Přejít na obsah

Rozbor oleje


suri.

Doporučené příspěvky

Nemotáte do sebe různé věci? Podle článku v příloze pro olej API SM může být obsah fosforu 0,06 - 0,08 %, síry nejvýše 0,5 %, obsah popel neuveden.

Olej MOBIL 1 - 0W-40 NEW LITE má podle datového listu sulfátového popela 1,3 %. Ale to není obsah síry a fosforu tj, detergentů, antioxidantů a protiotěrových přísad.

dopad_emisnich_limitu_na_motorove_oleje.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neni nejjednodušší se v tom vyznat, ale jestli to dobře chápu, tak sulfátový popel též zlepšuje protiotěrové vlastnosti, protože právě lehkoběžné oleje bývají L-SAPS (se sníženým obsahem popela) a právě u těch hrozí vyšší opotřebení.

Dále pokud je snížen obsah detergentů, klesá (dle výše uvedené studie v pdf) i hodnota TBN (alkalická rezerva), kterou má ale zmíněný MOBIL 1 - 0W-40 11,8 což je hodnota nadprůměrná...

Asi by bylo lepší, kdyby zmíněný olej byl API SJ - SL, ale takový už dnes hledat pomalu lupou (to je třeba MOGUL EXTREME 5W-50...).

 

Edit: a teď koukám znovu do tabulky MOBIL 1 - 0W-40 New Life a ta uvádí obsah fosforu 0,1% což je také dobré a odpovídá API SJ + SL... pak ale nechápu, proč výrobce uvádí i "odtučněnou" API SM, která připouští 0,06-0,08%...

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby v tom nebyly nějaké reklamě-spotřebictelské motivy. Prostě se Mobil snaží udělat dobrý olej, ale zároveň neodradit neznalé zákazníky, kteří si myslí, že "čím vyšší písmeno API, tím lépe" (do jisté doby to i byla pravda) ... než jsem se v tom začal vrtat, vybíral jsem oleje jen podle viskozity a API (to jsem třeba 4 roky zpět vybíral olej do skútru JASO MA, aby měl API SM, a divil se, že jsem našel jediný - od Castrollu), a představa, že to dělá většina zákazníků...

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, čert aby se v tom vyznal, čert ví komu/čemu se dá věřit. Podle mého názoru, problém současných olejů nejsou špatné mazací schopnosti, ale malá ochrana proti vnitřnímu znečištění motoru (proti tvorbě měkkých a tvrdých kalů). A právě to, ve spojení s prodlužováním výměnných intervalů, nedělá dobrotu.

 

Narazil jsem na zajímavý dokument (v příloze), kde se mimo jiné uvádí, že použitý olej má lepší mazací vlastnosti než nový a v uváděných testech (Reichert test), oleje s VW 503.00/506.00/506.01 vycházejí lépe než jiné VW.

 

Osobně, dokud vypouštím z motoru "čistý" olej, tj. bez kalů a pucků, tak jsem v klidu.

Mazivostní a protiotěrové vlastnosti motorových olejů.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Olej som dal v pondelok na rozbor , jedna vec čomu sa pán čudoval je ten že bol totálne čierny ako z diesla , pritom mal len 12500km , prevažne dlhé trasy , v 1,4 16V benzíne čo má najazdené len 64 000km ... tak som veľmi zvedavý aké budú výsledky a či nepríde zase zmena oleja 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je takhle že nekteré oleje maji vice a nektré min čističich substanci. Přesto nový olej se stava rychlé nebo pomalu černý. V takovem připadě když olej se děla rychlé černý doporučuji častěj změnit olej než na 15000 km, popř 10000 km.

Ja davam Castrola LL a po kolem 7000, 8000 km on stava se černy.

 

Na častečné vyměné oleju můžeš jen ziskat toto že motor dluže vydrži, ale na to platiš :)

 

Psali v jedné časopiše , že když měniš častěj olej to můžeš vice jezdit . Motor tehdy vydrži dokonce až k 100000 km :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radšej mať skoro čierny olej, než ho mať čistý aj po 15 a viac tisíc km. Olej totiž musí čistiť, takže ak je čierny aj pri benzínovom motore, tak si plní svoju úlohu viac než dobre. Ja chodím na výmeny olejov najneskôr po 10 tisíc km, a vypúšťam na prvý pohľad síce čierny, ale reálne (na papiery, alebo proti svetlu) hnedý olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes by som mal mať tie výsledky tak kto chce nech dá mail do správy . Čo viem tak aditíva sú skoro 100% , viskozita tiež v poriadku , akurát mi vravel že dosť veľa paliva v oleji čo ma prekvapuje pretože s tým autom jazdím viacmenej dlhšie trasy a deň pred výmenou som prišiel z Prahy /600km/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...