Přejít na obsah

Nevyhovující emise u 1.4 TSI 90 kW


dosty3

Doporučené příspěvky

Včera mi na emisní kontrole naměřili obsah oxidu uhelnaté ve zýšených otáčkách kolem 2,75 % (limitní hodnota by se měla pohybovat do  0,3 %), přičemž hodnoty lambda  jsou pod limitem tj.0.91 (Tato hodnota by se měla pohybovat v rozmezí 0,97-1,03). Diagnostika zatím nic neodhalila. Mátě někdo zkušenosti s tímto problémem? Je to docela oříšek i pro servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz si byl na emisni kontrole, mel si motor studenej nebo zahratej na provozni teplotu? Bratr ma stejnej motor a kdyz byl na emisich on, tak mu emise nezmerily a technik rikal, ze uz je to nekolikata 1,4tsi co nedokazaly zmerit se studenym motorem. Tak nechaly motor jeste chvilku na volnobeh az se trochu vic ohral a pak uz se jim to nejak podarilo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 1. 2017 at 21:48, Pawouk napsal:

Se studeným motorem se přece emise neměří! Je tam minimum 80°C. Já jsem byl už na dvou emisích s 1.4 TSI a neměl jsem sebemenší problém.

 

ano jak pise pawouk, ale kdyz sme vyrazily na prvni emise, tak sme si to zcela neuvedomily, drive sme mely felicii, 1,2 fabii a 1,6mpi octavii (jeste soucasna) a tem 2-3km pres mesto uplne stacily na zahrati motoru a az pri koupi poradnyho auta clovek objevuje zakladni veci :D

Editováno: , autor: do-luck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakce.

Emise byli měřeny při zahřátým motoru, bez toho by technici snad ani neměli dál pracovat.

Nicméně pravda je jinde, problém je s největší pravděpodobností ve vytahaných rozvodech. V servise odšroubovali svíčky a sondou zkoumali, do jaké úvratě chodí válce a tam byl problém. Dokonce došlo k přeskočení rozvodů během této statické zkoušky-"naštěští". Tím se vše vysvětluje, dochází k poklesu komprese, tím se zapaluje nekvalitní směs a výskyt CO a HC je velmi vysoký.  

Auto má najeto 66 tis.km, což je nic. Na jízdních vlastnostech se nic neprojevovalo, což potvrdil i technik v servise. Možná došlo k nepatrnému zvýšení spotřeby, ale to jsem přikládal probíhající zimě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 14. 1. 2017 at 15:39, dosty3 napsal:

Díky za reakce.

Emise byli měřeny při zahřátým motoru, bez toho by technici snad ani neměli dál pracovat.

Nicméně pravda je jinde, problém je s největší pravděpodobností ve vytahaných rozvodech. V servise odšroubovali svíčky a sondou zkoumali, do jaké úvratě chodí válce a tam byl problém. Dokonce došlo k přeskočení rozvodů během této statické zkoušky-"naštěští". Tím se vše vysvětluje, dochází k poklesu komprese, tím se zapaluje nekvalitní směs a výskyt CO a HC je velmi vysoký.  

Auto má najeto 66 tis.km, což je nic. Na jízdních vlastnostech se nic neprojevovalo, což potvrdil i technik v servise. Možná došlo k nepatrnému zvýšení spotřeby, ale to jsem přikládal probíhající zimě.

Abych dovyprávěl celý příběh, tak auto opraveno a již po úspěšných emisích.

Problém byl opravdu v přeskočených rozvodech-což se absolutně neprojevilo na chování auta v provozu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 10 měsíců později...
V 14. 1. 2017 na 15:39, dosty3 napsal:

Díky za reakce.

Emise byli měřeny při zahřátým motoru, bez toho by technici snad ani neměli dál pracovat.

Nicméně pravda je jinde, problém je s největší pravděpodobností ve vytahaných rozvodech. V servise odšroubovali svíčky a sondou zkoumali, do jaké úvratě chodí válce a tam byl problém. Dokonce došlo k přeskočení rozvodů během této statické zkoušky-"naštěští". Tím se vše vysvětluje, dochází k poklesu komprese, tím se zapaluje nekvalitní směs a výskyt CO a HC je velmi vysoký.  

Auto má najeto 66 tis.km, což je nic. Na jízdních vlastnostech se nic neprojevovalo, což potvrdil i technik v servise. Možná došlo k nepatrnému zvýšení spotřeby, ale to jsem přikládal probíhající zimě.

