Přejít na obsah

1.2 TSI vs. 1.0 TSI? A jeho životnost


vaci13

Doporučené příspěvky

V 17. 2. 2017 na 18:07, vaci13 napsal:

Nejsem závodník. Jezdím řekl bych rozumně, na solidních silnicích okolo 110 až 120 (kde to je povoleno). A chápu, že když nastartuju, vůbec nevadí, nechat to 5-10 minut ohřát na volnoběh (v zimě to dělám běžně i u mého stařičkého auta). Podle vašich reakcí i toho, co jsem se dočetl, asi koupi raději urychlím a někdy v březnu bych šel do té 1.2 tsi. 

Na ten ohřev na volnoběh pozor, to motoru jednak neprospívá, a u nových maloobjemových TSI by ses možná toho ohřítí nedočkal ani po těch 10min, kór v zimě se jim na volnoběch moc ohřívat nechce. Ideální je normální jízda klidným tempem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zase vím o ideální kombinaci obou. Že je dobré po nastartování chvilku nechat motor na volnoběh (max 5 minut než sundám folii z čelního a oškrábu boční okna) a pak pokračovat v zahřívání volným tempem. 

Editováno: , autor: MilanHos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, DušanV said:

No rád bych chtěl technicky vysvětlit, v čem to motoru neprospívá, že se ohřívá ( nebo i tedy jak někdo tvrdí neohřívá) po studeném startu na volnoběh ???:wacko:

 

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/je-stale-jeste-nutne-nechavat-motor-zahrat-pred-jizdou/

 

Pri studenom starte ti aj tak volnobezne otacky vyletia na 1300-1400 a motor sa bude zahrievat niekolkonasobne dlhsie ako pri kludnej jazde pri 1800-2000 otackach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vysvetlím ti to tak, preto neprospieva na volnobeh zahrievanie, lebo sa zahrieva moc a moc pomaly a keď si uvedomíš že máš bohatú zmes paliva -kvôli tomu že je motor studený, tak dochádza zmývaniu olejovej vrstvy na stenách válca a ten sa dostáva aj do oleja v motore. Vzniká vyššie opotrebovanie.

 

Preto je lepšie zahrievať plynulou jazdou, lebo motor vykonáva prácu pri ktorej sa viac zahrieva a dostane sa rýchlejšie na prevádzkovú teplotu, je kratšia doba bohatej zmesi a opotrebovania.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, melonsvk napsal:

Pri studenom starte ti aj tak volnobezne otacky vyletia na 1300-1400 a motor sa bude zahrievat niekolkonasobne dlhsie ako pri kludnej jazde pri 1800-2000 otackach.

Při studeném startu mi stejně dosti často automaticky vyletí otáčky ihned po nastartování  na cca 1200 ot/s a tam zůstanou cca 40-60 sekund viz TPI Škoda Auto  ze dne 25.5.2012. Číslo TPI nevím, ale jedná se o TPI  k motoru Tsi.

A je to tak, i když hned vyjedu, nebo když motor běží na volnoběh na místě, prostě za učité teploty chladící kapaliny a teploty okolí (v souladu s informací TPI) se takto děje, někdy zase podle vnějších podmínek otáčky volnoběhu ihned po startu  zůstanou na cca 750 ot/s. Okamžité vyjetí s vozem to neovlivňuje, dokud se katalyzátor nezahřeje  na určitou provozní teplotu.

Stejně než nastartuji a vyjedu z garáže a zavřu za sebou dvoje  vrata, tak otáčky vždycky spadnou na těch normálních 750 ot/s. Opravdu jaksi technicky nechápu, co by mohlo být tak špatného na zahřívání  motoru na místě (např. v zimě, když například škrábu okna od námrazy), když si motor stejně skoro vždy automaticky dá na těch 40-60 sekund na volnoběhu těch 1200ot/s, nebo někdy jen těch 750 ot/s, no a pak to jsou stejně  otáčky volnoběžně jako u zahřátého motoru a snad  žádné zvýšené vstřikování paliva do válců  není potřeba a pak by ke smývání olejového filmu nemělo docházet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se zahřívání na místě při škrávání oken nebojím. Sice motor běží delší dobu s bohatější směsí atd, ale i s menším zatížením, takže opotřebení bude plus minus stejné jako při kratším zahřívání při jízdě.

