Přejít na obsah

Vaše ex-vozy


svantner3

Doporučené příspěvky

Tak pridám aj ja niečo z mojej motoristickej histórie:

1.) Škoda 120 LS, 1994-1996, zaujímavosť - dovoz z Nemecka :kuk:

2.) Škoda Forman 135LS, 1996-2001, zaujímavosť - auto bolo pôvodne vyrobené ako predprodukčný kus, nikdy sa nemalo dostať do predaja, no nakoniec sa úspešne podarilo vybaviť prepis na polícii :kuk:

3.) Škoda Fabia Classic 1.4MPI, 2001-2002

4.) Škoda Fabia Comfort 1.4MPI, 2002-2005, zaujímavosť - prvá Fabia na Slovensku, do ktorej bol domontovaný tempomat kol5

5.) Škoda Fabia Combi Elegance 1.2HTP, 2005-2008

Foto mám len 3-4-5, ostatné by sa možno niekde našli, no mám po ruke len tieto... ŠPZ som odmazal, všetky autá ešte jazdia, 2 z nich dokonca na pôvodných značkách, len presne neviem ktoré z nich - tak som zmazal pre istotu všetky :palec2:

post-140-1230506134_thumb.jpg

post-140-1230506139_thumb.jpg

post-140-1230506142_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nohabe muzes srovnat FII s getzem? kamoska ho ma a do fabie by nesedla pry, podle me nesmysl...

Jak moc se mám rozepisovat? :)

Zaprvé chci říci, že jsem s Getzem byl v zásadě spokojený. Jenže:

měl jen 2x airbag a neměl ABS. Což o to, v době pořízení to neměla ve standardu ani Fabia.

Důvody, proč výměna za Fábii (původně uvažována FI Combi, nakonec koupena FII krátká), mimo bezpečnosti:

-Spotřeba. 1.3 v G jela hezky, ale žrala o litr (spíše 1,5) více, než nyní 1,2 HTP, přičemž jízdní styl v zásadě nezměněn, deficit 12 kW není tak zřetelně znát

-chování podvozku. F jede jako po kolejích! A je fuk, jestli na letních 195 či zimních 165, G mel 175 (14"), FII lépe filtruje příčné nerovnosti, G je trochu nejistější

-určitá "bytelnost" auta, F je pocitově bytelnější, robusnější a karoserie zdá se při jízdě tužší

-posez za volantem. Mám 190 cm, FII: 1*, u G tak 2, ale není to nejhorší. V F subjektivně lepší sedačky a volant

-kufr. Ve F sic jen o něco větší, ale je to lepší krabice, je hlubší, lze tedy přepravku dát podélně a 2 na sebe

-stěrače. U F II výrazně lepší

-místo vzadu. FII výrazně lepší

-výhled z vozu - z FII lépe vidím, v G vadilo zpětné zrcátko, měl jsem slepý úhel doprava dopředu, když člověk třeba dojížděl na křižovatku z mírného klesání a křížil kolmo jdoucí cestu po vrstevnici

- ovladače, v FII mi přišly o generaci výše

-přesnější řazení převodovky (FII o generaci dále)

-FII - stažení/vytažení i skla spolujezdce 1 dotykem (el.okna), u G jen u řidiče a jen stažení

-v FI(I) takové drobnosti, jako že lze při zamčení a podržení klíče zavřít všechna otevřená okna etc.

-ceny servisu a ND.

