Přejít na obsah

Koupe ojete OIII


Sabiza

Doporučené příspěvky

Ahoj pánové a dámy,

 

naskytla se mi možnost koupení ojeté Octavie z práce. V práci máme smlouvu se Škodovkou a po ujetí 160 tis. km, auta prodáváme přes bazary. A jelikož se v první generaci Fabií necítím až tak skvěle, bezpečně a dálkové cesty jsou peklo, docela o koupení auta uvažuji. 

 

Cena je kolem 200 000 - 220 000 za auto s tím, že auta jsou vždy v nejvyšší výbavě, mají pravidelný servis a je tam opravdu garance ujetých kilometrů (což je u bazarových aut někdy špatné), nekouří se v nich. V drtivé většině se jedná o modely 1.6 TDi s 5 stupňovou převodovkou. 

 

Myslíte, že je dobrý nápad auto koupit? 220 tisíc je docela dost a nerad bych do auta dalších X desítek tisíc vrazil hned po tom, co ho koupím. 

 

Díky za každý názor. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to už jako někdo za dva roky a něco málo, co se O3 prodává, najezdil 160 tis. km? to se mi nějak nezdá...

 

Ve firmě, ve které se auta používají denně na přesun mezi ČR a SK, případně ČR / SK a Dánskem? Ano... dá. 

Editováno: , autor: Sabiza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejlepší možný kup. Auto jezdí denně, v téměř konstantní zátěži a na dlouhé trasy. Pokud můžeš dokonce ovlivnit výběr a vzít si auto po někom, o kom víš jak se k autu choval, tak bych nic neřešil. ;)

 

Můžu ovlivnit výběr. Samozřejmě to chci brát po docela solidní kolegyni, která se k tomu chovala dobře. Několikrát jsem s ní cestoval, takže vím, jak jezdí. 

 

no vychází mi to na cca 350 km na pracovní den, což je cca 6 hodin denně za volantem

 

takoví zaměstnanci opravdu kromě točení kolečkem vytváří ještě nějaké hodnoty?

 

tedy zvláštní způsob racionalizace a produktivity práce

 

Dobrá, počítání průměrů Ti jde. Na druhou stranu jak říkám... auta se používají na přesuny v ČR, mezi ČR a SK a mezi ČR, SK a Dánskem. Jsou v podstatě neustále v provozu. Samozřejmě ještě nějaký ten měsíc bude trvat, než budou mít za sebou hranici 160 tisíc km, ale už teď se ve firmě zjišťuje, kdo by měl o auta zájem. 

 

Molvy: Jo ale kolega Sabiza mluví o ceně 200-220 tis Kč za plnou výbavu.... to je za babku .. .není to spíše OII FL ?

 

Jsou na výběr OII FL a OIII. Na jednu stranu bych rád OIII, ale na druhou stranu OII FL má taky něco do sebe. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nekoupil bych!

za a ) všichni víme, jak se obchoďáci (a že jedině oni dokáží nakroutit tolik km)  k těm "zapůjčeným" autům chovají

za b ) naivita a hloupost lidí je do nebe volající.. Stejně jako si drtivá většina ráda koupí auto se stočeným tachometrem klidně i o 250.000 km (viz včerejší TV reportáž ve zprávách, holt co naděláte, když ta kastle tak pěně vypadá, i když prodejce úmyslně zatajil, že bylo 3x bourané............) tak si stejný počet lidí myslí, že si koupí ojeté auto, které bude dalších 15 let bez problémů jezdit bez investic (jen olej a PHM).

 

Tak tomu není, výrobci aut v dnešním pojetí nedělají již výrobky na 15 let. Podle mě je to tak na max. 5 let nebo cca 200.000 km - pak bude potřeba začít masivně investovat - opravovat a opravovat, měnit, měnit, měnit.

Jestli se to někomu vyplatí a má dost peněz, proč ne? Každé zboží má svého kupce. I to ojeté či extrémně nekvalitní. Jinak by nemohly přežívat nejrůznější "hobby" výrobky a prodejci.

