Přejít na obsah

Octavia SLX 1.8 20V - ztráta výkonu, škubání...


michy

Doporučené příspěvky

Mám Octavii 1.8 20V r.1997

Na dálky, když to nehoním se vejdu v pohodě do 7 l/100km. Jinak svižně i do 8 l/100km.

Město, to jasně je žrout... No coment...

Zápolil jsem jako mnozí tu se ztrátou výkonu, škubáním, pak i špatným startováním... a i tu četl různé názory a pokusy a stále o tom samém dokola (váha vzduchu, lambda, ...).

Prvotníní příznaky oč u mne šlo:

-------------------------------------

* Pozvolná, nenápadná ztráta výkonu, ovšem narůstající průměrná spotřeba u stejných tras o cca 1 l/100km.

* Zlom nastal při pocitu "díry" v plynu, poškubáváním během jízdy při akceleraci. Prostě hlavně při zátěži.

* K tomu se následně připojily výpadky chodu motoru a špatné či nemožné startování.

* To už i průměrná spotřeba rapidně vylítla a držela se kolem 9-11l/100km.

1. Servis:

-----------

* VAG - nic

* Podezření na palivové čerpadlo, ale to při ohledání vypadalo OK a auto startovalo.

> Měl jsem vyběhaný voříšek spínací skříňky (nezapadal do poloh), prý možná přičina, tak raději vyměněn.

Výsledek:

-----------

* Startovaní OK

* Výkon a spotřeba - špatné. A i poškubávání.

Svépomoc:

-------------

> Zkusil jsem vyčistit benzínem váhu vzduchu.

Výsledek:

-----------

O trochu nižší průměrná spotřeba, či přesněji okamžitá spotřeba měla už rozdílnější výkyvy, nedržela se převážně vyšších hodnot, ale padala a to i častěji k nižším hodnotám (když jsem jel udržovačku na točivý moment).

Ale přes to přetrvávalo poškubávání i výkon nic moc a spotřebou jsem se nedostal do normálu.

2. Servis:

-----------

* VAG - nic

* Svíčkové kabely, jaksi měřením vypadaly unaveně, oxidace...

> Vyměněna sada svíčkových kabelů

Výsledek:

-----------

Dostalo to větší odpich, ale stále se střídavě objevovaly stavy ztráty výkonu a poškubávání. Prostě jen větší výkonové rozdíly, když to zrovna mělo záchvěv jet oproti stavu jaksi výkonového stávkování.

Svépomoc:

-------------

> Z podezření i paliva jsem natankoval nové a přidal čistící aditivum

> Kontrola palivového filtru - OK

Výsledek:

-----------

Nic moc.

Navíc se vrátil i problém startování a shasínání motoru i během jízdy.

Svépomoc:

-------------

> ... odklopení zadního sedadla a ZABUŠENÍ na místo kde je palivové čerpadlo :o)

Výsledek, ejhle, najednou to startovalo a i jelo! Když to zas ztrácelo výkon, opět zabušil auto ožilo a jelo... :o)

3. Servis

----------

> Výměna podezřelého na palivového čerpadla

> Dva druhy samotného čerpadla za cca 1500Kc u 1.8 20V. Měl jsem starší jen nasouvací a novější je šroubky k uchycení. Abych nemusel dokupovat nový úchyt s plovákem cca 4tis, tak přečnívající držáky se daly odstranit a nové čerpadlo přišroubovat.

Výsledek:

-----------

Nechci to zakřiknout, spotřeba rapidně klesla, za to výkonu se o to hojně dostalo. A vypadá to, že trvale a bez zaškubnutí. Jede jako za mlada...

Závěr:

--------

Jak jsem to tu průběžně pročítal, možná by to chtělo se zaměřit, neopomenout palivové čerpadlo a i svíčkové kabely to oživily. Čerpadlo nemusí úplně odejít, ale ztrácet dech, slabý tlak dávat a zas se různě vzpamatovát, dle různých okolností.

Každopádně tolik jen můj postře, zkušenost. Napomůže-li někomu, jen dobře.

Tak šťastnou cestu a to zas s dostupným plným výkonem.

Mi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj jj tohle ještě když jsem měl fialku mi to dělalo taky tak se vyměnilo čerpadlo, svíčky a pak ještě i váha byla špatná a pak vše bylo OK

A ta špatná váha hlásila přímo chybu ve VAGu? Nebo jak jsi poznal, že je špatná?

Já tu svou akorát pročistil v benzínu od nánosu a efekt mi přišel ve větší rozdílnosti okamžité spotřeby směrem dolů. A u výkonu jak jsem měl do toho ještě to skomírající palivové čerpadlo, nemohl jsem moc posoudit.

