Přejít na obsah

motor 1,4 TDi - doporučíte?


Doporučené příspěvky

Zdravím, jsem tu nový, teprve se chystám nový vůz koupit a vážně zvažuji motor 1,4 TDi, můžete ho prosím nějak ohodnotit, v historii jsem našel něco málo o popisu jízdní dynamiky a spotřebě, zajímá mě spolehlivost, náročnost na servis, zkušenosti apod.

Většinou se tu probírají 1,4MPi a 1,2HTP o dieselech skoro nic...

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já na to slyšel jen samou chválu B) cituji je to motor co skutečně jede a málo žere -_-

jinak ti neporadím neměl sem tu čest se svézt , TDI doporučuji zátah je vznikající a spotřeba okouzlující :worthy

Editováno: , autor: NOS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co by som este doplnil vyskusaj ho niektori nie su spokojny zo zvukovym prejavom oproti 1,9TDI je este trochu ostrejsi ale to preto ze je to nafta a este aj 3 valce. vyskusat treba. niekomu moze vyhovovat inemu nie zalezi ake mas kriteria na motor.

zvuk mě netrápí, jel jsem jako spolujezdec, za studena je to sice klasický klepot, ale po ohřátí je zvuk přijatelný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mi se nalíbí ten zvuk. 4 válec je 4 válec. a ty peníze bych za to nedal.

ad finance - tu o které přemýšlím je výbava ambiente s automatickou klimatizací za 334.000,- což se mě nezdá takový rozdíl, když si vezmete že benzín 1,2 HTP s podobnou výbavou i klimatizací stojí určitě okolo 290.000,-

Všem děkuji za příspěvky.

Ještě podotázka:

řekněme že průměr 1,4TDi je 5,5l/100km, kolik má reálný průměr ta 1,2HTP? 6,5l/100km? Pak by se sotva vyplatila ta investice cca 40.000 do dieselu.

Pod slovy průměr jsem měl představu 50% město, 25% dálnice a 25% ostatní silnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim. Ja bych si taky osobne koupil tu fabii 1.4TDI, ale je jich v bazarech dost malo a i kdyz jsou, tak jsou drahe jak cert. U nas v autobazaru maji fabii 1.4TDI 55kW modra barva, hatchback, lita kola, bez clima, najeto 110 000km, rok vyr. 2004 za 199 000 Kc. Chtel jsem si ji koupit, ale je bez klimy. Jinak toto auto schvaluji, nizka spotreba, docela dobry tah, lepsi nez ty 1.2HTPcka, ohodne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mi se nalíbí ten zvuk. 4 válec je 4 válec. a ty peníze bych za to nedal.

ad finance - tu o které přemýšlím je výbava ambiente s automatickou klimatizací za 334.000,- což se mě nezdá takový rozdíl, když si vezmete že benzín 1,2 HTP s podobnou výbavou i klimatizací stojí určitě okolo 290.000,-

Všem děkuji za příspěvky.

Ještě podotázka:

řekněme že průměr 1,4TDi je 5,5l/100km, kolik má reálný průměr ta 1,2HTP? 6,5l/100km? Pak by se sotva vyplatila ta investice cca 40.000 do dieselu.

Pod slovy průměr jsem měl představu 50% město, 25% dálnice a 25% ostatní silnice.

no ak ma to TDi priemer 5,5l tak nic proti ale potom sa neoplati. to moja 1,4 16V ma priemer 6,5 l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsem mel tyden k dizpozici Fabii Combi 1.4 TDi 59kW.

Dynamika velmi slusna, hlavne okolo 2000-2500 ot./min, na predjizdeni opravdu pohoda, s benzinem HTP nebo 1.4 MPi se to neda rovnat.

Spotreba luxusni, cirka o 1,25 l/100km niz nez u HTP na stejny trati a pri podobnem stylu jizdy.

Tomu odpovida i dlouhodobej prumer, ja mam v HTP 5,7l/100km, v 1.4 TDi jsem mel prumer 4,5 l/100km asi na 3000km.

Velky pozitivum je, ze i pri stylu "brzda-plyn" spotreba nijak dramaticky nestoupa, nad 5,5 jsem se nedostal ani na dalnici pri trvale tachometrove 150km/h a velmi dynamicke jizde na okreskach, coz se o benzinakach rict neda.

Jediny, co mi fakt vadi a po hodine jizdy me z toho bolela hlava je ten zvuk. To je neco, co bych u auta, ktery kupuju na par let, neprekousnul a sel bych do 1.9 TDi nebo do benzinu.

Pravdou ovsem je, ze jsem jel bez zapnutyho radia, zkousel jsem prave akustickou pohodu. S radiem by to bylo urcite lepsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsem mel tyden k dizpozici Fabii Combi 1.4 TDi 59kW.

