky dávno nabízejí co škodovka teď prezentuje poslední roky jako novinku a ještě levněji? Ty "nové" bixenony s led a zadnimi led si ŠA nechá zaplatit tak že za plnou výbavu s 1.4TSI si klidně sprostě řekne kolem 550tis a to tam nebude dual klima, automatické dojezdy sklopné zrcátka, osvětlení při výstupu z auta, atd...

Už jen to jak dlouho Seat nabizí fullLED světla 

 

Škoda je braná jako ten poslední no... Ale lepší se to. Ono jim za chvíli dojde, že Seata neustále zachraňovat nejde - ač se mu ten snad po 8 letech poprvé daří a že lidé chtějí něco jiného než VW. Problém Rapidu je ten, že je to takový auto mezi. Je velký, ale nemá nejmodernější technologii, má být levný ale není... Jeho přímá konkurence mu ani omylem nemůže konkurovat - akorát cenou :) Je v dost blbý pozici... Já osobně než Rapid v plný palbě, vezmu radši Korejce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teď koukám co budu za půl roku po Rapidu kupovat a zatím se mě líbí Leon FR. (cenou je o 30tis dražší než plná výbava Rapida) Golf je cenou jinde.

Rapida do výběru prostě nedám poměr cena/výbava/motory.

Když jezdíme na kola a auto je naložené tak má prostě  ta 1.2TSI co dělat. Zas když jezdím do práce a nebo dálky (bez dálnice) tak oceňuji spotřebu za 5,1-5,4l.

 

Jinak v O3 bude do konce roku ta nová 1.5TSI EVO a co jsem četl tak žádná sláva. Takže v Rapidu jako náhradu za 1.4 TSI nejspíš trhat prodejní rekordy nebude (leda že by byl 6st manuál).

Editováno: , autor: Kucis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mrkni na tohle video test  Golfu. Najdi si i testy na AUTO.cz

Na to jak to bylo prezentováno že to bude technologicky ultramegahypesupr motor  tak je to spíše vše děláno pro splnění EU (akcelerace o 0,1 pomalejší a spotřeba papírově o 0,4l nižší).  Jinak i spojení s DSG 7st má stejný neduh jako s 1.4TSI ale to je spíš problém konstrukce DQ200.

No a pak se dozvíš že s tím autem jezdí za 6,5-7l :D chápu že až se ten motor zajede a bude to dlouhodobější test tak bude spotřeba nižší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nj, ale on ten ultramegahypesupr motor má být až verze bluemotion která má Millerův cyklus a turbodmychadlo VGT... Jo, nebude to závoďák, ale měl by fakt jezdit za málo a chovat se dobře..

Edit: jinak je divný, na garáži se jim nelíbí jak nereaguje na plyn, jak je horší jak 1.4 a na auto.cz zase že reaguje hned a že je lepší jak 1.4 :)

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není, 1.5TSI má vždy tyto vylepšení.

Millerův cyklus potřeboval navýšení o 0,1 proto 1.5 a VGT je novinka pro maloobjemové motory. 

 

Nečekám od toho RS ale aspoň lepší dynamiku a spotřebu .

 

Zatím takové info není že by se plánoval ale jelikož ŠA chce optimalizovat (ehm VW) tak 1.4TSI bude muset něčím nahradit tak jako 1.0 TSI nahradila 1.2TSI.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak napište na auto.cz že píšou kraviny...

 

http://www.auto.cz/vyzkouseli-jsme-volkswagen-golf-1-5-tsi-evo-novy-motor-je-famozne-tichy-a-ma-riz-103237

 

olkswagen nabídne dvě verze tohoto motoru (96 a 110 kW), avšak ta výkonově slabší, která nese označení Bluemotion, se zatím nevyrábí. Bluemotion dorazí s rozšířenou funkcí setrvačné jízdy, kdy se motor po uvolnění pedálu plynu kompletně vypne, což dosud známe pouze z hybridních modelů. Automobilka slibuje snížení reálné spotřeby až o 0,4 l/100 km jenom díky tomu to systému a až o litr nižší spotřebu ve srovnání se 110kilowattovou verzí. Dlužno dodat, že zmíněný Millerův cyklus a turbodmychadlo VGT má pouze verze Bluemotion. Silnější pracuje v Ottově cyklu a musí si vystačit s „klasickým“ turbodmychadlem. A přesně tento motor jsme si okamžitě vzali na paškál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha asi nějaká změna,  já četl při uvedení toto asi mezitím udělali dvě verze 1.5TSI

 