Milan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Tak mam vymeneny svicky a vahu vzduchu a je to o hodne lepsi.

Palivove cerpadlo uz mam, jen ho namontovat....

Po kolika km si ty svicky menil ? Me ceka vymena za cca 10000km (po 60-ti tisicich), ale mam taky problem s obcasnym pocukavanim, hlavne kdyz motor jeste neni zahraty na provozni teplotu a snazim se zrychlit. Na krizovatkach hoooodne neprijemne a jako vzdy - neudela to pokazde. :feve: Na VAGu nic nemam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Svicky a vahu jsem menil po cca 52000km

- zlpepseni v planulosti zatahu motoru, jakoby jemnejsi chod

Palivove cerpadlo jsem menil po cca 55000km

- zadne zlepseni, mozna malilinko mensi vodstuch...

Akceleracni pedal s potenciometrem vymene vcera po cca 57000km

- super, asi byl u mne predevsim problem v tom potenciometru, snad se tomu rika mrtve zony, ted mam krasne plynulou reakci motoru na seslapnuti pedalu, zadne jakoby najednou hups sem a hups tam, nebo nesmyslne ubrani sily motoru...

______________________________________________

Jeste zvazuju kontrolu kabelu ke svickam a zapalovaciho modulu, pro svuj klid.

Dasli vec je kontrola mechanicke casti, jak nekdo zminil stabilizace motoru, ale to musim nejprv nastudovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váha jde zkontrolovat pouze osciloskopem,musíte naměřit špičky.

A při měření diagnostikou musíte zkontrolovat výškový koeficient,dosti často se pohybuje v hodnotách přes 20%,což je špatně.Jeho normální hodnota je okolo 10%.Pokud to tam takhle budete mít,vyměnte váhu.pozor nazáměny.U 1.8 je více tyoů a né všechny jdou mezi sebou zaměnovat.Každá je na něco.Jinak to bude pořád špatně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Ahoj,chlapi už jsem zoufali a potřeboval bych poradit.Mám octavii 1.8 20v 92kw a mám takový problém že jak se motor zahřeje a šlapnu trochu víc na plyn tak to začne škubat,jakoby střílet do výfuku a auto vůbec nejede,jakmile povolím trochu plynu auto se jakoby chytne a zase jede.Když jezdím celou dobu tak na čtvrt plynu tak to skoro vůbec nedělá.Když je motor ještě studený tak to sice žere jak kráva ale jede to normalně.Nedávno se mi rozpadl termostat,a když jsem tak jezdil auto jezdilo jakštak,nebo se mi teplota motoru nedostála na 90C,ale jakmile jsem termostat vyměnil vše se vrátilo zpět.Nevíte co by to mohlo být?Takové menší poznatky,chrastí KAT a našel jsem tu hrubou hadici od sání zadělanou nějakým tmelem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to toho máš na výměnu ještě docela dost:

- svíčky

- vzduchový filtr

- kabinový filtr

Jenže pokud v diagnostice není nic, bude to mechanická záležitost.

Já bych podezříval tlak benzínu.

Tak začni tím, že vyměníš palivový filtr a vyzkoušíš. Pokud nebude změna (a to je pravděpodobné, ale přes to ten filtr vyměň), změř tlak benzínu.

Bohatost je daná dobou otevření vstřiků a tlakem benzínu.

Takže i když v datech bude třeba 6 ms doba otevření vstřiků a opravdu se to stane, tak při nižším tlaku benzínu proteče za stejnou dobu benzínu míň.

A při teplotě chladící kapaliny pod 70 st.C jsou v datech korekce, které prodlouží dobu vstřiku v několika stupních. To není úplně přesná regulace a tak motor pracuje s určitým přebytkem benzínu. To je to, co udělá, že motor je spokojenější do doby než se ohřeje. Tomu - nepřesně - říkám režim sytiče.

Pokud se ale do motoru dostává vzduch prasklou hadicí někde mezi váhou vzduchu a klapkou (z tvého popisu mi není moc jasné, co je s tou hadicí vlastně špatně) dostává se do motoru také vzduch, o kterém ŘJ motoru neví a tak k němu nenadávkuje dost benzínu. Pokud je ho dost, nestačí to lambda regulace dotáhnout a motor může být chudý i z tohoto důvodu.

Rozpadlý katalyzátor je také dobré nemít. Až výfuk ucpe, nesvezeš se pořádně už vůbec.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj,potřebuji radu. Mám octu s tímto motorem,tedy 1,8 20V a hrozně mi rachotí katalyzátor a auto skoro nejede. Potřeboval bych vědět,jestli můžu místo katiku navařit jen trubku ale co potom s lambda sondou ( ta je přímo v katiku myslim ) ? Bude stačit jí navrtat do roury nebo to bude házet problém? Nechci zase aby mi auto potom žralo o dva litry víc. Četl jsem i že když je tam jen prázdná trubka,motor nemá dostatečný odpor ke správnému fungování. 

