Přejít na obsah

Topení


bluetango

Doporučené příspěvky

Ahoj. Nějak divně mi funguje regulace topení. Postupně se objevily dva problémy:

1. Při jízdě, po zahřátí motoru, nastavím regulátor teploty topení do určité polohy, kdy je teplota foukaného vzduchu "akorát" a už s ním nehýbu. Při další jízdě (druhý den) po zahřátí motoru fouká vzduch o hodně teplejší i když je regulátor stále ve stejné poloze. V této situaci obvykle pomůže, když regulátor na chvíli úplně vypnu a když po tomto "resetu" vrátím regulátor do původní polohy, je teplota vzduchu stejná, jako při předchozí jízdě.

Máte někdo stejnou zkušenost?

2. Dnes se mi stalo, že "reset" nepomáhal a i při nastavení regulátoru na první "zoubek" (post-12991-1201809062_thumb.jpg) foukal vzduch dost teplý. Po "resetu" foukal sice vzduch studený, ale zhruba během 4 minut jeho teplota opět postupně stoupla. Doma jsem vzal teploměr, abych teplotu vzduchu změřil, ale už to zase foukalo docela rozumně. Vzduch měl 30-35 stupňů (regulátor teploty na prvním "zoubku", větrák na 3, teplota venku 1 stupeň).

Jak teplý vzduch vám to fouká na prvním "zoubku"?

Mám výbavu Style, tedy s manuální klimatizací, ale nebyla zapnutá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neviem, ja to mam nastavene na cca 19-20 stupnov a vyhriate mam stale rovnako a nemenim nastavenie...snad len smer a silu ventilatora. Nie je tam inak termostat? Ja som myslel ze hej a ze ked je auto vychladene, tak sa ti zda ze tam ide horuci vzduch a ked je auto (interier) vyhriaty, tak ze ide chladnejsi vzduch cez ventilator. Ako to vlastne je? Lebo mne sa zda na zaciatku ze ide teplejsi vzduch a ked idem uz dlhsiu dobu, tak uz ide vlaaznejsi ale pritom teplota vnutry auta je stale rovnaka. Ale teplomerom som to nikdy nemeral. Asi skusim. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neviem, ja to mam nastavene na cca 19-20 stupnov a vyhriate mam stale rovnako a nemenim nastavenie...snad len smer a silu ventilatora. Nie je tam inak termostat? Ja som myslel ze hej a ze ked je auto vychladene, tak sa ti zda ze tam ide horuci vzduch a ked je auto (interier) vyhriaty, tak ze ide chladnejsi vzduch cez ventilator. Ako to vlastne je? Lebo mne sa zda na zaciatku ze ide teplejsi vzduch a ked idem uz dlhsiu dobu, tak uz ide vlaaznejsi ale pritom teplota vnutry auta je stale rovnaka. Ale teplomerom som to nikdy nemeral. Asi skusim. :)

Já mám také dojem, že do teploty vzduchu nějak "mluví" řídící jednotka a že po rozjezdu to topí "schválně" více (mohlo by hrát roli i to, jestli to fouká na přední okno a jaká je venku teplota). Ale na základě čeho by to později výkon topení snížilo? Manuální klimatizace přeci nemá čidla teploty v interiéru, ne? Že by byl nastaven nějaký časový interval?

Pokud bys mohl svoje topení přeměřit teploměrem, byl bych ti vděčný. Zajímala by mě teplota na tom "prvním zoubku". A případně i při nastvavení na nějakou vyšší teplotu.

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja nevidim dovod preco by aj manualna klima nemala mat nejake cidlo s termostatom. Teda po dosiahnuti urcitej teploty zacne vhanat chladnejsi vzduch. Proste manualna klima len nedokaze podla mna automaticky vypnut ventilator. alebo klimu, ale teplotu podla mna by mohol vediet regulovat. Ale nie som odbornik na toto. Len subjektivne sa mi zda ze na zaciatku ide teplejsi vzduch a ked idem v aute dlhsie, tak ten vzduch je uz vlaznejsi a pritom celkovy dojem teploty v aute ak ti nefuka priamo na hole ruky ci tvar je stale rovnaky.

