Přejít na obsah

1.4 16V 55kw - Uprava motoru na cca 80kW


JohnyS

Doporučené příspěvky

Asi budu rejpat, ale nebylo by lepší upravovat 74kW verzi? Ty do toho nasypeš hromadu peněz, času, motor ti háže chyby a ve výsledku se pohybuješ na +- seriových hodnotách stejného motoru už upraveného výrobcem.

Ale jinak máš můj obdiv a líbí se mi co děláš ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

one-z:pod kapotaou ale má AUA 55kw...takže by asi nebylo lepší upravovat 74kw...ostatně nevím o nikom komu se podařilo tady v čr do fabky zapsat jinej motor...myslím,že kdyby šlo jen tak zapsat výměnu motoru tak tam honza má na 99% už 18T 132... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Přátele, kolegové, kamarádi. Teď jsem se vrátil zu nočních testovacích jízd.

Během víkendu vše dopíšu a dodám foto

Jen pro natěšení: Auto jede jak z praku, žádné chyby a točí 7000 ot/min ( točí i víc, ale zatím jsme ve verzi zkoušení)

A jen pro skeptiky, pořád kod motoru AUA 55kW :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Jak to vypadá? :)

PS: Jde vyměnit menší škrtící klapka za větší? Na 55kW motor dát klapu ze 74kW? Co na to ŘJ - nebude řvát? Pojede to i bez úpravy mapy líp? :)

Když vyměním i sání taky to asi házet chybu bude, co?

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci, foto a vse dodám, jen nestíham, jsem pracovně vytížen. Jinak uděláme video, jen jak nebude led na silnicích.

Výměna klapky je možná a sání taky, pojede to líp, a mapa se adaptuje automaticky.

jen při výměny vaček je to už na jinou mapu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde na začátku jsi psal, že EGR /čidlo tlaku v sání/ při výměně sání a klapky házelo chybu? Nebo to nebylo tím? Docela bych to zkusil - zajímalo by mě kolik jen tohle může přidat.

Ale nerad bych třeba propálil písty... kdyby to ŘJ nezkorigovala, nebo pořád mazal chyby.

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

čau! slušný úpravy:). jak pokračuješ v ladění?

U mě by to šlo taky? mám 1.4 16v (55kw) a kód motoru UAE (nevím jestli je to ten kod motoru, ale auto je z roku 2003). mám ho v Seatu Leon. Chtěl bych jako jsi dal Ty dát sání vzduchu a škrtící klapku z verze 1.4 16v 74kw (pasuje to tam v pohodě??). Nebude řídící jednotka házet chyby a adaptuje se? Jak se zvedne výkon (jestli znatelně a kolik tak cca kw) a jak se změní zvuk?

Časem bych chtěl zkusit sehnat vačku z verze 74kw... u ní počítám že se mapa už musí upravit...?

PS: kdyby někdo prodával sání vzduchu i se škrtící klapkou z verze 74kw tak se mi ozvěte a hned to beru:)

Editováno: , autor: Replayman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

 Řeší se tady sice Fábule "jednička", ale mezi jejím motorem AUA/AUB 1,4 16V/55kW a mým BXW 1,4 16V/63kW v Roomu asi moc velké rozdíly nebudou. Zajímá mne názor úpravců na následující fotky - je to hadice mezi maskou a air-boxem a to zúžení (mezi těmi červenými čárami na třetí fotce, čelní pohled na druhé) se mi vůbec, ale vůbec nelíbí - vypadá to jako pěkně zamaskovaný restriktor sání, aby motor ztratil dech v momentě, kdy přejde přes určité otáčky. Poměrně primitivním výpočtem jsem došel k názoru, že tím zúžením proudí vzduch přibližně 3x rychleji než zbytkem hadice - ta má průměr téměř 70mm (vnitřní mezi tím vrubováním cca 64mm). Průtočný odpor musí ve vyšších otáčkách dělat s proudícím vzduchem psí kusy - a ať se mi nikdo nesnaží tvrdit, že to je vířič kvůli lepšímu promíchání směsi v sání (ke škrticí klapce to je od toho zúžení určitě nejmíň půl metru a k sacímu ventilu ještě dalších minimálně 30cm!) nebo že je to seškrcené kvůli lepšímu průběhu krouticího momentu v nízkých otáčkách. Speciálně JohnyhoS se ptám - co když ten "kobří krk" odšmiknu a dám tam rovnou trubku o průměru obdobném, jako je vnitřní průměr té hadice - co to udělá s motorem (výkon, krouťák ) v případě, když dál nebudu s motorem dělat (téměř) nic jiného? Já osobně si myslím, že by to mělo odstranit "vadnutí"  motoru v oblasti nad 3500-4000rpm - protože kdyby ten motor potřeboval řešit nízké točky, bude to výrobce ošetřovat na průběhu otevření škrticí klapky a ne nějakým seškrcením ještě před filtrem... 

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Nepohledal by mi někdo, kdo má přístup do ETky, objednací číslo té nasávací hadice k motoru BXW - viz   tento příspěvek  ??? Na prodejnách mají jen staré papírové katalogy, ve kterých díly na Fábule nebo Roomy ani nejsou, značkový servis tento druh spolupráce odmítá stylem "díl si můžete koupit výhradně u nás nebo v jiné provozovně značkové sítě" (samozřejmě mastně předražený), já sám přístup k ETce nemám.