A nebo co dát místo katiku rezonátor a lambdu do toho? A co když bude lambda odpojená úplně? 

Prosím jen o názory lidí,kteří tomu rozumí a mají s tím zkušenosti. Děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím všechny příznivce oktavek.

O problémech bylo napsáno hodně,možná někdo přispěje radou.Mám octavii 1.8- 92kw 12/98 bez turba najeto               103 000 km.Stává se mi,že při rozjezdu a někdy při jízdě auto začne cukat,nemá tah,nejvíce při druhém a třetím rychlostním stupni.Řešil jsem to postupně-vyměnil jsem svíčky,palivový filtr,vzduchový fitr,nechal vyčistit klapu,vyměnil kabely k zapalovacímu modulu,pak vyměnil i ten.Problém se sice zlepšil,ale nezmizel.Navíc pozoruju další problém.Když jedu po dálnici stovkou a potřebuji zrychlit, přidávám plyn a nic.Sešlápnu plyn až na podlahu, otáčky zustávají stejné rychlost neroste,stále sto.Sundám nohu úplně z plynu,začnu pomalu přidávat a cítím,že ryhlost se zvedá ihned,anebo přidávám lehce,sekundu dvě nic,pak cítím jak to lehce cuklo a chytilo se to a auto začalo zrychlovat.Zvažuji zaměřit se na palivové čerpadlo,ale tím to být nemusí.Tankuju už jen na shell-ce a benzině.Měnit hned něco není zrovna levná zaležitost,nedávám tam sice originální díly,ale číně se vyhýbám.

Takže zkusím se zmínit zde na fóru,vím že to tady čte honě lidí,možná má někdo tu samou potíž a přidá svoji zkušenost.

Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.No to bude lepší nechat zkontrolovat váhu,než měnit čerpadlo.Můj opravář teď dělá mimo ČR,až se vrátí a pořeší mi tu váhu,vyzkouším a napíšu jaký vliv to mělo.

 

Dík za názor.

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pro xviza,ahoj.

Zkontrolována, vyčištěná váha vzduchu + to samé znovu i škrtící klapka.Problém přetrvavá.Ono se to projevuje nepravidelně,takže není snadné určit pravděpodbnou příčinu.Vypádá to,že závada nejspíš může být někde v elektrické části.A tady toho je X možností,kde může být chyba.

Ještě dodatek,vypadá to,že se to zhoršuje,protože mi to udělalo i při čtvrtém rychlostním stupni,kdy při rychlosti něco málo pod osmdesátku,výkon "odešel",plynový pedál až na podlaze,stále stejné,jak otáčky, tak rychlost,pak pátý stupeň,auto zaškubalo,zpět čtverka cca po dvou vteřinách se to chytlo a pak zase klid.

Může to být na dlouho,když na to přijdeme co bylo příčinou,tak to tady vložím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím všechny,koho to zajímá.

Na úvod bych uvedl - problém vyřešen -,jenže tak jednoduché to vůbec nebylo.

Zkusím to stručně.Závada se zhoršila až natolik,že se někdy nešlo ani rozjet.Takže auto šlo na diagnostiku do škodovackého servisu,kde mají vag,přímo na škodovky,aby potvrdil,nebo vyloučil elektrozávadu, k čemu víceméně diagnostika je,jak jsem se dozvěděl.Dělal s tím technik,který s tím opravdu umí a:neukázalo to vůbec nic!!!Divili se všichni.Elektro závadu vag vylučoval šli tedy po mechanikých částech, palivové čerpadlo atd.,prostě všechno.Výsledek, vše vpořádku.Nakonec na to přišli.Ve svazku kabelů,který vede k váze vzduchu,byl jeden přerušený,a to tak že někdy kontakt měl a někdy ne.A ještě zjistili,že i ta váha vzduchu nepracuje jak má,tak dali novou.

Takže opět požitek z jízdy odpovídající výkonu a obsahu vozu.

   Když už tady píšu,měl bych dotaz na někoho pod přezdívkou diagnostik,který je na tomto fóru aktivní,byl tady v té sekci a nepřihodil poznatek.

K čemu vlastně ta diagnostika je,když auto evidetně nefunguje jak má,problém je v elektru,ale hlavně porucha je a nevykáže nic!Na to,aby nahlásilo,že mi nejde pravý blinkr?Za děkuju vám to nikdo neudělá a zanedbatelná částka to zrovna také není.

Na závěr vám přeji,komu se podobný problém vyskytne ať máte štěstí na odborníka,jako já,který s tím má zkušenosti,jinak se může docela potrápit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...