Editováno: , autor: Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ad 1) určitě bych neházel všechny do jednoho pytle, kolega obchoďák za 14 měsíců nabouchal 90tkm v O3 1.6TDI a musím říct že se k tomu autu chová jak ke svému osobnímu. Ale ne všichni takoví jsou.,,,

 

Jinač bych taky takovéhle auto nekoupil i když vím kdo s ním jezdil a třeba tuším jak. Osobně mám fobii z kupovaní jetých vozů (strach ze stočení) tak s vozů co mají reálně najeto přes 150tkm. To se těm investicím člověk pak nevyhne.

Ale jak znám jednoho člověka tak ten by řekl že žádné koncernové auto není pořádné od novoty a best je ojetý starý rámový Sorentík :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to o lidech, jaký mají k věcem přístup... ale obecně je lepší na autě najet  hodně km "rychle" a na dlouhých trasách, než "pomalu" za dlouhé roky ježděním na nákupy a kolem komína.... hodně materiálů v autě stárně jen časem i kdyby to mělo najeto 10 tis Km a stálo to většinu času na sluníčku před domem....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen k tomu nájezdu, na předchozím firemáku za první rok skoro 90 tis. za další půl rok jsme doskákali na 125 tis. a auto šlo kolegovi co skoro nejezdí dokroutit si zbylý rok a půl. Zvenku a zevnitř to nešlo poznat, kromě vodního čerpadla na motoru a dokonce jsem stihl firmě i vydělat nějaké peníze.....

 

Auto pendlovalo po CZ, SK a Německu, teď už bude kroutit jen prahu a věřím, že mu to uškodí víc, než moje trasy. Ráno nastartovat, ujet průměrně 150 km, vypnout a odpo to samé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych se toho nebál. Jasný původ je výhodou. Pokud to bude v těch km i po výměně rozvodů, případně turba a dvojhmoty. Kamarád taxikář má za rok a půl 140 tis. km na O3 2.0 tdi a nic na tom nepoznáš a super stav. Olej mění po 15 tis. Vše je o péči.

Editováno: , autor: ka-spel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

Těch 20% je trochu přehnaných, ne? Když vycházím z toho, že 2013 Octa se pohybuje okolo 350 000, tak by to znamenalo mít 70 rezervu. Ne, že by to bylo špatně, ale to by se fakt muselo něco kurevsky podělat. Krom toho spousta aut má 4letou (dnes 5letou) prodlouženou záruku, což ještě na letošek vychází. A i kdyby to bylo po záruce a odešly vstřiky nebo něco podobně zásadního, dá se domluvit spoluúčast (poměrně značná) od ŠA. Pokud to auto jezdilo do autorizáku, samozřejmě...

 

Nicméně absolutně se ztotožňuju s první větou, co psal @LiveBomb. Ve 150t to auto může být jako nový, ale taky může být ve stadiu klinické smrti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže firma to většinou bere s tim, že to ve 200k/4 letech prodá (alespoň u nás to tak je - protože jak to začne stát v servisu tak si to na sebe nevydělává), takže čím mín jí auto stoji v pořizovacích nákladech tím líp. Nějaký prodloužený servis ji nezajímá. A když mi z toho rozpočtu na opravu 50k zbude, tím líp - lepší s tím počítat a ušetřit, než nepočítat a lamentovat rukama.

Btw. než dávat 350 + 70 za olítanou, tak raději novou / roční.

U těch 150k km to už může být risk - neviš kdo a jak s tim jezdil a jaký byl servis, nepočital bych servis dřív než po 25-30k km, tj. na hraně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Drtivá většina těchhle aut je z operativních leasingů, tj. většinou na 2/3 roky. Těch se samozřejmě prodloužená záruka netýká. Ale spousta aut od firem, který kupují auta na 5 let kvůli odpisům to může být naopak.

 

Servis se dá pohodlně zjistit a pokud je pravidelný, nevidím problém. Jak s tím kdo jezdil nicméně nepoznáš, to je pravda. Na druhou stranu ze stavu auta se toho dá vyčíst dost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Při 240 000 km, pak každých 30 000 km
– Zkontrolovat ozubený řemen vačkového hřídele u zážehových motorů 1,2 l, 1,4 l TSI a 1,6 l MPI
– Zkontrolovat ozubený řemen pohonu čerpadla chladicí kapaliny u zážehových motorů 1,2 l, 1,4 l TSI a 1,6 l MPI
 

Jak vidíš, interval výměny rozvodů není předepsán. Jinak u ojetiny můžeš očekávat cokoli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...