Zdravim. Mozno to zle citam, neviem, ale volako mi to nesedi. Takze pises, ze dali prec sviecky a pozerali ako chodia valce. No nase jazyky su si dost podobne a teda v slovenskych autach valce nechodia. Pohybuju sa piesty vo valcoch. Dalsia vec, ak by si tam aj ziadnu retaz nemal, tak piesty budu vzdy chodit do rovnakej polohy = horna a dolna uvrat sa nemeni!!!! Akurat, ze v tom pripade by piesty narazili do ventilov. Potom pises, ze az pri tejto skuske doslo k preskoceniu rozvodovej retaze. Takze ak predtym, retaz bola v spravnej pozicii, ako vies, ze prave toto bol problem s emisiami? Mi to skor pride, ze pri tej skuske im to skocilo a tak nechceli byt za amaterou, tak ta osmikli... Mam totiz rovnaky problem s emisiami. Neviem zatial co je problem. Kludne beriem, ze to mozu byt rozvody, ale hladam niekoho, kto ma/mal rovnaky problem a pozna realne riesenie...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Dnes proběhla STK + emise. Tři hodiny jsem tam strávil. :wacko:  Na emisích jsem málem neprošel - nevycházela lambda regulace, byl jsem o dost (pohybovalo se to někde v intervalu 1,44 - 1,51) nad stanovený horní limit (1,03) při zvýšených otáčkách, tak to ten technik musel na chvíli podržet pod plným plynem, pak se to povedlo s výsledkem 1,02. Prý studený motor. No nevím, λ > 1 přece znamená chudou směs. Nemělo by to být u "studeného" motoru obráceně? Na teploměru jsem měl 90°C (ale to mohlo být ve skutečnosti méně), olej na 77°C. Je pravda, že jsem tam čekal asi hodinu a půl, ale při popojíždění ve frontě jsem nechával motor na volnoběh běžet tak, abych měl teplotu oleje alespoň na 80°C. V příloze jsou protokoly ze všech doposud absolvovaných emisních kontrol. 

 

1.thumb.jpg.587bf530100f3814cd936ef79d77658d.jpg2.thumb.jpg.85fa331d8ee747904c9ee53e89699578.jpg3.thumb.jpg.ef01d0d804b6d8ea0fcf6b74180f77a5.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bylo jak u mne, taky pár minut pod plným plynem a přišel jsem tak tak. Na čtyři roky starém autě děs. Je fakt že já byl v unoru a čekal jsem víc jak hodinu na řadu, než jsem šel na řadu tak jsem zahrál chladicí koaliční, ale to evidentne nestačilo.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já loni v červnu jsem na tom byl stejně. Před ME jsem auto pořádně prohnal, protože jsem tušil z fóra, že by mohl být problém. Bohužel jsem na místě čekal hodinu, takže to bylo stejně k ničemu. Technik to třikrát zkusil a hodnoty špatné.  Stačilo to pořádně protůrovat těsně před měřením a hodnoty v pořádku. Říkal, že je to běžný jev u těchto motorů a dělá to snad každý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

To jsou ta kouzla se DI vstřikováním, tzv. homogenní chudá směs ... Prý studený motor s λ > 1 :D Díky zatížení / vytočení motoru / motor začne pracovat na normální homogenní směs a λ tak padne k té 1. Metodika SME asi nereaguje na to, co nám výrobci více jak 10-15let prodávají ...

 

Jen taková úvaha, protože NOx zásobníkové katalyzátory se asi nějak masově nerozšířily, tak si myslím, že to je důvod, proč s NOx bojují u DI benzínů jen cestou nasazení EGR, což pak vede k většímu množství produkovaných pevných částic ... No a už tu máme GPF/PPF filtry na benzínech ...

 

https://cs.wikipedia.org/wiki/Zážehový_motor_s_přímým_vstřikováním#Homogenní_provoz_s_chudou_směsí

 

Bosch sms_tips_technology_2014_nr76_en_58954.pdf

 

http://www.sinz.cz/archiv/docs/si-2004-01-67-71.pdf

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Dnes som bol na EK a neprešiel som. Mal som rovnaké namerané hodnoty ako ty pri 90 stupnoch. Chlapík mi tiež tvrdil, že problém môže byť v rozvodoch. Pripomínam, že auto má najazdených 55000 km a kupované nové. Pred dvomi rokmi som na prvý krát taktiež neprešiel, ale to som bol na velkej stanici STK a tam som dlho čakal a motor mal iba 70 stupnov. Po zohriatí o týždeň neskôr, prešlo emisnou ihneď. Vtedy to bolo slabo ohriatým motorom, teraz to vyzerá žiaľ na rozvody, čo je cakompak za cca 500€, pripomínam na aute, ktoré má 55000 km. Som neskutočne vytočený a znechutený. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pawouk Sice pozdě, ale přece: Víš jak se to řeší u nás? Místo sondy do měrky oleje (který má mít těch 80) se pod sondou zapálí zapalovač a jakmile přeleze hodnotu, už to měření umožní.

Smutné, ale když někdo ani nedokáže ohřát auto před ME, ať se nediví. Že je zrovna problém u CO, čekal bych průser u HC a lambdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak včera jsem absolvoval STK, před prohlídkou jsem auto projel asi 40km ať se prohřeje motor a vyfukovy system. Jelikož jsem byl objednaný, na místě jsem čekal max 5 minut a výsledek? Prosel jsem emise bez problemu narozdíl od minulé prohlídky. Minule obsah CO 0,29% (hranice 0,3%) a nyní 0,021% navíc se nyní posunula horní hranice obsahu CO na 0,2% a4b17710e1389510285dfcbfd39ff1c8.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...