Díky za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Sorry za opožděnou odpověď - ale jaxitaxi se mi přes urgence u adminů fóra nezobrazují všecky nové odpovědi v seznamu novinek, takže sem zabrousím jen čas od času - ale k věci. Když se podíváš na ty fotky, na třetí je červenými čarami kolmo k hadici naznačeno, který kus hodlám odstranit a nahradit plným průřezem - délka i místo napojení na mřížku masky zůstanou zachovány - aby sání odebíralo vnější vzduch a ne vnitřek motorového prostoru. Slibuju si od toho pokles sacího odporu hlavně ve vyšších otáčkách, kdy podle orientačního výpočtu letí tou hadicí vzduch rychlostí větší jak 150km/h a v tom "kobřím krku" to dělá psí kusy. Vyhození hadice a nechání sání jen přes air-box nic nevyřeší, já chci porovnat origo hadici a její modifikaci bez toho seškrcení. Když hadici pouze demontuju, s postupným ohřevem motoru to bude nasávat teplejší vzduch zpod kapoty a tomu se právě chci vyhnout - origo motor taky nemá přisávání teplejšího vzduchu z opláštění parohů, jako to má 1,4MPI nebo haťapky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám motor BBY, který ale přisávání teplýho vzduchu má. V origo filtru je taky takovýto zúžení - difuzor, když jsme ho vyndal, sice už nebránilo zúžení proudění vzduchu, ale od spoda to jelo hůř, jelikož se motor díky pulsaci vzduchu asi hůře plnil. A sání jsem taky touhle upravenou hadicí vyvedl ven.

Prostě pokud nebudou sací ventyli déle otevřené, víc toho motor nenasaje. Nevýhoda toho filtru na motoru u BBY je že je ohříván motorem - ale jestli na tolik aby to mělo vliv nevím, ale novější motory 59/63kW to už tak řešené nemají.

Vyvedení sání ven může být třeba znát, ale to zúžení bych neodtraňoval.... Ale jsem zvědav, třeba to u tebe bude znát... pak poreferuj :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já spíš uvažuju takhle: ani mi tak nejde o množství, který motor nasaje - to je dané rozdílem tlaků mezi okolím, průřezem sacího kanálu, spalovacím prostorem, který se zvětšuje pohybem pístu "dolů" a dobou otevření sacího ventilu. Budiž. Když si ale představím vzduch jako hmotu nezanedbatelné hustoty a hmotnosti, která se přitom musí procpávat nějakým průřezem, vyjde mi jeden výsledek - k tomu protečení vzduch potřebuje nějakou energii - a kde ji vezme? Musí se vzít z motoru, neboli pokud saju přes zúžený průřez, který urychluje vzduch na rychlost vyšší než je ve zbytku sání a zároveň v tom vzduchu vytváří víry, spotřebovává to energii = brzdí to píst v jeho cestě dolů ke spodní úvrati. Tahle energie je sice možná malá, ale je tam a nedá se odstranit - ale dala by se ještě zmenšit tím, že by motor nasával přes menší průtočný odpor - někdo to řeší řídkým sportovním filtrem, někdo otevřeným sáním, já chci odstranit nejvýraznější omezení průtočného průřezu v celé délce sání, které se navíc uplatní hlavně ve vyšších otáčkách (ztráty narůstají s druhou mocninou rychlosti proudění vzduchu). Samotné sání už ze série ven vyvedené je, ta hadice je před zúžením nacvaknutá do takové hubice těsně za mřížkou před chladičem, takže opravdu nasává "venkovní" neohřátý vzduch ještě před průchodem chladičem. Ještě zkusím přepočítat tu délku sání a z rezonančního kmitočtu předběžně odhadnout, při jakém kmitočtu (= otáčkách motoru) má ta hadice největší vliv - můj názor je, že to má fungovat až někde v oblasti nad 3500 nebo dokonce 4000 rpm, kdy to má zvýšením průtokové ztráty energie zajistit, aby motoru "došel dech" a nebyl tak chtivý "jít za plynem", jak by ze 16V koncepce vyplývalo = skrytý omezovač vnucený z Bruselu nebo Vlkohradu... Právě proto se ještě snažím zjistit, jak mají vedený sací vzduch například starší VW 1,4 16V, jak to mají "jednašestky" a další motory této koncepce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lancelot - mám modernější provedení "jednačtyřky" (63kW), 2xOHC, označení BXW. Z těch starších se to myslím shoduje akorát s motorem 1,6 16V 77kW z "kokty"  - i "stokoňka" fábka 1,4/16V/74kW má airbox s přisáváním od výfuku a s hlavní sací dírou do airboxu od levého podběhu = saje ohřátý vzduch zpod kapoty. Žádné sání ale nemá udělané TAKOVÉ zúžení v průtočném kanále, jako má BXW - viz fotky o pár příspěvků výš. Tady se snažím získat info, jestli má někdo zkušenosti s podobným snižováním sacích odporů, o jaké se snažím já.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...