Dynamika velmi slusna, hlavne okolo 2000-2500 ot./min, na predjizdeni opravdu pohoda, s benzinem HTP nebo 1.4 MPi se to neda rovnat.

Spotreba luxusni, cirka o 1,25 l/100km niz nez u HTP na stejny trati a pri podobnem stylu jizdy.

Tomu odpovida i dlouhodobej prumer, ja mam v HTP 5,7l/100km, v 1.4 TDi jsem mel prumer 4,5 l/100km asi na 3000km.

Velky pozitivum je, ze i pri stylu "brzda-plyn" spotreba nijak dramaticky nestoupa, nad 5,5 jsem se nedostal ani na dalnici pri trvale tachometrove 150km/h a velmi dynamicke jizde na okreskach, coz se o benzinakach rict neda.

Jediny, co mi fakt vadi a po hodine jizdy me z toho bolela hlava je ten zvuk. To je neco, co bych u auta, ktery kupuju na par let, neprekousnul a sel bych do 1.9 TDi nebo do benzinu.

Pravdou ovsem je, ze jsem jel bez zapnutyho radia, zkousel jsem prave akustickou pohodu. S radiem by to bylo urcite lepsi.

Přesně tyto pocity mám i já. Jezdím s ním dost často, známá ho má ve služební Fabii. Má ten slabší (51kW), takže ten silnější (59kW) bude ještě lepší. Já bych hned měnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedá se než souhlasit s Maverickem ;)

Něco jsem se 1,4TDi najezdil a na pohodové ježdění supr, akorát trošku "jinej" zvuk.

No je to TDI, ale tri valec, nikdy to nebude mit tak klidny chod jako 4 valec, je to "traktor":-). Vzdyt to mate jedno, ze to trosku vice huci, hlavne ze to zere malo a jede to, to je hlavni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedá se než souhlasit s Maverickem  ;)

Něco jsem se 1,4TDi najezdil a na pohodové ježdění supr, akorát trošku "jinej" zvuk.

No je to TDI, ale tri valec, nikdy to nebude mit tak klidny chod jako 4 valec, je to "traktor":-). Vzdyt to mate jedno, ze to trosku vice huci, hlavne ze to zere malo a jede to, to je hlavni.

To víme že je to tříválec, ale já osobně od auta chci víc než aby jelo a málo žralo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně mám Fabii Combi 1,4 59Kw a maximální spokojenost. Táhne krásně(není to RS, ale podle předpisů se s ní jezdit nedá), spotřeba je podle stylu jízdy(od 5 až do ...) a co se týká hluku motoru tak ten je slyšet převážně při nízkých otáčkách(osobně mi to vůbec nevadí, ale to je každého věc). Takže můžu jenom doporučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě teda 1,4 TDI (51 kW) nepřesvědčila. Pokud s tím chceš jezdit po státních, tak počítej že při 80 km/h nebudeš vědět, co za tím kamionem tam dát. Na 4 to točí 3000 a divně to řve, na 5-ku 1800 a sotva se chytá turbo. Efekt je, že s tím jezdíš jako s benzínem, byť máš o 1-2 lt nižší spotřebu.

Na druhou stranu, na dálnici to jezdí 170 km/h bez problémů :)

Pohodovější na těch státních mě přišlo SDIčko, ale to má zase tabulkově krouťák na houby (byť je dokonale plochej v celém spektru), ale zase se už nevyrábí.

Ad servis - počítej oproti 1.2 HTP s výměnou rozvodového řemene, díly motoru budou o něco dražší, o fous bude i pojištění apod.

Záleží co od auta očekáváš, kolik ročně nájedeš, jaké trasy jezdíš etc.

Ale myslím, že si vybereš - Škodovka máí širokou paletu motorů za skvělé ceny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