Osobně raději risknu opotřebení motoru než "opotřebení karoserie" vzniklé nehodou při špatně průhledných oknech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, co opotrwbeni plic? Kdyz v zime vsichni rano vylezou pred barak, nahodi motory a 10 minut skrabou. Smrad jak v tanku vsude kolem, protoze to spalovani asi nebude dokonale. Tak hlavne, ze ale motor bude v pohode...

Sorry za OT, ale tohle mi vadi a snazim se to nedelat. Prijdu, oskrabu, nasednu, nastartuju, odjedu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čo sa týka životnosti, trojvalca by som sa vôbec nebál. Pri HTP tiež každý tvrdil, že sa po 100 tisíc km rozpadnú a pritom do dnes jazdia, a majú za sebou státisíce kilometrov. Tu by som problém nevidel. Okrem toho sú trojvalce efektívnejšie, preto majú nižšiu spotrebu, sú ľahšie (tj. auto bude ľahšie, bude mať zase o málo nižšiu spotrebu a ešte aj trochu lepšie rozloženie hmotnosti), nižší počet valcov znižuje aj cenu za údržbu, lebo potrebuje menej oleja a menej sviečok. Vďaka menšiemu motoru môžeš mať aj lacnejšiu poistku (u nás napr. Kooperativa poisťuje podľa kubatúry).

 

Nevýhodou je o niečo horšia kultúra chodu motora a menej skúseností s týmto motorom, tj. môžu (ale nemusia) sa ešte objaviť nejaké detské choroby. A ako bonus dostaneš ešte aj status motoristickej socky. :)

Editováno: , autor: e1.
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ, ako teraz je možnosť si vybrať, tak na 100% z čistým svedomím jedine 1.2 TSi !!!

 

Kto si myslí že je lepší 1.0 TSi tak nech sa páči kúpte si ho,

 

a že váha nižšia, to si fakt myslíš že  tých 5kg rozdielu je taká úspora :blink: + dvojhmota za cenu jednej sviečky to je pomer úspory :blink: sa nestačím diviť.......

Argument lacnejšia poistka, je mimo lebo si viem vyrokovať super cenu aj pri 1.2 TSi :t

Ďalší argument spotreba, bol som dnes v Rožnov pod Radhoštěm a pri ceste tam a nazad cez Makov spotreba 4,9 l  ten trojvalec by si musel krmiť a možno by bola spotreba aj vyššia, nakoľko musíš viac točiť motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ajajaj , koukam do budoucna po F3. Ale pokud tam bude 3valec tsi , tak do toho nepujdu. Neni tam zadna vyhoda. 3valec za chodu bude vzdy hure vyvazeny. Spotreba lepsi nebude. Nevidim zadne vyhody. Ktomu bude se zas cekat naky ten rok , nez se vychytaji decke nemoci , jak u htp tak u prvnich tsi....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Eric_, nikto nepovedal, že 1.0 TSI je lepšia, realita je ale taká, že prevádzkové náklady menšieho motora pri normálnej prevádzke budú nižšie. Argumenty, že tam je dvojhmota, alebo to, že ty si vieš vybaviť lacnú poistku sú úplne mimo. Dvojhmota totiž normálne vydrží veľa, stačí akurát motor nepodtáčať ako to robí DSG. A poistka je tiež úplne mimo, lebo ak máš lacnú poistku na 1.2-ku, tak na 1.0 budeš mať ešte lacnejšiu. A nižšia spotreba kvôli ľahšiemu motoru, dlhšia životnosť pneumatík a brzdových doštičiek, atď. sú možno pre teba drobné, ale pre niekoho náklady ktoré mu môžu výrazne pokaziť mesačný rozpočet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nemyslíš vážne .....  " A nižšia spotreba kvôli ľahšiemu motoru, dlhšia životnosť pneumatík a brzdových doštičiek, atď. sú možno pre teba drobné, ale pre niekoho náklady ktoré mu môžu výrazne pokaziť mesačný rozpočet. "

 

To akože ušetrená váha 5 kg má také následky, to porovnávaš 2,0 diesel a nie 1.2 s 1.0 kol100