Na vídeňském motorářském sympoziu odhalil Volkswagen detaily o svém novém motoru 1.5 TSI, který nese označení „EA211 TSI evo“. Oproti stávajícím čtyřválcům 1.4 TSI slibuje VW úsporu až jednoho litru paliva na 100 kilometrů s tím, že to nebudou jen hodnoty z laboratoře. Řada technických řešení má totiž zajistit, že novinka bude velmi efektivní v širokém rozsahu jízdních režimů.
Aby tomu tak bylo, je EA211 TSI evo opravdu neobvyklou přehlídkou špičkové motorářské techniky, ve velkosériovém motoru mnohdy použité vůbec poprvé. Motor tak například dostane turbodmychadlo s proměnou geometrií lopatek, povrch válců je upraven metodou Atmospheric plasma spray (nanášení vrstvy materiálu za pomoci plazmatu), využívá takzvaný Millerův cyklus a z motoru 1.4 TSI ACT přebírá funkci vypínání poloviny válců. Motor využívá vysoký kompresní poměr 12,5:1 a zcela přepracováno bylo jeho chlazení. Systém přímého vstřikování paliva CommonRail pracuje s tlakem 350 barů.
Jednou z významných inovací je zmíněná aplikace turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek. Tuto techniku již sice používá celá řada větších a výkonnějších agregátů a vcelku obvyklá je u turbodieselů, ale u mainstreamové zážehové jednotky je takové turbodmychadlo použito poprvé. Lopatky turbíny se elektricky nastavují tak, aby se i při nízkých otáčkách motoru turbodmychadlo roztočilo co nejrychleji. Oproti stávajícímu motoru 1.4 TSI (ve verzi s 92 kW) je nový agregát 1.5 TSI schopen se k maximálnímu točivému momentu dostat z částečné zátěže o 35 % rychleji.
Efektivnější přeplňování tu má svůj významný důvod. Tím je práce motoru v takzvaném Millerově cyklu. Ten funguje tak, že se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu. Aby nebyl ve válci vzduchu nedostatek, dodává ho sem právě přeplňování. Millerův cyklus je vlastně i důvodem, proč má motor tak vysoký kompresní poměr. Při fázi stlačení totiž vlastně tohoto kompresního poměru dosahováno není, 12,5:1 je spíše poměr expanzní. Právě kvůli aplikaci Millerova cyklu nejspíš došlo i k navýšení objemu agregátu o jeden decilitr oproti předchozí generaci.

Editováno: , autor: Kucis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, ještě  v létě se tak psalo že to budou mít všechny, ale není tomu tak. 1.5TSI ve většině aut bude jenom tišší, kultivovanější 1.4TSI s lepší odezvou na plyn a trošku menší spotřebou :) 

i se rojí spekulace, proč VGT a Millera dostanou až motory později a proč ty méně prodávané :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to nevím jaký je konstrukčně mezi nima rozdíl...

ale tahle první 1.5TSI dle mého názoru bude jenom vyplňovat mezeru, před novou érou motorů. 

maj to vymyšlený dobře. Hlavní základní motor se bude hezky testovat ve většině aut a úsporné vychytávky v úsporných verzích. Pak vezmou jenom tu úspornou verzi, mrdnou k tomu elektromotor a bude super hybrid s malou spotřebou a velmi dobrým výkonem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď by mě zajímalo co můžeme v Rapidu očekávat za náhradu 1.4TSI. 

1.5TSI 110kW a nebo 96kW ...Rapid měl vždy slabší verzi motoru než se dával do Octavie, ale očekávat naopak modernější úspornější variantu?

 

A nebo taky nic :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Kucis napsal:

Já stále nechápu to pomalé modernizování modelů. Proč už jiné značky dávno nabízejí co škodovka teď prezentuje poslední roky jako novinku a ještě levněji?

 

Koncern má nějakou hierarchii a Rapid hraje příslušnou roli. Cheš technologie? Tak na Rapid zapomeň. Hořekovat nad tím, že nejvyšší specifikace s DSG stojí přes půl milionu je dost mimo. Překryvy cen modelů jednotlivých tříd jsou všude. Pokud je tedy z čeho vybírat.

 

1.4TSI je natolik okrajová a "image" motorizace, že by se vůbec nic nestalo, kdyby tam zůstala do konce výroby a nebo byla vyřazená bez náhrady.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paci sa mi ako sa Rapid vzhladovo posunul (hlavne interier) za tie roky, a to je len dobre  ...  (aj ked FL mi nepride ko FL ale len ako vylepsenie existujuceho modelu a nekona sa vylepsenie dizajnu predku, ktory je voci Toledu trosku jednoduchsi ...)

-_-

 

Dodnes si pamatam ked som mal zapozicany uplne prvy model tak som ostal v soku z toho kam kvalitou (najma interieru)  a dizajnom zostupil a mal som z neho velmi negativne pocity ....

 

Paradoxom je ze niektori clenovia fora sa tu vtedy do krvi bili aky je Rapid super a dokonaly za tie peniaze ...  a to ho este mali len objednany . a dnes uz pomaly dobreho slova na Rapid nemaju, pripadne vymenili za iny model, alebo uvazuju pri vymene dokonca o uplne inej znacke.... 

U mna je to dnes naopak, teraz po FL by som do Rapida uz siel  ... keby nebol mimo mojich automobilovych potrieb ....

:: NO FLAME :: 

Editováno: , autor: LUKY-007
doplnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Postupně ceny rostou všude, někde i dost výrazně. Naposled Rapid rostl na jaře 2015, Fresh pak dostal obratem i rozšíření výbavy (zadní senzory a "winter" paket). A prodeje jsou po tom i po příchodu Fabie III víceméně stabilní.

 

Osobně čekám mírný růst ceny a doplnění výbavy po vzoru Octavie. Ta přišla o základní motory a (nejen) při faceliftu zdražila. Takže místo tam je. No a byť tuším ještě není zveřejněný pořádný ceník nejlepšího českého combi a snu řidičů, tak ani tam už nějakou dobu tolik netlačí na pilu.

 

Bylo by naivní čekat, že v době konjunktury se bude prodávat za ceny roku 2013.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to nikde netvrdím, že by se mělo prodávat za ceny z roku 2013

On taky v jednu chvíli ( v roce 2013 ), měl Rapid menší cenu a lepší výbavu, jak v roce 2014

Ale to není důležité.

Důležité je, co Rapid představuje a za jaké ceny se prodává.

Má to být levné auto a je i tak postavené.

Bohužel cena tomu neodpovídá né v rámci Škodovky, ale v rámci konkurence.

 

PS: Já jsem si třeba zkusil teď nakonfigurovat aktuální Fresh, s tím co mám z roku 2014.

Cena je o 30tis více, ale výbava nepřibyla...

Pokud nepočítám novější elektriku, swing, kryty sedaček apod. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...