Přejít na obsah

převodový a hnací poměr Superb II Combi 2.0 TDI 125kW


clouseau

Doporučené příspěvky

Pořídil jsem si ELM327 s Bluetoothem a posílám data do programu Dash command v android tabletu. Pracuje to parádně.

Odkaz na stránky softwaru :  http://www.palmerperformance.com/products/dashcommand/index.php

Aby ale byly všechny diagnostické a zobrazovací funkce polně využíté, potřebuji správně nastavit různé parametry v programu.

Mezi jinými údaji, potřebuji správně nastavit tzv. koncové převodové poměry " Final Gear Ratio"

Ty se spočítají vynásobením převodových poměrů hnací poměr (Gear Ratio x Drive Ratio) pro každý rychlostní stupeň.

Na této stránce jsem našel informaci o převodových poměrech http://www.cars-data.com/en/skoda-superb-combi-2.0-tdi-170hp-elegance-specs/63667

1th gear ratio: 3,77:1   2th gear ratio: 2,09:1   3th gear ratio: 1,32:1    4th gear ratio: 0,92:1   5th gear ratio: 0,90:1   6th gear ratio: 0,76:1 Reverse gear ratio:   4,55:1
Final drive: 2,76:1 RPM at 120 km/h (theoretical): 2.100 rpm
 
Nemohu nikde najít informaci o hnacím poměru mého vozu Superb II Combi 2.0 TDI 125kW... může mi někdo , prosím, poradit, kde ji najít?
Díky moc!

 

Final drive ratios This setting is used to relate engine speed with vehicle speed. With the final drive ratio for each gear and a given engine speed and vehicle speed DashCommand can calculate which gear is currently engaged. It can also be used to suggest a more economical gear based on vehicle speed for vehicles with  manual transmission. The setting is composed of a sequence of final drive ratios starting from 1st gear separated by semicolons.

For example, 13.56;7.65;5.08;3.80;3.12;2.60. To specify the final drive ratios you need the gear ratio for each gear and the drive ratio. These aretraditionally found in the specifications section of the owner’s manual or the manufacturer’s web site. A final drive ratio (FDR) is the result of multiplying of the gear ratio (GR) and the drive ratio (DR), such as FDR = GR x DR. Doing this simple calculation for each gear produces the series of final drive ratios.

Example:

Final Gear Ratio (Gear Ratio * Drive Ratio)

1    4.148   3.329   13.809
2    2.370   3.329     7.890
3    1.555   3.329     5.177
4    1.154   3.329     3.842
5    0.859   3.329     2.860
6    0.685   3.329     2.28
In DashCommand, enter the final drive ratios as a series separated by semcolons. For example:13.809;7.890;5.177;3.842;2.860;2.280
 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pawouku, ty kuku jeden moderátorskej .... to jen ono !!! Díky moc!

 V tý první tabulce  - hnací poměr pro 1. - 4. rychlost je 3,7 a pro 5. - 6. rychlost je to 2,9 !

Čili po vynásobení a zaokrouhlení je výsledek tento :

1. rychlost 13,9

2. rychlost 7,7

3. rychlost 4,9

4. rychlost 3,4

5. rychlost 2,6

6. rychlost 2,2

 

tady je krásně vidět, jak je třeba chovati se k motoru v nižších rychlostech :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť je to holý nesmysl. Diagnostika ani netuší, jaký má motor v jakých otáčkách výkon a toč. moment. Bude ti to střílet nějaký hodnoty od boku, při nejlepším, ale když se nad tím logicky zamyslíš, tak to nebude nic lepšího, než odhad. Dle maxidotu je to úplně stejná blbost, protože ten motor furt jen dusíš a dusíš. Ušetříš 5 korun na 100 km na naftě a pak vysolíš 20 000 za novej setrvačník. No tak to se vyplatí :)

 

PHM je vždycky ta nejlevnější položka v provozu auta, to je prostě fakt...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PHM je vždycky ta nejlevnější položka v provozu auta, to je prostě fakt...

Nie je vzdycky. Ziadny fakt to nie je.

 

 

@clouseau daj potom vediet tvoje porovnanie. Ja som si to nedavno pocital kvoli programu Torque, ale iba kvoli ukazovaniu aktualneho prevodoveho stupna.

 

 

 

 

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, ka_r_los napsal:

Ale ono se to ví, motor má dané poměry pro určitou rychlost a otáčky, vyhodnocuje polohu plynového pedálu, ví jaká je dávka paliva. Takže pak je tu už jen matematika a dosazení neznámých, viděl jsi někdy motorovou mapu?:)

opakuji znovu pro méně chápavé - řídící jednotka není schopná měřit výkon ani kroutící moment motoru. A tahat do toho mapu? Že ty jseš jeden z těch chiptunerů, co to dělaj na parkovišti...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak teda motorova jednotka vyhodnocuje potrebnou davku paliva? Ja napsal,ze si to umi dopocitat,neprime mereni mozne je, jsou veci ktere ma auto dano(graf vykonu,krouticiho momentu),edc16 si hlida i prevodove pomery.
 

Editováno: , autor: ka_r_los
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...