Servis u FII VÝRAZNĚ levnější než u Hyundai. Podotýkám, že využívám pouze autorizované servisy, nejsem ten, kdo mění olej doma na ulici a využívá garážové mechaniky. Cenově výhodnější pořízení zimních kompletů (disk+kol vč.práce, na G 12.600,- a FII 7.800,-). Levnější pojistka (povin.+krádež). Dostupnější doplňky (sítě do kufru, zahrádky atd.), litá kola...

podotýkám, že při koupi nového auta hrálo podstatnou skutečnost to,, že se mi prostě FII líbí. Nicméně, bylo porovnáno s tehdy (2007) akčními cenami a provedeními H Getz 1.4, Akcent a i s produkcí Kia, nakonec i tak mi FII přišla více "user friendly" a pocitově lepší, než Ceed či Getz a Akcent.

věci, které má Getz lepší - systém sklápění zadních sedadel, lepší repro (měl jsem továrně 6x repro), 1.3 když se jí šlape na krk, tak jede, není tam ale žádné "nakopnutí" v určitých otáčkách, držák 1.5 l lahve na stř.tunelu vzadu, otevírání nádrže z místa řidiče

Resumé - Getz byl dobrej, ale znovu bych si ho nekoupil. Tehdy nad FI vyhrál proto, že srovnatelná výbava byla o 65.000,- nižší, dnes bych po zkušenostech spíše volil FI s chudší výbavou. V záruce u G pouze vyměněny vzpěry 5.dveří a 2x žárovka v př.světle. Při prodeji měl G najeto 42.000 km.

Jestli tě zajímá něco konkrétně, zeptej se.

Sorry ostatním za jistý OT.

Majitelům Hyundaiů přeji šťastné km a stále se považuji za příznivce značky Hyundai ;) Hned po Škodě (a i trochu VW)

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abychom neoddelovali FII a R (pokud se casem neukaze se je to potreba), tak sem tohle zajimavy vlakno presunul do podsekce "VASE VOZY".

Co se me tyka, tak jezdil sem uz spoustou aut, ale vlastnil pred Rumikem pouze jedno.

Škoda Forman LX r.v 1994 - posledni auto co melo jeste karburator. Puvodne urcene pro vyvoz nekam k čongum ze kteryho pak seslo, tak je dostali policajti. Muj tata snim najezdil cca 120 000km, pak se vyrazovalo, tak sem ho koupil ja za papirove 8000Kč, preprodejci sem dal 16 000Kč. Protoze byl puvodne urcenej mimo ČR, tak se nedal prihlasit. Takze sem koupil za 20 000Kč schnily fáčko a udelal prestavbu karoserie a vymenu motoru :p Po roce sem do nej nechal zadelat plyn. Najezdil dalsich 60 000km. Musel vynenit oba predni blatniky a dvere u ridice, protoze puvodni zkorodovaly. Pak me sestrelil kaspar s FI a auto "zlomil". ( pri bouracce sem mel v kufru plnou 60l nadrz plynu, ale nestalo se sni nastesti nic, jen v podlaze uchyty vytrhaly diry). Pojistovna za totalni skodu zaplatila 30kKč a znami kluci ho za 2000Kč na stolici dali dohromady + novy paty dvere. Pravda je, ze levy zadni dvere nedolehaly uplne presne ale bylo to ok. Po dalsim roce sem ho za 29 000Kč jeste prodal. Verim je pokud nenaboural tak dal odvadi svou praci. Nikdy me nenechal ve štichu a odvozil sem snim dva byty. :palec2:

post-5601-1230580958_thumb.jpg post-5601-1230581190_thumb.jpg

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

( pri bouracce sem mel v kufru plnou 60l nadrz plynu, ale nestalo se sni nastesti nic, jen v podlaze uchyty vytrhaly diry).

Tak ted v sobotu byl v autosalonu na prime "test" co udela pozar s autem (testovano na favoritu) a posledni se tykal auta s pohonem na LPG a prave ta nadrz ten pozar prezila bez uhony a vybuchu. Takze se ani nedivim, ze ti pri te bouracce prezila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PMA: tak podla mna ty si si pohorsil mal si 1,4 16V 74kW v elegance a teraz mam classic v 1,2. cize nie len motorovy ale aj vybavovy upadok.