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:lol::lol: Chlapci, bavim sa... V com je trojvalec efektivnejsi? Ze vstrekujes tri davky paliva namiesto styroch? Jedine v tom. Nizsia cena za udrzbu? Ano, urcite sa pri rovnakom vykone menej opotrebi trojhrnek, ked pri R4 sa praca a celkove zatazenie rozklada na 4 valce ;) Poistka? Whatever, ked som vybavoval poistku pre moju 1.4, pytal som sa o kolko by sa zvysila cena, keby si kupim nejaky dvojliter. Typek mi povedal, ze zanedbatelne (par stovak kc rocne POV+HAV)... A hmotnost fakt pobavila :D A mozno ked si pred jazdou skocis na WCko, usetris este o dva deci paliva mesacne viac :lol::lol:

 

Obhajovanie trojvalcov je totalne scestne, pokial sa jedna o motor rovnakeho typu, vzdy vydrzi viac ten, co ma viac valcov, kvoli rozkladu zatazenia... Za predpokladu, ze sa pouzije rovnako kvalitna kluka, rozvody, turbo apod. :) Odporucam clanok http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-tady-jsou-duvody/

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně jsem rád, že jsem taky stihl ještě 1.2 TSi a co jsem se bavim v pondělí v salonu s prodejcem, tak hodně lidí teď objednává Fabie a Rapidy, aby se vyhnuli 1.0 TSi.

Nicméně není daleko doba, kdy všichni ohrnovali nos nad nad motory pod 1.4, dneska se bere 1.2 TSi jako standard a ohrnuje se noc nad 1.0...

Pravda je ta, že pokud tam výrobce neudělá nějakou konstrukční chybu, tak ta spolehlivost motorů při slušném zacházení a pravidelné údržbě stejně vysoká, jako u 1.2 TSi.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja se tak nejak uz s tou 1.0 smiril :(. Proste 1.2 uz ted nestiham. Na druhou stranu, stejne po 5 letech to auto budu tocit a pokud se v zaruce po.... tak to je vec servisu a ne me. Takze jen doufam, ze zdrazeni za MR2018 nebude moc velke. A aktualne me HTP  po 9 letech ma 167tis kilometru a motorove absolutne bez problemu. Jen servo muselo na repas bo kolem manzety u spolujezdce vzlinal/propoustel olej. zacinalo to na .5l za rok a koncilo po 2 letech na 0.5l za 3 mesice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akože baviť sa na tom môžete, ale aj pár kilogramov váhy navyše ktoré so sebou vozíte počas 100-200-300 tisíc km, už dokážu dlhodobo spraviť merateľný rozdiel v hrúbke peňaženky. Len tak zo srandy, skúste vyložiť z auta všetko nepotrebné okrem povinnej výbavy, alebo inak odľahčiť auto, a pri malom motore v meste nejaký ten dcl určite pôjde dole. Za roky sa to nazbiera.
To isté brzdy. Žiaden extra rozdiel v opotrebovaní nebude, ale pre niekoho kto jazdí šetrne to môže byť o tom, že doštičky mu zapískajú napr. o dva mesiace neskôr, alebo pneumatiky vydržia nejakú tisícku kilometrov navyše. Alebo môžu byť rovno o číslo menšie a lacnejšie.
Toto sú náklady ktoré z biedy nikoho nevytrhnú, ale aj toto sú peniaze, obzvlášť ak sa majiteľ auto práve chystá predať a tesne pred tým treba niečo vymeniť. A automobilky sa nie náhodou snažia znižovať hmotnosť svojich áut. Dobre vedia, že pri meraní spotreby sa počíta každý kilogram.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze nie 150 tisic kc ale iba 100? :kol-147:To se vyplati :D 

 

e1.:

Nehnevaj sa, ale to su tak zanedbatelne ciastky, ze je smiesne ich davat ako dovod pre kupu downsizovaneho motora. A ked mam 350 tisic na auto, tak mi je uz snad jedno, ci platnicky vydrzia 60 alebo 70 tisic kilometrov alebo zjazdim sadu gum nie za 25 ale za 26 tisic km. Priemerny majitel Fabie tolko najazdi mozno za 5 rokov...

 

Niekde som cital, ze kazdych 100 kil v aute ti spravi + pol litra na sto... Ja ked idem sam, tak mam spotrebu max. o 2-3 desatinky nizsiu ako ked sme v aute styria. Takze na jednotky kilogramov sa hrat vazne nemusime :)

 

Ja v downsizingu stale vidim len umele splnanie ekonoriem, pretoze za to, za co v reale jazdi 1.0/1.2 TSI, za to pojde aj atmosfericky dvojliter od Mazdy... Myslim teda normalnu sviznu jazdu, nie kochanie sa krasami prirody pri 80km/h ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...