děkuji všem za názory

jestli to vyjde a budu majitelem 1,4Tdi tak napíšu vlastní postřehy

škoda že to zatím vypadá že ta spotřeba je oproti 1,2 HTP jen o litr a něco málo menší, to by pak stálo vážně to propočítat, ročně najedu tak něco málo přes 20.000 km, zatím jsem rozhodnut jít do dieselu, přeci jen doufám v delší trvanlivost, lépe utáhne klimatizaci, nechci to auto na pár let, chtěl bych ho tak min. 6-7 let používat než zase obměním, jen bude asi trpět turbo, denně jezdím do práce, jízda po Jižní spojce a s tím spojené každodenní deseti a více minutové popojíždění v koloně před mostem, to asi nebude turbu zrovna svědčit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam teraz kratku 51kW,nalietane okolo 4000km a uplna spokojnost.Na zaciatku trochu problem zvyknut si na ten srandovny zvuk(1.9 je 1.9 :t ),ale teraz uz pohoda a ten motor sa odvdaci tvojej penazenke pri kazdej navsteve benzinky.Inak rozdiel medzi 51kW a 59kW nie je bohvieako pocitit,to by som radsej usetril ten rozdiel co by si zaplatil za 59 a dal by som tam RJ od CIMBU a mas asi 71kW a to uz vyzera celkom fajn :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě teda 1,4 TDI (51 kW) nepřesvědčila. Pokud s tím chceš jezdit po státních, tak počítej že při 80 km/h nebudeš vědět, co za tím kamionem tam dát. Na 4 to točí 3000 a divně to řve, na 5-ku 1800 a sotva se chytá turbo. Efekt je, že s tím jezdíš jako s benzínem, byť máš o 1-2 lt nižší spotřebu.

Na druhou stranu, na dálnici to jezdí 170 km/h bez problémů :)

Pohodovější na těch státních mě přišlo SDIčko, ale to má zase tabulkově krouťák na houby (byť je dokonale plochej v celém spektru), ale zase se už nevyrábí.

Ad servis - počítej oproti 1.2 HTP s výměnou rozvodového řemene, díly motoru budou o něco dražší, o fous bude i pojištění apod.

Záleží co od auta očekáváš, kolik ročně nájedeš, jaké trasy jezdíš etc.

Ale myslím, že si vybereš - Škodovka máí širokou paletu motorů za skvělé ceny.

To pojištění dražší být nemusí.Už tady u nás existuje pojišťovna,která pojišťuje podle výkonu a né podle obsahu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kopr: najazdis cca 20tkm tak to myslim ze sa ti neoplati kupovat naftu. ked chces aby tam bolo aj trochu vykonu tak kup 1,4 16V 74kW a mas sice to budes musiet trochu viac vytocit ale to aj pojde. a zivotnost motora to by som neriesil pri tvojom najazde auto skor moralne zostarne a rozsype sa vsetko ostatne nez motor.

p.s.: dneska musi pri spravnom zaobchadzani motor spravit 300tkm bez problemov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja 51 kw variantou jezdim pravidelne delsi trasy, a jak vsichni rikali zvuk jako kombajn uz sem prekousnul, jinak ty krasne vibrace z 80 na 110 na petku prekousnout nemuzu auto se chveje jako svina, spotreba dobra jak auto jede v klidu ale pokud se rozjedete na dalnici tak uz to tak slavne neni, motor jede od 140 co to da takze to stoupa po litrech....7 litru pri tacho 160 neni v celku problem.

Predjizdeni díky v celku uzkemu pasmu vyuzitelnych otacek je matematika trosicku.Ale trosku grifu a kamion do kopce se s tim predjet da, jinak bez radia to je tortura pro usi jak nekdo vyse uvedl ....

Jinak soukrome jezdim klasickou 1.9 tdi, a ta ma vuci 1.4 nevyhodu ve vice zatizene predni naprave takze na muj v kus je pri ostrejsim prujezdu zatacek 1.4 daleko vyvazenejsi...ale to jen muj osobni pocit

Ja bych tendle motor ohodnotil trema hvezdickama z sesti kdybych mohl ....mam s nim ujeto cca 40 tis km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam teraz kratku 51kW,nalietane okolo 4000km a uplna spokojnost.Na zaciatku trochu problem zvyknut si na ten srandovny zvuk(1.9 je 1.9 :t ),ale teraz uz pohoda a ten motor sa odvdaci tvojej penazenke pri kazdej navsteve benzinky.Inak rozdiel medzi 51kW a 59kW nie je bohvieako pocitit,to by som radsej usetril ten rozdiel co by si zaplatil za 59 a dal by som tam RJ od CIMBU a mas asi 71kW a to uz vyzera celkom fajn :)

Jenze 51kW ma mnohem slabsi spojku nez 59kW, proto bych na chipovani doporucil spis tu 59kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam teraz kratku 51kW,nalietane okolo 4000km a uplna spokojnost.Na zaciatku trochu problem zvyknut si na ten srandovny zvuk(1.9 je 1.9 :t  ),ale teraz uz pohoda a ten motor sa odvdaci tvojej penazenke pri kazdej navsteve benzinky.Inak rozdiel medzi 51kW a 59kW nie je bohvieako pocitit,to by som radsej usetril ten rozdiel co by si zaplatil za 59 a dal by som tam RJ od CIMBU a mas asi 71kW a to uz vyzera celkom fajn :)

Jenze 51kW ma mnohem slabsi spojku nez 59kW, proto bych na chipovani doporucil spis tu 59kW.

no nevím, původně to byl motor 55kW, někde se podívám, jestli to není stejné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...