p.s.: preco si neopravil F I, ci to bolo take ze uz to nemalo cenu ? zda sa mi ze iba plecharina, pripadne servo, zeby aj naprava ? co si vlastne spravil s tym autom a co ta viedlo s takej vybavy aj motora prejst do F II ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ted v sobotu byl v autosalonu na prime "test" co udela pozar s autem (testovano na favoritu) a posledni se tykal auta s pohonem na LPG a prave ta nadrz ten pozar prezila bez uhony a vybuchu. Takze se ani nedivim, ze ti pri te bouracce prezila.
Ano,taky sem na autosalon koukal,jen bych podotk důležitou věc.Montáž LPG provedl odborný servis,kdyby to montoval nějakej laik,tak by první co by vybouchlo,tak by byla ta nádrž.Platí tedy pořekadlo:nejsme tak bohatý,aby sme si mohli kupovat levné věci.

JJ ja ten test taky videl. Mel sem to montovany ofiko, takze v pohode, ale clovek ma stejne blbej pocit. Hned se pozaviral oba bezpecnostni ventily a byl oto OK. Legracni bylo, ze me ten chlapek trefil proto, ze koukal do prave, kde stali mestaci a merili rychlost. Po te nehode se jeden policajt hrnul k autu. Kdyz sem rekl, ze mam v aute bombu plnou plynu, tak predvedl paradni sipku do prikopu. hihihhi odvazny policista to byl :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PMA: tak podla mna ty si si pohorsil mal si 1,4 16V 74kW v elegance a teraz mam classic v 1,2. cize nie len motorovy ale aj vybavovy upadok.

p.s.: preco si neopravil F I, ci to bolo take ze uz to nemalo cenu ? zda sa mi ze iba plecharina, pripadne servo, zeby aj naprava ? co si vlastne spravil s tym autom a co ta viedlo s takej vybavy aj motora prejst do F II ?

No pohorsil jsem si, ale byla to totalka, odneslo to: blatnik, srolovanej nosnik, modul serva (fungovalo, ale treba pri prejezdu nerovnosti si to treba samo zatocilo :feve: ), hnuta chladicova stena (leva strana zarazena a prava presazena dopredu o cca 3 cm), poloosa plus takovy blbosti jako ze svetlo, mlhovka, naraznik, mlhovka, nefungoval vetrak na chladici, kapota, disk...

Oplakaval jsem ji dlouho, byla to moje vina, mel jsem ji neco pres ctvrt roku :feve: Auto jsem prodal autosalonu a pojistovna neco vyplatila, takze jsem ani moc netratil. Asi trictvrte roku jsem byl bez auta a premejslel co poridim, no a pak mi nejak padla do oka FII (hlavne jsem chtel skodovku kol5 ), tak jsem zasel na autosalon a koupil tuhle, byl to uz vyrobenej vuz (ne skladovka). No a proc tahle vybava a motor? Protoze jsem na nic lepsiho nemel a ceny byli jeste vysoky... Jo mohl jsem si poridit neco ojetyho, ale ja chtel auto od "miminka" :p No a uz jsem si zvykl a jsem spokojen, s tim, co mam :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaká jsem vlastnil auta?

1 – Renault 8; r.v. 1964 - bílá

2 – Škoda 1000MB; r.v. 1969 – červená „bordó“

3 – Škoda 110L; r.v. 1971 – červena „rally“

4 – Škoda 105L; r.v. 1983 - červená „základní“

5 – Škoda Felicia GLXi 1,3 50kW BMI r.v. 1996 - tmavě modrá „paříž“

6 – Škoda Fabia Combi Elegance 1,2 12V r.v. 2003 - modrá „admirál“

7 - Škoda Roomster Style 1,4 16V r.v. 2007 – zelená „oliva“

Žádné z nich mne nikdy nikde nevypeklo a vždy kamkoli odvezlo. Pravda do "stopětky" šlo pomocí "vázacího drátu, kombinaček a kladiva" opravit "cokoli". :-)) Nostalgicky někdy,když jedu za nějakou "stodvácou" vzpomínám na "bezkatalyzátorovou vůni dálek". :-)) Holt pokrok je pokrok...

Editováno: , autor: norton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...