Přejít na obsah

Olej 0W20 od 2016/12


DEFIANT

Doporučené příspěvky

Lednová exkurze v motorárně (hala M2A montáž EA211),

taková 750m dlouhá linka, návštěvní trasa vede i okolo plniček olejů

(5W40, 0W30, 0W20) a já zeptal do čeho to lejou.

Průvodkyně musela zavolat nějakýho maníka z výroby.

Začlo s 1.0TSI a od prosince všechny EU6 motory pro středoevpský a západoevropský trh.

Jo a ten olej je už jako čerstvý pěkně do hněda, nikoliv do medova.

Zaváží až 2x týdně, mají spotřebu 9 kubíků denně.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 0W-20 není nic kvalitnějšího. Jsou to lehkoběžné oleje se sníženou HTHS viskozitou, co jsem se díval, tak jsou pouze ACEA A1/B1, můj 5W-30 LL Castrol je ACEA C3... Jediná výhoda je nižší spotřeba a tím i emise. Naopak nevýhody jsou vyšší opotřebení tepelně namáhaných dílů jako jsou pístní kroužky, válce, ventily, turbo atd. a vyšší spotřeba oleje.

Editováno: , autor: Pavel M
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Větší důvod to jít v 5000 vyměnit. Kamoš se mě ptal jestli jdu vylívat záběhovej olej, já jsem nechápal o čem mluví, ale prej když kupoval new motorku tak v tom byl olej  nějakej s extra nízkou viskozitou a že se to má po pár tkm vylít a nalít něco jiného. A že když to měnili tak to teklo jak voda a ne olej :D a že z toho vylili plno šponek atd. Ale nevim jak je to s motorkama, asi je to normální s tím olejem u motorek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to už jsme (aspoň v některých hlavách) překonali Ameriku. Tam se používají nekvalitní motorové oleje s intervalem výměny 7.000 km a olej vám vymění na počkání na každé pumpě (jenom je problém výměny uhlídat). V Evropě se šlo naopak cestou kvalitních Long Life olejů s prodlouženým intervalem výměny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tá 0W-20-ka určite nebude mať schválenie VW 504.00/507.00. To už sú oleje VW 508.00, ak ma pamäť neklame Audi to už dáva do novej A4-ky.
A aj keď to dávajú ako prvonáplň, zatiaľ posledné verzie online manuálov Škodovky z 11/2016 predpisujú klasicku 502/504-ky pre benzínové a 507-ky pre naftové motory. Ale je pravda, že manuál pre O3 po facelifte na webe ešte stále nie je. Každopádne toto už je zlý smer. Problémom ale nie je samotná SAE viskozita 0W-20, tá je dokonca dobrá na bežné jazdenia, mne vadí tá nízka HTHS viskozita. Žiaľ, olej ktorý by mal SAE viskozitu 0W-20 a zároveň normálnu HTHS viskozitu nad 3,5 som ešte nevidel.
Každopádne, kto bude chcieť, ten si olej vymení tak či onak a nechá si tam naliať aspoň tú 30-ku a bude mať pokoj.
Treba uznať, že VAG sa držal asi najdlhšie olejov s normálnou HTHS viskozitou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doba pokročila. Součásti se po sobě nepohybují jen díky dynamickému tření, kdy je mezi dvěma povrchy souvislá a silná vrstva oleje, ale i při mezním, polosuchém a suchém tření. Například pístní kroužky, vačky a vahadla .... V těchto místech žádný olej nezajistí souvislou vrstvu oleje pro dynamické tření. Poškození těchto třecích ploch brání aditava v oleji - proti otěrové přísady. Obsah a kvalita těchto aditiv je dán výkonostní specifikací, ne třídou SAE. viz http://forum.skodahome.cz/applications/core/interface/file/attachment.php?id=356716

 

Můžete o tom vést spory, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu můžete dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 měsíců později...

Please forgive I write in English [emoji4] I have 1.2 TSI 66 kW CJZC engine in my Fabia III MY2016. Yesterday I got my oil changed by a local Skoda service to Mobil 1 ESP x2 0W-20. I am confused. So you say that 0W-20 VW 508 00 / 509 00 is officialy OK for 1.2 TSI?... Děkuji vám!

Editováno: , autor: elqbenzo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I checked the last three English owner's manuals of Fabia III, and the VW 508.00 specified engine oils are allowed only for the new 1.0 TSI engines. For your engine is required VW 502.00 engine oil for fixed service interval, or VW 504.00 for variable service interval.
The VW 508.00/509.00 engine oils are typically also ACEA A1/B1 specified, that means, they are very thin, and they HTHS viscosity is also below the standard 3.5 value (2.6 in this case). Thin engine oils are good for a little bit lower fuel consumption, but they can cause more engine wear. Definitely not recommended for your engine, ask you Skoda service to correct their mistake.

 

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Fabia_NJ/05-2016/Manual/Fabia/A06_Fabia_OwnersManual.pdf
https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Fabia_NJ/11-2016/Manual/Fabia/A06_Fabia_OwnersManual.pdf

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Fabia_NJ/05-2017/Manual/Fabia/A06_Fabia_OwnersManual.pdf

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

After igniting a big informational chaos between my service and Skoda Poland, I got a call from Skoda/VW Poland headquarters today in which they officially confirmed that EA211 1.2-liter engines allow using VW 508 00 norm oils. They apologized for the previous misinformation (initially they responded via the web form that the oil was not OK), and that the service was right. So, a new oil for new (eco) times... Povzdech ;) But I think I will return to 504 00 oil next year. Durability first.

Editováno: , autor: elqbenzo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...