Skusim najst nejaky teplomer a zistime v com je pes zakopany....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja mam skor taky prbelm ze auto mi topi akurat ked je vytoceny cuflik na maximum, to ale pocase zacne fukat velmi horuci vzduch a ked s nim pohnem na uroven cca 24 zqacne fukat vzduch uplne vlazny ... a nesko r je uplne studeny ..

skratka pozorujem obrovsky teplotny skok medzi 28 a 22 .

najhorsie to bolo na 4 hodinovej jazde za cca -5 ked bud sa auto prekurovalo alebo v nom bola zima ..

co ostatni ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v FI co ma v praci ,to taky dela., horko horko horko ,a najednou chlad.

u rumika to mam pocit funguje lepe. Obvykle to ma na max ze zacatku a pak snizuju. Nekde kolem 22° je to na me akorat.

heh no ja mam opacnu skusenost vop Fabii to bolo najlepsioe zo seckych skodoviek co som mal...

ale room robi uplne haluze .. ked dam na 22 tak ide proste studeny vzduch

niedke sa mi mari ze to niekto riesil ale neviem ci v tomto foore . prave u fabie . a islo tusim o nejaku vadu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to popsane v manualu k vozidlu a uz se to tu taky jednou resilo. teplota vzduchu se meni podle toho jaka je teplota ve vnitrku auta. Pokud je auto studeny tak to napred topi vic a postupne kdyz se teplota v interieru priblizi k pozadovane teplote nastavene na cudliku tak se automaticky srovna a zacne to foukat spis vlazny, coz je subjektivne vnimano jako zima (pokozka si zvykla na prijemny proud tepleho vzduchu). Proto se tyhle klimatizaci rika poloautomaticka, protoze automaticky reguluje teplotu vzduchu ale nereguluje mnozstvi (rychlost) vhaneneho vzduchu. Jak rikam prectete si manual, kazdej ste ho dostal k novymu autu a nebo si to stahnete z webu skodovky v PDF.

Nektery extremni pripady vyse popsane muzou byt kazdopadne na reklamaci, ale myslim si ze teplota v interieru bude hoooodne subjektivni, protoze kdyz jedu smanzelkou tak ja bych se nechal rad ofukovat horkym vzduchem, ale ji je horko i kdyz to dam na 16 ;)

Editováno: , autor: mvh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to popsane v manualu k vozidlu a uz se to tu taky jednou resilo. teplota vzduchu se meni podle toho jaka je teplota ve vnitrku auta. Pokud je auto studeny tak to napred topi vic a postupne kdyz se teplota v interieru priblizi k pozadovane teplote nastavene na cudliku tak se automaticky srovna a zacne to foukat spis vlazny, coz je subjektivne vnimano jako zima (pokozka si zvykla na prijemny proud tepleho vzduchu). Proto se tyhle klimatizaci rika poloautomaticka, protoze automaticky reguluje teplotu vzduchu ale nereguluje mnozstvi (rychlost) vhaneneho vzduchu. Jak rikam prectete si manual, kazdej ste ho dostal k novymu autu a nebo si to stahnete z webu skodovky v PDF.

Nektery extremni pripady vyse popsane muzou byt kazdopadne na reklamaci, ale myslim si ze teplota v interieru bude hoooodne subjektivni, protoze kdyz jedu smanzelkou tak ja bych se nechal rad ofukovat horkym vzduchem, ale ji je horko i kdyz to dam na 16 ;)

:specool::specool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím že MVH má pravdu. A tak to bude fungovat i při vypnuté klimatizaci. Akorát to nebude ochlazovat. A v Roomikovi opravdu je poloautomaticka klima a ne manualni. Manualni je takova ze fouka pořád chladny vzduch při zapnutí nezávisle na teplote. A cidlo v roomikovi je hned napravo od tlacitek cirkulace vzduchu a klimy. je tam takova mrizka s otvory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to popsane v manualu k vozidlu a uz se to tu taky jednou resilo. teplota vzduchu se meni podle toho jaka je teplota ve vnitrku auta. Pokud je auto studeny tak to napred topi vic a postupne kdyz se teplota v interieru priblizi k pozadovane teplote nastavene na cudliku tak se automaticky srovna a zacne to foukat spis vlazny, coz je subjektivne vnimano jako zima (pokozka si zvykla na prijemny proud tepleho vzduchu). Proto se tyhle klimatizaci rika poloautomaticka, protoze automaticky reguluje teplotu vzduchu ale nereguluje mnozstvi (rychlost) vhaneneho vzduchu. Jak rikam prectete si manual, kazdej ste ho dostal k novymu autu a nebo si to stahnete z webu skodovky v PDF.

Nektery extremni pripady vyse popsane muzou byt kazdopadne na reklamaci, ale myslim si ze teplota v interieru bude hoooodne subjektivni, protoze kdyz jedu smanzelkou tak ja bych se nechal rad ofukovat horkym vzduchem, ale ji je horko i kdyz to dam na 16 ;)

Návod jsem četl několikrát a o tom, že by takto fungovalo topení při vypnuté klimatizaci se tam nic nepíše. Kde v manuálu jsi to našel? Na stránkách 76 až 78, kde je popisováno topení, to určitě takto popsáno není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím že MVH má pravdu. A tak to bude fungovat i při vypnuté klimatizaci. Akorát to nebude ochlazovat. A v Roomikovi opravdu je poloautomaticka klima a ne manualni. Manualni je takova ze fouka pořád chladny vzduch při zapnutí nezávisle na teplote. A cidlo v roomikovi je hned napravo od tlacitek cirkulace vzduchu a klimy. je tam takova mrizka s otvory.

Aha, tak o tom čidle jsem nevěděl. Myslel jsem, že čídlo teploty interiéru je jen u automatiké klimy. Pokud ho má i poloautomatická, tak by to mohlo fungovat tak, jak popisoval MVH. Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to popsane v manualu k vozidlu a uz se to tu taky jednou resilo. teplota vzduchu se meni podle toho jaka je teplota ve vnitrku auta. Pokud je auto studeny tak to napred topi vic a postupne kdyz se teplota v interieru priblizi k pozadovane teplote nastavene na cudliku tak se automaticky srovna a zacne to foukat spis vlazny, coz je subjektivne vnimano jako zima (pokozka si zvykla na prijemny proud tepleho vzduchu). Proto se tyhle klimatizaci rika poloautomaticka, protoze automaticky reguluje teplotu vzduchu ale nereguluje mnozstvi (rychlost) vhaneneho vzduchu. Jak rikam prectete si manual, kazdej ste ho dostal k novymu autu a nebo si to stahnete z webu skodovky v PDF.

Nektery extremni pripady vyse popsane muzou byt kazdopadne na reklamaci, ale myslim si ze teplota v interieru bude hoooodne subjektivni, protoze kdyz jedu smanzelkou tak ja bych se nechal rad ofukovat horkym vzduchem, ale ji je horko i kdyz to dam na 16 ;)

Tak to se máš. Já jedu v krátkém rukávu a nejradši bych si otevřel okénko, manželka v zimním kabátu a při nastavených 22°C je jí stále zima. Došlo to tak daleko, že si už i obě děti (4 roky) stěžují, že jim je horko a manželka stále mrzne. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bluetango: ta regulace funguje porad at je zapnuta klimoska nebo ne, tomu systemu je jedno jestli reguluje studenej vzduch nebo teplej a klimoska je vlastne jenom chlazeni, kdyz zapnes cudlik AC a system vyhodnoti, ze ma poustet teplo tak jde teplo a je jedno jestli to mas zapnuty nebo vypnuty.

Jetson: no vidis, tak si muzem prohodit manzelky a budem mit vsichni pohodlicko ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bluetango: ta regulace funguje porad at je zapnuta klimoska nebo ne, tomu systemu je jedno jestli reguluje studenej vzduch nebo teplej a klimoska je vlastne jenom chlazeni, kdyz zapnes cudlik AC a system vyhodnoti, ze ma poustet teplo tak jde teplo a je jedno jestli to mas zapnuty nebo vypnuty.

Jetson: no vidis, tak si muzem prohodit manzelky a budem mit vsichni pohodlicko ;)

Tu výměnu neriskiju. Jednou v životě jsem zažíval, že bylo manželce teplo. Došlo to tehdy tak daleko, že mne vzbudila zima a zjistil jsem, že se jí podařilo mít v ložnici 12°C. Po porodu se vše vrátilo do starých kolejí ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem to dnes zkoušel, klima vypnutá, nastaveno na 22 stupňů, ráno šel teplejší vzduch, který postupně chladl se vrůstající teplotou interiéru, při dosažení plus mínus 22, byl vzduch vlahý, po otočení na cca 26 stupňů (ne nadoraz) začal po chvilku jít znatelně teplý až horký vzduch, climatik se snažil dosáhnout uvnitř asi právě těch 26, neriskoval jsem saunu a zase to stáhnul na 22 a teplota vzduchu klesla na původní úroveň

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Climatic ve Fabii II a Roomsteru je naprosto stejný, jako ve Fabii I, jen má jiný ovládací panel. Tato klimatizace má dokonce několik čidel teploty: teplotu nasávaného vzduchu, teplotu vyfukovaného vzduchu a teplotu ve vozidle (poslední se nachází v panelu ovládání vedle tlačítek zapínání klimatize/cirkulace). Jinak po nastavení teploty se modul klima snaží dosáhnout požadované teploty co nejdříve, tzn. když přidáte teplotu, tak začne foukat horky, při dosahování požadované teploty se ustálí. Jediný, co nemá regulaci teploty je klasické topení bez klima a jen pro zajímavost OI je poslední škodovka, která měla klapku míchání teploty vzduchu na klamatizaci ovládanou bovdenem, namísto serva (neměla regulaci).

Ještě mám dotaz: Když nechám na Roomsterovy zapnutou cirkulaci nebo klimatizaci, vypnu motor a pak ho zase nastartuju, tak se opět zapne (to co bylo zapnuto při vypnutí motoru). Dělá vám to taky, nebo to je chyba v RJ? Ve fabii I mi po nastartovaní zůstalo vše vypnuté, takže se mi teď občas stane, že zapomenu vypnou cirkulaci a pak se druhý den divím, proč se mi mlží okna...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...